امکانات دراپ باکس Dropbox

امکانات دراپ باکس (Dropbox) در ترکیب با دیگر سایت ها

زمان مطالعه 3 دقیقه

دراپ باکس یک سرویس ابری رایگان با امنیت بالا است که کاربران آن به راحتی با یک drag and drop ساده می‌توانند فایل مد نظرشان را از کامپیوتر به فضای ابری یا برعکس انتقال دهند. از طرفی از هر زمان و هر نقطه از دنیا می‌توانند به داده ها و فایل‌های خود دسترسی داشته باشند. مهمترین امکانات دراپ باکس ، امکان اشتراک گذاری فولدرها به افراد مختلف به صورت گزینشی است. یعنی می‌‌توان فولدر‌ها را طوری تنظیم کرد که هر فولدر را با یک یا چند شخص مشترک شد و قابلیت ویرایش برای همه ایجاد شود.

انواع امکانات دراپ باکس

امکانات دراپ باکس بسیار متنوع و کاربردی هستند که برخی از آنها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • شما می‌توانید هر فولدر را رمز نگاری کنید.
  • شما می‌توانید برای هر فولدر لینکی بسازید و جهت دانلود در شبکه‌های اجتماعی به دوستان یا دیگر افراد به اشتراک بگذارید.
  • بر روی گوشی همراه می توانید فایل یا عکسی را برچسب Favourite بزنید و حتی در زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید آنها را مرور کنید.
  • اگر به دراپ باکس دسترسی ندارید، ولی می‌خواهید فایلی را ایمیل کنید می‌توانید از طریق SendToDropbox.com اینکار را انجام دهید.
  • شما ۲ گیگ فضای رایگان خواهید داشت ولی با معرفی دوستان و یا اشتراک آنها ۵۰۰ مگ اضافه می‌شود.
  • می توانید عکس‌ها، طراحی‌ها یا نوشته‌های خود را واتر مارک کنید.
  • می‌توانید با پرداخت هزینه، حجم‌های چند ترابایتی داشته باشد.
  • می‌توانید لینک دانلود یک تک فایل ۱۰۰ مگابایتی با تعیین تاریخ انقضا معیین بسازید که هر فردی بدون داشتن حساب دراپ باکس هم آن را دانلود کند.
  • اما مهمترین و جالبترین کاربرد دراپ باکس ترکیب آن با دیگر خدمات سایت‌ها است که به آن می‌پردازیم.

جالبترین امکانات دراپ باکس در ترکیب با دیگر سایت‌ها و اپ‌ها

دراپ باکس با بسیاری از سایت‌ها و اپ‌های معروف و پرطرفدار دنیا به طور خاص ادغام شده (Dropbox integrations) و امکانات جالبی را به کاربر می‌دهد. (لیست این شرکت‌ها را شما می‌توانید در این لینک مشاهده کنید). برای درک بهتر، چند مثال را در اینجا معرفی‌می کنیم:

امکانات دراپ باکس چیست

 

الف) فرض کنید که مدیریت شرکت یا استارتاپ خود را با trello انجام می‌دهید، برای تبادل فایل‌ها و پروژه‌ها و ذخیره مرحله به مرحله می‌توانید trello را به دراپ باکس کارمندان وصل کنید تا داده‌ها روی کامپیوتر شخصیشان هم آرشیو شود.

ب) فرض کنید به عنوان فریلنسر در Upwork مشغول به کارید، می‌توانید پروژهای خود را به دراپ باکس متصل کنید تا حتی به صورت آفلاین روی پروژه‌های خود کار کنید.

پ) فرض کنید می‌خواهید از دراپ باکس به عنوان هاست سایتتان استفاده کنید آنگاه می‌توانید با استفاده از اتصال خدمات هاست pancake سایت خود را راه اندازی کنید یا اینکه پس از راه‌اندازی سایت با استفاده از دراپ باکس، از خدمات CDN دیگر شرکت‌های هاست استفاده کنید.

ت) فرض کنید که سایت وردپرسی دارید، و می‌خواهید بکاپ گیری کنید. از Backup Box می‌توانید در دراپ باکستان بکاپ را گرفته و ذخیره کنید.

ث) فرض کنید که به عنوان طراح 3D از نرم‌افزار های شرکت Autodesk استفاده می‌کنید و می‌خواهید با یک یا چند همکار از راه دور یک پروژه را تکمیل کنید، با اتصال پروژه به دراپ باکس، هر شخص آخرین تغییرات انجام شده را روی سیستم خود خواهد داشت.

والبته صدها سایت دیگر که با دراپ باکس قابلیت اتصال دارند و کارهای مختلفی را می‌شود انجام داد. در صورتی که می‌خواهید از امکانات دراپ باکس استفاده کنید و نیاز به پرداخت هزینه ارزی جهت افزایش دسترسی به امکانات دراپ باکس هستید، اول پرداخت شرایط پرداخت ارزی را برای کاربران خود فراهم می‌سازد.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT