سقوط ۱۰۰درصدی ارزدیجیتال چیبی فایننس

سقوط ۱۰۰ درصدی ارزدیجیتال چیبی فایننس

زمان مطالعه < 1 دقیقه

یک پروژه مالی غیرمتمرکز (دیفای) در شبکه آربیتروم (Arbitrum) به نام چیبی فایننس (Chibi Finance)، بیش از ۱ میلیون دلار از سرمایه کاربران خود را به سرقت برده است. این تیم حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی و همچنین، وبسایت رسمی خود را حذف کرده است. از این رو، اعضای جامعه به اجرای یک کلاهبرداری راگ‌ پول (rug pull) دیگر مشکوک هستند. در این پست به سقوط ۱۰۰ درصدی ارزدیجیتال چیبی فایننس می پردازیم.

سقوط ۱۰۰ درصدی ارزدیجیتال چیبی فایننس

بر اساس اطلاعاتی که توسط شرکت امنیت بلاکچین پک‌شیلد (PeckShield) منتشر شده، توسعه‌دهندگان چیبی فایننس با مبادله وجوه به ۵۵۵ اتریوم (ETH) و پل زدن آنها از آربیتروم به اتریوم، اقدام به کلاهبرداری راگ‌ پول کردند. آنها سپس وجوه را به میکسر معروف تورنادو کش (Tornado Cash) انتقال دادند.
در نتیجه این کلاهبرداری، ارزش ارز دیجیتال بومی پلتفرم چیبی فاینانس که با نماد اختصاری CHIBI شناخته می‌شود، روز سه‌شنبه بیش از ۹۹ درصد سقوط کرد.
طبق گزارش‌ها، چیبی فایننس دوازدهمین پروژه مستقر در شبکه آربیتروم است که در شش ماه گذشته از کاربران خود کلاهبرداری می‌کند.
در همین راستا، داده‌های موجود هم نشان می‌دهند که کاربران در ماه گذشته بیش از ۴۵ میلیون دلار به دلیل کلاهبرداری‌های راگ پول ضرر کرده‌اند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT