فیس بوک تعطیل می شود !

فیس بوک تعطیل می شود !

زمان مطالعه < 1 دقیقه

تایلند در حال برنامه‌ریزی برای ارائه درخواست حکم تعطیلی فیس‌بوک است، مگر اینکه این شبکه اقداماتی را برای مقابله با تبلیغات جعلی سرمایه‌گذاری و کلاهبرداری رمزارزی در پلتفرم خود انجام دهد. فیس بوک تعطیل می شود !

فیس بوک تعطیل می شود !

در ۲۱ آگوست، وزارت‌خانه اقتصاد و جامعه دیجیتال تایلند اعلام کرد که بیش از ۲۰۰ هزار نفر توسط تبلیغات فیس‌بوک که کلاهبرداری‌های رمزارزی، سرمایه‌گذاری در مشاغل جعلی و سازمان‌های دولتی جعلی مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار را تبلیغ می‌کردند، فریب داده شده‌اند.

طبق گزارش‌ها، تاکتیک‌های رایج مورد استفاده توسط کلاهبرداران شامل سرمایه‌گذاری در رمزارز و کلاهبرداری‌های تجاری بوده است. برخی از این آگهی‌ها همچنین از تصاویر افراد مشهور و چهره‌های مالی معروف و وعده‌های درآمد روزانه تا ۳۰ درصد استفاده می‌کردند تا مردم را جذب کنند.

به گفته وزیر دیجیتال تایلند، این وزارت‌خانه در حال مذاکره با پلتفرم متا بوده و نامه‌ای را هم به پلتفرم متعلق به متا درباره این موضوع ارسال کرده است.

این وزارت‌خانه در حال حاضر در حال جمع‌آوری شواهدی از تبلیغات کلاهبرداری است که تعداد آنها را بیش از ۵،۳۰۰ مورد اعلام کرده است. به این ترتیب، این وزارتخانه تا پایان ماه آماده است از دادگاه بخواهد که فیس‌بوک را ظرف هفت روز تعطیل کند.

وزارتخانه اقتصاد و جامعه دیجیتال همچنین در مورد نحوه عملکرد چنین کلاهبرداری‌هایی هشدار داد و گفت:

مصرف‌کنندگان باید مراقب وعده‌های بازدهی بالا و تضمین‌شده، همراه با تبلیغات با استفاده از تصاویر چهره‌های شناخته شده باشند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT