شبکه اجتماعی friend.tech

معرفی شبکه اجتماعی friend.tech

زمان مطالعه 3 دقیقه

شبکه اجتماعی friend.tech، یکی از جدیدترین شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز در فضای کریپتو است که از زمان راه‌اندازی، بیش از ۶۴٬۰۰۰ کاربر را جذب کرده و حجم معاملاتی آن از ۲۴٬۰۰۰ اتر فراتر رفته است. محبوبیت زیاد و زودهنگام friend.tech حتی باعث شده تا میزان تراکنش‌ها در شبکه بیس، از رقبایی مثل آپتیمیزم و آربیتروم بالاتر برود. علیرغم این استقبال بالا، بسیاری از منتقدین معتقدند تب و تاب مربوط به این شبکه اجتماعی مثل خیلی دیگر از پروژه‌های مشابه گذراست و سرانجام فروکش خواهد کرد. در این پست به معرفی شبکه اجتماعی friend.tech می پردازیم.

معرفی شبکه اجتماعی friend.tech

در حالی که بسیاری از افراد مشهور در صنعت کریپتو معتقدند پروژه در گرد هم آوردن هزاران نفر و حتی جذب افراد خارج از این صنعت مثل فیز بنکس (Faze Banks)، یوتیوبر مشهور بسیار موفق عمل کرده است، برخی معتقدند این پروژه پایان خوبی نخواهد داشت.

friend.tech بر روی شبکه لایه ۲ بیس ساخته شده است و با فراهم کردن قابلیت خرید سهام دوستان و اینفلوئنسرهای مختلف توسط کاربران، امکان دسترسی به چت خصوصی با این افراد را فراهم می‌کند.

پایان کار friend.tech اجتناب ناپذیر است

یازان (Yazan)، تحلیلگر بازار رمزارزها معتقد است فاکتورهای نگران‌کننده مختلفی وجود دارد که نشان می‌دهد تب و تاب این شبکه اجتماعی، نهایتا بین ۶ تا ۸ هفته دیگر فروکش کرده و قیمت سهام‌ها و میزان فعالیت در آن شروع به کاهش می‌کند.

به عقیده این تحلیلگر، قیمت سهم‌ها در این شبکه اجتماعی به شکل ناپایداری افزایش یافته است. وی در این رابطه اظهار داشت:

بازار ایجاد شده در این شبکه اجتماعی باعث می‌شود قیمت خیلی سریع افزایش یابد و توسعه‌دهندگان این پروژه و سازندگان بیشترین درآمد را داشته باشند. چگونه تنها ۱۰۰ هولدر وجود دارد و قیمت یک سهم ۱ اتر است؟ ۱ اتر برای اینکه بتوان به یک چت خصوصی دسترسی پیدا کرد؟

سایگار (Cygaar)، مهندس نرم‌افزار روز گذشته در رشته توییتی خاطرنشان کرد قیمت سهام اشخاص در شبکه friend.tech با مجذور عرضه فروش‌نرفته متناسب است. بدین شکل، با افزایش عرضه، قیمت سهام به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد.

لجندری (Legendary)، بازاریاب حوزه وب ۳ نیز در توییتی با اشاره به شباهت پروژه friend.tech به بیت کلاوت (BitClout)، پایان مشابهی را برای این شبکه اجتماعی پیش‌بینی کرد. وی در این رابطه گفت:

من فکر می‌کنم این پلتفرم مثل BitClout سقوط می‌کند. ما در بازار نزولی هستیم و کاری برای انجام دادن نداریم. همه از هر فرصتی برای کسب درآمد استفاده می‌کنند. من پیش‌بینی می‌کنم کار این پلتفرم ظرف هفته‌ها تا ماه‌های آتی تمام شود.

چرا می‌توان به آینده friend.tech امیدوار بود؟

علیرغم انتقاد منتقدین، برخی از افراد در جامعه کریپتو معتقدند friend.tech در قسمت طراحی رابط کاربری کار بزرگی انجام داده و چیزی توسعه داده که مدت‌ها پروژه‌های کریپتویی مختلف سعی در ایجاد آن داشتند.

دیوید فلپس (David Phelps)، یکی از بنیانگذاران EcoDAO معتقد است رابط کاربری پروژه friend.tech، یکی از بزرگترین ویژگی‌های این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود. فلپس معتقد است این پروژه سه ویژگی مهم دارد که آن را متمایز می‌کند:

ویژگی اول این است که کاربران برای استفاده از این برنامه نیازی ندارند آن را از اپ استور یا گوگل پلی دانلود کنند که به تمرکززدایی آن کمک می‌کند. ویژگی دوم، انتقال خودکار وجوه به این برنامه است که نیاز به تراکنش‌های پیچیده را کاهش می‌دهد.

در نهایت، کاربران می‌توانند با واریز اتر، بدون نیاز به امضای مجدد تراکنش‌ها به خرید و فروش سهام‌های مختلف بپردازند. درخواست کیف پول متامسک برای امضای تراکنش‌ها صدای بسیاری از برنامه‌های غیرمتمرکز در فضای کریپتو را درآورده و به نظر می‌رسد Friend.tech این مشکل را برطرف کرده است.

در حقیقت، صرف نظر این پیش‌بینی در رابطه با آینده friend.tech، پیشرفت این شبکه اجتماعی و سروصدایی که ایجاد کرده را نمی‌توان انکار کرد.

تیم توسعه friend.tech دو روز پیش در توییتی از سرمایه‌گذاری شرکت پارادایم (Paradigm) در این شبکه اجتماعی خبر داد که گمانه‌زنی‌های مختلفی را در رابطه با عرضه توکن و ایردراپ احتمالی ایجاد کرد.

بر اساس داده‌های DefiLlama، کارمزد تراکنش‌های friend.tech در ۲۴ ساعت گذشته به ۱.۴۲ میلیون دلار رسیده و از زمان عرضه عمومی از ۴.۲ میلیون دلار فراتر رفته است.

شبکه اجتماعی friend.tech

شبکه اجتماعی friend.tech

این پروژه در مجموع ۱.۸۸ میلیون دلار درآمد داشته و بیش از ۷۲۴،۰۰۰ تراکنش را از بیش از ۶۴،۵۰۰ معامله‌گر تسهیل کرده است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT