۱۴ سرگرمی‌ رایگان کودکان

۱۴ سرگرمی‌ رایگان کودکان با همکاری خانواده‌ ها

زمان مطالعه 5 دقیقه

برای جمع کردن تمام اعضای خانواده دور هم می‌توانید یک برنامه پیاده‌روی، پیک نیک یا بازی دسته جمعی در طبیعت را برنامه‌ریزی کنید. فراموش نکنید همه چیز گران نیست و می‌توانید با خانواده خود بدون صرف کردن پول وقت بگذرانید. تفریح کم هزینه، سخت‌تر از متقاعد کردن بچه‌ها به خوردن سبزیجات نیست. پس بر خلاف تصور شما، انجام سرگرمی‌ رایگان کودکان دشوار نیست! در این مقاله با اول پرداخت همراه باشید تا به بررسی ۱۴ سرگرمی‌ رایگان همراه با کودکان خود بپردازیم.

۱. انجام یک بازی خانوادگی شبانه

یک رقابت دوستانه، شما را به هم نزدیکتر می‌کند. کودکان و سایر اعضای خانواده را برای بازی‌های فکری مانند کلمه‌سازی با مهره‌های حروف انگلیسی (Scrabble)، یا مونوپولی (Monopoly) دور یک میز جمع کنید. بازی‌های ساده‌تر مانند حدس زدن اسامی یا قایم‌موشک نیز هیجان انگیز هستند. اگر برای انتخاب نوع بازی به توافق نمی‌رسید، تاس بیندازید یا قرعه کشی کنید و برنده، نوع بازی را مشخص کند.

۲. خواندن، گوش دادن یا گفتن داستان

یک کتاب و یک صندلی راحت را انتخاب کنید و با صدای بلند آن را بخوانید. شما می‌توانند با ساخت کتابخانه کوچک محلی، کتاب‌های خود را با همسایه‌ها به اشتراک بگذارید. یک سرگرمی‌ رایگان مخصوص کودکان داستان سرایی و قصه‌گویی است. اجازه دهید آن‌ها از تصورات خود استفاده کنند و داستان‌های ترسناک یا داستان دزدان دریایی را بگویند. شاید شما یا بچه‌ها ترجیح می‌دهید که شخص دیگری داستان سرایی کند. اکثر کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌ها، کتاب‌های داستان مخصوص کودکان را دارند. علاوه بر این کتاب‌های صوتی اینترنتی نیز در دسترس عموم است.

۱۴ سرگرمی‌ رایگان کودکان
۱۴ سرگرمی‌ رایگان کودکان

۳. ساخت یک قلعه

یک سرگرمی‌ رایگان مخصوص کودکان ساخت قلعه است. یک جعبه بزرگ خالی را بردارید یا با پتو و مبل‌ها‌ و صندلی‌ها یک قلعه درست کنید. سپس، با بالش و کوسن داخل قلعه را گرم و نرم نمایید. به  بچه‌ها اجازه دهید تا با کتاب‌ها و اسباب بازی‌های مورد علاقه خود، قلعه را تزئین کنند. فیلم مورد علاقه‌ی آن‌ها را نیز پخش کنید.

۴. بازی شکارچی سرگرمی‌ رایگان کودکان

اجسام مختلفی را در جاهای مختلف خانه مخفی و یا فهرستی از اشیاء مانند میوه کاج، پر، سکه و غیره را برای پیدا کردن در محیط بیرون خانه مشخص کنید. سپس تصمیم بگیرید که آیا همه باید این اقلام را جمع آوری کنند و از آن‌ها عکس بگیرند یا به صورت تیمی بازی کنند. هنگامی که قوانین این سرگرمی رایگان برای کودکان را مشخص کردید، شروع به جستجو کنید.

۱۴ سرگرمی‌ رایگان کودکان
۱۴ سرگرمی‌ رایگان کودکان

۵. بازی با لباس‌ها

یک شخصیت دوست‌داشتنی برای کودکان را انتخاب کنید و از بچه‌ها بخواهید تا با لباس‌هایی که دارند خود را شبیه به آن شخصیت نمایند. برای تکمیل این سرگرمی‌ رایگان می‌توانید برای یک اتاق گریم نیز آماده کنید. یا یک فشن شو خانوادگی داشته باشید، از آن فیلم بگیرید و به این ترتیب خاطره این بازی را ثبت کنید.

۶. بازدید از یک پارک یا مرکز فرهنگی

خانوادگی به یک پارک ملی بروید. بسیاری از پارک‌ها و موزه‌ها در تاریخ‌های خاصی رایگان هستند. همچنین برخی از مراکز فرهنگی برای ورود اقشار مختلف جامعه تخفیف‌های مناسبی برای ورود ارائه می‌کنند. کارکنان نظامی، افراد معلول، داوطلبان واجد شرایط و دانش آموزان همراه با خانواده‌ خود می‌توانند رایگان به پارک‌هایی که هزینه ورودی دارند، بروند.

۷. ساخت اجسام خلاقانه

خلاقیت یک سرگرمی‌ رایگان کودکان است که به رشد فکری آن‌ها نیز بسیار کمک می‌کند. با کمی امکانات و خلاقیت، تقریبا می‌توان هر جسمی را ساخت. به عنوان مثال، یک کارتن شیر را به یک کلبه باریک تبدیل کرده یا با رشته‌های ماکارونی هنرنمایی کنید. نیاز به ایده‌های بیشتری دارید؟ با جستجو در اینترنت می‌توانید قالب‌های رایگان، صفحات رنگ آمیزی قابل چاپ و آموزش ساخت انواع کاردستی را دریافت کنید و با کودکان خود آن‌ها را بسازید.

۸. فعالیت در فضای باز

این روزها، همه ۲۴ ساعته به گوشی، تلوزیون و صفحات نمایش چسبیده‌اند. به جای اینکه در تمام طول روز با تکنولوژی در ارتباط باشید، چرا کمی در هوای تازه نفس نمی کشید؟ کمی قدم بزنید، در باران یا برف بازی کنید، به پیک نیک بروید، در حیاط خلوت خود چادر بزنید یا به زمین بازی بروید و بازی کنید.

۹. رفتن به کلاس های آموزشی رایگان

اکثر برندهای مشهور و مراکز فرهنگی و اجتماعی، برای افراد مختلف در سراسر جهان، کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی رایگان برگزار می‌کنند. برای مثال، برخی از موسسات آموزش موسیقی دوره‌های موسیقی گروهی رایگانی را برای کودکان و بزرگسالان ارائه می‌دهد. دوره‌های رایگان موجود در فروشگاه‌های محلی و سایر مکان‌ها را بیابید تا در کنار کودکان خود چند سرگرمی‌ رایگان کودکان را بیاموزید.

۱۰. ساخت کپسول زمان

کپسول زمان یک فعالیت دو مرحله‌ای است. یک کپسول زمان را اکنون درست و سپس در آینده آن را بازبینی می‌کنید. از کودکان بخواهید یک جعبه یا یک ظرف با دوام را پیدا کنند. بعد آن را با اقلامی که برای‌شان مهم است مانند عکس‌ها، حروف، برش‌های روزنامه و اسباب بازی‌ها  پر کنند. سپس آن را یک منطقه خارج از دسترس دفن نمایند. تا زمانی که به کل آن را فراموش کنند صبر کنید. بسیار هیجان انگیز است زیرا روزی در آینده کپسول زمان را به یاد می‌آورند و به سراغش می‌روند و با صندوقی از خاطرات روبه‌رو می‌شوند. این کار را برای خودتان نیز انجام دهید.

۱۱. برگزاری مهمانی برای کودکان

یک قاشق چای را دم کنید. از بچه‌ها بخواهید که لباس مهمانی بپوشند. دوستان خود را به مهمانی دعوت کنند و عروسک‌ها و حیوانات خود را نیز بیاورند. سپس از آن‌ها پذیرایی کنید. گرچه برگزاری مهمانی یک سرگرمی‌ رایگان محصوص کودکان محسوب می‌شود اما این کار در شکل‌گیری اعتماد بنفس و شخصیت اجتماعی آن‌ها بسیار موثر است.

۱۲. ساخت درخت خانوادگی

شجره نامه یا درخت خانوادگی خود را روی کاغذ یا در وب سایت‌هایی مانند Canva به شکل دیجیتالی ایجاد کنید. می‌توانید از طریق وب سایت‌هایی مانند Ancestry.com آلبوم‌های عکس خانوادگی خود را نیز دسته‌بندی کنید و هر وقت خواستید در آن جستجو کرده و بر حسب تاریخ سوابق خانوادگی خود را بیابید. این کار یک سرگرمی‌ رایگان کودکان است که برای خلاقیت آنها مناسب است.

۱۴ سرگرمی‌ رایگان کودکان
۱۴ سرگرمی‌ رایگان کودکان

۱۳. شنا، اسکیت و توپ بازی

هیچ سرگرمی‌ رایگان کودکان مانند شنا در تابستان لذت بخش نیست. با کودکان خود می‌توانید در استخر پارک‌های عمومی شهر و مراکز اجتماعی به طور رایگان شنا کنید. یا در داخل خانه توپ بازی یا در اطراف خانه اسکیت کنید. کودکان می‌توانند با شرکت در دوره‌های آموزش رایگان اسکیت، در زمین‌های بازی اسکیت سواری کنند.

۱۴. شرکت در تورهای رایگان گردشگری

خانواده‌ها می‌توانند بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای با کمک تورهای رایگان کارخانه‌ها از آثار تاریخی، عجایب معماری یا از مراحل تولید کارخانه‌ها دیدن کنند. شما می‌توانید تورهای تفریحی گروهی شهر خود را نیز بیابید و با آن‌ها همراه شوید. یا خودتان یک تور گردشگری ساده و خانوادگی را تدارک ببنید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT