BNB Chain بایننس

BNB Chain بایننس چیست | آشنایی با زنجیره هوشمند بایننس

زمان مطالعه 4 دقیقه

بایننس، زنجیره بایننس و زنجیره هوشمند بایننس را به  BNB Chain تغییر نام داده است. در ادامه هر چیزی که باید در مورد این تغییرات بدانید، آورده شده است.

BNB Chain بایننس

بایننس یکی از محبوب ترین صرافی های غیرمتمرکز کریپتوی جهان است. میلیون ها نفر از بایننس برای خرید و فروش کریپتو استفاده می کنند، اما بایننس فقط به خاطر صرافی اش معروف نشده است. این پلتفرم همچنین دو بلاکچینی که ویژگی های بسیار خوبی را ارائه می دهند را توسعه داده است، زنجیره بایننس و زنجیره هوشمند بایننس.

با این حال، این زنجیره های محبوب اخیراً توسط این شرکت تغییر نام داده اند. حال بیایید بررسی کنیم که چرا بایننس این کار را انجام داده است و این کار برای هر دو بلاکچین به چه معناست؟ 

چرا زنجیره بایننس و زنجیره هوشمند بایننس نام تجاری خود را تغییر دادند؟

BNB Chain بایننس

BNB Chain بایننس

مانند بسیاری از پروژه های غیرمتمرکز دیگر، بایننس نیز توکن کریپتوی نیتیو خود یعنی بایننس کوین (یا BNB) را دارد. احتمالاً نام این کریپتو را شنیده اید، زیرا مدتی است که در کنار اتریوم و تتر به عنوان یکی از محبوب ترین کوین ها قرار گرفته است. اما بایننس می خواهد ارتباط قوی تری بین بلاکچین و توکن نیتیو خود ایجاد کند و تمرکز بیشتری بر غیر متمرکز سازی داشته باشد.

به همین دلیل، این شرکت تصمیم گرفت زنجیره بایننس و زنجیره هوشمند بایننس را به BNB Chain تغییر نام دهد. در عین حال که بایننس بیان می کند که BNB مخفف “Build and Build” است و مخفف Binance Coin نیست، در هر صورت به راحتی این نام شما را به یاد توکن نیتیو آن می اندازد.

در واقع، اکنون بایننس اعلام کرده است که توکن نیتیو آن هم اکنون مخفف “Build and Build” است، بنابراین دیگر “Binance Coin” نیست.

در اطلاعیه بایننس در مورد این تغییر، این شرکت نظرات بیشتری در مورد توکن نیتیو خود ارائه کرد و اظهار داشت:

BNB در سفر تکاملی خود بیشتر به دنبال نوآوری و غیر متمرکز سازی بوده است و BNB از نظر موارد استفاده از Binance فراتر رفته است.

در همان اطلاعیه، بایننس اظهار داشت که تصمیم آنها همان روشی را دنبال می کند که “بسیاری از پروژه های دیگر حمایت شده توسط جامعه” انجام داده اند و این گامی در “سفر تکاملی” آنها به سمت نوآوری و غیر متمرکز سازی بیشتر است.

بایننس همچنین می خواست که تاکید کند که در واقع مالک زنجیره هوشمند بایننس نیست، و با این تغییر نام امیدوار است ارتباطی را که افراد بین این شرکت و این بلاکچین ایجاد می کنند را کمتر کند. زنجیره هوشمند بایننس نیز به دلیل متمرکز بودن بیش از حد مورد انتقاد قرار گرفته است، بنابراین منطقی است که این شرکت بخواهد بر عناصر غیرمتمرکز خود تأکید کند.

آیا این تغییر نام به این معنی است که همه چیز در زنجیره بایننس و زنجیره هوشمند بایننس تغییر خواهد کرد؟

آیا چیزی در دو بلاکچین بایننس تغییر خواهد کرد؟

BNB Chain بایننس

BNB Chain بایننس

اگرچه دو بلاکچین بایننس اکنون تحت پوشش ” BNB Chain ” قرار دارند، اما همچنان نام خود را خواهند داشت. با این حال، مانند قبل هم نخواهند بود.

از طریق این تغییر نام تجاری، زنجیره بایننس (که اولین بلاکچین آن در سال 2017 راه اندازی شد)، که در آن استیکینگ و رای گیری کریپتو انجام می شود، اکنون به عنوان زنجیره BNB Beacon شناخته می شود. بلاکچین جدیدتر بایننس (که در سال 2020 راه اندازی شد)، زنجیره هوشمند بایننس است که اکنون به عنوان BNB Smart Chain شناخته می شود. این بلاکچین اکنون با اتریوم که یکی از محبوب ترین بلاکچین هاست، برای توسعه پروژه های غیرمتمرکز رقابت می کند.

علاوه بر تغییرات نام، تعداد اعتبار سنج ها نیز تقریباً دو برابر می شوند، از 21 به 41، با 20 اعتبار سنج اضافی که به عنوان تولید کنندگان بلاک منتخب عمل می کنند.

بایننس چندین مزیت دیگر را نیز فهرست کرده است که با این تغییر نام تجاری همراه است، از جمله افزایش توان عملیاتی BNB Smart Chain، معرفی مکانیسم های حاکمیت بر روی زنجیره، و مقیاس بندی از یک به چند زنجیره.

تبلیغات پیرامون Web3 و متاورس نیز در این تغییر نقش دارد. خود بایننس اعلام کرده است که جامعه BNB Chain اکنون “هدفش ایجاد زیرساختی خواهد بود که اقتصاد مجازی جهان موازی را تقویت کند.” این کار با استفاده از مفهوم “MetaFi” انجام می شود، که متادیتا و امور مالی غیرمتمرکز را ترکیب می کند.

BNB Chain همچنین از GameFi و SocialFi در توسعه های آینده خود استفاده خواهد کرد. که در واقع مفاهیم مالی غیرمتمرکز را با بازی و شبکه های اجتماعی ترکیب می کند، بنابراین، ممکن است به زودی شاهد پروژه ها و ویژگی های جدید هیجان انگیزی باشیم که توسط BNB Chain ارائه می شوند.

BNB Chain می تواند خبر خوبی برای بایننس و کاربران آن باشد

با اینکه تغییر نام تجاری این بلاکچین ها هنوز بسیار جدید و تازه است، اما با این حال ایده های پیرامون این تغییر نشان دهنده تحولات هیجان انگیزی در ماه های آینده است. حتی ممکن است به زودی شاهد این باشیم که BNB Smart Chain از اتریوم که محبوبترین بلاکچین در جهان است، پیشی بگیرد. آیا این چیز کمی است؟!

منبع : makeuseof

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT