مقایسه ارز دیجیتال و فارکس

مقایسه ارز دیجیتال و فارکس: کدام سودآورتر است؟

زمان مطالعه 6 دقیقه

معامله در بازار فارکس و ارزهای دیجیتال دو روش محبوب برای سرمایه گذارانی هستند که می خواهند از طریق معامله کسب درآمد کنند. با این حال، بسیاری از افرادی که به دنبال یادگیری ترید و معامله گری در بازارهای مالی هستند، آگاهی ندارند که کدام یک از این دو بازار سودآورتر است. مقایسه ارز دیجیتال و فارکس را در ادامه بخوانید.

در این مطلب از همیارکریپتو تفاوت‌های کلیدی بین معاملات فارکس و معاملات ارزهای دیجیتال را بررسی می کنیم و به شما کمک می کنیم تصمیم بگیرید کدام بازار بهترین پتانسیل کسب درآمد دلاری را به شما عزیزان ارائه می دهد.

بازار فارکس چیست و چگونه کار می کند؟

بازار فارکس (Forex) که معمولاً به آن تجارت ارز های خارجی می گویند، شامل خرید و فروش ارز کشورهای مختلف به منظور کسب سود است.

ارزها به صورت جفت جفت معامله می شوند – به عنوان مثال. دلار آمریکا در مقابل یورو که آن را جفت ارز یورو/ یو اس دی (EUR/USD) میخوانیم یا پوند انگلیس در برابر ین ژاپن (GBP/JPY). بازار فارکس بزرگترین بازار مالی در جهان است که تریلیون ها دلار حجم معاملات روزانه دارد. این بازار نقدینگی بالایی نیز دارد، به این معنی که همیشه خریداران و فروشندگانی وجود دارند که مایل به معامله با ارزهای اصلی هستند.

در صورتیکه مایلید در بازار فارکس فعالیت داشته و درآمد دلاری مستمر داشته باشید، همیارکریپتو در کنار شماست تا با آموزش فارکس رایگان شما را در این امر توانمند سازد. در این دوره از پایه تا پیشرفته و با توجه به نیاز شما مطالب تدریس می شود.

مزایای معامله در بازار فارکس

یکی از بزرگترین مزیت های معاملات در بازار فارکس این است که برای معامله گران با هر سطحی ازتجربه دردسترس همگان است. کارگزاران فارکس، ابزارهای معاملاتی مختلف و اندیکاتورهای نمودار رایگانی را به کاربران خود ارائه می‌دهند تا به آنها در شناسایی معاملات بالقوه و مدیریت آنها کمک کنند.

آنها همچنین معاملات اهرمی را ارائه می دهند. این معاملات به معامله گران اجازه می دهد تا با مارجین معامله کنند، به این معنی که آنها فقط باید مقداری از حجم پوزیشن خود را برای باز کردن یک معامله استفاده کنند. اگر معامله ای در مسیر درست پیش بینی شده خود پیش برود، اهرم می تواند سود بالقوه آنها را به شدت افزایش دهد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که در صورت ناموفق بودن معاملات، اهرم می تواند ضرر شما را نیز زیاد کند.

یکی دیگر از مزایای معاملات فارکس این است که طیف گسترده ای از ابزارها را برای معامله ارائه می دهد. معامله‌گران می‌توانند از میان صدها جفت ارز، آنچه را که بیشتر برایشان شناخته شده است، انتخاب کنند.

همچنین مانند بسیاری از بازارهای مالی، در بازار فارکس هم می توان با استفاده از انواع استراتژی های معاملاتی، نظیر اسکالپینگ یا معاملات نوسانی روزانه و یا معاملات بلندمدتی معامله کرد.

ریسک های مرتبط با معاملات فارکس

معاملات فارکس با ریسک‌های ذاتی مانند ریسک نرخ ارز، ریسک اهرمی، ریسک نرخ بهره، ریسک‌های ناشی از رویدادهای اقتصادی و ریسک کارگزار همراه است.

ریسک نرخ ارز

معامله گران فارکس در معرض ریسک نرخ ارز هستند زیرا آنها یک ارز را در برابر ارز دیگری معامله می کنند. نرخ ارز به دلایل متعددی مانند انتشار داده های اقتصادی، تحولات ژئوپولیتیکی و احساسات بازار می تواند به سرعت تغییر کند.

ریسک اهرمی

استفاده ازاهرم یا لوریج در معاملات فارکس می تواند در عین حالی که سود را افزایش می‌دهد، زیان را نیز افزایش دهد. معامله گران اهرمی باید احتیاط کنند زیرا حتی نوسانات منفی کوچک قیمت می تواند زیان های قابل توجهی ایجاد کند.

ریسک نرخ بهره

بازارفارکس ممکن است تحت تأثیر تغییرات نرخ بهره که توسط بانک های مرکزی تعیین می شود، قرار گیرند. یکی از عوامل تاثیرگذار بر ارزش یک جفت ارز و تعیین میزان جذابیت آن جفت ارز برای معامله گران می‌تواند تفاوت نرخ بهره بین دو ارز در یک جفت ارز باشد.

بازار ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می کند؟

معاملات ارزهای دیجیتال شامل خرید و فروش دارایی های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم و لایت کوین است. معمولا بازار کریپتو از ثبات کمتری برخوردار است، به این معنی که قیمت ها می توانند به سرعت و به طور غیرقابل پیش بینی نوسان کنند.

نحوه کار در بازار ارز دیجیتال از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال امکانپذیر است که این تراکنش‌ها را تسهیل می‌کنند و ارزهای دیجیتال مختلف را در برابر یکدیگر جفت می‌کنند، و آماده ی خرید و فروش برای کاربران صرافی خود می‌کنند.

یکی از بهترین پلتفرم های معاملات در بازار ارزهای دیجیتال و حتی معاملات فارکس، صرافی بینگ ایکس BingX می‌باشد. این صرافی به شما امکان می‌دهد به راحتی و به سرعت ارزهای دیجیتال را خریداری نمایید. با مراجعه به آموزش صرافیBingX، می‌توانید به شیوه‌ی ثبت نام در این صرافی و فرآیند دریافت پاداش‌های ثبت نامی و واریز سرمایه به طور کامل و جامع آگاهی یابید.

مزایای معامله در بازار ارز دیجیتال

نوسانات بازارهای ارزهای دیجیتال به خوبی شناخته شده است و به معامله گران هم احتمالات و هم خطرات را ارائه می دهد. برای حرکت در این محیط پویا، معامله گران اغلب از اهرم، مدیریت ریسک و تاکتیک های مختلف معاملاتی استفاده می کنند.

برای کسب درآمد در بازارهای ارزهای دیجیتال، معامله‌گران از استراتژی‌های مختلفی مانند معاملات روزانه، معاملات نوسانی، سرمایه‌گذاری بلندمدت (هولد HODL)، آربیتراژ و معاملات الگوریتمی استفاده می‌کنند. امنیت برای معامله گرانی که از کیف پول دیجیتال برای محافظت از سرمایه خود استفاده می کنند، اولویت اصلی است. کیف پول‌ها می‌توانند مبتنی بر نرم‌افزار (آنلاین، دسکتاپ یا موبایل) یا دستگاه‌های فیزیکی (کیف‌پول‌های سخت‌افزاری) باشند.

یکی دیگر از موارد سودآور در بازار فارکس مربوط به مفهومی است که به‌تازگی وارد دنیای بازار های مالی شده و آن هم پراپ تریدینگ است. پراپ تریدینگ به‌طور خلاصه به این معنا است که یک شرکت سرمایه‌گذاری بخشی از سرمایه خود را در اختیار شما قرار می‌دهد تا شما بتوانید با استفاده از آن در بازار فارکس و یا ارزهای دیجیتال به معامله گری بپردازید و سود آن به نسبت های تعین شده و قراردادی بین آن شرکت سرمایه گذار و تریدر استخدام شده تقسیم می‌شود.

یکی دیگر از موارد سودآور در بازار فارکس مربوط به مفهومی است که به‌تازگی وارد دنیای بازار های مالی شده و آن هم  پراپ تریدینگ  است.

پراپ تریدینگ به این معنا است که یک شرکت سرمایه‌گذاری بخشی از سرمایه خود را در اختیار شما قرار می‌دهد تا شما بتوانید با استفاده از آن در بازار فارکس و یا ارزهای دیجیتال به معامله گری بپردازید و سود آن به نسبت های تعین شده و قراردادی بین آن شرکت سرمایه گذار و تریدر استخدام شده تقسیم می‌شود.

ریسک های مرتبط با معاملات ارز دیجیتال

ریسک های مرتبط با معاملات ارزهای دیجیتال شامل ریسک نوسان، ریسک نظارتی، ریسک امنیتی، ریسک احساسات بازار، ریسک فناوری و ریسک سرمایه گذاری است.

ریسک نوسانات

نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال به خوبی برای فعالان بازارهای مالی شناخته شده است. در بازه های زمانی کوتاه مدت، قیمت ها می توانند به طور قابل توجهی و به سرعت در نوسان باشند که این امر منجر به سودهای بزرگ و یا زیان های قابل توجه می شود.

ریسک نظارتی

محیط نظارتی برای ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف هم متفاوت است و هم در حال تغییر است. در دسترس بودن و نقدینگی بازار ارزهای دیجیتال ممکن است تحت تأثیر قوانین، ممنوعیت ها یا محدودیت های جدید قرار گیرد.

خطر امنیتی

یکی از نگرانی های کلیدی در تجارت ارزهای دیجیتال، احتمال هک، کلاهبرداری و سرقت است. معامله گران باید اقدامات احتیاطی شدید امنیتی را برای محافظت از کیف پول و دارایی های دیجیتال خود انجام دهند.

تفاوت های کلیدی بین معاملات فارکس و ارزهای دیجیتال

فارکس ثبات، روش‌های تثبیت شده و نقدینگی را ارائه می‌دهد، در حالی که معاملات ارزهای دیجیتال نوآوری، انعطاف‌پذیری و پتانسیل بازدهی قابل‌توجه را فراهم می‌کند. این تفاوت ها ماهیت متضاد این دو بازار مالی را برجسته تر می کند.

ارزهای فیات سنتی، مانند دلار (USD)، یورو (EUR)، ین ژاپن (JPY) و سایرین، تمرکز اصلی معاملات فارکس هستند. دولت ها و بانک های مرکزی متولی انتشار و حاکمیت این ارزها هستند.

یکی از توسعه‌یافته‌ترین و نقدشونده‌ترین بازارها در جهان، بازار فارکس با حجم معاملات بزرگ و اسپردهای کوچک است. به عنوان مثال، معامله گران در مورد نرخ مبادله بین یورو و دلار آمریکا در جفت ارز EUR/USD، بر اساس تحلیل و بررسی عوامل اقتصادی، مانند نرخ بهره یا ارقام تولید ناخالص داخلی گمانه زنی می کنند.

کدام بازار سود آوری بیشتری دارد: فارکس یا ارز دیجیتال؟

هم معاملات فارکس و هم معاملات ارز دیجیتال پتانسیل سود قابل توجهی را برای معامله گران فراهم می کنند. با این حال، برخی از تفاوت های کلیدی بین این دو بازار وجود دارد که ممکن است بسته به سبک معاملاتی و تحمل ریسک، یکی را نسبت به دیگری سودآورتر کند.

معاملات فارکس به طور کلی به عنوان بازاری با ثبات‌تر و قابل پیش بینی‌تر از بازار کریپتو در نظر گرفته می شود. در حالی که قیمت‌های فارکس همچنان می‌توانند بر اساس رویدادهای اقتصادی جهانی در نوسان باشند، اما نسبت به قیمت‌های کریپتو نوسان کمتری دارند.

از سوی دیگر، معامله در بازار ارز دیجیتال به دلیل نوسانات زیاد، پتانسیل بیشتری برای سود ارائه می دهد. با این حال، این امر به این معنی است که ریسک ضرر بیشتری هم وجود دارد. علاوه بر این، بازار کریپتو تا حد زیادی رگوله نشده است، به این معنی که خطر تقلب و کلاهبرداری در آن بیشتر است.

در نهایت، تصمیم در مورد معامله در بازار فارکس یا ارز دیجیتال به سبک تجارت فردی و تحمل ریسک شما بستگی دارد. اگر بازار با ثبات تر و قابل پیش بینی تر را ترجیح می دهید، معاملات فارکس ممکن است گزینه بهتری باشد. اگر با ریسک و نوسانات بالاتر در ازای پتانسیل سود بیشتر راحت هستید، معاملات در بازار ارز دیجیتال ممکن است برای شما سودآورتر باشد.

صرف نظر از اینکه کدام بازار را انتخاب می کنید، مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید و قبل از سرمایه گذاری پول خود، یک استراتژی معاملاتی قوی ایجاد کنید.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT