مقایسه CapCut و Adobe Premiere Pro

مقایسه CapCut و Adobe Premiere Pro: کدام یک برای ویرایش ویدیو بهتر است؟

زمان مطالعه 7 دقیقه

. Premiere Pro و CapCut هر دو ویژگی های عالی ویرایش ویدیو را ارائه می دهند و می توانند فیلم های افقی و عمودی با طول های مختلف ایجاد کنند. مقایسه CapCut و Adobe Premiere Pro را در ادامه بخوانید.

. CapCut به طور گسترده در دستگاه ها و سیستم عامل های مختلف در دسترس است، در حالی که Premiere Pro به مشترکین Adobe در ویندوز و macOS محدود می شود.

خرید با ویزا کارت

. CapCut یک نسخه رایگان با کتابخانه عظیمی از ویژگی‌ها ارائه می‌کند، در حالی که Premiere Pro بر روی یک مدل اشتراک با یک آزمایش آزمایشی رایگان ۷ روزه و دسترسی به برنامه‌های Adobe Creative Cloud کار می‌کند.

تولید ویدیو به سرعت در حال پیشرفت است و ابزار انتخابی شما اهمیت دارد. Premiere Pro و CapCut هر دو ویژگی های عالی ویرایش ویدیو را ارائه می دهند، اما کدامیک برای نیازهای ویرایش ویدیوی شما بهتر عمل می کند؟ هر دو پلتفرم می توانند ویدیوهای منظره و پرتره با طول های مختلف ایجاد کنند، پلتفرم های متنوعی در دسترس داشته باشند و ابزارهای مفید زیادی ارائه دهند. بیایید آنها را در برابر یکدیگر قرار دهیم تا ببینیم کدام یک از آنها برتری دارد.

در دسترس بودن پلتفرم

بسته به نوع سیستم عامل یا دستگاه شما، ممکن است در انتخاب های خود محدود باشید.

CapCut

CapCut برای هر کسی که به کامپیوتر یا دستگاه دستی دسترسی دارد در دسترس است. می‌توانید برنامه رسمی CapCut را برای Android و iOS برای استفاده از تلفن همراه دانلود کنید، که برای سازندگان ویدیو در رسانه‌های اجتماعی یا تولیدکنندگان محتوا که در حال حرکت ویدیو می‌سازند عالی است.

یک برنامه CapCut وجود دارد که می توانید در مک و ویندوز از آن استفاده کنید، و اگر از سیستم عامل های دیگر استفاده می کنید، می توانید ویدیوها را در نسخه مرورگر در وب سایت CapCut ویرایش کنید.

Premiere Pro

Adobe Premiere Pro نسخه مرورگر ندارد و فقط برای مشترکین Adobe در دسترس است. این گزینه بهتری برای ویرایشگرهای ویدیویی جدی تر است که به دنبال گزینه های ویرایش دقیق ویدیو هستند.

می توانید Premiere Pro را برای ویندوز و macOS دانلود کنید. برای کاربران لینوکس، هیچ برنامه رسمی وجود ندارد. با این حال، می توانید یک ماشین مجازی را برای استفاده از Photoshop و سایر نرم افزارهای Adobe در لینوکس اجرا کنید.

Premiere Pro برای Android یا iOS در دسترس نیست. با این حال، Adobe یک ویرایشگر ویدیوی تلفن همراه به نام Adobe Premiere Rush دارد که شبیه Premiere Pro است اما برای ویرایش ویدیو در صفحه‌های کوچکتر با قابلیت‌های صفحه لمسی مجهزتر است.

قیمت

آیا پلتفرم‌ها نسخه‌های رایگان، پرداخت‌های یک‌باره یا اشتراک‌های مقرون به صرفه را ارائه می‌کنند؟ قیمت خود را در نظر بگیرید تا ببینید کدام پلتفرم ارزش استفاده را دارد.

CapCut

با نسخه رایگان CapCut، به کتابخانه عظیمی از فیلم ها، صداها، قالب ها و انتقال های ویدیویی دسترسی خواهید داشت. و مجموعه وسیعی از ویژگی های آن به طور منظم مطابق با آخرین روندها به روز می شود تا شما را در صدر بازی ویرایش ویدیو نگه دارد. با این حال، برخی از ویژگی ها فقط با ارتقاء به Pro قابل دسترسی هستند.

CapCut Pro انتقال‌های اضافی، قالب‌های بهتر و طیف گسترده‌تری از ابزارها و ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد. می توانید به راحتی اشتراک ماهانه (7.99 دلار) یا سالانه (74.99 دلار) را ارتقا دهید و انتخاب کنید که هر کدام با یک دوره آزمایشی رایگان 7 روزه شروع می شود. همچنین می توانید برای یک ماه یکباره، بدون اشتراک، با 9.99 دلار ثبت نام کنید.

با انتخاب Join Pro در نسخه دسکتاپ یا کلیک کردن روی Pro در نسخه موبایل، به CapCut Pro بپیوندید.

Premiere Pro

Adobe Premiere Pro بخشی از Adobe Creative Cloud است، بنابراین از مدل اشتراک Adobe استفاده می کند. می‌توانید در یک طرح پریمیر پرو یا طرح «همه برنامه‌های Adobe» که شامل همه برنامه‌های Creative Cloud است، مشترک شوید. کاربران جدید می توانند قبل از تعهد به اشتراک، یک دوره آزمایشی رایگان 7 روزه دریافت کنند.

طرح All Apps شامل بیش از 20 برنامه Adobe Creative Cloud است و برای دسترسی یک ساله ماهیانه 59.99 دلار هزینه دارد. اگر فقط اشتراک Adobe Premiere Pro می‌خواهید، برنامه تک‌برنامه ۲۲.۹۹ دلار در ماه برای دسترسی یک ساله است.

Adobe Premiere Rush با سایر برنامه های Adobe رایگان است، اما نسخه پریمیوم آن با قیمت 9.99 دلار برای ابزارها و ویژگی های اضافی وجود دارد.

قالب ها

بسیاری از افراد ممکن است بخواهند ویدیوها را از ابتدا ویرایش کنند، اما برای ویدیوهای موجود در رسانه های اجتماعی، اغلب استفاده از الگوها ترجیح داده می شود. کدام یک از این پلتفرم های ویدیویی طیف بهتری از قالب های ویدیویی را ارائه می دهد؟

CapCut

CapCut با همان شرکت مادری که TikTok دارد، به شدت تحت تأثیر پلتفرم ویدیوهای کوتاه و ویدیوهای رسانه های اجتماعی پرطرفدار است. الگوهای ویدیویی پرطرفدار TikTok، الگوهای هوش مصنوعی و همچنین قالب‌های تصویری و صوتی را خواهید دید. برای کسب اطلاعات بیشتر به راهنمای ما برای ایجاد ویدیوهای کوتاه در CapCut مراجعه کنید.

شما نمی توانید فریم های کلیدی، زمان بندی یا دیگر جنبه های پیچیده قالب های CapCut را ویرایش کنید. شما فقط می توانید متغیرهایی را در قالب ها مانند تصاویر و متن ویرایش کنید.

Premiere Pro

Premiere Pro قالب های ویدیویی محدودی را از طریق اشتراک Adobe Stock ارائه می دهد. این الگوها کمتر بر روی سبک‌های ویدیوی پرطرفدار متمرکز هستند و بیشتر روی جنبه‌های ویدیویی تمرکز دارند که می‌توانید خودتان در Premiere Pro آن‌ها را ویرایش کنید.

الگوها شامل انیمیشن‌های انتقالی، پس‌زمینه‌های متحرک، پوشش‌های حرکتی و یک سوم پایین‌تر می‌شوند—همچنین می‌توانید طرح‌های یک سوم پایین‌تر را در After Effects ایجاد کنید و سپس در Premiere Pro استفاده کنید.

Premiere Pro به شدت بر روی ایجاد ویدیوهای اصلی متمرکز است و ابزارهای داخلی زیادی برای انجام این کار ارائه می دهد. می‌توانید الگوها را همانطور که ویدیوهای اصلی را در Premiere Pro ویرایش می‌کنید ویرایش کنید: قرار دادن، ویرایش و جابجایی فریم‌های کلیدی، و همچنین تغییر رنگ عناصر، حذف عناصر یا کپی کردن آنها.

الگوهای موجود به گرایش‌های رسانه‌های اجتماعی نمی‌پردازند و به ویژگی‌های ویدیویی مانند ورودی‌ها، برون‌ها، و عناصر انتقال محدود می‌شوند.

ذخیره سازی

آیا این ویرایشگرهای ویدئویی فضای ذخیره‌سازی ابری ارائه می‌دهند و هزینه آن چقدر است؟

CapCut

CapCut سطوح ذخیره سازی ابری را برای پروژه های ویدیویی شما ارائه می دهد، خواه ویدیوها را روی دسکتاپ یا از طریق برنامه ایجاد کنید.

همه کاربران CapCut 1 گیگابایت فضای ذخیره سازی مادام العمر را به صورت رایگان دریافت می کنند. همچنین می‌توانید فضای ذخیره‌سازی اضافی را با حدود یک دلار در هر 10 گیگابایت خریداری کنید. علاوه بر این، می‌توانید با انجام کارهایی مانند دعوت از کاربران جدید، صادرات ویدیوها و دعوت از افراد به فضای خود، فضای ذخیره‌سازی شخصی بیشتری به دست آورید. اگرچه این ذخیره سازی فقط برای 45 روز معتبر است.

کاربران CapCut Pro 100 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اضافی برای ذخیره پروژه‌ها و دارایی‌های ویدیویی خود دریافت می‌کنند. نسخه موبایل نیز ویدیوها را به صورت محلی در گوشی شما ذخیره می کند.

Premiere Pro

فضای ذخیره سازی Premiere Pro مبتنی بر فضای ابری است، اما با گزینه ای برای ذخیره محلی. چه در طرح تک‌برنامه پریمیر پرو مشترک شوید و چه در طرح ادوبی همه برنامه‌ها، با اشتراک خود ۱۰۰ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری دریافت خواهید کرد.

ویژگی های هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در خط مقدم ویرایش بصری قرار دارد. کدام ویرایشگر ویژگی های هوش مصنوعی بهتری را ارائه می دهد؟

CapCut

CapCut ابزارهای هوش مصنوعی بسیاری را هم برای ویرایش ویدیو و هم برای ویرایش تصویر ارائه می دهد که با برخی از ویژگی های حرفه ای به صورت رایگان در دسترس هستند. همچنین ابزارهای جادویی را ارائه می دهد که اگرچه کاملاً مبتنی بر هوش مصنوعی نیستند، اما ویژگی های مشابهی با ابزارهای هوش مصنوعی ارائه می دهند.

برخی از ابزارهای ویدئویی هوش مصنوعی و Magic عبارتند از:

. مولد داستان هوش مصنوعی

. ویدیوی طولانی تا شورت

. اسکریپت به ویدیو

. برش خودکار

. پاک کننده پس زمینه

. اثر جادویی ردیابی چشم

. ارتقاء دهنده ویدئو و تغییر اندازه

CapCut ابزارهای زیادی برای ویرایش تصویر با هوش مصنوعی نیز دارد، اما آنها در ویرایشگر ویدیو وجود ندارند.

Premiere Pro

Premiere Pro دارای ابزارهای هوش مصنوعی مربوط به تصاویر ویدیویی، صدا، متن و موارد دیگر است. این ویژگی ها از فناوری هوش مصنوعی Adobe Sense استفاده می کنند که در اکثر نرم افزارهای Adobe تعبیه شده است.

برخی از ویژگی های اصلی هوش مصنوعی در Premiere Pro عبارتند از:

. ویرایش مبتنی بر متن

. زیرنویس گفتار به متن

. تشخیص ویرایش صحنه

. رنگ خودکار

. انتقال برش مورف

. ریمیکس خودکار صدا

. تغییر اندازه خودکار قاب

در کنار ویژگی‌های هوش مصنوعی، می‌توانید از سایر برنامه‌های Adobe (و ویژگی‌های هوش مصنوعی آنها) برای استفاده در خلاقیت‌های Premiere Pro خود نیز استفاده کنید. برای مثال می‌توانید از پیوندهای پویا برای ادغام ترکیب‌های After Effects در ویدیوهای Premiere Pro خود استفاده کنید.

CapCut در مقابل Premiere Pro: کدام ویرایشگر ویدیو برای شما مناسب است؟

اگر به نرم افزار Adobe عادت دارید، منحنی یادگیری کمتری با استفاده از Premiere Pro نسبت به یک تازه کار کامل خواهید داشت. اما انتخاب رابط کاربری CapCut پیچیده نیست. این یک طرح نسبتاً آسان کلیک و انتخاب دارد، در حالی که Premiere Pro دارای منوها و ویژگی های عمیق تری برای تنظیم برای دستیابی به نتایج مشابه است.

اگر می‌خواهید یک ویرایشگر، خالق یا تهیه‌کننده ویدیو باشید، زمان صرف شده برای یادگیری Premiere Pro ارزشش را دارد—شما می‌توانید هر چیزی را که تصور کنید بسازید. CapCut می تواند بسیاری از اثرات و نتایج مشابه را با کار کمتر ارائه دهد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT