شاخص Fear and Greed

شاخص Fear and Greed برای بیت کوین | بیت کوین در محدود ترس قرار دارد

زمان مطالعه 2 دقیقه

شاخص Fear and Greed کریپتوکارنسی، در این هفته به شدت وضعیت نزولی را نشان می دهد. آیا این یک سیگنال خرید در افت قیمت به شمار می آید؟ با این تفاسیر باید اعلام شود بیت کوین در محدود ترس شدید قرار دارد.

شاخص Fear and Greed برای بیت کوین

شاخص “Fear and Greed” یا “ترس و طمع” شاخصی است که نوسانات ارزهای دیجیتال، حجم معاملات بازار، بحث های در رسانه های اجتماعی، تسلط بر بازار و ترندهای فعلی را دنبال می کند؛ این شاخص همچنین نشان می دهد که فعالین بازار کریپتو، تا چه حد نسبت به این دسته از دارایی خوشبین یا بدبین هستند.

هفته ترس شدید

در تاریخ 6 دسامبر (15 آذر)، برای اولین بار در 5 ماه گذشته، شاخص ترس و طمع بیت کوین (BTC) سطح 16/100 را لمس کرد. البته این سطح کمی بازگشت داشت، اما در روز شنبه، این شاخص در همان سطح بسیار پایین خود ثابت باقی ماند.

شاخص Fear and Greed

شاخص Fear and Greed

بدین ترتیب، بیت کوین در گریز از ترس حاکم بر بازار به مدت یک هفته، نتوانست موفق عمل کند. لازم به ذکر است که این شاخص تنها در عرض 28 روز از بالاترین حد خود یعنی 84/100 به این سطح بسیار پایین سقوط کرده است.

در چشم انداز کوتاه مدت، تحلیلگران معتقدند که شاخص Fear and Grid به این دلیل بسیار افت کرده است که BTC نتوانسته است قیمت خود را در بالای 50 هزار دلار حفظ کند.

آخرین باری که این شاخص چنین وضعیت ضعیفی را از خود نشان داده بود به زمانی بر می گردد که این پرچمدار رمز ارزها، با قیمتی پایین تر از 30,000 دلار معامله میشد؛ یعنی در اواسط تابستان، پس از سقوط دراماتیک 3 ماهه دوم سال.

مجموع ارزش خالص بازار رمز ارزها، از 15 اکتبر (23 مهر) تا به امروز، 2.5 تریلیون دلار کاهش داشته است. در تاریخ 9-10 نوامبر (18-19 آبان) این میزان توانست در بالای 3 تریلیون دلار باقی بماند که یک رکورد فوق العاده است.

تسلط بیت کوین (Bitcoin domiance) که نسبت مارکت کپ BTC به دیگر ارزهای دیجیتال بازار را نشان می دهد، در حال نزدیکتر شدن به پایین ترین حد خود در 7 ماه گذشته می باشد.

اتریوم (ETH) با وجود تقریباً صاف بودن، می توان گفت که از Bitcoin عملکرد بهتری داشته است. نسبت ETH/BTC یک صعود تحسین برانگیز به سمت بالاترین سطح 44 ماهه را به ثبت رساند.

به طور معمول، این تلفیق ترند ها، از پیش رو بودن یک “فصل آلتکون” خبر می دهد. فصل آلتکوین یا “altcoin season” به دوره ای گفته می شود که در آن، آلتکوین های بزرگ، به طور چشمگیری از پرچمدار بازار یعنی BTC، عملکرد بهتری نشان می دهند.

منبع: یو تودی

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT