بهترین دانشگاه های ایرلند

معرفی 8 مورد از بهترین دانشگاه های ایرلند

زمان مطالعه 6 دقیقه

ایرلند به خاطر مناظر زیبا، روابط مردم دوستانه و البته عشقش به گینس شناخته شده است. اما آیا می دانستید که ایرلند خانه برخی از بهترین دانشگاه های جهان است؟ درست است: اگر به دنبال آموزش با کیفیت بالا هستید، این جزیره کوچک چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

پرداخت با ویزا کارت

ایرلند ممکن است برای مقاصد تحصیل در خارج از کشور مورد توجه نباشد، اما برای دانشجویان بین المللی غریبه نیست. آمار های اخیر نشان می دهد که تعداد دانشجویان بین المللی در کشور به سطح قبل از همه گیری بازگشته است. در این گزارش همچنین توضیح داده شده است که دوره های بازرگانی، مدیریت و حقوق بیشترین محبوبیت را در بین دانشجویان داشتند.

بنابراین، اگر به‌دنبال بهترین دانشگاه‌ های ایرلند برای دانشجویان بین ‌المللی یا مهم ‌تر از آن، بهترین دانشگاه در ایرلند برای خود هستید، در اینجا هشت مورد از برترین انتخاب ‌های ما آورده شده است:

بهترین دانشگاه های ایرلند: Trinity College Dublin

Trinity College Dublin (TCD) قدیمی ترین دانشگاه ایرلند است که در سال 1592 تأسیس شد. این دانشگاه در قلب شهر دوبلین واقع شده است و به دلیل تعالی تحصیلی خود شهرت جهانی دارد. در واقع، در حال حاضر تنها موسسه آموزشی در ایرلند است که در رتبه بندی 100 دانشگاه برتر Quacquarelli Symonds (QS) در رتبه 98 قرار گرفته است.

کالج ترینیتی طیف گسترده ای از برنامه ها را در سه دانشکده خود ارائه می دهد: هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی. مهندسی، ریاضیات و علوم؛ و علوم بهداشتی. ترینیتی با بیش از 17000 دانشجو از سراسر جهان، واقعاً یک دانشگاه بین المللی است.

البته، تحصیل در اینجا به معنای تجربه زندگی در پایتخت ایرلند نیز هست. دوبلین با برخی از بهترین تفریحات شبانه، رستوران ها و مراکز خرید کشور، کانون فرهنگ است. اینجا هرگز خسته نخواهید شد!

دانشگاه کالج دوبلین

یکی دیگر از دانشگاه های مستقر در دوبلین، دانشگاه کالج دوبلین (UCD) بزرگترین دانشگاه ایرلند است. UCD شهرت زیادی برای تحقیقات دارد و دومین دانشگاه برتر ایرلند در رتبه بندی QS است که با رتبه 181 می آید.

این دانشگاه برای چندین رشته در سطح جهانی شناخته شده است و علوم دامپزشکی، مدیریت کتابخانه و اطلاعات، زبان و ادبیات انگلیسی و باستان شناسی به عنوان شناخته شده ترین آنها شناخته شده است.

جدای از اینها، UCD بیش از 150+ برنامه کارشناسی و 360+ برنامه کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. در حال حاضر بیش از 30000 دانش آموز ثبت نام کرده اند.

UCD در یک پردیس زیبا درست در جنوب مرکز شهر دوبلین واقع شده است. محوطه دانشگاه مملو از فضا های سبز است که برای مطالعه یا استراحت بین کلاس ها مناسب است. همچنین یک دهکده دانشجویی پر جنب ‌و جوش در محوطه دانشگاه با مغازه ‌ها و رستوران‌ های فراوان وجود دارد.

دانشگاه ملی ایرلند، Galway

دانشگاه ملی ایرلند، گالوی (NUI Galway) در شهر گالوی در ساحل غربی ایرلند واقع شده است. این دانشگاه در سال 1845 تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های کشور است. همچنین به عنوان یکی از موسسات آموزشی نخبه در جهان شناخته شده است که توسط QS در رتبه 258 قرار دارد.

NUI Galway برای تعالی تدریس و تحقیق، به ویژه در کالج‌ های هنر، علوم اجتماعی، و مطالعات سلتیک، شهرت زیادی دارد. تجارت، سیاست عمومی و قانون؛ مهندسی و علوم، و پزشکی، پرستاری و علوم بهداشتی.

گالوی یک شهر دانشجویی پر جنب ‌و جوش با صحنه‌ های زندگی شبانه پر جنب و جوش است. همچنین پایگاه عالی برای کشف مناظر خیره کننده غرب ایرلند است. اگر یک تجربه اصیل ایرلندی چیزی است که می خواهید، گالوی مکان مناسبی برای شماست!

بهترین دانشگاه های ایرلند: کالج دانشگاه Cork

اگر به دنبال دانشگاهی با تمرکز قوی بر برنامه ‌های درسی پژوهشی هستید، دانشگاه کالج کورک (UCC) قطعاً ارزش بررسی دارد. این دانشگاه از شهرت بسیار خوبی در داخل و خارج از کشور برخوردار است، زیرا در رتبه ۱.۱ درصد دانشگاه های برتر جهان قرار دارد.

برنامه های دانشگاهی UCC در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است، با 9 موضوع در 200 رشته برتر در سطح جهانی رتبه بندی شده است. تعدادی از آنها به مراقبت های بهداشتی مرتبط هستند: پرستاری، داروسازی، آناتومی و فیزیولوژی، و پزشکی. بقیه حقوق، کشاورزی، انگلیسی و ادبیات، زبان های مدرن، سیاست و مطالعات بین المللی هستند.

UCC همچنین در یکی از زیباترین شهر های ایرلند واقع شده است. کورک مکانی پرجنب ‌و جوش است که در امتداد رودخانه لی قرار دارد و به ‌خاطر بازار مواد غذایی قرن هجدهم، موزه ‌های عجیب و غریب، و موسیقی و صحنه‌ های هنری پرجنب ‌و جوش معروف است. در اوقات فراغت خود از کار هایی که باید انجام دهید کم نخواهید داشت!

دانشگاه شهر دوبلین

دانشگاه شهر دوبلین (DCU) یک دانشگاه نسبتا جدید است که تنها در دهه 1970 تأسیس شده است. با این حال، در حال حاضر به طور قابل توجهی بر چشم انداز آموزش ایرلند تأثیر گذاشته است.

DCU بالاترین نرخ اشتغال فارغ التحصیلان در ایرلند است. این به درصد فارغ التحصیلانی اشاره دارد که ظرف شش ماه پس از پایان تحصیلات خود شغل پیدا می کنند. به عبارت دیگر، اگر به دنبال دانشگاهی هستید که به شما کمک کند پس از فارغ التحصیلی شغلی پیدا کنید، DCU یک انتخاب عالی است.

به‌علاوه، اگر قصد راه ‌اندازی کسب ‌و کار خود را دارید، دانشگاه می ‌تواند نیاز های راه‌ اندازی شما را از طریق برنامه شتاب‌ دهنده خود USTART پشتیبانی و تأمین مالی کند.

از نظر اینکه کدام برنامه را دنبال کنید، DCU بیش از 70 دوره در علوم انسانی و اجتماعی، علوم و بهداشت، مهندسی و محاسبات، آموزش و تجارت ارائه می دهد.

دانشگاه لیمریک

دانشگاه لیمریک (UL) نیز یکی از دانشگاه های جدید ایرلند است. اما اجازه ندهید سن کمش شما را فریب دهد – این دانشگاه یک ستاره در حال ظهور در صحنه آموزش بین المللی است.

UL بر برنامه های درجه نوآورانه مرتبط با نیازهای اجتماعی و اقتصادی فعلی کشور تأکید دارد. شما می توانید در هر رشته ای تحت عنوان علوم، مهندسی، هنر و علوم انسانی، تجارت، آموزش و علوم بهداشتی ثبت نام کنید.

اگر اهل ورزش هستید، ممکن است به امکانات ورزشی پیشرفته UL علاقه مند شوید. پردیس UL Sport Arena، یکی از بزرگترین مجموعه های ورزشی سرپوشیده ایرلند را در خود جای داده است.

علاوه بر داشتن امکاناتی برای پذیرایی از ورزش‌ های اصلی، این دانشگاه همچنین دارای یک قایق ‌خانه ورزشی، یک دیوار کوهنوردی و میدان بولدرینگ، و یک مرکز ماجراجویی برای فعالیت ‌های در فضای باز مانند تیراندازی با کمان، کایاک سواری، و کوه ‌نوردی است.

پردیس UL در امتداد سواحل رودخانه شانون قرار دارد و تنها چند دقیقه با ماشین از مرکز شهر لیمریک فاصله دارد. این دانشگاه خدمات اتوبوس اختصاصی دارد که می ‌تواند شما را به محوطه دانشگاه برساند و رفت و آمد را آسان کند.

زندگی در لیمریک نیز به خوبی به دانش ‌آموزان سازگار می شود زیرا این شهر فعالیت ‌های ورزشی و فضای باز، مکان ‌های فرهنگی و جشنواره ‌های متنوعی را ارائه می ‌دهد.

بهترین دانشگاه های ایرلند: دانشگاه Maynooth

دانشگاه Maynooth یکی دیگر از مؤسسات برجسته است. علیرغم اندازه کوچکتر آن (کمی بیش از 11000 دانش آموز وجود دارد)، وقتی صحبت از کیفیت به میان می آید، از وزن خود بالاتر است. این دانشگاه امسال توسط Times Higher Education به عنوان بهترین دانشگاه جوان ایرلند انتخاب شد.

برنامه های اصلی Maynooth شامل علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم طبیعی است، اما این دانشگاه همچنین مطالعات با کیفیتی را برای آموزش، تجارت، حقوق و علوم کامپیوتر ارائه می دهد.

Maynooth اساسا یک شهر دانشگاهی است. علاوه بر دانشگاه، Maynooth همچنین خانه تنها مدرسه علمیه کاتولیک رومی کشور و Trócaire، برجسته ‌ترین موسسه خیریه توسعه ایرلند است.

دانشگاه فناوری جنوب شرق

دانشگاه فناوری جنوب شرق (SETU) جدیدترین دانشگاه در این لیست است، زیرا در سال 2022 با ادغام دو موسسه فناوری تأسیس شد. این تنها دانشگاه در منطقه است.

می پرسی چرا اینجا باید درس بخوانی؟ یک مؤسسه تازه تأسیس به SETU اجازه می دهد تا در رویکرد خود به آموزش و تحقیق نوآورانه باشد. هدف آن این است که “فانوس دریایی دانش، مشارکت و ایده” در جنوب شرقی ایرلند باشد. اگر این کلمات کافی نیست، بدانید که دانشگاه بیش از 550 کارمند تحقیقاتی فعال و چندین مرکز تحقیقاتی را گرد هم آورده است.

در حال حاضر، SETU طیف گسترده ای از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در زمینه فناوری، تجارت، مهندسی، هنر، علوم انسانی و علوم ارائه می دهد.

خارج از محوطه دانشگاه، منطقه جنوب شرقی نیز فعالیت ها و جاذبه های زیادی را ارائه می دهد. از پیاده روی در امتداد ساحل گرفته تا کاوش در قلعه های قرون وسطایی، چیز هایی وجود دارد که همه می توانند از آن لذت ببرند.

چرا تحصیل در ایرلند را باید انتخاب کنید؟

جدا از کیفیت تحصیل، دلایل زیادی وجود دارد که شما باید در ایرلند تحصیل کنید. برای مثال، این کشور بسیار مهمان ‌پذیر و امن است. شاخص جهانی صلح حتی آن را به عنوان سومین کشور صلح آمیز در جهان رتبه بندی می کند.

این کشور همچنین خانه برخی از بزرگترین شرکت های جهان مانند گوگل، فیس بوک و مایکروسافت است. بنابراین اگر می ‌خواهید به دنبال فرصت ‌های کاری در شرکت ‌های معتبر باشید، دیگر به دنبال آن نباشید.

در نهایت، چیز های زیادی برای کاوش در ایرلند وجود دارد. می ‌توانید از مناظر خیره ‌کننده دیدن کنید، از قلعه‌ های باستانی دیدن کنید و به فعالیت ‌های در فضای باز بپردازید. شما همچنین می توانید یک نوشیدنی (یا دو) در یکی از بسیاری از کافه های سنتی ایرلندی میل کنید یا در رویداد های فرهنگی شرکت کنید.

به طور کلی، تحصیلات عالی، مناظر خیره کننده، شهر های سرزنده و فرهنگ پر جنب و جوش ایرلند واقعاً تجربه تحصیل در خارج از کشور را فراموش نشدنی خواهد کرد.

هم اکنون در ایرلند در خارج از کشور تحصیل کنید

اکنون که برخی از بهترین دانشگاه‌ های ایرلند را برای دانشجویان بین ‌المللی شرح داده ‌ایم، وقت آن است که مدرسه عالی خود را انتخاب کنید. اگر به راهنمایی نیاز دارید، می توانید دیگر مقالات ما را در این زمینه مطالعه کنید.

ما به شما کمک خواهیم کرد تا برنامه و مدرسه مناسب را برای نیاز ها و اهداف خود تعیین کنید. علاوه بر این، ما پرداخت های شما را نیز پوشش می دهیم.

سوالات متداول

1. آیا ایرلند برای سفرهای بین المللی آزاد است؟

بله، ایرلند در حال حاضر برای سفر های بین المللی آزاد است. این کشور تمام محدودیت‌ های مسافرتی مرتبط با کووید-۱۹ را لغو کرده است. بازدید کنندگان دیگر نیازی به ارائه مدرک واکسیناسیون ندارند.

2. آیا می توانم در حین تحصیل در ایرلند کار کنم؟

بله، شما میتوانید! دانشجویان بین المللی می توانند تا 20 ساعت در هفته در طول سال تحصیلی و تمام وقت در تعطیلات کار کنند. این یک راه عالی برای جبران هزینه های زندگی و شهریه است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT