طالبان

عدم پذیرش ارزهای دیجیتال توسط طالبان به گفته بنیانگذار LEARN افغانستان

زمان مطالعه 2 دقیقه

Pashtana Durrani، طالبان را “مردمی که در مناطق روستایی و کوهستانی می جنگیدند” و در نتیجه افرادی که زمینه مناسب برای سواد مالی مدرن را ندارند، توصیف کرد. در این خبر به عدم پذیرش ارزهای دیجیتال توسط طالبان به گفته بنیانگذار LEARN افغانستان می پردازییم.

عدم پذیرش ارزهای دیجیتال توسط طالبان

Pashtana Durrani، بنیانگذار سازمانی که برای در دسترس قرار دادن آموزش برای زنان و دختران در سراسر افغانستان فعالیت می کند؛ گفت که این گروه بنیادگرای اسلامی از سواد مالی ضعیفی برخوردار است، به ‌ویژه وقتی صحبت از کریپتو به میان می‌آید.

Pashtana Durrani، بنیانگذار LEARN افغانستان، در مصاحبه چهارشنبه خود با Tommy Vietor، مفسر سیاسیِ Pod Save the World، گفت که جامعه بین المللی – به ویژه ایالات متحده – باید حذف تحریم های اعمال شده بر افغانستان را در دستور کار خود قرار دهد و وجوه تحت کنترل دولت های خارجی را آزاد کند. به گفته Durrani، محدود کردن کمک ‌های خارجی به افغانستان از طریق سازمان ‌های غیردولتی (NGO ها) و سایر نهادها، به جز استفاده از جدیدترین تکنولوژی از جمله کریپتوکارنسی، به طالبان مزیت و برتری می ‌دهد.

Durrani گفت: « دارایی ‌ها را آزاد کنید و آنها را از طریق کریپتوکارنسی ارسال کنید – طالبان هیچوقت از آن سر در نمی آورند و آن را درک نمی کنند. “آن را به یک بانک خصوصی بفرستید – آنها هرگز نمی توانند به آن دسترسی پیدا کنند. طالبان حساب بانکی ندارند. طالبان افرادی بودند که در مناطق روستایی و کوهستانی می جنگیدند. آنها وقت نداشتند به بانک بروند، فرم ها را پر کنند و حسابی داشته باشند.”

پس از تسلط تقریباً سریع طالبان در ماه آگوست، افغانستان با بحران های زیادی مواجه شده است. علاوه بر تهدید تحمیل شده توسط تندروهای مذهبی مسلح در کنترل دولت، میلیون ها افغان با مشکلات غذایی و عدم ثبات و مشکلات اقتصادی روبرو شده اند. بسیاری از ساکنان هنوز قادر به برداشت پول نقد از بانک ها نیستند زیرا جامعه بین المللی تلاش می کند محدودیت هایی را با هدف آسیب رساندن به طالبان اعمال کند.

“این نوع تحریم فقط به ضرر افرادی است که در حساب های بانکی پس اندازی داشته اند. این کار به معلمان صدمه می زند، به دانش آموزان صدمه می زند و به تمامی افرادی که در دو دهه گذشته واقعاً کار کرده اند صدمه می زند ولی این اقدام هرگز به طالبان آسیبی نمی رساند.”

بسیاری از سازمان ‌های عام المنفعه که به پناهندگان افغان کمک می‌ کنند تا به کشورهای خارجی مهاجرت کنند، درخواست کمک به صورت کمک‌ های کریپتو با استفاده از بیت‌ کوین (BTC) و دیگر توکن ‌ها کرده‌اند، اما Durrani خواستار استفاده از دارایی ‌های دیجیتال به‌ عنوان یک عامل مفید و باعث پیشبرد اهداف در مواجهه با تحریم هایی است که او آن را بی اثر می داند، شده است. در عصر دیجیتال، انسان های خوب و نیکوکار گاهی اوقات تحریم های رسمی اعمال شده توسط ایالات متحده را به طور کامل دور زده اند تا بتوانند مستقیماً به مردم آسیب دیده از جنگ، قحطی یا سایر بلایا کمک مالی کنند.

Durrani گفت: “افغانستان را می توان در فهرست گروه ویژه اقدام مالی قرار داد. افغانستان می ‌تواند یکی از کشورهایی باشد که می توانید استفاده از کریپتوکارنسی را در آن شروع کنید تحت هر شرایطی آن را قانونی کنید اما در غیر این صورت با تحریم های بی اثرتان به جای اینکه افرادی را که در قدرت هستند مجازات کنید، به مردم معمولی و در واقع به افراد نامناسبی آسیب می ‌زنید.”

منبع : cointelegraph

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT