سایت ایجاد پورتفولیو برای نویسندگان

معرفی 7 وب سایت ایجاد پورتفولیو برای نویسندگان

زمان مطالعه 9 دقیقه

ایجاد نمونه کار همیشه برای نویسندگانی که به صورت حرفه ای کار می کنند و حتی نویسندگانی که به تازگی شروع به کار کردند و حتی برای دانشجویان بسیار مفید هستند. سایت ایجاد پورتفولیو برای نویسندگان را در این مطلب بررسی کرده ایم.

ما با بررسی سایت های معتبر در این زمینه اقدام به معرفی 7 سایت مفید برای ایجاد نمونه را برای علاقه‌مندان معرفی خواهد کرد که می توانید از آنها برای ایجاد یک نمونه کار نوشتاری استفاده کنید.

با داشتن یک نمونه کار زیبا و منظم، به احتمال زیاد این فرصت را خواهید داشت تا پروژه ‌هایی را در محل کار یا مدرسه به دست آورید و در واقع با نشان دادن نمونه کارهای خود می توانید اعتماد بیشتری را به کار خود جلب نمایید.

اما ایجاد یک نمونه کار خوب برای نویسندگان غیرمتخصص می تواند چالش برانگیز و وقت گیر باشد که خوشبختانه، برخی از وب ‌سایت‌ها وجود دارند که ساختن نمونه کارها را برای نویسندگان آسان‌تر می‌کنند.

در ادامه، قصد داریم تا هفت تا از بهترین وب سایت ها برای ایجاد نمونه کارهای حرفه ای را به شما نویسندگان علاقه‌مند معرفی نماییم.

1. سایت ایجاد پورتفولیو برای نویسندگان: The Freelance Creative by Contently

The Freelance Creative by Contently

The Freelance Creative by Contently

Contently یک پلت فرم بازاریابی محتوا است که باعث می شود تا برندهای مشهور بتوانند با نویسندگان مستقل و با استعداد؛ ارتباط بر قرار کنند.

هر نویسنده در Contently می تواند یک نمونه کار شخصی دریافت برای خود کند که در آن این امکان را داشته باشد تا نوشته های خود را به نمایش بگذارد.

برای ایجاد پورتفولیو در این سایت، ابتدا باید به The Freelance Creative by Contently بروید، حساب کاربری خود را در سایت ایجاد کنید و اطلاعات لازم را وارد نمایید.

اطلاعاتی که از شما در خواست می شوند شامل تصویر شما، لینک و آیدی های حساب‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های شما، شهر و یک بیوگرافی کلی از شما می‌شود.

وارد کردن پروژه های خود در سایت کاری بسیار ساده است، شما می توانید با افزودن URL یا PDF این کار را انجام دهید.

همچنین این فرصت را خواهید داشت تا چندین پروژه در سایت اضافه کنید و آنها را دوباره در صفحه نمونه کار خود مرتب کنید، با این حال این امکان وجود ندارد که بتوانید کل صفحه حساب کاربری خود را به صورت شخصی تنظیم نمایید.

با هر پروژه ای که به سایت اضافه می کنید، باید یک تصویر و یک توضیح مختصر نیز اضافه نماید. همچنین می توانید جزئیات بیشتری مانند عنوان، قالب و مهارت های مورد استفاده را مشخص کنید.

Contently ، هم برای مبتدیان و هم برای نویسندگان باتجربه، یک وب سایت نمونه کار عالی و کاملاً رایگان است. بهترین ویژگی این وبسایت این است که می تواند شما را با برخی از برندهای برتر و پردرآمد نیز کانکت کند که این امر مشروط بر این است که پروفایل شما با معیارهای مورد نیاز آن برند مطابقت داشته باشد.

2. سایت ایجاد پورتفولیو برای نویسندگان: Muck Rack

Muck Rack

Muck Rack

یکی دیگر از سایت های پرکاربرد برای ایجاد نمونه کار نویسندگان، وب سایت محبوب Muck Rack می باشد. این وب سایت در واقع یک پلت فرم مدیریت روابط عمومی است که تیم های روابط عمومی را با خبرنگاران مرتبط می سازد.

از جمله مزیت های دیگر استفاده از این پلتفرم این است که به روزنامه نگاران اجازه می دهد تا مجموعه ای از کار خود را ایجاد کنند و آن ها را در معرض نمایش بگذارند.

اگر چه این وب سایت، روزنامه ‌نگاران را بیش از کاربران دیگر مورد هدف قرار می‌ دهد، اما برای وبلاگ ‌نویسان، نویسندگان و هر کسی که با مجموعه‌ ای از متن ها سر و کار دارد، می تواند به یک اندازه مفید واقع شود.

Muck Rack به طور خودکار پروفایل های نویسندگان و روزنامه نگاران را با جمع آوری اطلاعات ایجاد می کند، بنابراین اگر در این سایت اقدام به ایجاد نمایه کرده اید، می توانید از آن در به نمایش گذاشتن مهارت های خود استفاده نمایید.

بنابراین قبل از انجام هر کاری، بهتر است ابتدا برای خود حساب کاربری و نمایه ای در این سایت ایجاد نمایید. در نمایه خود، می‌ توانید اطلاعات اولیه درباره خود، ویژگی کارها و نوشته هایتان، اطلاعات تماس و آیدی و لینک های رسانه های اجتماعی خود را اضافه نمایید.

علاوه بر این، این امکان را خواهید داشت تا هر جایزه ای را که در زمینه فعالیت های خود برنده شده اید را در پروفایل Muck Rack خود نمایش دهید.

در این سایت اگرچه می توانید پروژه های خود را به صورت فایل آپلود کنید، اما وارد کردن پروژه ها از طریق URL بسیار ساده تر است، زیرا Muck Rack جزئیات مورد نیاز مربوط به کار شما را در این صورت به طور خودکار اضافه می کند.

همچنین Muck Rack، متن ها و مقالاتی را که با نام شما در وب قرار دارند را نیز در پروفایل شما اضافه می کند و با این کار به اعتبار شما افزوده می شود.

علاوه بر این، می توانید از تیم Muck Rack یک نشان تأییدیه درخواست و دریافت کنید. بنابراین، ایجاد پورتفولیو در این سایت بسیار سودمند بوده و خوب است بدانید که هزینه ای را نیز در بر نخواهد داشت.

3. سایت ایجاد پورتفولیو برای نویسندگان: Journo Portfolio

Journo Portfolio

Journo Portfolio

سایت Journo Portfolio ویژگی های پیشرفته بسیار و همچنین آیتم هایی برای شخصی سازی پورتفولیو را در اختیار شما قرار می دهد و همچنین ایجاد پورتفولیو در Journo Portfolio فرآیندی بسیار ساده را به همراه دارد. این سایت حدود 9 تم مختلف و آیتم برای شخصی سازی کردن را ارائه می دهد و می توانید از نمونه پورتفولیوهایی که در این وب سایت به نمایش گذاشته شده است نیز برای پورتفولیو خود الهام بگیرید.

به لطف ویرایشگر و کاربر پسند بودن فضای این وب سایت، ایجاد پورتفولیو و طراحی صفحات آن بسیار ساده است. با استفاده از آیتم های مختلف موجود در این وب سایت می توانید به راحتی پروژه های خود، بیوگرافی خود، اطلاعات تماس و غیره را اضافه و ویرایش کنید.

حتی می توانید یک وبلاگ راه اندازی کنید و مقالاتی را در سایت نمونه کار خود منتشر کنید. سایت هایی که Journo Portfolio در اختیار کاربران قرار می دهد سازگار با موبایل می باشند و SEO یا بهینه سازی شده اند. همچنین این سایت ها آیتم هایی مختلفی را با عناوین حریم خصوصی و تجزیه و تحلیل نیز در اختیار کاربران قرار می دهد.

استفاده از طرح اولیه به صورت رایگان امکان پذیر است و به شما امکان می دهد تا بتوانید ده مقاله اضافه کنید و یک صفحه اصلی برای خود ایجاد کنید.

برای اضافه کردن مقالات و صفحات نامحدود باید هزینه بپردازید و این هزینه به میزان 2.5 دلار در ماه، می باشد که با استفاده از این آپشن شما به عنوان عضو ویژه در سایت شناخته می شوید.

اعضای ویژه سایت شامل خدماتی مانند پشتیبان گیری مقاله، ادغام، ادیت خودکار و استفاده از آیتم های سفارشی شده نیز خواهد شد.

با این حال، اگر قصد دارید در این سایت به عضو ویژه و یا عضو pro تبدیل شوید باید هزینه هایی معادل 2 الی 5 دلار را ماهانه به سایت اضافه نمایید تا بتوانید به صورت حرفه و با استفاده از امکانات بسیار یک پورتفولیو بسیار پیشرفته برای خود ایجاد نمایید.

4. سایت ایجاد پورتفولیو برای نویسندگان: Clippings.me

Clippings.me

Clippings.me

Clippings.me یک سایت پورتفولیو ساز محبوب است که بیش از صد هزار کاربر در آن به فعالیت می پردازند. این سایت دارای تم های مختلف است و به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از یک چیدمان مدرن، محیط کاری خود را در سایت شخصی سازی نمایید و برای خود به شیوه پورتفولیو ایجاد کنید. شما می توانید پروژه ها را اضافه کرده و آنها را دسته بندی کنید تا ساختار بهتری داشته باشند.

با طراحی مینیمالیستی Clippings.me پورتفولیو شما به نظر هر کسی عالی خواهد آمد و می توانید تا نمونه کارها خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

همچنین Clippings.me امکان یکپارچه سازی با Google Analytics و آپشن استفاده از نام دامنه سفارشی را نیز به نویسندگان ارائه می دهد.

این سایت به علاوه ارائه خدمات رایگان، خدماتی با هزینه حق بیمه را به کاربران ارائه می دهند که هزینه خدمات همراه با حق بیمه 10 دلار در ماه می باشد.

آیتم های موجود که به صورت پریمیوم ارائه می شوند به شما امکان استفاده از یک دامنه سفارشی، تجزیه و تحلیل دقیق و بهینه سازی سئو را می دهد. علاوه بر این، یک حساب کاربری رایگان در این سایت قابلیت نمایش ده مقاله را برای کاربران به ارمقان می آورد و اگر علاقه‌مند هستید تا مقاله های بیشتری را در پورتفولیو خود منتشر نمایید می توانید حساب کاربری خود را ارتقا دهید.

از طرفی این سایت دارای خدماتی مناسب روزنامه نگاری و تدوین مطالب می باشد و در کنار ایجاد پورتفولیو و اضافه کردن کار ها، این فرصت را فراهم می کند تا بتوانید تمام مهارت های خود را در زمینه روزنامه نگاری و نویسندگی به نمایش بگذارید.

چه شما یک روزنامه نگار باشید یا در زمینه کپی رایتیتگ یا وبلاگ نویسی فعالی باشید،ایجاد پورتفولیو در Clippings.me می تواند به شما کمک کند تا مهارت های خود را به نمایش بگذارید.

5. Writer’s Residence

Writer’s Residence

Writer’s Residence

Writer’s Residence یکی دیگر از سایت های آسان برای ایجاد یک پورتفولیو حرفه ای به شمار می آید. شما به علاوه در اختیار داشتن یک صفحه، می توانید صفحاتی را برای رزومه، نمونه، بیوگرافی و مخاطب نیز ایجاد کنید.

با استفاده از ویرایشگر Markdown، می توانید به راحتی متن خود را به سبک های مختلف ادیت کرده و علاوه بر این، این سایت به شما امکان می دهد تا یک وبلاگ برای سایت پورتفولیو خود نیز ایجاد کنید.

Writer’s Residence به شما این امکان را می دهد که از بین تم های مختلف هر کدام را که بیشتر علاقه داشتید را انتخاب کنید. علیرغم اینکه این تم ها اغلب بسیار مدرن و مینیمال هستند، برخی تم های کلاسیک نیز در بین آن ها دیده می شود.

ایجاد یک نمونه کار در Writer’s Residence تقریباً 9 دلار در ماه هزینه دارد و بنابراین باید در نظر داشته باشید که پس از یک دوره آزمایشی رایگان 30 روزه ممکن است نیاز به پرداخت این هزینه باشد تا بتوانید از خدمات سایت استفاده کنید.

6. سایت ایجاد پورتفولیو برای نویسندگان: Medium

Medium

Medium

Medium یک سایت برای ساخت پورتفولیو نیست، بلکه بستری برای نویسندگان به شمار می آید که می توانند در آن ایده ها و داستان های خود را به اشتراک بگذارند و به این صورت دیده شوند. با این وجود، می توانید از نمایه ای که در این سایت می سازید به عنوان پورتفولیو نیز استفاده کنید.

یکی از ویژگی های خوبی که باعث تمایز سایت مدیوم با سایرین می شوند این است که سایت مدیوم برای نویسندگان به صومرت رایگان در دسترس است.

تنها کافی است تا در Medium ثبت نام کنید، روی تصویر نمایه خود کلیک کنید و Write a Story را انتخاب کنید. شما قادر به تعویض ساختار نمایه خود نیستیند با این حال می توانید رنگ ها، هدرها و فونت ها را ویرایش کنید.

اگر قصد استفاده از سایت مدیوم را دارید در نظر داشته باشید که از انتشار نوشته هایی که برای مشتریان خود نوشته اید در پورتفولیو ​​خود بدون رضایت آنها خودداری کنید.

از همین رو اگر زمان کافی برای نوشتن متن هایی جدید را ندارید، یک راه بهتر برای نشان دادن تخصص شما این است که یک توضیح مختصر از کارهایی که انجام داده اید اضافه کنید و سپس لینک صفحاتی که مطالب شما در آن ها آپلود شده است را در انتهای توضیحاتتان قرار دهید.

یکی از مزایای دیگر استفاده از Medium این است که به لطف میلیون ها خواننده Medium می توانید دنبال کننده های خود را به دست آورید و افرادی که علاقه‌مند به نوشته های شما می باشند را پیدا کنید.

علاوه بر این، این سایت دارای یک برنامه است که در آن می توانید برای بازدید از پست های خود پول دریافت کنید. ایجاد پورتفولیو در Medium کاملاً رایگان است.

7. وبلاگ نویس؛ Blogger

Blogger

Blogger

سایت وبلاگ نویس در واقع یک سیستم مدیریت محتوا است که برای ایجاد وبلاگ های ساده استفاده می شود. اما از آنجایی که گزینه های سفارشی سازی و آیتم های متنوعی را ارائه می دهد، می توانید نمونه کارهای خود را در این سایت قرار دهید و برای خود یک پورتفولیو حرفه ای بسازید.

از تم ها و چیدمان جذاب گرفته تا تعداد صفحات و طراحی آنها، شما تقریباً می توانید هر چیزی را در این سایت بر اساس علایق خود تغییر دهید.

در این سایت نیز مانند سایت Medium، بهتر است به جای بازنشر مقالاتی که برای مشتریان خود نوشته اید، توضیحات و لینک های کارهایتان را در پورتفولیو خود اضافه کنید.

اما اگر بتوانید چیزی جدید برای نمونه کار خود بنویسید و در آنجا منتشر کنید، برای نمایش مهارت هایتان بهتر خواهد بود.

کلام آخر

برای هر نویسنده، وبلاگ نویس یا روزنامه نگاری، داشتن یک مجموعه خوب سازماندهی شده بهترین راه برای به نمایش گذاشتن مهارت های خود است.

از همین رو، اگر یک نویسنده حرفه ای هستید و یا به تازگی کار خود را شروع کرده اید بهتر است بدانید که چه مسلط به مهارت های کدنویسی هستید و چه بخواهید در زمان خود صرفه جویی کنید و بدون دانش کد نویسی پورتفولیو خود را ایجاد کنید، این وب سایت هایی که برایتان معرفی کردیم می توانند کار شما را بسیار آسان کنند و تخصص شما را در نویسندگی به نمایش بگذارند.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT