اپلیکیشن های آموزش کار با خط فرمان لینوکس

معرفی بهترین اپلیکیشن های آموزش کار با خط فرمان لینوکس/ یونیکس

زمان مطالعه 3 دقیقه

خوشبختانه به لطف حضور تکنولوژی در جنبه‌های مختلف زندگی بشر، بسیاری از امور به سهولت قابل انجام شده‌اند، از جمله پرداخت‌های بانکی، خرید آنلاین، یادگیری مطالب مختلف و …به طور مثال مثال در حوزه‌ی آموزش زیان، شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن‌های آموزش زبان انگلیسی، فرانسه، آلمانی و … این زبان‌ها را به راحتی بیاموزید. در این مقاله قصد داریم چند نوع اپلیکیشن را که در زمینه‌ی آموزش سیستم‌های عامل ارائه شده‌اند را به شما معرفی کنیم. با اول پرداخت همراه شوید تا به معرفی بهترین اپلیکیشن های آموزش کار با خط فرمان لینوکس/ یونیکس بپردازیم.

همه‌ی افراد تازه کار که به تازگی وارد دنیای لینوکس/ یونیکس شده‌اند، به دنبال منابع مفید برای یادگیری کار با خط فرمان لینوکس/ یونیکس هستند، زیرا بسیاری از فعالیت‌های پیشرفته تنها بر روی خط فرمان سیستم عامل‌هایی نظیر لینوکس، اوبونتو، لینوکس و ردهات قابل انجام است.

مشکلی که وجود دارد این است که دستورات لینوکس بسیار گسترده هستند و یادآوری همه‌ی آن‌ها بسیار دشوار است، به خصوص برای مبتدیان. بنابراین با هدف کمک به افراد علاقه‌مند به یادگیری کار با خط فرمان لینوکس/ یونیکس اپلیکیشن‌هایی ارائه شده است که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

آشنایی با بهترین اپلیکیشن‌های آموزش کار با خط فرمان لینوکس/ یونیکس

اپلیکیشن‌های یادگیری کار با خط فرمان لینوکس/ یونیکس که در این مقاله معرفی خواهیم کرد، برای کار بر روی تلفن های همراه با سیستم عامل اندروید می‌باشد. لطفا با ما همراه شوید.

Linux Commands

اپلیکیشن Linux Commands لیست تمام دستورات پایه مورد استفاده را به همراه توضیحاتی در مورد آن دستورات ارائه داده است. در این اپلیکیشن بیش از 100 دستور وجود دارد که به بخش‌های مختلف تقسیم شده است و این بخش‌ها عبارتند از :

  • دستورت System control
  • دستورات Handy
  • لیست دستورات و شبکه
  • دستورات Git
  • دستورات Admin
  • و…
  • در این اپلیکیشن که یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش کار با خط فرمان لینوکس/ یونیکس است، امکان جستجوی یک دستور خاص نیز وجود دارد.
اپلیکیشن های آموزش کار با خط فرمان لینوکس
اپلیکیشن های آموزش کار با خط فرمان لینوکس

Unix Tutorial

این اپلیکیشن به منظور درک کدهای شل یونیکس طراحی و پیاده سازی شده است که با استفاده از متغیرها ، متغیرهای ویژه ، استفاده از آرایه‌ها ، توابع Shell ، یونیکس پیشرفته ، عبارات منظم و بسیاری دیگر از این موارد به این مورد پرداخته شده است.

Daily Linux Commands

رابط کاربری این اپلیکیشن که یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش کار با خط فرمان لینوکس/ یونیکس است، برای استفاده‌ی افراد مبتدی بسیار مناسب و آسان است. در این برنامه‌ی کاربردی نیز امکان جستجوی یک دستور خاص وجود دارد و ویژگی منحصر به فرد این اپلیکیشن آن است که روزانه برخی از دستورات لینوکس را به شما پیشنهاد می‌دهد.

Kali Linux

اپلیکیشن Kali Linux یکی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش کار با خط فرمان لینوکس/ یونیکس برای مبتدیان می‌باشد. در این اپلیکیشن اصول اولیه‌ی لینوکس به خوبی بیان شده است.

اپلیکیشن‌هایی که در این مقاله برای شما دوستان معرفی کردیم، جز بهترین اپلیکیشن‌های ارائه شده برای یادگیری آموزش کار با خط فرمان لینوکس/ یونیکس برای علاقه‌مندان با کار در محیط این سیستم عامل هستند. در صورتی که بخواهید در محیط سیستم عامل لینوکس/یونیکس به انجام پروژه‌های مختلف بپردازید اما تا به حال با آن کار نکرده‌اید، می‌توانید این اپلیکیشن‌ها را بر روی تلفن همراه خود نصب کرده و کار با خط فرمان لینوکس/ یونیکس را یاد بگیرید.

دوست عزیز، شما چطور؟ چقدر با محیط لینوکس/ یونیکس آشنا هستید؟ آیا برای یادگیری کار با خط فرمان لینوکس/ یونیکس از اپلیکیشن خاصی استفاده کرده‌اید؟ در صورتی که پاسخ شما به این سوال مثبت است، لطفا از طریق کامنت اطلاعات نفید خود را با دیگر دوستان به اشتراک گذارید، تا آن‌ها نیز از این مطالب آموزنده بهره‌مند شوند.

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT