بازی CryptoKitties

آموزش بازی CryptoKitties | بازی کریپتوکیتیز | کسب درآمد از بازی CryptoKitties

زمان مطالعه 9 دقیقه

بازی CryptoKitties (کریپتوکیتیز) در واقع یک بازی است که در آن می توانید گربه های دیجیتالی را بخرید، بفروشید و پرورش دهید. این بازی به عنوان اولین موارد استفاده غیر مالی در بلاک چین معروف است. این روز ها، کسب درآمد با انجام بازی برای گیمرها، بسیار رایج است و حالا بازی های کریپتویی فرصت مناسبی برای افراد غیر حرفه ای برای کسب سود و درآمد به وجود آورده اند. در ادامه به معرفی و بررسی بازی CryptoKitties خواهیم پرداخت.

بازی CryptoKitties

CryptoKitties یک بازی است که در آن گربه‌ های مجازی را جمع‌ آوری می کنید، پرورش می دهید و حتی برای کسب پول واقعی می‌ فروشید. تک تک گربه ها در بازی کاملاً منحصر به فرد هستند و همچنین تکثیر آنها غیرممکن است.

همه بچه گربه های بازی در پلتفرم قابل معامله هستند و برخی از آنها حتی با پول واقعی به فروش می رسند. این یک بازی دی اپ (برنامه غیرمتمرکز) است به این معنی که هیچ نهاد یا فردی به تنهایی مالک آن برنامه نیست.

تیمی از ونکوور بازی CryptoKitties را در سال 2017 ایجاد کردند و نام شرکت سازنده آن Axiom Zen است. این بازی بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می شود.

این بازی محبوبیت بسیار زیادی در سال 2017 پیدا کرد که در مدت کوتاهی توانست 25 درصد از کل ترافیک شبکه اتریوم را به خود اختصاص دهد. 

کریپتوکیتیز اخیراً سروصدای زیادی به پا کرده است و حتی گزارش هایی مبنی بر کسب درآمدهای کلان از فروش این گربه های مجازی وجود دارد. فروش این گربه ها بسیار افزایش یافته است و گزارش ها حاکی از آن است که بالغ بر 12 میلیون دلار برای خرید گربه های مجازی هزینه شده است.

آموزش بازی CryptoKitties

شما بدون داشتن هیچ گربه ای بازی را شروع می کنید و اولین کاری که باید انجام دهید این است که یکی از آن ها را از فروشگاه بخرید. بازار آن کاربر پسند است و شروع بازی آسان می باشد. علاوه بر این، برای شروع پرورش گربه ها، به حداقل دو گربه منحصر به فرد نیاز دارید (از آنجایی که همه آنها منحصر به فرد هستند، کار چندان سختی نخواهد بود). امکان شروع با یک عدد گربه وجود دارد، اما پس از آن باید با گربه ی دیگری برای شروع پرورش گربه های جدید همکاری کنید.

بازی CryptoKitties

بازی CryptoKitties

اگر دو گربه دارید، می توانید بلافاصله پرورش گربه های جدید را شروع کنید. این یک فرآیند آسان است که در آن شما فقط گربه هایی را که می خواهید پرورش دهید انتخاب کنید و فقط یک دکمه را فشار دهید. هنگامی که گربه های مجازی پرورش یافتند، یک تخم در موجودی شما تخم ریزی می شود. هنگامی که روی تخم کلیک می کنید، از تخم خارج می شود و یک بچه گربه اضافی در حساب خود خواهید داشت.

گربه هایی که می توانید بخرید می توانند از نسل های مختلف باشند. نسلی که یک گربه از آن است، دقیقاً زیر تعداد گربه است. فرض کنید ما دو گربه داریم، هر دوی آنها بخشی از نسل دوم هستند. اگر این دو گربه بعداً تولید مثل کنند، نسل آن ها بخشی از نسل سوم گربه ها خواهند بود.

گربه ها دارای اشکال و سبک های مختلفی هستند. به طور کلی چهار نوع رسمی از CryptoKitties موجود است:

معمولی (Normal)، فانتزی (Fancy) ، نسخه ویژه (Special Edition) و اختصاصی (Exclusive).

هر گربه همچنین “جنسیت” متفاوتی دارد، که CryptoKitties یک جنسیت را “Dame” می نامد و دیگری را “Sire”. به صراحت توضیح داده نشده است که “Dame” مؤنث است و “Sire” مذکر است، اما Dame است که باردار می‌ شود، بنابراین می‌ توانیم جنسیت مربوط به آن‌ ها را فرض کنیم.

هنگامی که دو تا از گربه های مجازی را پرورش دادید، آنها یک “دوره استراحت” را آغاز می کنند که در طول مدت آن استراحت، بتوانید دوباره همان گربه ها را پرورش دهید.

با پیشرفت در تولید مثل، گربه ها در نسل ها به سمت پایین تر حرکت می کنند و ترکیب ژن ها ادامه می یابد.

موارد مورد نیاز برای بازی CryptoKitties 

حال که به آگاهی لازم در خصوص نحوه عملکرد بازی CryptoKitties رسیدیم، لازم است تا با چگونگی انجام بازی کریپتو کیتیز (CryptoKitties) نیز آشنا شویم. در ادامه به مواردی می پردازیم که برای شروع این بازی به آنها نیاز داریم:

خرید اتریوم

پیش از اینکه بخواهید این بازی را شروع کنید، لازم است تا برای خرید اتریوم اقدام کنید. مراجعه به صرافی اول پرداخت از آسان ترین راه های خرید ارز اتریوم در ایران است.

راه اندازی کیف پول متامسک

بعد از انجام مرحله ی قبل یعنی خرید اتریوم، نوبت به نصب کیف پول متامسک (MetaMask) میرسد. در واقع این کیف پول به علت سازگاری با پلتفرم بازی CryptoKitties، به شما امکان اتصال به بازی و خرید یا فروش گربه ها را می دهد.

آموزش تصویری بازی کریپتوکیتیز

به منظور شروع بازی و خرید گربه طبق مراحل گام به گام زیر عمل کنید:

ورود به سایت بازی و انتخاب گزینه شروع

بعد از شارژ کیف پول متامسک با اتریوم، وارد سایت CryptoKitties.co شده و در آن یک حساب کاربری بسازید. گزینه “start” را در صفحه اصلی سایت مانند تصویر زیر انتخاب کنید.

بازی CryptoKitties

بازی CryptoKitties

اتصال کیف پول و ساخت حساب کاربری

در اینجا باید آدرس ایمیل خود را وارد کرده و یک نام کاربری برای خود انتخاب کنید. چنان چه از نسخه افزونه مرورگر متامسک استفاده می کنید، آدرس کیف پول متامسک شما به طور خودکار درج می شود. در غیر اینصورت باید اقدام به راه اندازی متامسک در نسخه مرورگر خود کنید.
اکنون باید پس از تکمیل اطلاعات درخواستی، گزینه “save account info” را بزنید.

بازی CryptoKitties

بازی CryptoKitties

اتصال کیف پول به سایت

اکنون از جانب کیف پول متامسک یک اخطار دریافت خواهید کرد که با زدن گزینه “Sign In” میتوان اقدام به اتصال کیف پول به سایت “CryptoKitties” کرد.

پس از اینکه این گزینه را انتخاب کردید، وارد سایت کریپتو کیتیز خواهید شد و سپس می توانید اقدام به خرید گربه دلخواه خود کنید.

بازی CryptoKitties

بازی CryptoKitties

ویدئو آموزش بازی

در این مرحله می توانید با تماشای ویدئو با روند بازی و نکات مهم آن آشنا شوید.

بازی CryptoKitties

بازی CryptoKitties

ورود به بازار خرید گربه های CryptoKitties

اگر می خواهید گربه بخرید باید در سایت بازی، گزینه “search” را انتخاب کنید.

140000 نوع کریپتوکیتیز وجود دارد که از بین آنها می توان گربه مورد نظر خود را انتخاب کرد و آن را پرورش داد. در این قسمت می توان با انتخاب گزینه “Filter” جستجوی گربه ها را محدود تر کنید.

بازی CryptoKitties

بازی CryptoKitties

خرید گربه

بعد از اینکه گربه مورد نظر خود را انتخاب کردید، روی آن کلیک کنید. با انتخاب گزینه “Buy Now” وارد فرایند خرید گربه در بازی کریپتوکیتیز می شوید.

بازی CryptoKitties

بازی CryptoKitties

تکمیل خرید

پس از تایید اینکه برای خرید چه گربه ای اقدام کرده اید، باید گزینه “OK, buy this Kitty” را به منظور پذیرش اطلاعات پرداخت و هزینه آن کلیک کنید.  در کادری که پیش روی خود مشاهده می کنید جزییات معامله به همراه هزینه کارمزد یا گس برای شما نمایش داده می شود. در صورت تایید مبلغ تراکنش برای تکمیل معامله گزینه “Confirm” را بزنید.

بازی CryptoKitties

بازی CryptoKitties

لازم به ذکر است که گربه های نسل 0 به علت تعداد محدودی که دارند ارزش زیادی دارند. حال اگر گربه نر و ماده را از نسل تهیه کنید و آن را پرورش دهید در این صورت یک CryptoKitty نسل 1 به وجود خواهد آمد.

 به عنوان مثال، اگر Generation-2 Dame با یک Generation-4 Sire پرورش یابد یک CryptoKitty نسل 6 به وجود می آید. هر مقدار که Generation (نسل) پایین تر باشد، هزینه Siring آن بالاتر خواهد بود.

پیدا کردن Siring رایگان در بازی کریپتو کیتیز 

در برخی موارد می توانید برای پرورش، از گربه هایی که به طور رایگان در سایت وجود دارند و ظاهر مناسبی دارند استفاده کنید. به منظور تهیه آنها میتوانید طبق مراحل زیر عمل کنید:

بازی CryptoKitties

بازی CryptoKitties

 

 انتخاب گربه مدنظر:
 
در زیر کادر جستجو گزینه “Siring” را بزنید. حال می توانید Sire را که ظاهر دلخواهتان را داشته باشد انتخاب کنید.

خرید کریپتو کیتیز:
حال می توانید گزینه صورتی رنگ “Breed Now” را کلیک کنید و گربه مورد نظر خود را برای جفت گیری با گربه ای که در مالکیت شما قرار دارد، انتخاب کنید.

تکمیل فرایند خرید:
در اینجا باید انتخاب کنید که کدام یک از Dame’s را می خواهید. سپس برای تکمیل مراحل گزینه “Select a Kitty” را انتخاب نمایید. هنگامی که تراکنش تایید شد CryptoKitty جدید به کیف پول شما ارسال می شود.

ژنتیک گربه های دیجیتالی

بلاک چین فناوری زیربنای خود بازی است و آنها بر روی الگوریتمی به نام “الگوریتم ژنتیک” یا GA اجرا می شوند. این الگوریتمی است که سعی می کند الگوریتم ژنتیک واقعی را تقلید کند. این بدان معنی است که اطلاعاتی که در یک بچه گربه ذخیره می شود مانند DNA موجودات زنده است. اطلاعات، به نوبه خود، کدی را در مورد چگونگی ظاهر همه موجودات زنده نگه می دارد.

برای ما انسان‌ ها، DNA حاوی کدی است که نشان می‌ دهد قد ما چقدر است، چه رنگ موی داریم و بسیاری چیزهای دیگر. در CryptoKitties، ژن هایی که بر ظاهر تأثیر می گذارند، راه راه، رنگ، الگوهای روی خز و حالات چهره هستند. در این مورد، ژن ها می توانند روی رنگ پس زمینه نمایش داده شده همراه با بچه گربه نیز تأثیر بگذارند.

در بدن انسان – یا هر حیوان / گیاه دیگری – DNA با پروتئین ساخته شده است. در مورد بچه گربه های کریپتو، ژن ها با اعداد ساده ساخته می شوند.

علاوه بر این، در زندگی واقعی، دو حیوان از طریق فرآیند جفت گیری تولید مثل می کنند. این بدان معنی است که DNA یکی از والدین با DNA والد دیگر مخلوط می شود و این منجر به یک فرزند منحصر به فرد می شود.

از آنجایی که ژن ها مخلوطی از هر دو والدین هستند و این ترکیب هرگز نمی تواند یکسان باشد، هر کودک/حیوان DNA منحصر به فردی خواهد داشت.

اصول الگوریتم ژنتیک در این بازی نیز دقیقا به همین روش عمل می کند. کد منحصر به فرد یک بچه گربه کریپتو با کد دیگری ترکیب می شود و به این ترتیب یک بچه گربه جدید ایجاد می شود. شکاف بین دو والدین هر بار که با هم جفت می شوند متفاوت است، به طوری که حتی “خواهر و برادر” DNA و ظاهر یکسانی ندارند.

اتصال گوریتم ژنتیک و اتریوم

همانطور که GA گربه‌ های مجازی را ایجاد می‌ کند و همه آنها را منحصر به‌ فرد نگه می‌ دارد، بلاک چین و ارز دیجیتال چه چیزی را به معادله ارائه می‌ کنند؟

در واقع همه ی این ها به کمک قرارداد هوشمند انجام میشود. اتریوم از این نوع قراردادها برای ذخیره اطلاعات و استفاده از داده ها برای انجام محاسبات استفاده می کند.

اتصال قراردادهای هوشمند به CryptoKitties 

KittyBase:
 
بلاک چین عمومی است، و این بدان معنی است که تمام کدهای متصل به DAPP در دسترس عموم است. یعنی همه می توانند کدهای بچه گربه ها را ببینند و آنها در این قراردادهای هوشمند ذخیره می شوند. این مکان ذخیره سازی همان چیزی است که به آن KittyBase می گویند که یکی از قراردادهای هوشمند است.

KittyOwnership:
 از آنجایی که همه بچه گربه ها منحصر به فرد هستند، به این معنی است که آنها غیر قابل تعویض می باشند. این بدان معنی است که یک گربه مجازی را نمی توان با دیگری عوض کرد مگر اینکه بخواهید مقدار موجودی خود را تغییر دهید. این قرارداد همان چیزی است که آنها KittyOwnership می نامند و مسئول منحصر به فرد نگه داشتن ارزش هر بچه گربه است.

KittyBreeding:
 
از دیگر قراردادهای هوشمند KittyBreeding نام دارد و این همان چیزی است که کراس اوور را ممکن می کند. کد داخل این قرارداد، ترکیب ژن‌ های دو گربه مختلف را در یک گربه جدید ممکن می‌ سازد.

KittyAuction:
 یکی دیگر از قراردادهای هوشمند است که به شما امکان می دهد بچه گربه های خود را به بازیکنان دیگر بفروشید. همچنین امکان «قرض دادن» بچه گربه‌ ها را برای تولید مثل با گربه‌ های بازیکنان دیگر فراهم می‌ کند.

KittyMinting:
 در نهایت، به قرارداد آخر می رسیم که به آن KittyMinting می گویند. این تابعی است که مشابه ICO ها (عرضه اولیه سکه) کار می کند و این روشی است که می توان جامعه را به راه انداخت. این گونه است که نسل اول گربه‌ ها که به آن‌ ها gen 0 می گویند را می‌ سازند.

همه این قراردادها با قرارداد هوشمند اصلی که KittyCore نام دارد توضیح داده می شود.

بازی CryptoKitties

بازی CryptoKitties

کسب درآمد از بازی CryptoKitties  

بنابراین باید پرسید که چگونه افراد در CryptoKitties کسب درآمد می کنند؟ مفهوم ارزش های گربه ها بر این واقعیت استوار است که برخی از آنها کمیاب تر از دیگران هستند.

این کمبود یک گربه است که باعث میشود ارزش را افزایش دهد، و این یک اصل در اکثر بازی های مبتنی بر NFT است.

بازیکنان یا افرادی که بچه گربه های مجازی را جمع آوری می کنند بیشتر به نمونه های کمیاب علاقه مند هستند. اما از آنجایی که همه بچه گربه ها منحصر به فرد و در واقع توکن NFT هستند، آیا همه آنها کمیاب نیستند؟ این در واقع یک جنبه جالب از ارزش گذاری بچه گربه ها است. از آنجایی که همه آنها ویژگی های متفاوتی دارند، چه عاملی تعیین کننده این است که آنها نادر هستند یا نیستند؟

به گفته یکی از توسعه دهندگان، در واقع این کاربران هستند که تصمیم می گیرند چه چیزی کمیاب باشد و چه چیزی نباشد. اگر همه بازیکنان تصمیم بگیرند گربه هایی با چشمان سبز پرورش دهند، گربه های بیشتری با چشمان سبز ظاهر می شوند و کمتر به چشم می آیند. از آنجایی که تعداد آنها افزایش می یابد، دیگر نادر و کمیاب تر نخواهند بود و این امر ارزش بچه گربه ها را پایین می آورد.

یکی از نادرترین صفات بچه گربه ها نسلی است که از آن می آیند. در سال اول، گربه های نسل 0 ایجاد شدند. در قراردادهای هوشمند ذکر شده است که سازندگان می توانند 50000 عدد از این بچه گربه ها را از نسل 0 ایجاد کنند. از آنجایی که روی آنها کلاه گذاشته شده است، نسبت به سایرین کمیاب تر هستند و بنابراین ارزش بیشتری نسبت به یک گربه از نسل 1 دارند.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT