معرفی 3 بازی مشابه نات کوین

معرفی 3 بازی مشابه نات کوین

زمان مطالعه 6 دقیقه

اگر تا همین چند ماه پیش به شما می‌گفتند می‌توانید با ضربه زدن روی صفحه گوشی موبایلتان به درآمد برسید، حتما تعجب می‌کردید. ولی نات کوین (NOT) آمد تا با نوآوری و طرح ابتکاری خود بار دیگر ثابت کند که در دنیای کریپتو هر چیزی امکان‌پذیر است. این پروژه با ویژگی‌های منحصربه‌فرد و جذابی که داشت، توانست ظرف مدت بسیار کوتاهی به محبوبیت کم‌نظیری در میان اقشار مختلف جامعه دست پیدا کند. آن دسته از کاربرانی که به این نوآوری باور داشتند در نهایت به درآمد قابل قبولی رسیدند. همین امر موجب شد نوعی اعتماد عمومی در میان مردم نسبت به این نوع بازی‌ها شکل بگیرد.

بعد از موفقیت نات کوین (NOT)، پروژه‌های زیادی در قالب بازی‌های کلیکی موسوم به تپ تو ارن (Tap to Earn) معرفی شدند، ولی در این میان تعداد انگشت شماری توانستند همانند نات کوین توجه کاربران را به خود جلب کنند. در ادامه این مطلب قصد داریم به معرفی 3 بازی مشابه نات کوین بپردازیم که این روزها در سراسر دنیا محبوبیت دارند. اما پیش از آن لازم است شما را با مفهوم بازی‌های کلیکی آشنا کنیم.

بازی Tap-to-Earn چیست؟

بازی‌های Tap-to-Earn نوعی بازی مبتنی بر بلاکچین هستند که به کاربران اجازه می‌دهند با انجام یک سری کار ساده و عموماً تکراری، پاداش کسب کنند. این بازی‌ها برمبنای اصول ساده‌ای ساخته می‌شوند که به‌طور کلی شامل ضربه زدن روی صفحه نمایش گوشی، انجام وظایفی مشخص و ارتقای سطح در بازی است. کاربر در ازای انجام هر یک از این کارها، نوعی توکن یا دارایی دیجیتال دریافت می‌کند که پس از عرضه شدن، قابل معامله یا هولدکردن هستند. نات کوین یکی از معروف‌ترین بازی‌های Tap-to-Earn بود. علیرغم سودآوری دور از انتظاری که نات‌کوین (NOT) برای بسیاری از کاربران داشت، افراد بسیاری نیز بودند که برای فروش ارزش دیجیتال نات کوین خود به راه‌‌های غیراصولی متوسل شدند و این امر باعث شد برخلاف تصور، متحمل ضرر شوند.

معرفی 3 بازی مشابه نات کوین

وقتی نات کوین (NOT) با موفقیت در صرافی‌های برتر دنیا لیست شد، توجه بسیاری از کسانی که این فرصت را از دست داده بودند، به سمت بازی‌های جدیدی جلب شد که با سیستمی مشابه با نات کوین معرفی شدند. در میان ده‌ها پروژه‌ای که اکنون در قالب ربات‌های تلگرامی میان مردم محبوبیت پیدا کرده‌اند، نام سه پروژه بیش از بقیه به گوش می‌خورد. ما در ادامه، 3 بازی مشابه نات کوین را به ترتیب زمان راه‌اندازی به شما معرفی خواهیم کرد.

تپ سواپ (Tapswap)

تپ سواپ (Tapswap) دراصل، نام یک صرافی غیرمتمرکز است که بر بستر شبکه بلاکچین سولانا فعالیت می‌کند. این صرافی تصمیم گرفت توکن بومی خود را با استفاده از یک استراتژی جدید مشابه با نات کوین میان کاربران توزیع نماید. طبق اعلام تیم توسعه‌دهندگان تپ سواپ، ۵۰ درصد از عرضه کلی این توکن پس از راه‌اندازی به اعضای فعال جامعه اختصاص خواهد یافت. ایردراپ رایگان این توکن هنوز در حال اجرا است. علیرغم اینکه قرار بود این پروژه در ابتدا بر بستر شبکه سولانا راه‌اندازی شود، مدتی قبل تیم توسعه تپ سواپ (Tapswap) اعلام کرد به دلیل رشد بیش از انتظار جامعه و فعالیت ربات این بازی در تلگرام، بلاکچین تون (TON) گزینه بهتری برای راه‌اندازی این توکن خواهد بود.

معرفی 3 بازی مشابه نات کوین

معرفی 3 بازی مشابه نات کوین

این پروژه اخیراً برای تامین هزینه‌های زیرساخت شبکه، یک ویژگی پولی برای افزایش تعداد توکن‌های ماین‌شده را دراختیار برخی از کاربران قرار داد. هر کاربر با پرداخت یک واحد تون کوین (TON) می‌توانست دارایی خود را تا دوبرابر افزایش دهد. درمقابل، تپ سواپ نیز از محل این پرداخت‌ها، هزینه‌های جاری شبکه را پوشش می‌داد. طبق آخرین بیانیه منتشر شده، استخر تپ سواپ اول جولای (۱۱ تیر ۱۴۰۳) در بستر شبکه تون راه‌اندازی خواهد شد.

ویژگی‌هایی که به تپ سواپ (Tapswap) جذابیت بیشتری می‌بخشند:

  • راه‌اندازی استخراج توکن از طریق یک بازی ساده کلیکی و بهبود تجربه کاربری

  • چند میلیون کاربر فعال روزانه

  • تمرکز بر امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و استخراج نوآورانه توکن در کنار پیشینه یک صرافی غیرمتمرکز (DEX)

  • احتمال استفاده از توکن TAPS در یک صرافی غیرمتمرکز

  • رابط کاربری بسیار ساده

همستر کامبت (Hamster Kombat)

در میان 3 بازی مشابه نات کوین که در اینجا معرفی کردیم، همستر کامبت (Hamster Kombat) از محبوبیت بیشتری نسبت به بقیه برخوردار است. همستر کامبت (Hamster Kombat) نام آشنایی است که اکنون میلیون‌ها انسان در سراسر جهان آن را می‌شناسند و ساعت‌های زیادی از وقت خود را صرف آن می‌کنند. این بازی که درحقیقت، شبیه‌سازی از مدیر عامل یک صرافی رمزارزی است، روز ۲۵ مارس ۲۰۲۴ (6 فروردین 1403) در شبکه OpenNetwork منتشر شد و توانست تنها ظرف 11 روز، به جامعه‌ای ۱ میلیون نفری برسد. گفته می‌شود اکنون مجموع کاربران این بازی به رقمی در حدود 150 میلیون نفر می‌رسد. به همین جهت به‌عقیده بسیاری، همستر موفق‌ترین بازی کلیکی بعد از نات کوین است.

علاوه بر گسترش سواد مالی و فراهم کردن فرصتی برای کسب سرمایه، ماموریت اصلی بازی، یافتن دوستان جدید، رشد کردن در کنار هم و ساختن جامعه‌ای بزرگ عنوان شده است.

معرفی 3 بازی مشابه نات کوین

معرفی 3 بازی مشابه نات کوین

راه‌های جمع‌آوری توکن‌های بازی همستر کامبت:

جوایز روزانه: شما در ازای بازدید روزانه خود از این ربات تلگرامی مقداری توکن درون بازی را به عنوان پاداش دریافت خواهید کرد.

ضربه زدن برای جمع‌آوری توکن بیشتر: شما با هر بار ضربه زدن روی دایره وسط بازی به مقدار شارژی که دارید می‌توانید به توکن‌های خود اضافه کنید.

درآمد غیرفعال از طریق افزایش پرافیت: یکی از استراتژی‌های جالب همستر ارائه یک چهارچوب تلفیقی از سکه‌ها و سرمایه‌گذاری آنها در پروژه‌های مختلفی است که در بازی معرفی شده‌اند. کاربران می‌توانند با افزایش پرافیت خود، تعداد توکن بیشتری را در حالت آفلاین به دست آورند.

یکی دیگر از راه‌های ابتکاری همستر برای افزایش توکن، جمع‌آوری کارت‌های روزانه و کدهای مورسی است که هر روز به طور رایگان مقداری از توکن را دراختیار بازیکنان قرار می‌دهند.

دعوت از دوستان و انجام وظایف مختلف: هر بازیکن یک کد ریفرال دارد که می‌تواند با ارسال آن برای دوستان خود و دعوت آنها به بازی، مقداری توکن به دست‌آورد. به‌علاوه، وظایفی درنظر گرفته شده‌اند که کاربر با انجام آنها پاداش دریافت می‌کند.

نکته مهم دیگر درخصوص این بازی این است که تعداد کوین‌های بازی به تنهایی مشخص‌کننده میزان توکنی نیست که به صورت ایردراپ دراختیار هر کابر قرار می‌گیرد. با توجه به اینکه تیم همستر بارها اعلام کرده است که هدف اصلی این پروژه، گسترش سواد مالی است، می‌توان اینگونه استنباط کرد که گزینه سود ساعتی (Profit Per Hour) معیار مهمی است که برای این ایردراپ در نظر گرفته می‌شود. پس بهتر از طبق توصیه تیم توسعه‌دهندگان، هوشمندانه بازی کنید!

یس کوین (Yes coin)

در ادامه معرفی 3 بازی مشابه نات کوین، به بازی جدیدی به نام یس کوین (Yes coin) اشاره می‌کنیم که بسیاری از کاربران، آن را مهم‌ترین جایگزین برای نات کوین می‌دانند، چراکه ظاهراً زمزمه‌هایی از حضور تیم توسعه‌دهنده نات کوین در این پروژه به‌گوش می‌رسد. نام این پروژه که درست معنای برخلاف نات کوین دارد، به این شایعات دامنه زده است.

یس کوین یک بازی سواپ تو ارن (Swipe to Earn) است که در حال حاضر با دو لوگو، یکی با طراحی پیکسلی و دیگری با یک طراحی مینیمال و شبیه نات کوین در بستر بلاکچین مشغول فعالیت است. تیک آبی این بازی در شبکه اجتماعی ایکس (X) باعث جلب اعتماد بیشتری شده است. کاربران تنها با ملحق شدن به ربات بازی و ایجاد یک حساب کاربری، می‌توانند بازی را شروع کنند. یک بازی موبایلی قدیمی و پیکسلی را تصور کنید که در آن به جای میوه‌ها، با بریدن سکه به صورت رایگان توکن جمع‌آوری می‌کنید.

روش کسب امتیاز در یس کوین (Yes coin)

در این بازی از یک سیستم اسلاید یا کشیدن انگشت روی صفحه، به جای ضربه زدن استفاده شده است. این روش می‌تواند به جذابیت بازی بیفزاید. علاوه بر این، وظایف و چالش‌های دیگری در نظر گرفته شده است که به افزایش امتیاز درون بازی کمک می‌کنند که عبارتند از:

  • پاداش در ازای دعوت از دوستان

  • پاداش برای پیوستن به کانال‌های رسمی برنامه در شبکه‌های مختلف اجتماعی

  • ارتقا و افزایش سرعت جمع‌آوری امتیاز با خرید قابلیت‌های درون برنامه

به‌علاوه، یس کوین مسابقات و چالش‌هایی را نیز مرتباً برگزار می‌کند که می‌توان با شرکت در آن، پاداش کسب کرد. در بخش “Shop” نیز می‌توانید آیتم‌های مختلف بازی اعم از افزایش ضریب استخراج یا پوسته‌های ربات را در ازای توکن‌های جمع‌آوری شده خود خریداری کنید.

جمع‌بندی

اگرچه رویای کسب درآمد از راه ساده‌ای مثل ضربه‌ زدن روی گوشی یا انجام چند وظیفه ساده در یک بازی تلگرامی، بسیار وسوسه‌انگیز است، نمی‌توان تضمین کرد که پروژه‌هایی که بعد از نات کوین معرفی شدند بتوانند به موفقیتی مثل آن دست پیدا کنند. ولی وجود عواملی مثل بزرگی جامعه و پشتیبانی صرافی‌های بزرگ دنیا باعث شده است این 3 بازی مشابه نات کوین مورد توجه کاربران در سراسر دنیا قرار بگیرند و حتی عده‌ای، به امید ثروتمند شدن از طریق این بازی‌ها، ساعت‌ها وقت خود را صرف آنها کنند. ولی باید توجه داشت که موفقیت اینگونه پروژه‌ها، در وهله اول، به داشتن یک نقشه راهی مشخص، برنامه‌های شفاف و جامع برای توسعه و گسترش اکوسیستم و ایجاد کاربردهایی در دنیای واقعی و همچنین سیاست‌های نظارتی بازار بستگی دارد.

پس ضروری است که کاربران با درک کامل ریسک‌های احتمالی به این حوزه وارد شوند و نه به‌عنوان یک منبع درآمد تضمین شده، بلکه صرفاً به‌عنوان یک سرگرمی با پتانسیل کسب درآمد اندک به آن‌ها نگاه کنند. مسلماً با رشد و توسعه هرچه بیشتر این صنعت، احتمالاً در آینده نیز شاهد ظهور بازی‌های جدیدی از این نوع خواهیم بود که می‌توانند تجربیات جدیدی را برای ما به ارمغان بیاورند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی