مقایسه گوگل بارد با چت بینگ

مقایسه گوگل بارد با چت بینگ: بهترین چت ربات چیست؟

زمان مطالعه 6 دقیقه

بینگ چت مایکروسافت به طور کامل راه اندازی شده است، اما هوش مصنوعی مولد Bard گوگل در حال یافتن پای خود است. مقایسه گوگل بارد با چت بینگ را در ادامه بخوانید.

Google Bard اندکی پس از گفتگوی بینگ مایکروسافت منتشر شد و هر دو ابزار امیدوارند سهم سالمی از بازار در حال رشد هوش مصنوعی مولد و جستجوی هوش مصنوعی یکپارچه را به خود اختصاص دهند.

تفاوت بین Google Bard و Bing Chat چیست؟

از نظر ظاهری، هر دو ابزار شبیه به هم هستند. هر دو یک رابط ساده با یک جعبه متن ارائه می دهند تا به شما امکان “چت” با آنها را بدهد. با این حال، کمی عمیق تر حفاری کنید و تفاوت های قابل توجهی آشکار می شود. برای آزمایش ابزارها برای خود، به یک اکانت Google و Microsoft نیاز دارید، اگرچه ممکن است مجبور شوید به لیست انتظار Google Bard بپیوندید.

برای مقایسه Google Bard و Bing AI Chat، یک تست ساده استخراج کردیم. ما از آنها برای انجام تحقیق برای مقاله ای خیالی در مورد سطوح CO2 جو و تغییرات آب و هوا استفاده کردیم. این به ما امکان داد تا بر روی چندین معیار از جمله کیفیت و اندازه پاسخ، دقت داده‌ها و سهولت استفاده مقایسه کنیم.

بینگ چت در مقابل Google Bard: کیفیت پاسخ

ما با پرسیدن یک سوال از هر دو پلتفرم شروع کردیم: “میزان CO2 امروزی در مقایسه با آخرین عصر یخبندان چگونه است؟”

تفاوت هایی بین نحوه برخورد هر دو مدل به سوال وجود داشت. ابتدا به پاسخ Google Bard نگاه می کنیم.

همانطور که می بینید، پاسخ جامع به نظر می رسد و سطوح فعلی و تاریخی CO2 را بر حسب قسمت در میلیون (PPM) جزئیات می دهد. در مقابل، بینگ چت رویکرد متفاوتی را در پیش گرفت.

اولین تفاوت قابل توجه رویکرد اتخاذ شده در کمی کردن سطوح CO2 است. بینگ چت به جای فهرست کردن سطوح CO2 بر حسب ppm، داده ها را بر حسب درصد ارائه کرد.

طول و لحن پاسخ ها نیز متفاوت بود. پاسخ بینگ چت کوتاه تر و محدودتر بود و نظری در مورد مشکل یا راه حل های بالقوه ارائه نمی کرد.

بارد پاسخ طولانی تری ارائه کرد که در آن مشکل و نیاز به اقدام فوری نیز مورد بحث قرار گرفت. این خارج از تمرکز سؤال بود، اما تأیید می‌کند که با چه سرعتی لحن و جهت هر تحقیق بسته به ابزاری که استفاده می‌کنید می‌تواند تغییر کند.

مقایسه گوگل بارد با چت بینگ: دقت پاسخ

قبل از اینکه به این موضوع نگاه کنیم، توجه به این نکته مهم است که هر دو ابزار روشن می کنند که صحت اطلاعات تولید شده را نمی توان تضمین کرد. به این ترتیب، ما قصد نداریم تمام جزئیات را بررسی کنیم. در عوض، ما بررسی خواهیم کرد که چقدر آسان است که پاسخ هر ابزار را بررسی کنیم.

بر اساس پاسخ به سؤال اصلی ما، یک تفاوت عمده آشکار بود. اگرچه پاسخ بینگ چت کمتر با اطلاعات مشخص بود، اما پیوندهایی را به منابع ذکر شده ارائه کرد. از سوی دیگر، Google Bard هیچ لینکی در پاسخ خود ارائه نکرد.

علاوه بر این، Bing Chat همچنین به شما اجازه می دهد تا به موتور جستجوی Bing “سنتی” بروید. Bard یک دکمه Google it را گنجانده است، که لینکی را فعال می کند که Google را در یک تب جدید راه اندازی می کند. این هر دو ویژگی مفیدی هستند که به شما امکان می دهند اطلاعات ارائه شده را در برابر منابع بیشتر بررسی کنید.

این احتمالاً خوب است زیرا یکی دیگر از ویژگی های جالب در پاسخ بارد، امکان مشاهده پیش نویس های دیگر بود. اگرچه ارقام در سایر پیش نویس ها مشابه بودند، اما تفاوت هایی وجود داشت.

نکته اصلی این بخش، اهمیت بررسی صحت اطلاعات دریافتی از هر چت بات است.

مقایسه گوگل بارد با چت بینگ: سهولت استفاده

هیچ چیز پیچیده ای در مورد هر دو مدل وجود ندارد. اگر از یک برنامه پیام رسان استفاده کرده اید، می توانید از این ابزارها استفاده کنید. با این حال، ما متوجه تفاوت هایی شدیم که در اینجا مرتبط هستند.

ما از این واقعیت خوشمان آمد که چت بینگ به شما اجازه داد تا به موتور جستجوی بینگ بروید. دکمه Google it مشابه بود اما شامل باز کردن تب‌های جدید بود. مشکل بزرگی نیست، اما استفاده از گزینه Bing کمی ساده‌تر بود.

شاید موضوع دیگری بود که هنگام آزمایش ابزارها متوجه شدیم. ما از پاسخ بارد به یک درخواست ساده مبنی بر «نوشتن چند نکته برای وبلاگی درباره گرمایش جهانی» متحیر شدیم. این باید درخواستی باشد که هر چت بات باید به آن رسیدگی کند. اما، همانطور که می بینید، بارد از این درخواست گیج شده بود.

در حالی که بینگ چت این درخواست را به خوبی انجام داد و با چند نقطه پاسخ داد.

ما موفق شدیم با بازنویسی درخواست پاسخی از بارد دریافت کنیم.

از آنجایی که هر دو پلتفرم توسعه سریعی را پشت سر می گذارند، تجربه کاربر به بهبود ادامه خواهد داد.

تفاوت بین مدل های زبان چیست؟

آخرین تفاوت عمده مربوط به “موتورهایی” است که هر دو پلتفرم را تامین می کنند. این مدل‌های زبان بزرگ (LLM) فناوری زیربنایی هستند. ما نیازی به پرداختن به جزئیات زیاد نداریم، اما LLM هنگام انتخاب یک پلتفرم مهم هستند.

Bing Chat از GPT-4 برای تولید نتایج استفاده می کند، در حالی که LaMDA Google به Google Bard قدرت می دهد. در نتیجه معماری مدل ها متفاوت است و این می تواند روی پاسخ ها تاثیر بگذارد.

GPT-4 یک مدل مولد است. این پاسخ ها را بر اساس متنی که در آن آموزش داده شده است تولید می کند. در مقابل، LaMDA به طور متفاوتی کار می کند – این یک مدل تبعیض آمیز است، به این معنی که می تواند بین انواع مختلف متن تمایز قائل شود.

در اصل، این باید به این معنی باشد که GPT-4 در تولید محتوای خلاقانه بهتر است، در حالی که LaMDA در پاسخ به سؤالات مربوط به حقایق بهتر است.

کدام یک برای شما بهترین است: بینگ چت یا Google Bard؟

مقایسه گوگل بارد با چت بینگ

مقایسه گوگل بارد با چت بینگ

این یک مورد از انتخاب ابزار مناسب برای کار مناسب است. وقتی عملکرد هر دو پلتفرم را مقایسه می‌کنیم، به نظر می‌رسد بینگ چت آن را برتری می‌دهد. با این حال، شرایطی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. اولین مورد این است که پیشنهاد مایکروسافت محصول کامل تری است، در حالی که بارد هنوز در اطراف لبه ها خشن است.

اما بارد را رد نکنید. ما رویکرد مبتنی بر واقعیت را که Google Bard در پیش گرفت را دوست داشتیم. گنجاندن سطوح ppm CO2 به روح سوال اصلی نزدیکتر از پاسخ Bing بود. این همان چیزی است که با توجه به معماری زیربنایی آن انتظار داریم ببینیم.

یکی دیگر از ویژگی های مفید Google Bard توانایی آن برای برگرداندن گزینه های چند پیش نویس در یک درخواست واحد بود. این در مورد بینگ چت وجود نداشت.

در نهایت، پلتفرم‌هایی که ابزارها روی آنها اجرا می‌شوند نیز مورد توجه قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، Bing Chat محدود به اجرا در مرورگر مایکروسافت اج است، در حالی که Google Bard روی هر مرورگر پشتیبانی شده اجرا می شود.

هر دو ابزار فوق العاده قدرتمند هستند و می توانند پاسخ های هوشمندانه ای را برای هر درخواستی ایجاد کنند. اما هر دو مزایا و معایب دارند و انتخاب نهایی احتمالاً توسط عواملی مانند ترجیحات کاربر و نوع خروجی مورد نظر تعیین می شود.

استفاده از آنها رایگان است، بنابراین توصیه می کنیم هر دو را امتحان کنید. اینها ابزارهای چشمگیری هستند که نحوه استفاده ما از اینترنت را تغییر می دهند.

عصر ربات چت بر سر ماست

صرف نظر از نقایصی که پیدا کردیم و تقابل‌هایمان با چت ‌بات‌ها، اینها شاهکارهای فناوری شگفت‌انگیزی هستند که نقشی فزاینده در زندگی ما خواهند داشت. توسعه سریع فناوری همچنان مرزهای آنچه را که این ابزارها می توانند به دست آورند و نحوه استفاده ما از آن ها افزایش می دهد.

همانطور که چت ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی مانند Google Bard و Bing Chat پیچیده‌تر می‌شوند و قادر به انجام وظایف پیچیده‌تر می‌شوند، به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل خواهند شد.

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
اپلیکیشن اول پرداخت