مسترکارت مجازی Virtual Master Card

مسترکارت مجازی | Virtual Master Card چیست؟

زمان مطالعه 4 دقیقه

در مقالات قبلی درمورد خصوصیات کلی مستر کارت و ویزا کارت صحبت شد، در ادامه این مقاله در مورد خصوصیات مسترکارت مجازی (Virtual Master Card) بحث خواهیم نمود.

کارت‌های ارزی مستر‌کارت (MasterCard) از جمله کارت‌های معتبر بین المللی است که با داشتن آن می‌توانید تمامی پرداخت های آنلاین ارزی خود را به انجام برسانید. این کارت‌ها به صورت فیزیکی و مجازی عرضه می‌شود که نوع مجازی آن بدین معنی است که بعد از خرید مستر کارت مجازی، فیزیک کارت در اختیار شما قرار ندارد، بلکه مشخصات کارت برای شما ارسال می‌شود و شما با استفاده از این اطلاعات می‌توانید پرداخت خود را به انجام برسانید.

  • مسترکارت مجازی، دارای کنترل پنل آنی می‌باشد، بنابراین همواره با ورود به بخش دارندگان کارت می‌توانید تراکنش‌ها و موجودی لحظه‌ای کارت خود را مشاهده نمایید.
  • مستر کارت مجازی به صورت Prepaid است، یعنی دارای حساب بانکی پشتیبان جهت دریافت و ارسال پول نبوده و فقط با این کارت می توان خرید اینترنتی انجام داد.
  • MasterCard مجازی، یک بار شارژ می‌باشد و امکان شارژ مجدد آن وجود ندارد.

پرداخت های دوره‌ای با مسترکارت مجازی

مسترکارت مجازی Virtual MasterCard

پرداخت‌های تکرار شونده (Recurring Payment) به صورت دوره‌ای (هفتگی، ماهانه و سالانه) یا به عبارتی دیگر به صورت آبونمان است. در این نوع پرداخت‌ها اطلاعات کارت در وب سایت مربوطه ذخیره می‌شود و در دوره‌های مشخص هفتگی، ماهانه یا سالیانه مبلغ مشخصی از کارت کسر می‌شود. انجام این نوع از پرداخت‌ها، با این کارت‌ها امکان پذیر نمی‌باشد.

مستر کارت مجازی تنها برای پرداخت‌های آنلاین مناسب بوده و برای استفاده در پرداخت‌های آفلاین قابل استفاده نخواهد بود.

موجودی این کارت‌ می‌تواند از ۲۵ تا ۵۰۰ دلار باشد. مبلغ موجودی کارت نیز می‌بایست ضریبی ازعدد ۵ باشد.

در هنگام استفاده از مسترکارت مجازی برای پرداخت آنلاین هیچ کارمزدی کسر نمی‌شود. یعنی اگر مبلغ پرداختی شما برابر با ۲۰۵ دلار آمریکا باشد، دقیقاً معادل همین مبلغ از کارت کسر می‌شود. تنها کارمزدی که در هنگام استفاده از این کارت‌ها ممکن است از موجودی کارت شما کسر شود برای تراکنش‌های ناموفق می‌باشد، یعنی به هر دلیلی مثل ورود اشتباه CVV2 یا تاریخ انقضا کارت (Expiration Date) و همین‌طور ناکافی بودن موجودی کارت در هنگام پرداخت، مبلغ ۵۰ سنت (۰/۵ دلار) از کارت کسر می‌شود.

از این رو لازم است تا در زمان استفاده کارت مجازی مستر به این نکته توجه داشته باشید که موجودی کارت شما بهتر است اندکی بالاتر از مبلغ پرداخت شما باشد، تا در صورت کسر این کارمزد، با کمبود موجودی مواجه نشده و در پرداخت شما مشکلی پیش نیاید.

درگاه های دلاری پرداخت با مستر کارت مجازی

با مستر‌کارت مجازی، امکان پرداخت به انواع ارزها (مانند پوند، یورو، دلار استرالیا، دلار کانادا و همه انواع ارزهای دیگر) وجود دارد.

اما از آنجا که ارز پایه این کارت، دلار آمریکا می‌باشد و به دلار آمریکا نیز شارژ می‌شود، در صورتی که پرداخت شما به یورو، دلار کانادا، دلار استرالیا، پوند یا سایر ارزها باشد، به مبلغ پرداختی شما حداکثر ۴ درصد کارمزد جهت تبدیل واحد ارز بین بانکی اضافه می‌شود و این میزان بیشتر ازموجودی کارت کسر می‌شود.

این کارت‌ها تا سه ماه پس از تاریخ صدور اعتبار دارند و پس از گذشت این زمان منقضی (Expire) می‌شوند و قابل استفاده نخواهند بود. ازین رو پیشنهاد ما این است که تنها در صورتی که حداکثر ظرف سه ماه آینده تمامی موجودی کارت را مورد استفاده قرار می‌دهید آن را سفارش دهید. 

مسترکارت مجازی امکان بازگشت پول (Refund) مبالغ پرداخت شده را دارد. یعنی اگر به هردلیلی تمام یا بخشی از مبالغ پرداخت شده قبلی به کارت بازگردد، این مبلغ ریفاند می‌شود و به موجودی کارت شما اضافه می‌شود.

در صورتی که پس از دوره اعتبار کارت (یعنی پس از ۳ ماه) به هر دلیلی مثل ریفاند، مبلغی به کارت بازگردانده شود، فقط تا ۲ هفته پس از تاریخ اعتبار کارت و به شرط دارا بودن بالای ۱۰ دلار موجودی در کارت، با درخواست شما و پس از کسر ۵ تا ۱۰ دلار از موجودی کارت قبلی، مابقی مبلغ موجودی به مستر کارت مجازی جدیدی انتقال می‌یابد.

خرید هایی می توان از این کارت داشت

مسترکارت مجازی

از آنجا که این MasterCard از نوع مجازی و فاقد فیزیک (کارت پلاستیکی) می‌باشد، امکان خرید حضوری با استفاده ازدستگاه‌های POS فروشگاهی یا دریافت پول نقد از دستگاه‌های خودپرداز (ATM) در خارج از کشور وجود ندارد.

درست به همین دلیل، این کارت ها برای پرداخت در وب سایت هایی که ممکن است بعداً از شما اسکن کارت یا اصل کارت را بخواهند نیز مناسب نیستند.

به عنوان مثال این کارت ها برای رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما توصیه نمی‌شوند زیرا سایت‌های مرتبط با این خدمات ممکن است بعد از پرداخت از شما تصویر کارت را بخواهند.

بطور خلاصه:

  • قابلیت شارژ از ۲۵ تا ۵۰۰ دلار ( یکبار شارژ و غیر قابل شارژ مجدد )
  • شارژ اولیه این کارت باید مضربی از ۵ باشد.
  • صدور کارت به صورت مجازی، فاقد کارت فیزیکی، غیر قابل استفاده روی (POS و دستگاه ATM)
  • قابل استفاده برای پرداخت های آنلاین بین المللی با کلیه ارز های رایج دنیا (ارز پایه دلار آمریکا)
  • باید توجه داشت باشید صورتیکه سایت مقصد دارای درگاه پرداختی به جز دلار باشید شما می‌توانید با استفاده از سایت تبدیل ارز،معادل دلاری مبلغ را حساب نمایید.
  • امکان مشاهده آنلاین، رایگان و لحظه ای موجودی و تراکنش ها در پنل اینترنت بانک
  • قابلیت وریفای شدن توسط پی پال(paypal verified) / قابلیت دریافت ریفاند (Refoundable).
  • مدت اعتبار کارت ازتاریخ صدور تا پایان ماه چهارم میلادی بعدی (۳ تا ۴ ماه)
  • کارت Prepaid مخصوص خرید های اینترنتی (دارای حساب بانکی نیست و بلاک نمی‌شود)

اگر قصد خرید با ویزا کارت و مسترکارت مجازی از سایت‌های خارجی را دارید، می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی با ویزا یا مسترکارت مجموعه اول پرداخت، سفارش خود را انجام دهید.

خرید با ویزا و مستر کارت

امتیاز 5/5 - از 17 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT