مقایسه Adobe InDesign با Canva

مقایسه Adobe InDesign با Canva: کدام بهتر است؟

زمان مطالعه 7 دقیقه

تعداد زیادی برنامه طراحی گرافیکی موجود است و اینکه از کدام برنامه استفاده می‌کنید بستگی زیادی به بودجه شما و آنچه برنامه به شما ارائه می‌دهد دارد. بنابراین، در این مقاله، Adobe InDesign را در مقابل Canva قرار دادیم تا بفهمیم کدام بهتر است.  مقایسه Adobe InDesign با Canva را در ادامه بخوانید.

Adobe InDesign بخشی از Creative Cloud است که یک سرویس مبتنی بر اشتراک است. InDesign نرم افزار پیشرو در زمینه طراحی و انتشارات Adobe است. از طرف دیگر، شما Canva را دارید، وبسایتی که به شما امکان می‌دهد اسناد قابل چاپ و دیجیتال، از جمله طرح بندی ها، تا حد زیادی رایگان ایجاد کنید.

بیایید Adobe InDesign را با Canva مقایسه کنیم تا ببینیم کدام یک در طیف وسیعی از دسته بندی های مختلف برتر است. ما این تحقیق را انجام داده ایم تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید کدامیک برای اهداف طراحی شما بهترین است.

Adobe InDesign چیست؟

Adobe InDesign نرم افزار انتشار دسکتاپ Adobe است که به طور خاص برای طراحان گرافیک طراحی شده است. با پرداخت 20.99 دلار در ماه، می‌توانید مشترک برنامه Adobe InDesign Single App شوید، یا می‌توانید آن را با بقیه Adobe Creative Cloud با قیمت 54.99 دلار در ماه دریافت کنید.

از طریق Adobe InDesign، می‌توانید اسناد قابل چاپ و طرح های دیجیتال ایجاد کنید. InDesign انواع طراحی شامل اما محدود به موارد زیر نیست:

  • پوسترها
  • کتاب ها
  • مجلات
  • منوهای رستوران
  • رزومه
  • ریلز اینستاگرام

به طور معمول، آژانس های طراحی حرفه ای از InDesign استفاده می‌کنند. این ابزار برای ایجاد و ذخیره طرح های شما با دارایی های طراحی بسته بندی شده و آماده برای چاپ، عالی است.

Canva چیست؟

Canva یک نرم افزار طراحی مبتنی بر مرورگر و مبتنی بر الگو است. مانند InDesign، هدف اصلی آن کمک به شما در ساخت طرح های گرافیکی برای انواع پروژه های مختلف، چه دیجیتال و چه فیزیکی است.

تفاوت بزرگ با Canva این است که یک وبسایت و برنامه رایگان برای استفاده است که به سادگی از شما می‌خواهد به جای اشتراک، یک حساب کاربری ایجاد کنید. اگر به ویژگی های ممتاز نیاز دارید، می‌توانید به Canva Pro ارتقا دهید.

Canva بیشتر به دلیل ارائه الگوهای از پیش طراحی شده شناخته شده است زیرا این سایت معمولاً برای افرادی طراحی شده است که تجربه کمتری با طراحی گرافیک ارگانیک دارند. اگر تابلوی هنری خالی شما را تحت تأثیر قرار دهد، الگوها و سیستم ساده Canva به شما کمک می‌کنند تا به یک نمونه طراحی برسید.

شما می‌توانید چیزهای زیادی با Canva ایجاد کنید. از نظر طراحی چیدمان، می‌توانید الگوها و ابزارهایی را برای ایجاد پیدا کنید:

  • برنامه ریزهای دیجیتال یا قابل چاپ
  • رزومه
  • خبرنامه ها
  • منوها
  • کارت بازرگانی
  • تراکت و پوستر

Canva همچنین دارای یک ابزار Canva Docs است که هر چیزی را که برای طراحی و ایجاد اسناد حرفه‌ای نیاز دارید را ارائه می‌کند.

هر دو Canva و InDesign چیزهای زیادی برای ارائه دارند، اما واقعاً کدامیک برتر است؟

Adobe InDesign در مقابل Canva: آنها چه کاری می‌توانند انجام دهند؟

حال، بیایید ببینیم InDesign و Canva هر کدام چه کاری می‌توانند انجام دهند.

1.مقایسه Adobe InDesign با Canva: الگوها

نقطه فروش اصلی Canva ارائه الگوهایی برای تسهیل فرآیند طراحی است. به این ترتیب، یک کاتالوگ عظیم برای هر هدف طراحی زیر نور خورشید وجود دارد. می‌توانید در Canva الگوی طراحی کنید تا با دیگران به اشتراک بگذارید، اما کتابخانه الگو وسیع است و دائماً در حال رشد است.

Adobe InDesign قالب هایی دارد و می‌توانید قالب های اضافی را از منابع شخص ثالث دانلود کنید. با این حال، قالب های از پیش ساخته شده تنها تمرکز برنامه نیستند. در عوض، InDesign برای کسانی که می‌توانند بدون نیاز به الگو از ابتدا طراحی کنند، بهتر است.

برنده: Canva

2.مقایسه Adobe InDesign با Canva: رابط

Canva دارای یک رابط کاربری واضح و آسان است. استفاده از آن ساده و شهودی است. درک رابط کاربری دشوار نیست. بیشتر عناصر داخل Canva مشخصاً برچسب گذاری شده اند، به راحتی پیدا می‌شوند و از نظر بصری جذاب هستند.

در حالی که Adobe InDesign تطبیق پذیری بیشتری ارائه می‌دهد، رابط کاربری پیچیده تری نیز دارد. یادگیری رابط کاربری و منوهای پیچیده بیش از چند ساعت طول می‌کشد. اگر از سایر نرم افزارهای Adobe Creative Cloud استفاده کرده اید، رابط کاربری مشابه است و زمان آسان تری خواهید داشت.

به طور کلی، Canva در مقایسه با سیستم پیچیده تر InDesign، منحنی یادگیری کمتری دارد.

برنده: Canva

3.مقایسه Adobe InDesign با Canva: بسته های فونت

برای یک برنامه رایگان، Canva در واقع گزینه های زیادی برای فونت های از پیش نصب شده دارد. با Canva Pro به بیش از 1000 فونت دسترسی دارید، که اشتراک به تنهایی را حتی بدون سایر ویژگی ها ارزشمندتر می‌کند.

با این حال، گزینه های Canva به اندازه Adobe InDesign گسترده نیستند، که به شما امکان دسترسی به Adobe Fonts و همچنین امکان دانلود فونت های شخص ثالث و نصب آنها را برای استفاده در برنامه می‌دهد.

Adobe InDesign همچنین به خوبی با سایر نرم افزارهای Adobe مانند Adobe Illustrator ادغام می‌شود. نکات و ابزارهای تایپوگرافی زیادی برای Adobe Illustrator وجود دارد تا طراحی فونت شما را نیز تقویت کند.

برنده: Adobe InDesign

4.مقایسه Adobe InDesign با Canva: دسترسی به تصاویر استوک

اگر به صفحه Canva Photos بروید، Canva به شما امکان دسترسی به عکس های موجود را می‌دهد. بسته به مجوز برای آن عکس ها، می‌توان این عکس ها را مستقیماً در طرح های شما قرار داد. به طور کلی، عکس های استوک بسیار ارزان هستند. Canva همچنین دارای یکپارچه سازی برنامه ها از سایت هایی مانند Unsplash برای انتخاب گسترده تر تصویر استوک است.

Adobe InDesign به Adobe Stock Photos دسترسی دارد که به شما امکان می‌دهد مستقیماً از طریق برنامه عکس ها را جستجو کنید. استفاده از تصاویر Adobe Stock رایگان نیست، و همچنان باید برای عکس های جداگانه از آن مجوز بگیرید.

این عکس ها می‌توانند به دلیل مصرف کننده محصولات Adobe در سمت گرانتر باشند: طراحان حرفه ای، مشتریان پردرآمد یا کسانی که پول کافی برای خرج کردن در اشتراک های Adobe دارند.

برنده: عملکرد هر دو یکسان است

5.مقایسه Adobe InDesign با Canva: قیمت

هیچ کس تعجب نمی‌کند، Canva این یکی را قاطعانه و بدون شک و شبهه برنده می‌شود، زیرا رایگان است. همچنین می‌توانید با قیمتی اندک به Canva Pro دسترسی داشته باشید. اما Canva Free ابزارها و ویژگی های زیادی را بدون نیاز به پرداخت ارائه می‌دهد.

Canva Pro دارای سطوح زیادی برای افراد، تیم ها یا شرکت ها است. اشتراک استاندارد فردی Canva Pro ۱۲.۹۹ دلار در ماه است. در یک برنامه ماهانه، در صورت نیاز، لغو اشتراک Canva Pro نیز آسان است.

برعکس، قیمت Adobe InDesign ۲۰.۹۹ دلار در ماه به عنوان یک اشتراک برنامه است. می‌توانید نسخه آزمایشی رایگان Adobe InDesign را امتحان کنید، اما پس از اتمام دوره آزمایشی ۷ روزه، مشمول هزینه های اشتراک ماهانه Adobe هستید. اشتراک کامل Adobe Creative Cloud با قیمت 54.99 دلار در ماه اجرا می‌شود، اما امکان دسترسی کامل به تمام محصولات Adobe را فراهم می‌کند.

برنده: Canva

6.مقایسه Adobe InDesign با Canva: ویژگی های هوش مصنوعی

با تبدیل شدن ویژگی های هوش مصنوعی (AI) به بخش استاندارد نرم افزار طراحی گرافیک، هر یک از این برنامه ها چه ویژگی هایی را ارائه می‌کنند و چگونه می‌توانند به طرح های چیدمان شما کمک کنند؟

Canva نوار ابزار جادویی خود را دارد که به موارد زیادی از جمله افزودن متن مکان نما، ایجاد متن یا تصاویر با اعلان ها، ترجمه زبان، که همگی در طراحی چیدمان مفید هستند، کمک می‌کند. اما Canva همچنین می‌تواند اندازه طرح های شما را متناسب با فرمت های دیگر تغییر دهد و دارای استاندارد AI متن به تصویر، حذف پس زمینه و سایر ابزارهای ویرایش است. اگرچه همه ابزارهای هوش مصنوعی آن در قالب پیشنهادات Canva Free نیستند.

Adobe ابزارهای هوش مصنوعی را در بسیاری از برنامه های خود یکپارچه کرده است، اما چه تعداد از آنها در InDesign گنجانده شده است؟ می‌توانید از سبک خودکار استفاده کنید که از فناوری هوش مصنوعی آگاه از محتوا استفاده می‌کند تا به شما کمک کند متن در سبک های مختلف را با یک کلیک دوباره قالب بندی کنید.

بسیاری از ویژگی های دیگر Adobe AI برای استفاده در InDesign نیستند. متأسفانه، برای بهره مندی از ادغام هوش مصنوعی آن، باید به سایر برنامه های Adobe بروید.

برنده: Canva

مقایسه Adobe InDesign با Canva: کدام بهتر است؟

و برنده کلی ما؟ در نبرد Adobe InDesign در مقابل Canva، Canva در صدر قرار می‌گیرد.

در حالی که این دو برنامه دارای ویژگی های زیادی هستند، Canva به دلیل مقرون به صرفه تر و در دسترس بودن هر دو، در صدر جدول امتیازات قرار می‌گیرد. اگر شما فردی هستید که نیاز به انجام برخی از طراحی های گرافیکی گاه به گاه دارید – به جای طراحی به عنوان شغل تمام وقت خود – این ابزار برای شماست. این برنامه رایگان است، دارای حداقل منحنی یادگیری است و به شما کمک می‌کند تا چند قطعه عالی طراحی کنید.

با این حال، اگر شما یک طراح گرافیک هستید، همچنان باید از Adobe InDesign استفاده کنید. این به لطف تطبیق پذیری آن، کتابخانه فونت بزرگ آن، و این واقعیت است که یک ابزار استاندارد صنعتی است که شما را در آینده جای خوبی خواهد داشت. Adobe به طور مداوم به نرم افزار خود چیزهای جدید اضافه می‌کند و با تخصص تاریخی خود در طراحی، گرچه در رتبه دوم قرار بگیرد، بازهم یک ابزار استثنایی است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT