فروشنده eBay قانونی

8 نکته برای بررسی اینکه آیا فروشنده eBay قانونی است یا خیر

زمان مطالعه 6 دقیقه

خرید از eBay؟ احتمالاً ایده خوبی است که قبل از خرید هر چیزی بررسی کنید که آیا فروشنده قانونی است یا خیر. از این نکات برتر برای عاقل ماندن در پلتفرم استفاده کنید.

eBay یکی از محبوب ترین پلتفرم های خرید در حال حاضر است. فراوانی محصولات و فروشندگان باعث می شود خریداران به راحتی چیزی را که دوست دارند در پلتفرم پیدا کنند. با این حال، با توجه به اینکه هر فروشنده ای در eBay اصیل نیست، مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید و احتیاط کنید تا در نهایت پولی را که به سختی به دست آورده اید خرج محصولات تقلبی نکنید.

1. رتبه فیدبک فروشنده را بررسی کنید

قبل از خرید محصول، مطمئن شوید که به صفحه فروشنده در eBay بروید تا رتبه‌بندی فیدبک آنها را بررسی کنید. رتبه فیدبک بالاتر نشان می دهد که فروشنده احتمالاً معتبر است. برعکس، اگر رتبه پایینی مشاهده کردید، می‌تواند نشان دهنده مشکلات بالقوه محصولات فروخته شده توسط فروشنده، مشکلات مربوط به خدمات مشتری و موارد مشابه باشد.

همچنین، حتما تعداد فالوورهای فروشنده در eBay را بررسی کنید. دنبال کردن قابل توجه معمولاً نشان دهنده یک پایگاه مشتری راضی تر است که ممکن است گواهی بر قابلیت اطمینان فروشنده باشد. اگر فروشنده دارای چند رتبه فیدبک است و هیچ دنبال کننده ای ندارد، مهم است که قبل از خرید کالا، بیشتر بررسی کنید.

2.فروشنده eBay قانونی: نقدهای منفی را بخوانید

اگر تنها از طریق رتبه بندی فیدبک در مورد صحت فروشنده متقاعد نشده اید، قدم بعدی شما باید خواندن نظرات منفی مشتریان قبلی باشد. با این حال، به خاطر داشته باشید که اگر فروشنده چندین سال است که چندین محصول را به فروش می رساند، مطمئناً حداقل چند بررسی منفی خواهد داشت.

برخی از نظرات منفی نیز ممکن است توسط رقبا برای کاهش رتبه فروشنده باقی بماند، بنابراین مهم است که بتوانید بین نظرات واقعی و جعلی تفاوت قائل شوید. اگر تعداد قابل توجهی از نظرات باقی مانده برای فروشنده منفی است، بهتر است از فروشنده دیگری خرید کنید.

هنگام بررسی نظرات، به یاد داشته باشید که برخی از خریداران ممکن است انتظارات غیر منطقی داشته باشند که منجر به نظرات منفی شود. این بررسی ها اصالت فروشنده یا کیفیت محصولات آنها را نشان نمی دهد. اما اگر نظرات منفی ثابتی را مشاهده کردید که به مشکلات کیفیت یا عدم ارتباط فروشنده اشاره می‌کنند، این یک پرچم قرمز مهم است که نباید نادیده بگیرید.

3. موجودی فروشنده را بررسی کنید

کار دیگری که می توانید برای تأیید صحت فروشنده انجام دهید بررسی موجودی آنها است. به طور معمول، فروشندگان کلاهبردار یک حساب کاربری ایجاد می کنند و رتبه خود را با فروش اقلام ارزان برای مدتی افزایش می دهند. هنگامی که آنها به اندازه کافی نظرات مثبت و رتبه بازخورد بالایی داشته باشند، محصولات گران تر و غیر معتبر را اضافه می کنند.

به این ترتیب، حتی اگر آنها چند نقد منفی برای اقلام با قیمت بالاتر دریافت کنند، نظرات مثبت و رتبه های بالاتری که برای اقلام ارزان تر گذاشته شده است، امتیاز کلی آنها را بالا نگه می دارد. بنابراین، حتماً نگاهی به موجودی فروشنده بیندازید و بررسی کنید که آیا کالاهای عجیب و غریب و با قیمت پایین می فروشند.

برای مثال، اگر فردی را دیدید که ساعت‌های گران‌قیمت و اسباب‌بازی‌های پر شده ارزان می‌فروشد، ایده خوبی است که درباره بررسی‌های خاص بیشتر تحقیق کنید یا به دنبال فروشنده دیگری باشید که کالای مشابهی را می‌فروشد.

4. محصولات با قیمت های کمتر از حد معمول را بررسی کنید

در حالی که هدف خرید از وب‌سایت‌هایی مانند eBay این است که بتوانید معاملات را به دست آورید، مهم است که به یاد داشته باشید که محصولات با قیمت‌های غیرمعمول پایین می‌توانند نشانه‌ای از کلاهبرداری بالقوه باشند. هنگام خرید آنلاین، اگر به محصولی با قیمتی برخورد کردید که به نظر می رسد آنقدر خوب باشد که درست نباشد، احتمالاً همینطور است.

قبل از اینکه ادامه دهید و برای یک کالا در eBay پرداخت کنید، از یک پلتفرم مقایسه قیمت برای بررسی میانگین قیمت بازار برای محصولات مشابه استفاده کنید. اگر قیمت محصولی که می خواهید بخرید کسری از هزینه معمول است، بهتر است جای دیگری را جستجو کنید.

5.فروشنده eBay قانونی: برای عکس های استوک بررسی کنید

فروشندگان در eBay می‌توانند عکس‌های خود را از اقلامی که قصد فروش دارند آپلود کنند. بهتر است قبل از خرید محصول، این عکس ها را ارزیابی کنید. به طور معمول، اگر فروشندگان نمی خواهند وضعیت محصول را فاش کنند، از عکس های استوک استفاده می کنند. فروشندگان قانونی از عکس‌های واقعی کالایی که می‌فروشند استفاده می‌کنند و به شما امکان می‌دهند صحت و شرایط آن را تأیید کنید.

اگر مطمئن نیستید که یک تصویر یک عکس استوک است، می‌توانید از یک برنامه جستجوی عکس معکوس برای تأیید منشأ آن استفاده کنید. به همین ترتیب، بهتر است قبل از خرید، توضیحات محصول را بخوانید. فروشندگانی که محصولات معتبر را فهرست می کنند، معمولاً توضیحات دقیق و مفصلی ارائه می دهند. اگر توضیحات نادرست است یا خیلی عمومی به نظر می رسد، ممکن است یک پرچم قرمز بالقوه باشد.

6. زمان حمل و نقل را مرور کنید

هنگام ارزیابی اصالت محصولات در eBay، فراموش نکنید که زمان ارسال پست را در نظر بگیرید. یکی از ویژگی های فروشندگان معتبر تحویل به موقع است. به طور معمول، چیزی که از داخل کشور شما برای شما ارسال می شود نباید بیش از دو هفته طول بکشد تا به دست شما برسد، مگر اینکه یک محموله بزرگ باشد.

اما اگر بررسی‌های متعددی را مشاهده کردید که به تأخیر حمل و نقل اشاره می‌کردند، می‌تواند نشان دهنده مشکل با فروشنده باشد. هنگام ارزیابی محصولات، مدت زمان ارسال محصولات مشابه سایر فروشندگان را در نظر بگیرید. اگر زمان ارسال محصولی که می خواهید بخرید بیشتر از حد معمول باشد، ممکن است با فروشنده تقلبی سر و کار داشته باشید.

7. با فروشنده تماس بگیرید

اگر به دنبال خرید چیزی هستید اما نمی توانید صحت آن را تأیید کنید یا نگرانی دیگری دارید، سعی کنید با فروشنده در eBay در ارتباط باشید. ارتباط مؤثر از طرف فروشنده نه تنها به سؤالات شما پاسخ می دهد، بلکه نشان می دهد که فروشنده چقدر حرفه ای و قابل اعتماد است.

یک فروشنده قانونی نسبتاً سریع پاسخ می دهد و پاسخ های مفیدی را به شما ارائه می دهد. در مقابل، فروشنده‌ای که به موقع پاسخ نمی‌دهد یا پاسخ‌های نادرست یا طفره‌آمیز ارائه می‌کند، می‌تواند نشان دهنده مشکل باشد.

8.فروشنده eBay قانونی: پرداخت از طریق eBay

eBay ضمانت بازگشت پول را ارائه می دهد که قیمت خرید به اضافه هزینه ارسال را برای چندین محصول در پلتفرم خود پوشش می دهد. این برنامه بازگشت بدون دردسر و بازپرداخت سریع را تضمین می کند. با این حال، برای اینکه تحت پوشش این ضمانت قرار بگیرید، باید هزینه کالا را از طریق eBay پرداخت کنید. بنابراین، اگر فروشنده ای با شما تماس گرفت و برای تکمیل تراکنش در خارج از eBay تخفیف ارائه کرد، محتاط باشید.

این یک تاکتیک رایج است که توسط فروشندگان متقلب برای فرار از شرایط محافظت از خریدار پلتفرم استفاده می شود. علاوه بر این، پرداخت از طریق eBay به شما این امکان را می دهد که پرداخت خود را از طریق یک کانال امن انجام دهید و در معرض خطرات مالی قرار بگیرید.

برای داشتن یک تجربه خرید ایمن در eBay توجه کنید

با توجه به اینکه فروشندگان متقلب و محصولات جعلی بسیار زیاد هستند، مهم است که مراقب باشید و هنگام خرید آنلاین تحقیق کنید. پیروی از نکات ذکر شده در بالا به شما این امکان را می دهد که از راحتی ارائه شده توسط eBay لذت ببرید و در عین حال تجربه خرید ایمن را نیز در این پلتفرم داشته باشید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT