تاثیر سرعت صفحه بر سئو

سرعت صفحه چگونه بر سئو تاثیر می گذارد؟

زمان مطالعه 3 دقیقه

موتورهای جستجو از الگوریتم های پیچیده برای اندازه گیری جنبه های مهم وب سایت شما هنگام تصمیم گیری در مورد ارسال یا عدم ارسال ترافیک به سمت شما استفاده می کنند. در ادامه تاثیر سرعت صفحه بر سئو را بدانید.

گوگل، بینگ، یاهو و دیگران از عناصر کوچک وب سایت شما برای تعیین کیفیت و اعتبار سایت شما استفاده می کنند، عملی که سپس به جایی که صفحه شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) نشان داده می شود، ترجمه می شود. فرآیند بهبود رتبه شما در SERP بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نامیده می شود.

موتورهای جستجو از متغیرهایی مانند سن دامین شما، زمانی که بازدیدکنندگان در صفحات وب شما صرف می کنند، تعداد لینک هایی که به وب سایت شما اشاره می کنند و سرعت صفحه برای تعیین اینکه آیا وب سایت شما استانداردهای کیفیت را دارد استفاده می کنند. اینترنت مملو از انجمن ها، وبلاگ ها و وب سایت هایی است که بر سر ارزش ویژگی های مختلف سئو بحث می کنند. با این حال، یکی از زمینه هایی که اغلب از بحث کنار گذاشته می شود، سرعت صفحه است.

آیا سرعت صفحه واقعا مهم است؟

به طور خلاصه بله. سرعت صفحه به عنوان اندازه‌گیری زمانی که طول می‌کشد تا صفحه وب شما روی صفحه بازدیدکننده وب‌سایت بارگذاری شود، تعریف می‌شود. زمان بارگذاری صفحه به چند دلیل مهم است:

رها شدن سایت – اگر بازدیدکنندگان وب سایت بر روی وب سایت شما کلیک کنند و فقط برای چند ثانیه منتظر بارگذاری آن بمانند، تسلیم شوند و سپس کلیک کنند، نتایج موتور جستجوی شما برای آن آسیب خواهند دید.

زمان صرف شده در صفحه – به طور مشابه، اگر بازدیدکنندگان سایت منتظر بارگذاری گرافیک ها یا فرم های سنگین باشند، زمان صرف شده در صفحه وب شما منحرف می شود.

نرخ پرش – موتورهای جستجو دقیقا می دانند که چقدر طول می کشد تا صفحه شما بارگذاری شود و چه تعداد بازدید کننده وب سایت قبل از بارگیری صفحه را ترک می کنند. این نرخ پرش نامیده می شود و در نتایج سئو شما مهم است.

چگونه سرعت صفحه خود را بررسی کنیم:

تنها راه برای بهبود سرعت صفحه شما این است که ابتدا از عملکرد فعلی آن مطلع شوید و سپس تغییرات کوچکی برای بهبود آن ایجاد کنید. توصیه می کنیم از یک سایت آزمایشی مانند WebPageTest دیدن کنید تا مشخص کنید چقدر کار باید انجام شود. اکثر مدیران وب سایت معیار را در 3 ثانیه قرار می دهند. اگر صفحه شما کمتر از 3 ثانیه طول می کشد تا بارگذاری شود، پس در مکان خوبی هستید. با این حال، اگر صفحه شما 6 ثانیه طول می کشد تا بارگذاری شود، باید کارهای زیادی انجام دهید.

3 روش مهم برای بهبود سرعت صفحه:

1. بینش سرعت صفحه

این وب‌سایت Google می‌تواند به شما اطلاعاتی در مورد آنچه که صفحات شما را کند می‌کند، ارائه دهد. از فشرده سازی تصویر گرفته تا بهینه سازی صفحه، می توانید مشکل را جستجو کرده و به سرعت راه حلی پیدا کنید.

2. هاستینگ VPS

اگر در حال حاضر صفحه خود را بر روی یک سرور اشتراکی هاستینگ می کنید، ممکن است بخواهید به یک سرور خصوصی مجازی که به آن VPS گفته می شود فکر کنید. هاستینگ ابری یا VPS می تواند سرعت شما را افزایش دهد و اطمینان حاصل کند که منابعی را به تلاش های خود اختصاص داده اید نه اینکه آنها را بین چندین اکانت به اشتراک بگذارید.

3. استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN)

شبکه‌های تحویل محتوا می‌توانند داده‌های شما را در مکان‌های مختلف ذخیره کنند تا تأخیر، زمانی که طول می‌کشد تا داده‌های شما در سراسر جهان بچرخد، کاهش یابد. به عنوان مثال، با VPS.NET می توانید یک CDN اضافه کنید که داده های شما را در مکان های مختلف ذخیره می کند تا در دسترس بودن را افزایش داده و زمان خرابی را کاهش دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد افزودن CDN ما به اکانت خود، از VPS.NET دیدن کنید و با یکی از کارشناسان پشتیبانی فنی ما گپ بزنید.

با یک هاست وب مشترک شوید که سرعت و قابلیت اطمینان مورد نیاز شما را برای استفاده حداکثری از سئوی وب سایت شما ارائه می دهد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT