مقایسه اسپاتیفای با اپل موزیک

مقایسه اسپاتیفای با اپل موزیک: بهترین سرویس پخش موسیقی کدام است؟

زمان مطالعه 8 دقیقه

Spotify و Apple Music هر دو سرویس پخش موسیقی خوبی هستند، اما کدام بهتر است؟ در اینجا مقایسه ای برای کمک به تصمیم گیری شما وجود دارد. مقایسه اسپاتیفای با اپل موزیک را در ادامه بخوانید.

خرید گیفت کارت اسپاتیفای

خرید گیفت کارت 

Spotify و Apple Music دو بازیکن بزرگ در زمینه خدمات پخش موسیقی هستند. هر دو شرکت آهنگ‌ های بیشتری را نسبت به آنچه که در طول عمرتان می ‌توانید گوش دهید، ارائه می ‌کنند که تقریباً در هر دستگاهی برای پخش یا دانلود در دسترس هستند.

اما انتخاب بین Spotify و Apple Music کار کوچکی نیست. ما ویژگی های کلیدی هر سرویس را در زیر مقایسه کرده ایم تا تصمیم گیری را تا حد امکان آسان کنیم.

Spotify در مقایسه با Apple Music: قیمت

اسپاتیفای اپل موزیک
Standard $9.99 $9.99
Ad-Supported Free Not available
Voice-Only Not available $4.99
Duo $12.99 Not available
Family $15.99 $14.99
Student $4.99 $5.99

 

Apple Music و Spotify طیف وسیعی از طرح‌ های اشتراک را با قیمت ‌های مشابه ارائه می ‌کنند، به طوری که هر سرویس یک طرح فردی استاندارد را با قیمت 9.99 دلار در ماه ارائه می ‌دهد و اپل در صورت ثبت نام برای یک طرح سالانه با قیمت 99 دلار در سال، نرخ تخفیفی را ارائه می ‌دهد.

می توانید هر یک از این سرویس ها را به صورت رایگان با یک ماه آزمایشی رایگان امتحان کنید. با این حال، هنگامی که این آزمایش به پایان می رسد، Spotify تنها سرویسی است که به شما امکان می دهد برای همیشه به صورت رایگان در ردیف پشتیبانی شده از تبلیغات خود گوش دهید.

گوش دادن به Spotify با پشتیبانی از تبلیغات به این معنی است که:

  • تبلیغات در برنامه ظاهر می شوند و پس از هر چند آهنگ پخش می شوند.
  • امکان دانلود موسیقی برای گوش دادن آفلاین وجود ندارد.
  • کاربران تلفن همراه فقط می ‌توانند در حالت مخلوط، با شش پرش در روز، به موسیقی گوش دهند.

ارزان ترین گزینه Apple Music، طرح Apple Music Voice است، اما این طرح به شدت محدود است و فقط به شما امکان می دهد موسیقی را از طریق دستورات Siri پخش کنید. بنابراین اگر فقط از طریق هوم پاد به موسیقی گوش دهید، ارزش آن را دارد.

هر دو سرویس به شما امکان می دهند شش حساب را برای یک طرح خانواده تخفیف دار پیوند دهید. با Apple Music، همه شما باید بخشی از همان گروه اشتراک گذاری خانواده iCloud باشید. در مقابل، Spotify فقط از شما می ‌خواهد که هر یک از شما آدرس یکسانی را به حساب خود پیوند داده باشید. Spotify همچنین یک طرح Duo را برای زوج ها ارائه می دهد که اگر فقط دو نفر از شما ثبت نام کنید ارزان تر است.

برای دریافت طرح دانشجویی، باید واجد شرایط بودن خود را با استفاده از UNiDAYS برای Apple Music یا SheerID برای Spotify ثابت کنید. هر دو سرویس پخش مستلزم این هستند که شما دانشجوی کالج یا دانشگاه باشید، با Apple Music شما را به حداکثر 48 ماه در طرح دانشجویی محدود می کند.

به عنوان یک دانش آموز، شما همچنین هزینه های رایگان بیشتری دریافت می کنید. اپل اشتراک محدودی را برای Apple TV+ ارائه می ‌کند، اما Spotify به شما امکان دسترسی به SHOWTIME و Hulu با پشتیبانی از تبلیغات را می ‌دهد.

همه گزینه‌ ها در نظر گرفته می ‌شوند، این سرویس ‌ها قیمت ‌های مشابهی دارند، اما Spotify به لطف ارائه گزینه‌ های بیشتر برنده می ‌شود.

برنده: Spotify

Spotify در مقایسه با Apple Music : کتابخانه

هر دو اسپاتیفای و اپل موزیک آهنگ ‌های بیشتری نسبت به آنچه که می ‌توانستید برای استریم یا دانلود کردن آن امیدوار باشید، دارند. از نظر فنی، Apple Music کتابخانه بزرگتری با بیش از 100 میلیون آهنگ دارد، در حالی که Spotify با 80 میلیون آهنگ عقب است. با این حال، برای یافتن هنرمندان اصلی که در هر دو سرویس در دسترس نیستند، به سختی تحت فشار خواهید بود.

Spotify همچنین کتابخانه موسیقی خود را با مجموعه عظیمی از پادکست های موجود مستقیماً در برنامه گسترش می دهد. همه بزرگترین پادکستر ها در این پلتفرم وجود دارند، بسیاری از آنها منحصراً در Spotify هستند و این مورد نگه داشتن سرگرمی های صوتی خود را در یک مکان را آسان می کنند. Spotify حتی از ترجیحات موسیقی شما برای پیشنهاد پادکست های جدیدی که ممکن است دوست داشته باشید استفاده می کند.

اگرچه اپل موزیک پادکست ‌ها را در همان برنامه ارائه نمی ‌کند، اما در مدیریت فایل ‌های موسیقی محلی بسیار بهتر از Spotify است. Spotify فایل ‌های محلی را از بقیه مجموعه ‌های موسیقی شما جدا نگه می ‌دارد و شما را مجبور می‌ کند هر آنچه را که می ‌خواهید از رایانه گوش دهید همگام ‌سازی کنید.

در مقابل، Apple Music فایل های محلی را با بقیه کتابخانه شما ادغام می کند. همچنین به شما امکان می ‌دهد با کتابخانه موسیقی iCloud در فضای ابری آپلود کنید، بنابراین می ‌توانید فایل ‌های محلی را از هر کجای دنیا مانند هر چیز دیگری استریم یا دانلود کنید. همین امر برای هر موسیقی که در iTunes خریداری کرده اید، که به طور خودکار در کتابخانه Apple Music شما ظاهر می شود، صدق می کند.

برنده: Apple Music

Spotify در مقایسه با Apple Music : کشف موسیقی جدید

بهترین بخش یک سرویس پخش موسیقی، کشف موسیقی جدیدی است که شاید بدون آن هرگز پیدا نکرده باشید. Spotify و Apple Music هر کدام طیف وسیعی از ابزار ها را برای کمک به شما در یافتن موسیقی جدید، از جمله لیست های پخش انتخاب شده و ایستگاه های رادیویی، ارائه می دهند.

Spotify و Apple Music هر دو به شما این امکان را می دهند که “ایستگاه های رادیویی” را با الهام از آهنگ های خاص ایجاد کنید. اما اپل موزیک ایستگاه های رادیویی دیجیتال زنده نیز دارد که در سراسر جهان پخش می شوند. با ایستگاه های محلی خود همراه باشید یا Apple Music 1 را برای شنیدن برنامه های بهترین مجریان رادیویی جهان بررسی کنید.

بخش جستجو در Spotify و بخش Browse در Apple Music به شما امکان می دهد با انتخاب سبک یا حالتی که دوست دارید به دنبال موسیقی محبوب بگردید. اما بهترین مکان برای کشف موسیقی جدید در بخش Made For You Spotify یا بخش Listen Now در Apple Music است.

قابلیت ساخت برای شما در Spotify پنج لیست پخش Daily Mix را برای شما ایجاد می کند تا در طول هفته به آنها گوش دهید، که هر کدام حول ژانر متفاوتی که دوست دارید می چرخند. همچنین فهرست پخش هفتگی Discover را ایجاد می ‌کند که هر دوشنبه بازنشانی می ‌شود، و یک لیست پخش رادار انتشار با تمام آخرین نسخه ‌های منتشر شده از هنرمندان مورد علاقه شما نیز در نظر گرفته شده است.

Apple Music لیست های پخش شخصی کمتری را برای انتخاب ارائه می دهد، اگرچه هر کدام به طور قابل توجهی با آخرین لیست متفاوت هستند. می ‌توانید لیست ‌های پخش موسیقی جدید، دوستان، موارد دلخواه، Get Up! و Chill را انتخاب کنید. همچنین می ‌توانید یک بخش نسخه ‌های جدید را در تب Listen Now، همراه با پیشنهادات مختلف بر اساس هنرمندان یا آلبوم‌ هایی که به آنها گوش می ‌دهید، بیابید.

اگرچه انتخاب‌ های فهرست پخش انتخاب‌ شده در هر دو سرویس مشابه به نظر می‌ رسد، اما نظر عمومی نشان می ‌دهد که Spotify در یافتن موسیقی جدیدی که ممکن است واقعاً دوست داشته باشید، بسیار بهتر است. این احتمالاً به دلیل این واقعیت است که مدت زمان بیشتری نسبت به Apple Music در تجارت و جمع آوری داده ها بوده است.

برنده: Spotify

Spotify در مقایسه با Apple Music: رابط برنامه و در دسترس بودن

Spotify و Apple Music برنامه های بسیار مشابهی را ارائه می دهند. پیمایش هر برنامه آسان است، نوار کناری در دسکتاپ موجود است و برگه هایی که در امتداد پایین صفحه در تلفن همراه اجرا می شوند.

Apple Music یک طراحی سفید تمیز ارائه می دهد در حالی که Spotify رنگ مشکی و سبز را انتخاب می کند. اگرچه می ‌توانید با قرار دادن دستگاه خود در حالت تاریک، Apple Music را تاریک کنید.

هر دو سرویس در اندروید، iOS، ویندوز و macOS در دسترس هستند. اگرچه، برنامه Apple Music می تواند در دستگاه های اندرویدی ناپایدار باشد. همچنین می توانید با مراجعه به open.spotify.com یا music.apple.com به هر یک از این سرویس ها از مرورگر وب دسترسی پیدا کنید.

وقتی صحبت از اسپیکر های هوشمند، تلویزیون ‌ها و کنسول‌ های بازی به میان می ‌آید، اسپاتیفای به مراتب بیشتر از Apple Music در دسترس است. یعنی، مگر اینکه صاحب یک اپل هوم پاد باشید که فقط با Apple Music کار می کند.

با وجود اکوسیستم مشهور اپل، Spotify حتی تداوم پخش بهتری را در چندین دستگاه ارائه می دهد. اگر به موسیقی گوش می ‌دهید و می ‌خواهید دستگاه‌ ها را تغییر دهید، روی دکمه Devices در Spotify ضربه بزنید تا از میان گزینه ‌های موجود خود انتخاب کنید و به‌طور یکپارچه پخش را تغییر دهید. چنین گزینه ای برای Apple Music وجود ندارد، مگر اینکه بخواهید پخش را از iPhone به HomePod تغییر دهید، که با ضربه زدن روی گوشی خود در بالای بلندگو انجام می دهید.

Spotify در مقایسه با Apple Music: متن ترانه، اعتبار و اطلاعات هنرمند

برای خواندن بیوگرافی مختصری، از جمله مکان و زمان تشکیل گروه، به پایین صفحه هنرمند در Apple Music بروید. آلبوم های محبوب حتی شامل یک بررسی یا توضیح در بالای صفحه می شوند که بهترین آهنگ ها را برجسته می کند.

Spotify با دادن اعتبار آهنگ به شما، گفتن تعداد شنوندگان ماهانه یک هنرمند و حتی فروش کالا های فیزیکی در برنامه، این کار را یک قدم جلو تر می ‌برد. همچنین می ‌توانید از Spotify برای دریافت هشدار درباره آخرین کنسرت‌ های منطقه خود از هنرمندان مورد علاقه خود استفاده کنید، بنابراین هرگز نمایشی را از دست ندهید.

هر دو سرویس استریم به شما امکان می دهند متن آهنگ را در حین گوش دادن به آن مشاهده کنید، اما Apple Music برای بسیاری از کتابخانه خود اشعار دارد. همچنین می توانید از Live Lyrics در Apple Music برای مشاهده اشعار سبک کارائوکه استفاده کنید و به شما امکان می دهد برای پرش به آن مکان در آهنگ روی خط دیگری ضربه بزنید.

Apple Music تنها سرویسی است که به شما امکان می‌ دهد با جستجوی متن آهنگ‌ ها را بیابید و اگر ندانید چه کسی آن را می ‌خواند، احتمال پیدا کردن آهنگی که در ذهنتان مانده است بسیار بیشتر می ‌شود.

برنده: مساوی

Spotify در مقایسه با Apple Music: کیفیت صدا

برای علاقه مندان به صدا، این احتمالاً مهمترین دسته برای شما خواهد بود و در واقع تفاوت قابل توجهی بین این دو سرویس وجود دارد.

هر دو سرویس طیف وسیعی از تنظیمات کیفیت صدا را ارائه می ‌دهند تا به شما کمک کنند تعادل مناسبی بین هزینه ‌های پخش صدا و جریان داده با کیفیت بالا پیدا کنید. Spotify به شما امکان می دهد بین 24kbps، 96kbps، 160kbps و 320kbps یکی را انتخاب کنید.

در مقابل، Apple Music به صورت استاندارد با سرعت 256 کیلوبیت در ثانیه استریم می کند، اما اگر تنظیم High Efficiency را فعال کنید، می تواند تا 64 کیلوبیت بر ثانیه کاهش یابد تا داده ها ذخیره شود. اما برای بالا بردن کیفیت صدا، اپل همچنین صدای Lossless و Hi-Res Lossless را ارائه می دهد که موسیقی را تا 24 بیت/192 کیلوهرتز پخش می کند. این معادل بیش از 9000 کیلوبیت بر ثانیه است.

نقطه ضعف صدای Lossless این است که فقط با بلندگو های سیمی یا هدفون کار می کند. Spotify یک گزینه HiFi مشابه را وعده داده است، اما ما هنوز منتظریم تا ببینیم چه زمانی عرضه می شود. همچنین احتمالاً به بلندگو ها و هدفون های سیمی محدود می شود.

یکی دیگر از ویژگی هایی که Apple Music را یک پله بالاتر از Spotify قرار می دهد این است که صدای فضایی Dolby Atmos را ارائه می دهد. این فناوری تنظیم بلندگوی صدای فراگیر را با استفاده از هدفون یا بلندگو های استریو معمولی شبیه‌ سازی می‌ کند.

برنده: Apple Music

Spotify بیشتر از Apple Music خدمات برای ارائه دارد

اپل موزیک و اسپاتیفای هر دو سرویس پخش عالی هستند. Spotify قطعا در اکثر دسته بندی ها برتر است، اما اگر فایل های محلی زیادی در کتابخانه خود دارید یا می خواهید با کیفیت صدای Dolby Atmos یا Lossless گوش دهید، Apple Music همچنان گزینه بهتری برای شماست.

گفته می ‌شود، اکثر مردم به دلیل سطح رایگان، لیست ‌های پخش برتر، سازگاری گسترده‌ تر و اطلاعات جامع هنرمندان، وضعیت بهتری با Spotify دارند. با هر کدام از سرویس ‌های استریم که تصمیم به استفاده از آن دارید، انتقال کتابخانه موجود خود با استفاده از برنامه ‌های شخص ثالث مانند SongShift آسان است، بنابراین نیازی نیست نگران از دست دادن موسیقی باشید.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله توانسته باشید بهترین گزینه برای استفاده از سرویس های ارائه دهنده ی موسیقی را بیابید.

شما می توانید با مطالعه ی دیگر مقالات ما در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT