شیبا اینو

شیبا اینو چیست و آیا شبیه دوج کوین است؟

زمان مطالعه 4 دقیقه

شیبا اینو در مقایسه با Dogecoin نسبتاً جدید است، اما شباهت های زیادی در بین آنها مشاهده می‌شود. بنابراین، چه تفاوتی دارد؟

در حالی که بسیاری از سکه ها در دنیای ارز های دیچیتال به شکلی جدی ایجاد می‌شوند، برخی از آنها پس زمینه شادتری دارند.

این ها به عنوان سکه های میم کوین شناخته می شوند. دو مورد از معروف ترین نمونه ها دوج کوین و شیبا اینو هستند.

ممکن است نام Dogecoin را شنیده باشید، زیرا بسیار محبوب است. اما شیبا اینو دقیقا چیست و آیا اصلا شبیه Dogecoin است؟

شیبا اینو (SHIB) چیست؟

شیبا اینو (SHIB) چیست؟

شیبا اینو (SHIB) چیست؟

شیبا اینو در آگوست 2020 بر روی بلاکچین اتریوم ایجاد شد. خالق شیبا اینو برخلاف Dogecoin کاملا ناشناس است و با نام “ریوشی Ryoshi” شناخته می شود.

حتی مشخص نیست که توکن توسط یک نفر یا بیش از یک نفر ایجاد شده است. هدف اولیه شیبا اینو تبدیل شدن به “قاتل دوج کوین” بود، اگرچه تصور می شود که این به عنوان یک شوخی اعلام کرده بود.

اکوسیستم شیبا اینو از سه توکن مجزا تشکیل شده است: SHIB، LEASH و BONE. LEASH از نظر عرضه نسبتاً محدود است و تنها با 107000 توکن در گردش است.

BONE، توکن حاکم بر اکوسیستم، بسیار در دسترس تر است و در حال حاضر حدود 250،000،000 توکن در گردش وجود دارد.

از سوی دیگر، در حال حاضر تریلیون ها توکن شیبا اینو در گردش هستند و این رمزارز است که همچنان به عنوان «ارز پایه» پروژه باقی مانده است.

با این حال، در ماه می 2021، خالق توکن (یا سازندگان) نیمی از توکن ها را برای ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم ارسال کرد و بوترین تصمیم گرفت 90 درصد توکن های او را بسوزاند و بقیه را اهدا کند.

در ژوئیه 2021، توسعه دهندگان Shiba Inu یک صرافی رمزنگاری به نام ShibaSwap را راه اندازی کردند که استخرهای نقدینگی، مبادله توکن و گزینه های سهام را ارائه می دهد.

حتی یک بازار NFT با پشتیبانی Shiba Inu به نام Shiboshis وجود دارد که مجموعه ای از 10000 آواتار Shiba Inu را در خود دارد.

هنگامی که Shiba Inu در ابتدا ایجاد شد و شروع به کسب حمایت کرد، صرافی ها باید تصمیم می گرفتند که آیا این ایده خوبی است که آن را به عنوان یک توکن قابل معامله درج کند یا خیر.

ارزش بازار توکن رشد کرد. امروزه، Shiba Inu در طیف گسترده ای از صرافی های غیرمتمرکز محبوب، از جمله Kraken، Coinbase، و Binance در دسترس است.

حالا که فهمیدیم شیبا اینو چیست و چه چیزی ارائه می‌کند، بیایید به تفاوت یا شباهت های آن با Dogecoin بپردازیم.

Shiba Inu (SHIB) در مقابل Dogecoin (DOGE): تفاوت چیست؟

Shiba Inu (SHIB) در مقابل Dogecoin (DOGE): تفاوت چیست؟

Shiba Inu (SHIB) در مقابل Dogecoin (DOGE): تفاوت چیست؟

یک تفاوت اساسی بین Shiba Inu و Dogecoin وجود دارد. Dogecoin یک سکه است، در حالی که Shiba Inu یک توکن است.

این تفاوت به این دلیل است که Dogecoin دارای بلاکچین خاص خود است، در حالی که Shiba Inu بر روی بلاکچین اتریوم توسعه یافته است، بنابراین به عنوان یک توکن شناخته می شود، نه یک سکه.

از آنجایی که Shiba Inu در بلاکچین اتریوم وجود دارد، از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می کند و تراکنش های Shiba Inu را حتی امن تر و غیرقابل تغییر می کند.

با این حال، Dogecoin از قراردادهای هوشمند پشتیبانی نمی کند. در سال گذشته صحبت هایی در مورد امکان انطباق قرارداد هوشمند وجود داشته است.

علاوه بر این، مکانیسم اجماع مورد استفاده توسط Dogecoin و Shiba Inu متفاوت هستند. مانند بی کوین، Dogecoin نیز از مکانیسم اثبات کار (یا PoW) استفاده می کند که شامل مصرف توان محاسباتی برای جلوگیری از به خطر افتادن شبکه است.

از طرف دیگر، Shiba Inu نیز از مکانیسم اثبات سهام (یا PoS) استفاده می کند. این مکانیسم شامل اعتبار سنجی ها می‌شود که مقدار معینی از رمزارز را قفل می‌کنند تا بلاکچین ها را اعتبارسنجی می‌کنند و شبکه را ایمن و شفاف کنند.

به همین دلیل Shiba Inu می‌تواند توسط کاربران، به صورت جداگانه یا در استخر، سهامداری شود، در حالی که Dogecoin نمی‌تواند.

آخرین تفاوت کلیدی بین Dogecoin و Shiba Inu ارزش آنها است که به شدت متفاوت است. در حالی که ارزش هر دو سکه Dogecoin و Shiba Inu کمتر از 1 دلار است، اما دوج کوین چندین برابر شیبا اینو ارزش دارد، در واقع حدود پنج هزار برابر.

شیبا اینو هنوز تا رسیدن به ارزش یک دلار بسیار فاصله دارد، در حالی که ارزش یک دوج کوین در حال حاضر یازده سنت آمریکا یا 0.11 دلار است.

اما این قیمت ها دائماً در حال تغییر هستند و نمی‌دانیم چه زمانی یکی از سکه ها صعود یا سقوط خواهد کرد.

Dogecoin و Shiba Inu هر دو رمزارز جامد هستند.

اگرچه Dogecoin و Shiba Inu از بسیاری جهات متفاوت هستند، اما هر دو دارای ویژگی های عالی هستند و به نظر می‌رسد آینده امیدوار کننده ای در صنعت ارز های دیجیتال دارند. بنابراین، اگر علاقمند به یادگیری و یا حتی سرمایه گذاری در یکی از این میم کوین ها هستید، آنها را بررسی کنید. آنها مطمئنا در این مرحله بیش از یک شوخی هستند!

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT