سایت نویسندگی فریلنسری

14 موردی که باید در سایت نویسندگی فریلنسری خود بگنجانید

زمان مطالعه 8 دقیقه

نوشتن آزاد یک نقطه شروع محبوب برای افرادی است که به دنبال تبدیل شدن به رئیس خود هستند. برای جذب مشتریان جدید و نشان دادن تخصص خود، داشتن یک وب سایت می تواند کمک بزرگی باشد. نکاتی درباره سایت نویسندگی فریلنسری که برای خودتان باشد را یاد بگیرید.

نقد درآمد ارزی

هنگام ایجاد یک وب سایت نویسندگی آزاد، دانستن اینکه چه چیزی باید شامل شود می تواند مبتدیان را تحت تأثیر قرار دهد. و در حالی که ممکن است فکر کنید به یک شاهکار نیاز دارید، واقعیت این است که یک سایت ساده با چند صفحه به اندازه کافی خوب خواهد بود.

در این مقاله، چندین چیز را که باید در وب‌سایت نویسندگی آزاد خود بگنجانید، کشف خواهید کرد که بین موارد ضروری و خوش دست تقسیم می‌شوند.

از کدام پلتفرم برای وب سایت نویسندگی آزاد خود استفاده کنید؟

وردپرس، Squarespace و Wix سه پلتفرم محبوب ساخت وب سایت برای نویسندگان آزاد هستند. با این حال، ابزارهای طاقچه بیشتری مانند Ghost نیز وجود دارد.

وردپرس با تم های مختلف و کنترل بیشتر بر بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) برای هر صفحه وب، گزینه های قابلیت بیشتری را به کاربران امکان می دهد. اگر از وردپرس استفاده می کنید، این نکات را در مورد ایمن سازی وب سایت وردپرس خود بخوانید.

Squarespace برای سازندگان وب سایت مبتدی دوستانه است. پلتفرم از سئو برای شما مراقبت می کند و ایجاد صفحات آسان است. Wix همچنین ایجاد صفحات وب را آسان می کند، اما شایان ذکر است که نمی توانید محتوای Wix را بین قالب ها منتقل کنید.

انتخاب در نهایت با شماست. چند مورد را امتحان کنید و ببینید کدام یک برای شما بهترین کار را دارد. و اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، این مقایسه بین Wix و Squarespace را مطالعه کنید.

ملزوماتی که باید در وب سایت نویسندگی آزاد خود بگنجانید

موارد زیر مواردی هستند که شما قطعاً می خواهید در وب سایت خود قرار دهید. آنها می توانند تاثیر زیادی در جذب مشتریان جدید داشته باشند.

1. یک آدرس دامین وب حرفه ای

اگر در مورد نویسندگی فریلنسری جدی هستید و می خواهید مشتریان شما را جدی بگیرند، گرفتن یک دامین وب حرفه ای ایده خوبی است. لازم نیست به یک نام تجاری خلاقانه یا شوخ فکر کنید. نام خود شما به خوبی کار خواهد کرد.

شما انتخاب های زیادی برای خرید دامین وب دارید. Squarespace و WordPress.com هر دو با برخی از برنامه های خود یک دامین رایگان به مدت یک سال به شما ارائه می دهند، پس از آن باید هزینه سالانه بپردازید. از طرف دیگر، می توانید از یک سرویس هاستینگ استفاده کنید. Bluehost و GoDaddy هر دو گزینه های رایج هستند.

2. چگونه به مشتریان خود در دستیابی به اهداف خود کمک می کنید

در صفحه اصلی وب سایت نویسندگی آزاد خود، باید در مورد اینکه چگونه می توانید به مشتریان بالقوه کمک کنید صحبت کنید. در مورد حوزه های نوشتن تخصصی خود و نتایجی که خدمات شما برای آنها خواهد داشت صحبت کنید.

اگر تجربه زیادی ندارید، نگران نباشید. ارزشی که ارائه می‌دهید ممکن است به سادگی آزاد کردن زمان اضافی برای تمرکز بر سایر حوزه‌های تجاری باشد.

در صفحه اصلی خود، باید تصویری از خودتان نیز قرار دهید. خواه یک کلیک روی صفحه خدمات شما یا فرم تماس باشد، یک فراخوان برای اقدام نیز افزوده عاقلانه ای است. هنگام نوشتن کپی برای صفحه اصلی خود، آن را تا حد امکان کوتاه نگه دارید.

3. صفحه درباره

در حالی که مشتریان می خواهند در مورد نتایجی که می توانید برای آنها ارائه دهید بدانند، آنها همچنین می خواهند با یک شخص کار کنند.

در صفحه درباره خود، می توانید کمی خلاق تر شوید. در مورد سفر خود برای تبدیل شدن به یک فریلنسر، چرایی انتخاب شما برای شروع نوشتن و مشکلاتی که بر آن غلبه کرده اید صحبت کنید. شما همچنین می توانید برخی از حقایق در مورد خود و همچنین بسیاری از تصاویر شخصی را به اشتراک بگذارید.

4. اطلاعات تماس

هنگامی که مشتریان بالقوه را شگفت زده کردید، می خواهید ارتباط آنها را با شما آسان کنید. افزودن صفحه تماس به وب سایت خود ساده ترین راه برای انجام این کار است.

در صفحه تماس خود، می توانید یک فرم ساده برای پر کردن کاربران قرار دهید. افزودن لینک به پروفایل های رسانه های اجتماعی خود راه دیگری برای کمک به دیگران برای دسترسی به شما است و همچنین می تواند برای رشد حضور آنلاین شما مفید باشد.

سایت نویسندگی فریلنسری

سایت نویسندگی فریلنسری

اگر فرم تماس ندارید، باید آدرس ایمیل خود را اضافه کنید. همچنین می توانید نقشه ای اضافه کنید که محل دفتر شما را نشان می دهد و در صورت تمایل شماره موبایل خود را نیز وارد کنید. اما اگر ترجیح می‌دهید مردم ندانند کجا زندگی می‌کنید یا کار می‌کنید، برای گنجاندن هر یک از این موارد تحت فشار نباشید.

5. گواهینامه ها

زمانی که به‌تازگی به‌عنوان یک نویسنده مستقل شروع به کار کرده‌اید، متقاعد کردن دیگران برای سرمایه‌گذاری در خدمات شما می‌تواند دشوار باشد. بهترین راه برای فروش خود از طریق اثبات اجتماعی از سوی دیگران است.

به افرادی که در گذشته تحت تاثیر کار شما قرار گرفته اند فکر کنید. روسای سابق، همکاران، و مدرسان دانشگاه مکان‌های خوبی برای شروع در هنگام درخواست گواهینامه‌های کوتاه هستند.

هنگامی که آنها را در وب سایت خود قرار می دهید، می توانید آنها را به یک صفحه جداگانه یا به صفحه اصلی خود اضافه کنید. نگران دریافت پاراگراف های طولانی نباشید. یک نقل قول کوتاه به خوبی کار خواهد کرد.

6. یک نمونه کار نوشتن

هنگام تماس با مشتریان و جستجوی شغل، داشتن چند نمونه از نوشته های خود در دسترس ضروری است. علاوه بر اثبات اینکه در کاری که انجام می‌دهید خوب هستید، داشتن نمونه‌ها همچنین در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند تا وقتی دیگران درخواست می‌کنند قطعات بسازید.

مانند توصیفات، می توانید انتخاب کنید که نمونه کارها را به یک صفحه جداگانه یا در صفحه اصلی خود اضافه کنید.

اگر قبلاً برای شرکت دیگری ننوشته اید، نمونه کارهای خود را ایجاد کنید. به موضوعی فکر کنید که خوب می دانید، تحقیق کنید و تایپ کنید. همچنین می‌توانید یاد بگیرید که چگونه می‌توانید نویسنده‌ای سازمان‌یافته‌تر شوید، اگر نیاز دارید بنشینید و نمونه‌هایی ایجاد کنید.

7. سیاست حفظ حریم خصوصی

حریم خصوصی داده ها به صورت آنلاین اهمیت بیشتری پیدا می کند و چندین حوزه قضایی قوانین حفظ حریم خصوصی را اعمال کرده اند که مشاغل فعال در آن مناطق باید از آنها پیروی کنند. به عنوان مثال، اتحادیه اروپا از مقررات حفاظت از داده های عمومی (GDPR) استفاده می کند.

بسیاری از وب سایت ها دارای یک سیاست حفظ حریم خصوصی هستند و شما باید از آن در سایت نوشتن مستقل خود نیز استفاده کنید. می‌توانید اطلاعاتی در مورد چگونگی و چرایی جمع‌آوری داده‌ها، همراه با شناسایی ابزارهای تحلیلی مختلفی که استفاده می‌کنید و موارد دیگر اضافه کنید. همچنین باید یک آدرس تماس به کاربران بدهید تا بتوانند در مورد هر گونه نگرانی یا سوالی که ممکن است داشته باشند در تماس باشند.

8. صفحه خدمات

هنگامی که یک کسب و کار نویسندگی مستقل ایجاد می کنید، ضروری است که مانع بین مشتریانی را که تصمیم می گیرند با شما کار کنند یا نه حذف کنید. افزودن یک صفحه خدمات در وب‌سایت شما می‌تواند به دیگران اجازه دهد تعیین کنند که آیا شما مناسب هستید یا نه، به خصوص اگر بیش از یک سرویس ارائه دهید.

صفحه خدمات شما نیازی به جزئیات زیاد ندارد. قبل از ارائه نمونه هایی از کار خود، می توانید به طور خلاصه آنچه را که ارائه می دهید (به عنوان مثال نوشتن وبلاگ یا کپی رایتینگ رسانه های اجتماعی) شناسایی کنید. سپس، به صفحه تماس خود لینک دهید.

9. اطلاعات در مورد انواع مشتریانی که با آنها کار می کنید

با توجه به اینکه دنیای تجارت چقدر گسترده است، ضروری است که افرادی را که به آنها خدمت می کنید محدود کنید و مشخص کنید که قصد دارید به آنها کمک کنید.

در جایی از سایت خود، باید اطلاعاتی در مورد انواع مشتریانی که با آنها کار می‌کنید، مانند شرکت‌های SaaS یا انتشارات فناوری درج کنید. شما می توانید این اطلاعات را هر کجا که بخواهید اضافه کنید، اما بهتر است آن را در صفحه اصلی خود داشته باشید.

خوش دست

علاوه بر موارد ضروری، ممکن است بخواهید طیف وسیعی از چیزها را با رشد تجارت نویسندگی آزاد خود اضافه کنید. در زیر لیستی از چیزهای خوب وجود دارد که می توانید پس از بررسی اصول اولیه و کسب تجربه و اعتماد به نفس بیشتر، آنها را اضافه کنید.

10. بخش وبلاگ

وبلاگ نویسی یک راه عالی برای افزایش رتبه سئوی شما و نشان دادن قدرت شما در یک موضوع خاص است. هر پست وبلاگی که منتشر می کنید نیز یک نمونه کار است. بنابراین، شما به طور همزمان تعداد نمونه‌های نوشتاری را که می‌توانید به دیگران نشان دهید افزایش خواهید داد.

سایت نویسندگی فریلنسری

سایت نویسندگی فریلنسری

هنگام انتخاب یک سایت وبلاگ نویسی، در مورد هر چیزی که می خواهید صحبت کنید. شما می توانید در مورد موضوعات صنعت پرطرفدار، تجربیات خود به عنوان یک فریلنسر یا چیزی کاملاً متفاوت بحث کنید.

اگر احساس می کنید که اضافه کردن یک بخش وبلاگ به سایت شما باعث کاهش انسجام آن می شود، به جای آن یک نمایه در پلتفرمی مانند Medium راه اندازی کنید.

11. لوگو برای مشتریان فعلی و گذشته

هنگامی که مشتریان بزرگی را در اختیار دارید، اضافه کردن آرم آنها به وب سایت شما می تواند برای متقاعد کردن دیگران برای استخدام شما مفید باشد. اگر قبلاً برای یک شرکت معتبر به عنوان کارمند کار کرده اید، اضافه کردن لوگو (های) آنها به وب سایت خود نیز ایده خوبی است.

قبل از قرار دادن هر گونه لوگوی شرکت در وب سایت خود، به یاد داشته باشید که بپرسید. اگرچه بسیاری از کسب و کارها هیچ اعتراضی نخواهند داشت، اما برخی ممکن است از شما نخواهند.

12. لوگوی شرکت خودتان

اگرچه برای نویسندگان آزاد به هیچ وجه ضروری نیست، داشتن لوگوی شرکت می تواند شما را حرفه ای تر جلوه دهد.

اگر یک طراح گرافیک حرفه ای نیستید، می توانید از نرم افزارهای رایگانی مانند Canva استفاده کنید. از طرف دیگر، می توانید یک طراح گرافیک استخدام کنید یا از یک دوست بخواهید. با این حال، زمان زیادی را برای لوگوی خود صرف نکنید، زیرا این کار به اندازه ارتباط با مشتریان و نوشتن نیست.

13. نرخ های شما

هنگامی که یک پورتفولیوی قوی دارید، و همچنین در یک زمینه خاص تخصص ایجاد کردید، می خواهید مشتریانی را که با آنها کار می کنید فیلتر کنید.

یکی از راه‌های ساده برای محدود کردن افرادی که با شما کار می‌کنند، اضافه کردن مبلغی است که به وب‌سایت خود می‌پردازید. این مکالمات ناخوشایند “ما نمی توانیم شما را بپردازیم” را حذف می کند و کیفیت پروژه هایی را که دریافت می کنید افزایش می دهد.

با این حال، به یاد داشته باشید که برای همیشه به نرخ های خود وابسته نیستید. اگر هنوز بیشتر از آنچه که می توانید کار می کنید، آنها را بیشتر افزایش دهید. به طور مشابه، اگر سرعت کار شما کاهش یافته است، از پایین آوردن آنها خجالت نکشید.

14. صفحه ثبت نام در خبرنامه

همانطور که تجارت نویسندگی آزاد شما رشد می کند، ممکن است متوجه شوید که دیگران علاقه مند به محتوای شما به وب سایت شما می آیند و شما را به صورت آنلاین دنبال می کنند.

برای اینکه مخاطبان خود را مطلع و درگیر نگه دارید، یک خبرنامه راه اندازی کنید. یک ویجت ساده در وب سایت خود ایجاد کنید تا بتوانند به روز رسانی های شما را انتخاب کنند. می توانید کمپین های خبرنامه خود را در Mailchimp و در بسیاری از پلتفرم های دیگر مدیریت کنید.

با وب سایت نویسندگی فریلنسری خود مشتریان جدید جذب کنید

بسیاری از نویسندگان مستقل وقت زیادی را صرف نگرانی در مورد جزئیات میکروسکوپی می کنند. در نتیجه، آنها هرگز شروع نمی کنند.

وب سایت شما برای شروع فقط به اصول اولیه نیاز دارد. مشتریان می خواهند بدانند چگونه می توانید به آنها کمک کنید، کمی در مورد شما، و اینکه شما نویسنده خوبی هستید. و البته، آنها همچنین راهی برای برقراری ارتباط سریع با شما می خواهند.

با موارد ضروری شروع کنید و به آرامی از آنجا شروع کنید. و به یاد داشته باشید: اگر دوست ندارید، می توانید بعداً محتوای سایت خود را تغییر دهید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT