ساخت موسیقی هوش مصنوعی

نحوه ساخت موسیقی هوش مصنوعی با Meta’s MusicGen

زمان مطالعه 4 دقیقه

با آزمایش ابزار موسیقی هوش مصنوعی متا، از شور و شوق تبدیل متن به موسیقی جلوتر بمانید. ساخت موسیقی هوش مصنوعی را در ادامه یاد بگیرید.

متا کد MusicGen را منتشر کرده است، یکی دیگر از تولیدکنندگان موسیقی هوش مصنوعی که می تواند توضیحات متن را به آهنگ های موسیقی تبدیل کند. نسخه ی نمایشی را می توان به صورت آنلاین پیدا کرد و برای آزمایش آن فقط به مرورگر نیاز دارید.

MusicGen چیست؟

در ژوئن 2023، متا مدل نسل موسیقی هوش مصنوعی خود را به نام MusicGen منتشر کرد. این اولین شرکتی نیست که با مشکل پیچیده ترکیب موسیقی خام از طریق یک توضیح متنی ساده مقابله می کند. تاکنون می‌توانید با جوک‌باکس OpenAI موسیقی بسازید یا با MusicLM قطعه‌های آهنگ تولید کنید.

اما این اولین شرکتی است که کد را منبع باز ساخت و به شما این امکان را می دهد که اگر یک GPU با حداقل 16 گیگابایت حافظه دارید، نرم افزار را به صورت محلی روی رایانه خود اجرا کنید – اگرچه ما توانستیم آن را تنها با 11 گیگابایت کار کنیم.

اگر سخت افزار آن را ندارید نگران نباشید، زیرا می توانید برنامه وب MusicGen را به صورت رایگان با استفاده از مرورگر امتحان کنید. از نسخه ی نمایشی آنلاین، می توانید انتظار داشته باشید که تولید یک قطعه صوتی در حدود 12 ثانیه بیش از یک دقیقه طول بکشد.

صدای MusicGen چگونه است؟

به گفته متا، MusicGen می‌تواند نمونه‌های موسیقی با کیفیت بالا تولید کند، اگرچه ما متوجه شدیم که محققان درگیر کیفیت بالا را ۳۲ کیلوهرتز تعریف کرده‌اند. این چیزی بین الزامات سنتز گفتار (16 کیلوهرتز) و استاندارد موسیقی دیجیتال (44.1 کیلوهرتز) قرار دارد.

در واقعیت، صدا با حداقل استانداردهای کیفیتی که ممکن است در رادیو یا پلتفرم‌های پخش جریانی شنیده باشید، مطابقت ندارد. با این حال، در مقایسه با سایر تولیدکننده‌های موسیقی هوش مصنوعی، و با توجه به جایی که این فناوری در زمان نوشتن قرار دارد، کیفیت صدا با سطح نویز کم در فایل نسبتاً خوب است.

موسیقی چقدر نزدیک به دستورات است؟ با گوش دادن به مثال هایی که در زیر ایجاد کردیم، می توانید به سرعت متوجه آن شوید. به طور کلی، موفق می شود به ژانرهای موسیقی محبوب پایبند باشد و در عین حال ساختار موسیقی منسجم تری را در مقایسه با پیشینیان خود حفظ کند.

نحوه تولید موسیقی با استفاده از MusicGen

استفاده از MusicGen آسان است و نیازی به ثبت نام ندارد. رابط کاربری نیز ساده است و امتحان کردن آن را برای سرگرمی آسان می کند.

در اینجا نحوه تولید موسیقی با MusicGen آمده است:

برنامه وب MusicGen را باز کنید.

ساخت موسیقی هوش مصنوعی

ساخت موسیقی هوش مصنوعی

در کادر متنی با عنوان Describe your music، دستور خود را وارد کنید. می‌توانید چیزی به سادگی «آهنگ فولکلور ایرلندی» را امتحان کنید یا با گنجاندن ساز، تمپو، ژانر یا احساس، آن را دقیق‌تر کنید.

دکمه Generate را فشار دهید تا فرآیند شروع شود. پس از یک یا دو دقیقه، یک پخش کننده صوتی در ماژول Generated Music در سمت راست ظاهر می شود.

ماوس را روی ماژول نگه دارید تا کنترل‌های پخش‌کننده نشان داده شود و به فایل گوش دهید، یا نماد دانلود را در گوشه بالا سمت راست فشار دهید تا فایل در رایانه ذخیره شود. توجه داشته باشید که فقط برای دانلود به صورت فایل mp4 در دسترس است.

اگر می خواهید نتایج را با استفاده از یک ملودی موجود تنظیم کنید، می توانید یک قطعه ضبط شده را در ماژول در کنار کادر متن آپلود کنید. همچنین، می‌توانید میکروفون را برای ضبط ملودی با استفاده از میکروفون خود انتخاب کنید.

نکته:

شرط‌بندی روی ملودی از توضیحات متن و ملودی که به عنوان مرجع ارائه می‌کنید استفاده می‌کند. این یک ابزار مفید برای شکل دادن به نتایجی است که از MusicGen دریافت می کنید.

محدودیت های استفاده از MusicGen Audio چیست؟

کد MusicGen به صورت آزاد تحت مجوز MIT با محدودیت های کمی توزیع می شود. در مورد صوتی که با استفاده از مدل تولید می کنید، مشخص نیست که آیا دستورالعمل قانونی وجود دارد یا خیر. در عوض، ممکن است بخواهید به هشدار متا در مورد استفاده از MusicGen توجه کنید:

این مدل نباید برای ایجاد یا انتشار عمدی قطعات موسیقی که محیط‌های خصمانه یا بیگانه‌کننده را برای مردم ایجاد می‌کند، استفاده شود. این شامل تولید موسیقی است که به‌طور پیش‌بینی‌شده مردم آن را آزاردهنده، ناراحت‌کننده یا توهین‌آمیز بدانند؛ یا محتوایی که کلیشه‌های تاریخی یا فعلی را تبلیغ می‌کند.»

متا همچنین توضیح می‌دهد که MusicGen برای محققانی در نظر گرفته شده است که مایل به کاوش در تولید موسیقی با هوش مصنوعی هستند و نه برای «استفاده‌های پایین‌دستی»، که تصور می‌کنیم به معنای فعالیت‌هایی مانند آپلود و توزیع موسیقی هوش مصنوعی در پلتفرم‌های استریم است.

مزایا و معایب اخلاقی آینه نسل هنر هوش مصنوعی است. کسب رضایت برای استفاده از داده‌ها برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی، به‌علاوه مشکل پرداخت غرامت/اعتبار هنرمندان در صورت لزوم، همگی دلایلی هستند که متا آن را ایمن کند.

به طور خلاصه، کاوش در مدل برای سرگرمی بعید است که آسیبی به همراه داشته باشد، اما ممکن است در مورد استفاده از صدا برای موسیقی تجاری مشکل تر باشد. بسیاری از مردم در این فکر هستند که آینده موسیقی پاپ با هوش مصنوعی چگونه است.

متا یک سازنده موسیقی دیگر با هوش مصنوعی اضافه می کند

Meta با اضافه کردن یک مدل تولید کننده موسیقی دیگر به آنچه در آنجا وجود دارد، MusicGen را منتشر کرد، یک مدل AI منبع باز که قادر به تولید موسیقی خام از یک توضیح متنی ساده است. اگر کنجکاو هستید که این فناوری را آزمایش کنید، می‌توانید نسخه آزمایشی را فقط با استفاده از یک مرورگر وب انجام دهید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT