سفارشی کردن کانال یوتیوب

9 روش برای سفارشی کردن کانال یوتیوب برای تعامل بهتر

زمان مطالعه 7 دقیقه

. کانال YouTube خود را با انتخاب نامی چشم نواز که نشان دهنده جایگاه شما باشد، شخصی کنید، مانند MrAlexTech برای محتوای مرتبط با فناوری. سفارشی کردن کانال یوتیوب را یاد بگیرید.

. یک پیش‌ پرده کانال ایجاد کنید تا مشترکین بالقوه را جذب کنید و پیش‌نمایش ویدیوهای خود را به آنها ارائه دهید. مانند یک تریلر فیلم، آن را هیجان انگیز و سرگرم کننده نگه دارید.

. از ویدیوها و بخش‌های ویژه در کانال خود استفاده کنید تا بهترین محتوای خود را برجسته کنید و پیدا کردن ویدیوهایی که با علایقشان مطابقت دارد را برای مشترکین آسان‌تر کنید.

یوتیوب یک پلتفرم نسبتا ساده برای پیمایش به عنوان بیننده است. با این حال، وقتی به کانال های مختلف نگاه می کنید، بسیاری از آنها یکسان به نظر می رسند. چرا اینطور است؟

پاسخ این است که برخی از تولیدکنندگان محتوا کانال های خود را برای جذب بینندگان بالقوه سفارشی نمی کنند. آنها خودشان را از بقیه هزاران سازنده دیگر که از این پلتفرم استفاده می کنند متمایز نمی کنند.

به عنوان یک کاربر یوتیوب، بسیار مهم است که کانال خود را شخصی کنید و محتوا را به اندازه کافی جذاب کنید تا کسی بخواهد روی دکمه اشتراک کلیک کند. و خوشبختانه، چندین راه وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید.

چرا صفحه کانال یوتیوب شما باید جذاب باشد؟

سفارشی‌سازی صفحه اصلی کانال یوتیوب چیزی است که به جدا کردن سازندگان گاه به گاه ویدیو از YouTubers کمک می‌کند. این به هویت برند شما کمک می کند و به دیگران امکان می دهد آنچه را که به انجمن YouTube ارائه می دهید تشخیص دهند.

مهم است که از گزینه‌های سفارشی‌سازی استفاده کنید، زیرا این همان چیزی است که اولین تصور را از کانال شما به بینندگان می‌دهد – که در نهایت می‌تواند از نظر کسب مشترکین بیشتر از طریق بازدید از کانال، موفقیت یا شکست باشد.

در زیر برخی از بهترین راه‌ها برای شخصی‌سازی کانال برای تعامل بهتر آورده شده است، و همچنین به شما کمک می‌کند تا برخی از مراحل چک لیست سازنده محتوا را تکمیل کنید.

1.سفارشی کردن کانال یوتیوب: نامی چشم نواز انتخاب کنید

نام خلاق YouTube نمی‌تواند موفقیت شما را نشان دهد—بسیاری از یوتیوب‌برهای معروف از نام واقعی خود استفاده می‌کنند. با این حال، اگر راه دیگری برای جذب بینندگان می‌خواهید، یک نام منحصربه‌فرد مکان خوبی برای شروع است.

سعی کنید از چیزی استفاده کنید که موقعیت شما را درگیر کند. به عنوان مثال، MrAlexTech به دلیل ایجاد ویدیوهای آموزشی در DaVinci Resolve و سایر تجهیزات فنی شناخته شده است. نام او الکس است، اما افزودن «تکنولوژی» به مردم کمک می‌کند بدانند کانال او در مورد چیست.

هنگامی که یک کانال YouTube را راه اندازی می کنید، یک نام انتخاب می کنید. اگر می‌خواهید آن را تغییر دهید، به YouTube Studio > سفارشی‌سازی > اطلاعات اولیه > نام بروید.

2.سفارشی کردن کانال یوتیوب: یک تریلر کانال آپلود کنید

پیش‌پرده کانال برای افرادی است که مشترک کانال شما نشده‌اند و می‌خواهند قبل از اینکه وقت خود را برای تماشای ویدیوهای شما صرف کنند، بدانند درباره چیست. یک مقدمه ساده دو تا چهار دقیقه ای باید برای درگیر کردن آنها کافی باشد.

لازم نیست به اندازه فیلم ها و فیلم های کوتاه خود برای یک تریلر کار کنید. با این حال، شما می خواهید یک تریلر بسازید که همچنان هیجان انگیز و سرگرم کننده باشد. آن را مانند یک تریلر فیلم در نظر بگیرید – اگر تریلر خسته کننده است، نمی خواهید فیلمی را تماشا کنید.

برای افزودن تریلر کانال، به YouTube Studio > سفارشی سازی > Layout > Video Spotlight بروید.

3. یک ویدیوی ویژه را انتخاب کنید

ویدیوهای ویژه برای مشترکین بازگشتی است. وقتی به صفحه اصلی کانال شما می‌رسند، می‌توانند ویدیوی انتخابی شما را در بالای صفحه ببینند – اما اگر قبلاً ویدیو را تماشا کرده باشند، ظاهر نمی‌شود.

داشتن یک ویدیوی ویژه به فالوورهای شما کمک می کند تا متوجه شوند که آیا یک ویدیو را از دست داده اند یا خیر. همچنین یکی از اولین چیزهایی است که آنها در صفحه اصلی شما می بینند—شما همیشه می توانید یکی را انتخاب کنید که در مورد بازدیدها نیاز به تقویت دارد.

ایده خوبی است که به طور مداوم ویدیوی ویژه خود را تغییر دهید، مگر اینکه ویدیویی داشته باشید که مختص کاری باشد که در حال حاضر انجام می دهید. به عنوان مثال، در کانال The Wandering Wolfes، سام در حال انجام یک سفر انفرادی برای سال است، بنابراین ویدیوی ویژه درباره این است که او برای اولین بار تنها است.

برای افزودن یک ویدیوی ویژه، به YouTube Studio > Customization > Layout > Video Spotlight بروید.

4.سفارشی کردن کانال یوتیوب: سازماندهی با بخش های ویژه

اگر یک تریلر کانال و یک ویدیوی ویژه را به همراه مجموعه‌ای از ویدیوها و فیلم‌های کوتاه بارگذاری کرده‌اید، صفحه اصلی شما به طور طبیعی همه چیز را در بخش‌های ویژه سازمان‌دهی می‌کند. با این حال، شما می‌توانید با تنظیم بخش‌های ویژه برای انواع خاصی از ویدیوها، طرح‌بندی را سفارشی کنید.

به عنوان مثال، در Yoga With Adriene، YouTuber صدها ویدیو برای انتخاب دارد. برای کمک به سازماندهی کانال خود، او چندین بخش ویژه دارد تا به مشترکین کمک کند ویدیوهایی را برای انواع خاصی از یوگا مانند یوگا صبحگاهی و یوگا برای مبتدیان پیدا کنند.

برای راه‌اندازی بخش‌های ویژه، به YouTube Studio > سفارشی‌سازی > طرح‌بندی > بخش‌های ویژه بروید.

5. با ریز عکس های خود خلاق باشید

هر ویدیوی یوتیوب با یک تصویر کوچک ارائه می‌شود – و اگرچه ریز عکس‌ها لزوماً بخشی از نمایه کانال YouTube نیستند، اما برای به دست آوردن ترافیک و ایجاد رشد ارگانیک برای یک کانال ضروری هستند.

برای کمک به جذب کلیک‌ها و ساعت‌های مشاهده، تصویر کوچکی عالی با عناصر بصری با کیفیت بالا، عنوانی خوانا و رنگ‌های پررنگ ایجاد کنید تا متمایز شود. با این حال، از استفاده از طعمه کلیک بر روی تصاویر کوچک خودداری کنید – ممکن است در ابتدا بیننده را درگیر کند، اما به احتمال زیاد به این ترتیب دنبال کنندگان خود را از دست خواهید داد.

وقتی ویدیوی خود را آپلود می کنید، تصاویر کوچک خود را در قسمت Thumbnail اضافه می کنید.

6. بنر کانال خود را بسازید

بنر کانال YouTube شما برجسته ترین عنصر بصری در صفحه اصلی شما است. هدف اصلی این بنر نشان دادن هویت کانال شما به بینندگان بالقوه است و حتی کمی از اطلاعات را به آنها می دهد.

به عنوان مثال، در کانال YouTube Jimmy & Natalie، بنر تصویری از اتوبوسی که آنها با آن سفر می کنند به همراه اطلاعات مربوط به ارسال ویدیوهای جدید نشان می دهد. آنها حتی به طور طبیعی یک فراخوان برای اقدام در بنر خود قرار می دهند و از دیگران می خواهند که در سفر آنها همراهی کنند.

پس از ایجاد یک بنر با استفاده از یک پلتفرم طراحی آنلاین مانند Canva، می‌توانید آن را در استودیوی YouTube > سفارشی‌سازی > برندینگ > تصویر بنر آپلود کنید.

7.سفارشی کردن کانال یوتیوب: یک واترمارک اضافه کنید

واترمارک یک تصویر کوچک و نیمه شفاف است که در گوشه سمت راست پایین یک ویدیوی YouTube قرار دارد. هدف اصلی آن برندسازی و محافظت از کار شما است – با این حال، می توانید از آن برای دعوت از بینندگان خود برای عضویت در کانال خود نیز استفاده کنید.

چندین کاربر یوتیوب از Canva برای ایجاد واترمارک با کلمه “subscribe” روی آن استفاده می کنند و سپس گرافیک را به کانال خود اضافه می کنند. هنگام تماشای یک ویدیو در یک مرورگر وب، بیننده می‌تواند نشانگر خود را روی واترمارک نگه دارد و یک دکمه اشتراک ظاهر می‌شود.

برای افزودن واترمارک، به YouTube Studio > Customization > Branding > Video Watermark بروید.

8. یک توضیح کانال جذاب بنویسید

صفحه درباره کانال یوتیوب شما اساساً بیوگرافی شما است – اینجا جایی است که شما توضیح می دهید که چه چیزی را به جدول می آورید و کلمات کلیدی را برای اهداف SEO اضافه می کنید.

اگر افراد تریلر کانالی نداشته باشند، اگر بخواهند بدانند کانال شما در مورد چیست، به این صفحه می روند—بنابراین بسیار مهم است که از زبانی استفاده کنید که توجه را به خود جلب کند و دلایلی برای تعامل دیگران با کانال شما ارائه دهد.

برای نوشتن توضیحات کانال خود، به YouTube Studio > سفارشی سازی > اطلاعات اولیه > توضیحات بروید.

9. لینک های رسانه های اجتماعی خود را اضافه کنید

سفارشی کردن کانال یوتیوب

سفارشی کردن کانال یوتیوب

چه راه بهتری برای جذب فالوورهای خود از راهنمایی آنها به سایر اکانت های رسانه های اجتماعی خود چیست؟ افزودن اکانت‌های اینستاگرام یا TikTok می‌تواند به شما کمک کند نه تنها به‌عنوان یک YouTuber بلکه به‌عنوان یک تولیدکننده محتوای همه جانبه متمایز شوید.

اگر هر روز ویدیوهای خود را در YouTube پست نمی کنید، داشتن این گزینه برای بینندگان برای دیدن آنچه شما در جاهای دیگر انجام می دهید می تواند به رشد شما کمک کند. همچنین اگر فعالانه از اکانت های رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید که فالوورهای شما نیز در آن پست می‌کنند، می‌تواند به شما کمک کند که ارتباط بیشتری داشته باشید.

برای افزودن هر یک از لینک های اکانت رسانه اجتماعی خود، به YouTube Studio > سفارشی سازی > اطلاعات اولیه > لینک ها بروید.

با یک کانال YouTube شخصی شده بینندگان را درگیر کنید

وقتی افراد به صفحه اصلی کانال یوتیوب می روند، ممکن است بخواهند بیشتر از ویدیوهایی که منتشر می شوند، ببینند. آنها ممکن است بخواهند بینش بیشتری کسب کنند و فردی را که پشت محتوا قرار دارد ببینند.

دفعه بعد که در YouTube هستید، ببینید آیا شکاف هایی وجود دارد که می توانید برای زنده کردن کانال خود پر کنید. افزودن حس خلاقانه به کانال یوتیوب خود به برند شما کمک می کند که برجسته شود و رشدی را که هر یوتیوبی برای آن تلاش می کند به دست آورد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT