شبکه لایتنینگ (Lightning Network) چیست

شبکه لایتنینگ (Lightning Network) چیست ؟

زمان مطالعه 2 دقیقه

در حال حاضر معایب اصلی بیت کوین به مسئله مقیاس پذیری (ظرفیت پذیرش تراکنش‌ها) و کارمزد تراکنش‌ها بر می‌گردد. در طی صعود چشم گیر رمز ارزها در سال ۲۰۱۷، انجام تراکنش بیت کوین ممکن بود ساعت‌ها یا حتی روزها زمان‌بر باشد و هر تراکنش بدون توجه به اندازه آن به ۵۰ دلار کارمزد نیاز داشت. این روش نمی‌تواند روش محبوبی برای پرداخت پول قهوه یا پیتزا باشد. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که شبکه لایتنینگ (Lightning Network) چیست .

شبکه لایتنینگ (Lightning Network) چیست

شبکه لایتنینگ به عنوان راه کاری برای حل مشکل مقیاس پذیری و افزایش سرعت تراکنش های بیت کوین مطرح شد. این شبکه می‌تواند تراکنش‌ها را در خارج از زنجیره اصلی و با سرعتی بسیار بیشتر به انجام برساند و تا جایی که می‌تواند پرداخت‌های سریع را در مکان ‌های مختلف و بدون هیچ مشکلی ممکن می‌سازد.

معرفی شبکه لایتنینگ (Lightning Network) چیست

تراکنش در شبکه لایتنینگ (Lightning Network)

شبکه لایتنینگ پذیرش را به شیوه‌ای چشم گیر تا هزاران تراکنش در ثانیه ارتقا و در عین حال کارمزد تراکنش‌ها را تا صفر کاهش می‌دهد.

چنین چیزی برای تراکنش‌های خرد و تجارت الکترونیک، ایده آل است؛ به علاوه این شبکه حریم خصوصی بیشتر، پرداخت‌های سریع و تراکنش‌های بین بلاک چینی را فراهم می‌آورد. این توسعه جدید، جهت بهبود شبکه پرداخت فعلی بیت کوین از طریق مقیاس پذیری بیشتر و کاهش کارمزد تراکنش‌ها طراحی شده است و در عین حال ماهیت غیر متمرکز آن را حفظ می‌کند.

سرعت انجام تراکنش در شبکه لایتنینگ

در شبکه لایتنینگ، تراکنش‌ها بسیار سریع‌تر شده و ظرفیت پذیرش تا چند هزار افزایش می‌یابد، به شیوه‌ای که حتی می‌تواند بر شبکه ویزا کارت هم سایه افکند! در همان حال، این شبکه می‌تواند کارمزد‌ها را تا چند سنت یا حتی کمتر به ازای هر تراکنش کاهش دهد.
شبکه بیت کوین تقریبا می تواند ۷ تراکنش در ثانیه را با هزینه ۰/۰۰۰۴ بیت کوین به انجام رساند.

زمانی که ظرفیت پذیرش تراکنش‌ها ثابت باشد، کارمزد تراکنش ممکن است کاملا متغیر باشد. در اوج بازار سال ۲۰۱۷، کارمزد هر تراکنش به ۰/۰۰۲۸ بیت کوین (۵۵ دلار آن زمان) رسید.

ماهیت شبکه لایتنینگ (Lightning Network)

مزایای شبکه لایتنینگ (Lightning Network) چیست

این شبکه از سیستمی استفاده می‌کند که پرداخت‌های بیت کوین را در خارج از زنجیره اصلی صورت می‌دهد. این یعنی که تراکنش‌ها به صورت مستقیم در بلاک چین ثبت نمی‌شود، چرا که در معرض فرآیند‌های کند و پر مصرف قرار می‌گیرند. شبکه لایتنینگ راه حلی را ارایه می‌دهد که این تراکنش‌ها در میان افراد به شیوه‌ای ایمن و از طریق کانال‌های جانبی به انجام می‌رساند.

امنیت و قدرت تراکنش‌ها از طریق چارچوبی فنی از تایید‌ها تضمین می‌شود، که از امضا دیجیتالی، کد نگاری و یک تئوری بازی جالب توجه استفاده می‌کند تا از رفتارهای کلاه بردارانه جلوگیری به عمل آید.

حال که متوجه شدید شبکه لایتنینگ (Lightning Network) چیست ، برای خرید بیت کوین پیشنهاد می‌شود بیت کوین‌های خود را از مجموعه اول پرداخت خریداری نمایید. همچنین توصیه می‌شود قبل از معامله، مقاله «آموزش معاملات ارزهای دیجیتال و نکات کلیدی آن» را مطالعه کنید.

 

امتیاز 5/5 - از 33 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT