فریم ورک های توسعه اپلیکیشن

6 تا از بهترین فریم ورک های توسعه اپلیکیشن هایبرید

زمان مطالعه 7 دقیقه

اگر می خواهید بیشترین مخاطب را برای برنامه خود داشته باشید، این چارچوب های چند پلتفرمی را بررسی کنید تا از توسعه پرهزینه و طولانی جلوگیری کنید.

برنامه‌ها اغلب پلتفرم‌های مختلفی را هدف قرار می‌دهند، از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها گرفته تا ابزارهای پوشیدنی. نوشتن کد منحصر به فرد برای هر کدام تکراری و وقت گیر است، اما توسعه اپلیکیشن ترکیبی می تواند این یکنواختی را از بین ببرد.

خرید با ویزا کارت

نقد کردن درآمد ارزی

می‌توانید یک برنامه ترکیبی با استفاده از یک چارچوب بنویسید، سپس آن را در کانتینرهای بومی ذخیره کنید و برنامه‌های بومی را در پلتفرم‌های مختلف مستقر کنید.

این فریم‌ورک‌ها به طور فزاینده‌ای برای توسعه اپلیکیشن‌های ترکیبی محبوب می‌شوند و در اینجا برخی از بهترین‌ها آورده شده است.

فریم ورک های توسعه اپلیکیشن: React Native

React Native یک فریم ورک جاوا اسکریپت است که برای توسعه اپلیکیشن های موبایلی چند پلتفرمی استفاده می شود. این فریم ورک دارای یک زبان منحصر به فرد به نام JSX برای توسعه رابط های کاربری است که به شما امکان نوشتن HTML و CSS را از طریق React می دهد. اجزای رابط کاربری آن نیز برای ایجاد یک تجربه سریع و لذت بخش برای کاربران نهایی طراحی شده است.

React Native این توانایی جذاب را دارد که تغییراتی را که در برنامه خود ایجاد می کنید، فوراً منعکس کند. این برخلاف اکثر برنامه‌های توسعه دیگر است که از شما می‌خواهند کد را دوباره کامپایل کنید یا برنامه را دوباره راه‌اندازی کنید.

React Native از موتور جاوا اسکریپت در هر پلتفرم استفاده می کند، بنابراین شما به اکوسیستم عظیمی از کتابخانه ها و ابزارهای منبع باز دسترسی خواهید داشت. همچنین به شما امکان می دهد بخشی از کد برنامه خود را به یک پلتفرم دیگر منتقل کنید.

React Native ممکن است چارچوب کاملی برای برخی از اینترفیس‌ها نباشد، مانند رابط‌هایی که دارای طراحی‌های پویا، پیچیده یا پیشرفته هستند. این پیچیدگی‌ها ممکن است برای آرایش اپلیکیشنی که در حال توسعه آن هستید بسیار مهم باشد. همچنین محدودیتی برای مدل‌های سفارشی موجود برای استفاده شما وجود دارد که از شما می‌خواهد برخی چیزها را از ابتدا خودتان بسازید.

خوشبختانه، اگر از قبل جاوا اسکریپت را می‌دانید، می‌توانید نحوه نوشتن برنامه‌های اندرویدی با استفاده از react Native را بدون مشکل زیاد یاد بگیرید. در همان زمان، مبتدیان ممکن است در ابتدا با درک پویایی این ابزار مشکل داشته باشند.

با این حال، کاهش زمان توسعه React Native و سازگاری آن با برنامه های شخص ثالث، ارزش تلاش برای یادگیری را دارد.

Ionic

Ionic که برای تامین انرژی میلیون‌ها برنامه قدرتمند برای سازمان‌هایی مانند NHS و Southwest Airlines استفاده می‌شود، یک مجموعه ابزار ترکیبی پیشرو است. این امکان را به شما می دهد تا با استفاده از یک پایه کد واحد، برنامه های موبایل هیبریدی را برای چندین پلتفرم توسعه دهید.

Ionic دارای کتابخانه ای از HTML، الگوهای پس زمینه (بک گراند) CSS و اجزای جاوا اسکریپت بهینه شده برای موبایل است. اینها ابزارهای ضروری هستند که به شما کمک می کنند برنامه های چند پلتفرمی کاربرپسند و تعاملی بسازید.

یکی دیگر از مزایای Ionic مجموعه ای از موارد اضافی است که برای تقویت برنامه شما در بر می گیرد. ویژگی‌هایی مانند دوربین، GPS و کیت‌های سلامتی می‌توانند به افزایش مجموعه عملکرد برنامه شما کمک کنند. همچنین می‌توانید هنگام نوشتن کد، هر مؤلفه را آزمایش کنید تا تشخیص زودهنگام باگ یا خطا را تسهیل کنید.

Ionic شامل مجموعه ای چشمگیر از ویجت های پاسخگو است. اینها تجربه کاربری انعطاف پذیری را تضمین می کنند و در زمان توسعه نیز در زمان و تلاش شما صرفه جویی می کنند.

متأسفانه، یکی از بزرگترین محدودیت های Ionic این است که برنامه های آن به شدت به پلاگین های بومی وابسته هستند. هدف اینها دستیابی به عملکرد قابل مقایسه با برنامه های بومی است، اما در همه موارد در دسترس نیستند. این بدان معنی است که شما ممکن است برای پیدا کردن پلاگین های قابل اجرا مشکل داشته باشید. حتی ممکن است مجبور شوید خودتان یکی را توسعه دهید.

فریم ورک های توسعه اپلیکیشن: Xamarin

Xamarin به صورت بومی گردآوری شده است و ورود نسبتاً اخیر آن به بازار را قابل توجه می کند. توسعه یک برنامه با کارایی بالا با این فریم ورک به آن اجازه می دهد تا ظاهر و احساس اصلی خود را حفظ کند. Xamarin یک پروژه اجتماعی بود تا اینکه مایکروسافت آن را در سال 2016 به دست آورد. از آن زمان به ابزاری محبوب برای توسعه برنامه‌ها در اکوسیستم مایکروسافت تبدیل شده است.

از زبان C# و دیگر کتابخانه های بومی لایه دات نت برای توسعه اپلیکیشن استفاده می کند. Xamarin کتابخانه های بومی را در برنامه های سطح بالا برای پلتفرم های مختلف بدون به خطر انداختن عملکرد مستقر می کند. در مقایسه با برخی از فریمورک های ترکیبی محبوب تر، تجربه کاربری بسیار بهتری را ارائه می دهد.

یکی از محدودیت های Xamarin کاستی های عملکردی آن است، به خصوص در مقایسه با اپلیکیشن های بومی. در نتیجه، ممکن است بهترین انتخاب برای برنامه های واقعا پیچیده نباشد. ویژگی بارگذاری مجدد داغ نیز در این چارچوب در دسترس نیست، بنابراین برخی از ویژگی ها ممکن است در برخی از پلتفرم ها در زمان واقعی به روز نشوند.

صرف نظر از این محدودیت ها، Xamarin انتخاب خوبی برای نیازهای توسعه هیبریدی شما است. دارای پشتیبانی قوی، منابع و جامعیت است که به برنامه شما عملکردی نزدیک به بومی می دهد.

Flutter

به گفته گوگل، Flutter عملکردی شبیه به بومی را هدف قرار می دهد در حالی که به شما امکان کنترل اجزای برنامه خود را از طریق یک جعبه ابزار UI بصری می دهد.

Flutter دارای کتابخانه‌های پلاگین و رابط‌های کاربری نوآورانه برای تسهیل تجربه بومی است. علاوه بر این، Flutter مخاطبان بیشتری دارد زیرا استفاده از آن به برنامه‌های اندروید یا iOS محدود نمی‌شود.

برنامه ساز Flutter به شما امکان می دهد ویژگی ها را ترکیب و مطابقت دهید. با ویژگی Hotloader آن، می توانید تغییرات فوری را هنگام اشکال زدایی کد خود ایجاد کنید و روند توسعه را تسهیل کنید.

فلاتر ممکن است برای مبتدیان دشوار باشد، زیرا از دارت استفاده می کند، که زبان محبوبی برای توسعه برنامه نیست. همچنین، ویجت های داخلی برنامه های آن را بسیار سنگین می کند و عدم وجود کتابخانه های شخص ثالث به معنای کدگذاری اضافی است.

با این وجود، Flutter با عناصر UI درجه یک گزینه جذاب باقی می ماند. اینها از گزینه های فونت گرفته تا ویجت هایی که عملکرد کلی برنامه و تجربه کاربر را بهبود می بخشد، متغیر است.

فریم ورک های توسعه اپلیکیشن: NativeScript

NativeScript یک چارچوب متن باز است که می توانید از آن برای ساخت برنامه ها با استفاده از مهارت های وب مانند جاوا اسکریپت و CSS استفاده کنید.

NativeScript به دلیل ویژگی‌های عالی و عملکرد کلی، یک چارچوب محبوب است. سازگاری آن با نسخه های موبایل اخیر، کتابخانه منابع به روز، و رابط خط فرمان، مفید بودن آن را بیشتر می کند.

یکی از ویژگی های جذاب NativeScript این است که به روز رسانی برنامه شما را در زمان واقعی بدون نیاز به رفرش انجام می دهد. بر خلاف اکثر فریمورک های هیبریدی دیگر، NativeScript از فناوری وب استفاده نمی کند.

این فریمورک دارای ویژگی هایی برای تضمین تجربه ای بدون دردسر است که آن را به یک انتخاب محبوب برای توسعه دهندگان تبدیل می کند. این نه تنها دارای ویژگی های غنی است، بلکه استفاده از آن آسان و مقرون به صرفه است.

Apache Cordova

Cordova از CSS3، جاوا اسکریپت و HTML5 برای ایجاد برنامه های چند پلتفرمی استفاده می کند. علاوه بر این، ویژگی های HTML5 و CSS3 را برای کار با دستگاه های مورد نظر گسترش می دهد. این قابلیت‌های اضافی مانند شتاب‌دهنده، قطب‌نما، میکروفون و حتی یک سیستم فایل را اضافه می‌کند.

با توجه به ویژگی‌های اضافی آن، می‌توانید برنامه‌های سریع، انعطاف‌پذیر و شبیه به بومی بسازید و همچنین به پلاگین‌ها و جعبه ابزارهای شخص ثالث دسترسی داشته باشید.

Cordova دارای افزونه هایی برای اکثر ویژگی ها و پلتفرم ها است و در مواردی که پلاگین مناسبی وجود ندارد، می توانید به راحتی پلاگین خود را بنویسید. این افزونه ها کد جاوا اسکریپت را به کد بومی متصل می کنند و عملکرد بومی را ایمن می کنند.

ویژگی های این فریم ورک مشابه Ionic است که شامل ویجت های بومی مانند، تب ها، لیست های قابل مرتب سازی مجدد و غیره می شود.

آپاچی کوردووا دارای دو روش گردش کار و روش گردش کار متقابل پلت فرم (CLI) است. این برنامه شما را قادر می سازد تا بر روی سیستم عامل های مختلف تلفن همراه اجرا شود.

CLI همچنین دارای یک رابط منحصر به فرد است که به شما کمک می کند پلاگین ها را در برنامه خود اعمال کنید. با این حال، گردش کار مبتنی بر پلت فرم به شما کمک می کند ابتدا یک برنامه پلتفرم واحد بسازید، سپس آن را به شکل کمتر پیچیده تغییر دهید.

انتخاب بهترین چارچوب برای شما

چارچوب های ترکیبی برتر دارای نقاط فروش منحصر به فردی هستند که برای اهداف مختلف مناسب هستند. به عنوان مثال، جذابیت اصلی NativeScript این است که شما نیازی به دانش قبلی در مورد نحوه اجرای پلتفرم های iOS و Android ندارید.

در نتیجه باید ویژگی های خاص هر فریم ورک را همراه با نیازهای خود به دقت در نظر بگیرید. ممکن است بخواهید عواملی مانند آزمایش همزمان، سازگاری، جنبه های منفی و هزینه را برای انتخاب چارچوب مناسب در نظر بگیرید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
اپلیکیشن اول پرداخت