بازی های Play-to-Earn

آشنایی با بازی های Play-to-Earn | کسب درآمد از بازی های کریپتویی

زمان مطالعه 4 دقیقه

بازی های Play-to-Earn (بازی برای کسب درآمد) به مفهوم بازی اشاره دارد که در آن یک پلتفرم به بازیکنان خود این امکان را میدهد تا شکل های مختلف از دارایی های درون بازی را که می تواند به عنوان یک دارایی ارزشمند به دنیای واقعی منتقل شود ، بدست آورند.
با دسترسی بیشتر عموم مردم به فناوری، مدل های تجاری بازی های ویدئویی به سطح کاملاً جدیدی توسعه یافته است. پیش از این، بازی ها فقط در دستگاه های بازی مخصوص قابل انجام بود که گیمر ها باید برای دریافت امتیاز بیشتر یا رسیدن به مراحل بعدی تلاش میکردند، اما با گذشت زمان کسب درآمد از بازی ها روز به روز بیشتر توسعه یافت.

بازی های Play-to-Earn

مدل کسب و کار Play-to-Earn جدیدترین پیشرفت در صنعت بازی است. این یک مدل تجاری است که مفهوم اقتصاد باز را در بر می گیرد و مزایای مالی را برای همه بازیکنان با مشارکت در دنیای بازی فراهم می کند.

در حال حاضر ، جهان شاهد یک مدل بازی جدید معروف به بازی play2earn است، که به ویژه در جهان بلاک چین و با رونق بازی های مبتنی بر توکن های غیر مثلی توجه بسیاری از کاربران و گیمر ها را به خود جلب کرده است. 

بازی های مبتنی بر بلاک چین یا play2earn  به بازیکنان فرصتی می دهد تا با شرکت در بازی ها درآمد کسب کنند. بازیکنان با مشارکت در اکوسیستم درون بازی برای سایر گیمرها و توسعه دهندگان ارزش ایجاد می کنند و در ازای مشارکت خود دارایی کسب می کنند.

بازی های Play-to-Earn

بازی های Play-to-Earn

این دارایی های دیجیتالی ممکن است از کوین ها یا توکن ها تا لوازم جانبی که در بلاک چین توکن شده اند متغیر باشد. در نتیجه، مدل کسب و کار بازی برای کسب درآمد به خوبی با بازی های بلاک چین جفت می شود.

اعطای مالکیت به گیمرها برای دارایی های درون بازی و اجازه دادن به آنها برای افزایش ارزش خود با انجام بازی به صورت فعالانه، اجزای کلیدی مدل کسب و کار بازی برای کسب درآمد هستند.

جزئیات فنی بازی های play2earn

در بازی های play2earn، دارایی های درون بازی به عنوان توکن های غیر قابل تعویض (NFT) ایجاد می شوند.

از زمانی که بازی کریپتوکیتیز (CryptoKitties) سر و صدای زیادی در بازار ارزهای رمزپایه ایحاد کرد توجه ها به بازی‌های NFT افزایش یافت و این منجر به توسعه استفاده از مدل Play to Earn در بازی های ویدئویی شد.

بازی های play2earn مبتنی بر بلاک چین ترکیبی از گیمینگ و امور مالی هستند و روشی برای کسب درآمد کاربران را فراهم میکنند. 

توکن های NFT بر روی بلاک چین ذخیره می شوند و مربوط به یک دارایی دیجیتالی خاص هستند. در حالی که ویژگی ها و نحوه کار آنها پیچیده است ، نکته اصلی این است که می توان آنها را به عنوان اثبات مالکیت برای یک دارایی دیجیتالی خاص مورد استفاده قرار داد.

NFT ها به شیوه ای رایج در فروش هنرهای دیجیتال تبدیل شده اند و به افراد اجازه می دهند ادعای مالکیت نسخه اصلی یک عکس ، گبف، نوشته، آهنگ یا ویدیو را داشته باشند.

بازی های Play-to-Earn

بازی های Play-to-Earn

بنابراین تبدیل اقلام درون بازی به توکن های NFT به گیمر ها اطمینان از مالکیت را می دهد به طوری که هر مورد در بازی به معنای واقعی منحصر به فرد است (حتی اگر از نظر عملکرد شبیه به موارد یا شخصیت های دیگر باشد).

قوانین و شرایط بازی ها در مورد دارایی هایی در بازی که می توان  آنها را معامله کرد و نحوه معامله دارایی ها متفاوت است.

در بازی های play2earn هر چه بیشتر بازی کنید، درآمد بیشتری کسب می کنید.

مراحل شرکت در بازی های Play-to-Earn

برای شرکت در بازی‌های Play to Earn و آغاز کسب درآمد از این بازی ها به دو چیز اصلی نیاز خواهید داشت:

یک کیف پول ارز دیجیتال: برای ذخیره ارزهای دیجیتال و NFTهای بازی‌ها و ارسال تراکنش‌های درون بازی، به کیف پول نیاز داریم. این ولت باید متناسب با شبکه بلاک‌چینی باشد که بازی بر روی آن پیاده‌سازی شده است. مثلا کیف پول متامسک از بازی‌هایی که بر روی شبکه‌های اتریوم، بایننس اسمارت چین و پالی گان هستند، پشتیبانی می‌کند.

بازی های Play-to-Earn

بازی های Play-to-Earn

خریداری آیتم‌های مورد نیاز: تمام بازی‌های Gamefi برای دانلود رایگان هستند؛ اما بسیاری از آنها از کاربران می‌خواهند که آیتم‌هایی مانند کاراکترها، توکن‌های بومی و غیره را برای شروع بازی خریداری کنند. برای همین باید یک کیف پول آماده داشته باشید؛ برای مثال، بازی CryptoBlades از بازیکنان می‌خواهد که ولت متامسک را دانلود کنند، کوین BNB خریداری کنند و با آن توکن بومی این بازی یعنی SKILL را خریداری کنند.

ریسک بازی های Play-to-Earn

اگرچه بازی های رمزنگاری راه جالب توجهی برای به دست آوردن ارزهای دیجیتال است، اما ریسک هایی وجود دارد که کاربران باید آنها را در نظر داشته باشند.

ریسک از دست دادن NFT 

یک ترس رایج برای گیمرهای رمزنگاری این است که توکن ها یا NFT های خود را هنگام بازی از دست بدهند. چندین سناریو ممکن است که ممکن است رخ دهد:

  • تلاش برای ارسال توکن به کیف پولی که از نوع NFT شما پشتیبانی نمی کند.
  • قربانی شدن در یک پروژه کلاهبرداری  تحت عنوان بازی NFT
  • دسترسی دادن به یک قرارداد هوشمند به صورت ندانسته و غیر عمدی

برای جلوگیری از این ریسک ها، مطمئن شوید که انواع توکن های پشتیبانی شده توسط کیف پول خود را می شناسید و همیشه مطمئن شوید که آنها را به آدرس صحیح ارسال می کنید.

فقط با قراردادهای هوشمند پروژه های معتبر ارتباط برقرار کنید و مراقب باشید که قربانی کلاهبرداری نشوید.

نوسانات بازار

این ریسک مطابق با ماهیت بی ثبات بازار ارزهای رمزنگاری شده است، بازاری که رکود در آن بی معنی است. اگر ارزش توکن یک بازی رمزنگاری مانند AXS و SLP در بازی اکسی اینفینیتی ناگهان کاهش یابد، ممکن است بازیکنان وقت نداشته باشند ضررهای خود را کنترل کنند. چرا که این بازی به کاربران این امکان را می دهد که هر 14 روز یکبار پول برداشت کنند.

مقررات و قانون گذاری ها

شفافیت و ماهیت غیر متمرکز بلاک چین به این معنی است که اشخاص ثالث ملزم به بررسی و تایید تراکنش ها نیستند. اپراتورهای بازی های Play-to-Earn معمولاً ملزم به رعایت استانداردهای نظارتی مانند AML (مبارزه با پولشویی) و KYC (مشتری خود را بشناسید) نیستند. این امر خطر کلاهبرداری را افزایش می دهد.

امتیاز 5/5 - از 4 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. ایمان صفایی گفت:

    عالی

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT