رویداد نیمه ی میانی هاوینگ

رویداد نیمه ی میانی هاوینگ و تاثیر آن بر قیمت بیت کوین

زمان مطالعه 2 دقیقه

نصف شدن میزان استخراج بیت کوین یکی از رویدادهای مورد انتظار برای کل صنعت دارایی های دیجیتال است، زیرا منجر به افزایش قابل توجه قیمت طلای دیجیتال می شود. اما یک نقطه زمانی در وسط بین آخرین هاوینگ و هاوینگ بعدی، به اصطلاح “نیمه ی میانی هاوینگ” ممکن است چندان برای بازار خوشایند نباشد. در این خبر به بررسی رویداد نیمه ی میانی هاوینگ می پردازیم.

رویداد نیمه ی میانی هاوینگ

پلتفرم داده‌های زنجیره‌ای Santiment هر نقطه بین هاوینگ هایی را که بازار قبلاً دیده بود برجسته کرد. طبق نمودار، هر رویداد اواسط هاوینگ با یک قیمت مشخص شده است، پس از آن نقطه، ارزش بیت کوین تا هاوینگ بعدی کاهش یافته است.

رویداد نیمه ی میانی هاوینگ

رویداد نیمه ی میانی هاوینگ

همانطور که پست Santiment نشان می دهد، بازار ما بین هاوینگ بعدی در اصلاح باقی می ماند. تجزیه و تحلیل این شرکت بر اساس داده های چرخه های قبلی است که طی آن بیت کوین برای شکستن مقاومت های مهم، وارد فاز رشد شده و به طور کلی عملکرد مثبتی داشته است.

کارشناسان همچنین خاطرنشان می کنند که هنوز مشخص نیست که آیا بیت کوین از همان الگوی قبلی پیروی می کند یا خیر، زیرا همچنان در روند صعودی تازه که از اواسط ماه مارس (اواخر اسفند1400) شروع شده، باقی مانده است.

چرخه ها ممکن است شکسته شوند

U.Today قبلاً دیدگاه کارشناسان مختلف بلاکچین و رمزارزها را در مورد رویدادهای هاوینگ که قبلاً تأثیر زیادی بر بازار رمزارزها داشتند به اشتراک گذاشت. ویلی وو، تحلیلگر آنچین، خاطرنشان کرد که نصف شدن ممکن است دیگر تاثیر مشابهی بر بازار و صنعت نداشته باشد زیرا جریان های نهادی عظیمی که در سال 2021 شاهد بودیم وراد بازار شده اند.

بر اساس این فرضیه، بیت کوین دیگر یک دارایی صرفا خرده فروشی نیست که بیشتر توسط سرمایه گذاران کوچکتر مورد معامله قرار می گیرد. بخش عمده ای از عملکرد قیمت بیت کوین در دست موسسات مالی و پروژه های بزرگی مانند Terra Foundation است که تنها از ژانویه (دی 1400) یک میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است.

با افزایش سهم وجوه سازمان های نهادی در عرضه بیت کوین در گردش، نصف شدن ممکن است دیگر اثر مشابهی نداشته باشد.

منبع: U.today

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT