شغل دورکاری که نیاز به مدرک ندارند

8 شغل دورکاری که نیاز به مدرک ندارند

زمان مطالعه 6 دقیقه

امروزه شرکت ها در سراسر جهان به مهارت ها بیش از مدارک حرفه ای اهمیت می دهند. در نتیجه بسیاری از افراد با منابع مالی محدود به صدها فرصت دورکاری دسترسی پیدا کرده اند. برای پیدا کردن یک شغل مناسب نیازی به مدرک دانشگاهی ندارید. در این مقاله چند شغل دورکار که نیازی به مدرک دانشگاهی ندارند را معرفی میکنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

1-شغل دورکاری که نیاز به مدرک ندارند: نویسنده محتوا یا کپی رایتر

نویسنده محتوا یا کپی رایتر

نویسنده محتوا یا کپی رایتر

نویسندگان محتوا یا کپی رایترها محتوای جذابی برای کسب و کارها، بازاریابان، آژانس ها و ناشران تولید می کنند. مدرک دانشگاهی برای یافتن یک شغل عالی به عنوان یک نویسنده ضروری نیست و فرصت های شغلی زیادی با درآمد خوب برای کسانی که سابقه روزنامه نگاری یا دانش زبان انگلیسی دارند وجود دارد.

برای مشاغل کپی‌رایتر یا نویسنده محتوا به مهارت‌های تحقیقاتی، دانش کامل زبان انگلیسی و گرامر، درک سئو و به روز بودن با آخرین ترندها نیاز دارید.

طبق آمار میانگین حقوق پایه یک نویسنده محتوا 20 دلار در ساعت است، اما بیشتر نویسندگان محتوا به ازای هر مقاله دستمزد می گیرند. بنابراین اگر در نویسندگی خلاق هستید، گذراندن دوره‌های نویسندگی در پلتفرم‌های معتبر می‌تواند در زمینه نویسندگی به شما کمک کند.

2- طراح گرافیک

طراح گرافیک

طراح گرافیک

همانطور که یک نویسنده محتوا محتوای خلاقانه را برای کسب و کارها تولید میکند، یک طراح گرافیک اطلاعات را به صورت بصری درمی آورد. یک طراح گرافیک طراحی لوگوها، برچسب‌ها و طرح‌های بسته‌بندی طرح های گرافیکی برای بازاریابی و آگاهی از برند را برعهده دارند. در واقع طراحان گرافیک هدف یک برند را به صورت بصری نشان میدهند.

داشتن مدرک حرفه‌ای در رشته طراحی گرافیک برای پیدا کردن شغل یک مزیت است اما بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک از شما می‌خواهند ذهن خلاق و مهارت های استفاده از نرم‌افزارهای طراحی مانند Illustrator و Photoshop را داشته باشید. به عبارت دیگر بازار بزرگی برای افرادی وجود دارد که مدارک حرفه ای ندارند اما مهارت های مورد نیاز طراحی گرافیک را دارند.

طبق آمار PayScale میانگین حقوق ساعتی یک طراح گرافیک 30 دلار در ساعت است و با افزایش سابقه کاری افزایش می یابد.

اگر خلاق هستید، سریع یاد می‌گیرید و به طراحی علاقه دارید، تخصص خود را در طراحی نرم‌افزار توسعه دهید و به عنوان یک طراح گرافیک وارد زندگی حرفه‌ای خود شوید.

3-شغل دورکاری که نیاز به مدرک ندارند: مدیر شبکه های اجتماعی

مدیر شبکه های اجتماعی

مدیر شبکه های اجتماعی

مدیر شبکه های اجتماعی مسئول تولید محتوا برای حساب های شبکه های اجتماعی، زمان بندی محتوا، برقراری ارتباط با مخاطبان، افزایش فالوورها، نظارت بر کمپین های تبلیغاتی است. به بیان ساده تر یک مدیر شبکه اجتماعی به برندها در جذب مشتریان بیشتر از طریق رسانه های اجتماعی کمک می کند.

داشتن مدرک بازاریابی به شما در یافتن شغلی با درآمد بالا برتری می دهد، اما اگر تجربه ای در این زمینه داشته باشید، اکثر کسب و کارها و آژانس های تبلیغاتی داشتن مدرک را ضروری نمیدانند. طبق گفته Indeed میانگین حقوق ساعتی یک مدیر رسانه اجتماعی حدود 21 دلار است و با پیشرفت شما در این زمینه میزان حقوق افزایش می یابد.

4- ادیتور ویدیو

ادیتور ویدیو

ادیتور ویدیو

یک ادیتور ویدیو فیلم های خام ضبط شده را از فیلم‌بردار می‌گیرد، بخش های اضافی را حذف میکند، بخش های کوچک‌تر را ترکیب می‌کنند و در صورت نیاز به ویدیو افکت‌ اضافه می‌کند. برای این شغل به یک لپ تاپ خوب و مهارت های استفاده از نرم افزار ویرایش ویدئو نیاز دارید.

طبق گزارشIndeed یک ادیتور ویدیو به طور متوسط 21 دلار در ساعت دستمزد می گیرد. این نرخ در مدت چند سال به 30 دلار در ساعت خواهد رسید. اگر مهارت های ویرایش ویدیو را داشته باشید نیازی به مدرک دانشگاهی در این زمینه نیست.

بنابراین اگر به همگام سازی عناصر صوتی و بصری توجه داشته باشید ویرایش ویدیو به یک حرفه ارزشمند تبدیل خواهد شد. برای استفاده از نرم‌افزار ویرایش ویدیو توصیه میکنیم در دوره های آن شرکت کنید.

5- دستیار مجازی

دستیار مجازی

دستیار مجازی

همانطور که از نام آن پیداست دستیار مجازی یک کارمند دورکار است که به کارفرمایان در انجام کارها کمک می کند. پاسخ دادن به ایمیل ها، پشتیبانی از مشتری، راه اندازی جلسات و انجام کارهای اداری نمونه هایی از کارهایی است که یک دستیار مجازی انجام می دهد. در برخی موارد کارفرمای ممکن است شما را برای انجام برخی از کارها آموزش دهد.

بنابراین آنها به مدرک دانشگاهی از شما نیاز ندارند، فقط به یک ذهن تیزبین، تجربه عملی با ابزارهایی مانند اکسل و به تعهد طولانی مدت نیاز دارند. به زبان ساده تر افرادی که در یک مهارت خاص تخصص ندارند، می توانند به عنوان دستیار مجازی شروع به کار کنند.

حقوق متوسط یک دستیار مجازی حدود 22 دلار در ساعت است. البته میزان حقوق می تواند با توجه به شغل شما و محل کارفرمای شما متفاوت باشد.

6-شغل دورکاری که نیاز به مدرک ندارند: صدا پیشگی

صدا پیشگی

صدا پیشگی

کار یک صداپیشه ضبط متن ویدیو است که در بیشتر کارفرما آن را ارائه می دهد. متن ویدیو می تواند ماهیت تجاری، آموزشی و تبلیغاتی داشته باشد یا فقط دوبله باشد و کارفرمای از آن در ویدیوی برند خود استفاده میکند.

برای صداپیشگی به لهجه خوب، صدای خوب، یک میکروفون با کیفیت، یک لپ تاپ، تجربه استفاده از ابزارهای ویرایش و توانایی خواندن روان نیاز دارید. طبق گفته Indeed یک صداپیشه به طور متوسط 35 دلار در ساعت درآمد دارد.

7- رونویسی

رونویسی

رونویسی

شغل رونویسی درست برعکس کار صداپیشگی است. صداپیشه یا دوبلر متن را خوانده و ضبط می کند در حالی که در رونویسی فایل ضبط شده به شکل نوشتاری تبدیل می شود. یک رونویس باید آنچه را که می شنود بنویسد.

کاندیدای ایده آل شغل رونویسی مهارت های شنیداری خوبی دارد، در درک لهجه ها مهارت دارد، سرعت تایپ عالی دارد و مهمتر از همه می تواند کار را به موقع انجام دهد. بنابراین به هیچ مدرک حرفه ای نیاز نیست.

دستمزد یک رونویس بسته به نوع زمینه فعالیت متفاوت است، اما کمتر از مشاغل دیگر است. طبق گفته Indeed در حال حاضر رونویسی‌ حدود 18 دلار در ساعت درآمد دارد. اگر تازه شروع کرده اید ممکن است در ابتدا دستمزد شما کمتر از میانگین باشد.

8-شغل دورکاری که نیاز به مدرک ندارند: کارشناس ورود اطلاعات

کارشناس ورود اطلاعات

کارشناس ورود اطلاعات

یک کارشناس ورود اطلاعات داده‌های خام را آماده می‌کند، آن‌ها را در برنامه مدیریت داده‌ها مانند Microsoft Excel، Google Sheets و غیره وارد میکند، تک تک اطلاعات را برای اطمینان از درستی تأیید کرده و قالب‌بندی می‌کند.

مهارت های لازم برای این شغل شامل سرعت تایپ خوب و دقت و توانایی انجام چند کار به طور موثر است. اگرچه برای این شغل مدرک حرفه ای مورد نیاز نیست، اما آشنایی با برنامه های مدیریت داده مطمئناً به شما کمک می کند تا مصاحبه کننده را تحت تأثیر قرار دهید و استخدام شوید.

به گفته Indeed یک کارمند ورود اطلاعات به طور متوسط حقوق اولیه 18 دلار در ساعت دریافت می کند و حقوق با افزایش تجربه بیشتر میشود. یکی از معایب کار به عنوان کارشناس ورود اطلاعات این است که شما به احتمال زیاد روزانه کارهای تکراری انجام می دهید که می تواند منجر به خستگی ناشی از کار شود.

شغل رویایی خود را بدون نیاز به مدرک شروع کنید

امیدواریم این مقاله به شما در تصمیم گیری آگاهانه برای انتخاب شغل ایده آل خود کمک کند. قبل از تغییر شغل یا انتخاب شغل تحقیقات گسترده ای انجام دهید، زیرا هر شغلی دارای فراز و نشیب هایی است که باید قبل از تصمیم گیری نهایی در نظر بگیرید.

همچنین برخی از مشاغل ممکن است کم رنگ یا اشباع شده باشند، اما برخی از آنها همچنان مورد تقاضا هستند. دانستن روند شغلی به شما کمک می کند تا بهترین انتخاب شغلی را داشته باشید.

امتیاز 5/5 - از 12 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT