مشخصات فنی چسب کاشت میلگرد

مشخصات فنی چسب کاشت میلگرد

زمان مطالعه 3 دقیقه

میلگرد ازجمله مصالحی است که برای افزایش مقاومت کششی سازه به‌کار می‌رود و در مواقعی که نیاز به کاشت این مقطع در بتن باشد باید از چسب کاشت میلگرد استفاده کرد که مشخصات فنی خاصی دارد.

چسب‌های مورد استفاده برای مصارف ساختمانی در مراحل مختلفی از تکمیل یک سازه مورد استفاده قرار می‌گیرند که انواع نمونه‌های لازم برای کاشت میلگرد مربوط به انجام فرایندهای اصلاحی است.

آشنایی با چسب کاشت میلگرد

این محصول یکی از انواع چسب‌های بتن به‌شمار می‌رود که برای نگه‌داشتن میلگردها در سوراخ‌های ایجادشده روی بتن کابرد دارد. در واقع زمانی که نیاز باشد تا برای اصلاح بخشی از سازه یا افزودن یک قسمت جدید، بتن را سوراخ کرد از چسب کاشت استفاده می‌شود.

بعد از تکیمل مراحل ساخت یک سازه درصورتی‌که نیاز به افزایش مقاومت وجود داشته باشد، بدون شک یکی از بهترین راه‌ها برای صرفه‌جویی در هزینه‌های مصرفی و زمان مورد نیاز، انجام کاشت میلگرد با استفاده از چسب مخصوص است.

مهم ترین مشخصات فنی چسب کاشت میلگرد

ترکیبات مورد استفاده برای تولید این نوع از چسب‌ها شامل رزین اپوکسی، وینیل‌استر و پلی‌استر است که معمولا افزودنی‌های بتن نیز به این موارد اضافه می‌شود تا مشخصاتی به شرح زیر را به‌وجود آورد:

  • برخوداری از ویسکوزیته مطلوب
  • امکان مقاومت مناسب در برابر فشارهای مکانیکی و استاتیکی
  • تراکم بالا
  • امکان مقاومت در برابر محیط‌های اسیدی
  • برخوداری از دوام و استحکام خوب

انواع مختلف چسب کاشت میلگرد کدام است؟

وقتی به‌خوبی با نحوه عملکرد و ویژگی‌های چسب مورد استفاده برای کاشت میلگرد آشنا می‌شوید بهتر است اطلاعات کاملی نیز دررابطه ‌با انواع مختلف این محصول داشته باشید که شامل موارد زیر است.

چسب حجمی کاشت میلگرد

چسب‌های حجمی محصولاتی هستند که معمولا به‌صورت 2 جزئی یا 3 جزئی به بازار عرضه می‌شوند که ترکیبات مورد استفاده برای آن‌ها شامل رزین اپوکسی بیفنول A، هاردنر و پلی‌آمید است.

از سری ویژگی‌هایی که باعث می‌شود این مدل محبوبیت زیادی برای مصارف ساختمانی داشته باشد، برخوداری از مقاومت کشش و خمشی بالا است که می‌تواند چسبندگی بسیار خوبی را در بتن به‌وجود آورد.

چسب کپسولی کاشت میلگرد

تولید این نوع از چسب کاشت میلگرد بر پایه موادی همچون اپوکسی وینیل‌استر و پلی‌استر بوده که به‌صورت 2 جزئی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و بخش هاردنر آن نیز پودری است.

برای استفاده از این محصول، حدود نصف یا 2سوم از حفره را با چسب کپسولی پر می‌کنند و میلگرد را به‌صورت چرخشی درون سوراخ قرار می‌دهند تا محتویات کپسول آزاد شود.

چسب کارتریجی برای کاشت میلگرد

چسب کارتریجی از 2 قسمت پلی‌آمین و رزین اپوکسی تشکیل می‌شود که به‌طور معمول به‌صورت یک یا 2 جزئی در بازار موجود است که در کنار استفاده برای کاشت میلگرد به‌منظور اتصال دیگر مصالح ساختمانی نیز کاربرد دارد.

نحوه استفاده از چسب‌های کارتریجی بسیار ساده است و برای این منظور نیازمند میکسر و تفنگ هستید که باید برای اثرگذاری بیشتر در زمان کاشت میلگرد، حدود 70درصد از حفره را پر کنید.

مهم‌ترین اقدام قبل از خرید چسب کاشت، انتخاب نوع میلگرد است پس درصورتی‌که نیازمند خرید این مقاطع فولادی باشید مراجعه به وب‌سایت آهن باکس سریع‌ترین و بهترین راه برای این کار است.

جمع‌بندی

چسب کاشت میلگرد دارای انواع مختلفی همچون کپسولی، کارتریجی و حجمی است که برای ثابت نگه‌داشتن میلگردها درون حفره‌هایی که روی بتن ایجاد می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مطلب جنبه تبلیغاتی داشته و اول پرداخت هیچگونه مسئولیتی را در رابطه با ندارد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT