عرضه NFT ها در اینستاگرام

متا در فکر عرضه NFT ها در اینستاگرام است!

زمان مطالعه 3 دقیقه

متا قرار است عرضه NFT ها را در سراسر پلتفرم های خود گسترش دهد و این کار را از پلتفرم مورد علاقه سازندگان محتوا یعنی اینستاگرام شروع کند.

فروش NFT در حال حاضر بسیار کمتر از زمانی است که NFT ها در ژانویه 2022 رونق گرفته بودند. با این حال، موضع کلی متا نسبت به متاورس، محتوای دیجیتال و به اصطلاح Web3.0 باعث می ‌شود که این شرکت برنامه ‌های خود را برای ادغام موثرتر این دارایی ‌های دیجیتال در پلتفرم‌های خود ادامه دهد.

سوال مهمی که در اینجا مطرح می شود این است که چه کسی واقعاً از NFT ها در اینستاگرام Meta استفاده خواهد کرد و آیا جهان واقعاً به بازار دیگری برای NFT ها نیاز دارد؟

خرید با ویزا کارت

متا به دنبال ایجاد بازار NFT ها در اینستاگرام

کاربران اینستاگرام می توانند NFT ها را در پروفایل خود به نمایش بگذارند. البته این قابلیت، یک ویژگی نسبتاً خاص است که هنوز برای 1 میلیارد کاربر اینستاگرام در دسترس قرار نگرفته است، اما متا علاقه خود را برای پیشبرد این موضوع اعلام کرده است و در حال تحقق این امر است.

در رویداد Meta’s Creator Week، مشخص شد که کاربران اینستاگرام از این پس گزینه خرید و فروش مستقیم NFT ها را در این پلتفرم خواهند داشت. برای تسهیل این امر، متا قصد دارد آپشنی را با نام ” an end-to-end toolkit” برای سازندگان عرضه می کند.

پلتفرم NFT اینستاگرام بر روی بلاک چین Polygon ساخته شده است، اما پشتیبانی از بلاک چین Solana و کیف پول محبوب Phantom را نیز در دسترس قرار خواهد داد و قرار است دامنه و جذابیت کلی آن نیز افزایش پیدا کند.

عرضه NFT ها در اینستاگرام

عرضه NFT ها در اینستاگرام

چرا متا اینقدر به NFT ها علاقه مند است؟

چیزی که همه شبکه های رسانه های اجتماعی باید برای آن مبارزه کنند، کسب درآمد است. مطمئناً پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و فیس بوک با فروش تبلیغات درآمد کسب می کنند، اما برای بسیاری از کاربران، دلیل اصلی حضور در این پلتفرم محتوا است.

کمک به تولیدکنندگان محتوا برای کسب درآمد از دنبال‌ کنندگانشان یک فرآیند مهم دیجیتالی است و متا به خوبی می ‌داند که نگه داشتن سازندگان محتوا و حفظ درآمد حساب ‌های بانکی آنها برای ایجاد تعامل در این پلتفرم یک امر حیاتی است.

گسترش فروش NFT در اینستاگرام، روشی مستقیم برای حمایت از تولیدکنندگان محتوا می باشد. ویژگی‌ های جدید مربوط به NFT ها در اینستاگرام ابتدا با گروه کوچکی از سازندگان در ایالات متحده آزمایش می ‌شوند، اگرچه انتظار داریم پس از فعال شدن این ویژگی، به سرعت برای کاربران سایر کشورها نیز در دسترس قرار بگیرد.

همچنین این احتمال وجود دارد که متا تحت تأثیر موفقیت آواتارهای NFT Reddit شده باشد، درواقع مجموعه ‌های Snoo Reddit اکنون صدها میلیون دلار در بازارهای معتبر NFT مانند OpenSea ارزش دارند.

اگرچه هیاهوی اولیه پیرامون NFT ها از بین رفته است، بسیاری انتظار دارند که موج دوم این محبوبیت بالغانه تر و بدون هیجانات اضافه صورت بگیرد و حرکت رسانه ‌های اجتماعی بزرگ مانند متا و ردیت می‌ تواند سکوهای پرشی این موج دوم باشد.

آیا اینستاگرام می تواند با بازارهای NFT تأسیس شده رقابت کند؟

با وجود گستردگی جهانی اینستاگرام، هیچ تضمینی وجود ندارد که تعداد کاربران این پلتفرم به تنهایی بتوانند باعث موفقیت آن در فضای NFT شوند. بازارهای NFT تأسیس شده مانند OpenSea، Rarible، و SuperRare دارای دنبال کنندگان کمتر اما اختصاصی می باشند.

همچنین بسیاری از افراد نگرانی هایی در مورد اعتماد به متا و پلتفرم ‌های مرتبط با آن دارند. با این حال، فرض بر این است که متا کاربران علاقمند خود را هدف قرار داده است.

اگر متا بتواند حتی کسری از کاربران اینستاگرام خود را به خرید NFT مجاب کند، می ‌تواند به یک بازیگر مهم در دنیای NFT تبدیل شود. همانطور که توسط Engadget گزارش شده است، متا گفته است، “تا سال 2024 از فروش NFT کاسته نخواهد شد”.

آیا شما از NFT های اینستاگرام می خرید؟

برای بسیاری افراد، NFT ها همچنان یک معما هستند و بر این باورند که این آثار هنری دیجیتال هیچ کاربردی ندارند و با این حال، هزاران دلار هزینه دارند و درواقع، می توانید برای تهیه یک کپی از آنها راست کلیک کرده و ذخیره کنید. همچنین، اگرچه ممکن است سهام متا کاهش یافته باشد، اما پلتفرم ‌های رسانه‌های اجتماعی آن هنوز هم به طور کلی نفوذ قابل توجهی در جهان دارند. بنابراین هنوز در مورد برنامه های NFT اینستاگرام نمی توان پیش بینی دقیقی اعلام کرد.

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT