مقایسه ChatGPT با چت بینگ

مقایسه ChatGPT با چت بینگ: بهترین چت ربات مولد هوش مصنوعی چیست؟

زمان مطالعه 6 دقیقه

ChatGPT موج می زند، اما بینگ چت مایکروسافت نیز چشمگیر است. از چه چیزی باید استفاده کنید؟ مقایسه ChatGPT با چت بینگ را در ادامه می خوانید.

Bing Chat و ChatGPT دو چهره عمومی چت ربات های هوش مصنوعی هستند. اگرچه ابزارهای مولد هوش مصنوعی مشابه هستند و هر دو از مدل GPT AI OpenAI استفاده می کنند، تفاوت های مشخصی بین این دو وجود دارد.

همانطور که پلتفرم‌های بیشتری از GPT استفاده می‌کنند، تنوع فناوری بیشتر می‌شود. بنابراین، نگاه کردن به پذیرندگان اولیه و شناسایی نحوه تمایز آنها جالب است.

 

نحوه استفاده از Bing Chat و ChatGPT

اولین تفاوت بین Bing Chat و ChatGPT در نحوه دسترسی شما به هر ابزار است.

برای دسترسی به بینگ چت، به آخرین نسخه Microsoft Edge نیاز دارید و آن را به اکانت مایکروسافت وارد کنید. رایانه شما باید Edge را به‌طور خودکار به آخرین نسخه به‌روزرسانی کند، اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید ویندوز را مجبور کنید که به‌روزرسانی شود، اگر این کار را نکرد.

پس از انجام این کار، نوتیفیکیشنی شبیه به زیر خواهید دید. لیست انتظار Bing Chat اکنون متوقف شده است، اما ممکن است همچنان یک درخواست مشاهده کنید. مرحله بعدی این است که دکمه Chat now را فشار دهید و تمام!

مقایسه ChatGPT با چت بینگ

مقایسه ChatGPT با چت بینگ

فرآیند ChatGPT حتی ساده تر است. ابتدا باید یک اکانت OpenAI ایجاد کنید. پس از ایجاد، می توانید از ChatGPT از هر مرورگر پشتیبانی شده استفاده کنید. این سازگاری با چند مرورگر اولین تفاوت قابل توجه را نشان می دهد. بینگ چت نوعی پشتیبانی از چند مرورگر را ارائه می دهد اما با عملکرد محدود.

مقایسه مدل‌های زبان چت Bing و ChatGPT

یکی از تفاوت های اساسی بین چت بات ها مدل زبانی است که استفاده می کنند. در حال حاضر، کاربران رایگان ChatGPT به GPT-3.5 محدود شده‌اند و GPT-4 که ​​بسیار پرطرفدار است فقط برای کاربران ممتاز در دسترس است.

بینگ چت از آخرین نسخه مدل زبان، GPT-4 استفاده می کند. با این حال، برخی از تفاوت های کلیدی بین GPT-4 و GPT-3.5 وجود دارد:

خلاقیت

هر دو دارای سطوحی از خلاقیت هستند که گواهی بر ارتفاعاتی است که هوش مصنوعی به آن رسیده است. با این حال، اندازه گیری خلاقیت یک معیار دشوار است و آزمایشاتی که ما امتحان کردیم نشان داد GPT-3.5 در کارهای خلاقانه ساده به GPT-4 نزدیک است.

به عنوان مثال، در زیر تلاش بینگ چت در یک بیان ساده است.

مقایسه ChatGPT با چت بینگ

مقایسه ChatGPT با چت بینگ

همانطور که از تلاش ChatGPT در زیر می بینید، هر دو مدل می توانند نثر خلاقانه را به خوبی بسازند.

ایمنی

تعدیل پاسخ هایی که از نظر واقعی نادرست یا نامناسب بودند “در حال پرواز” با GPT-3.5 انجام شد. به عبارت دیگر، این یک استراتژی واکنشی بود که پس از پیچ شدن اسب عمل کرد. GPT-4 دارای اقدامات ایمنی طراحی شده در مدل است، به این معنی که ایمنی فعال تر است. در جایی که ایمنی یک نگرانی است، بینگ چت از نظر فنی دست بالا را دارد.

پردازش تصویر و دقت

قابلیت پردازش داده های تصویری نیز یک ویژگی جدید در GPT-4 است. با این حال، این ویژگی در حال حاضر با بینگ چت ادغام نشده است، بنابراین در اینجا پوشش داده نشده است. تفاوت عمده دیگر دقت پاسخ است. در ادامه به این موضوع پرداخته می شود.

چت Bing و ChatGPT چقدر دقیق هستند

هر دو پلتفرم تلاش می کنند تا کاربران را آگاه کنند که این مدل ها ممکن است پاسخ هایی حاوی اطلاعات نادرست ایجاد کنند. این به وضوح در هر دو رابط نمایش داده می شود.

بینگ چت در اینجا مزیت مشخصی دارد. مدل GPT-4 دارای مزایای دوگانه دسترسی به داده های جدیدتر و منابع متعدد اطلاعاتی است. در مقابل، مجموعه داده GPT-3.5/GPT-4 در پایان سال 2021 قطع شد، و اگرچه برخی به روز رسانی های موضعی دریافت کرده است، اما محدود است.

بر خلاف آزمایش تفاوت در خلاقیت، آزمایش این کار آسان بود. نتایج جامع بود، با بینگ چت تاثیرگذارترین پاسخ را به یک سوال ساده، “چند تن پلاستیک در سال 2020 بازیافت شد؟”

پاسخ ارقام و همچنین لینک هایی به منابعی را که داده ها از آنها مارکتینگ شده بودند، ارائه کرد. با این حال، گنجاندن صادرات پلاستیک ایالات متحده با این سوال کمی خارج از چارچوب بود. ما نمی‌خواهیم این را یک نقص بنامیم، اما نشان دهنده تمایل هوش مصنوعی به سرگردانی خارج از موضوع است.

در مقابل، پاسخ ChatGPT اعتراف به محدودیت‌های آن بود.

مقایسه ChatGPT با چت بینگ

مقایسه ChatGPT با چت بینگ

در پاسخ تلاش می‌شود تا تخمین‌ها و منابع دیگری را ارائه کند که می‌توان به آنها اشاره کرد، اما هیچ واقعیت دقیق و سریعی وجود ندارد.

مقایسه رابط های ChatGPT و Bing Chat

شباهت هایی در هر دو رابط وجود دارد که نشان دهنده شجره نامه مشترک آنها است. به عنوان مثال، هر دو دارای یک کادر جستجوی ساده هستند و گزینه ای را برای ایجاد مجدد پاسخ پس از ارائه پاسخ ارائه می دهند.

با این حال، ChatGPT با عدم ارائه اعلان‌هایی که سؤالات بعدی را تشویق می‌کنند، به معنای سنتی چت‌بات‌ها به شدت پایبند است. در مقابل، بینگ چت توصیه هایی برای اطلاعات بیشتر با هر نتیجه جستجو و گزینه هایی برای به دست آوردن پاسخ های چت خلاقانه تر، متعادل تر یا دقیق تر ارائه می دهد.

تفاوت مهم دیگر این است که با پیمایش به پایین از بخش “چت” وب سایت بینگ به موتور جستجوی بینگ می برید که از GPT-4 نیز استفاده می کند. این موضوع، بینگ چت را به یک انتخاب عالی برای جستجوی ترکیبی تبدیل می‌کند، جایی که دسترسی به موتورهای جستجو و ربات‌های گفتگو ضروری است.

به عنوان مثال، اگر به دنبال فهرستی از منابع آنلاین هستید، بینگ چت پیوندهایی به وب سایت های فهرست شده ارائه می دهد، در حالی که ChatGPT لیست مشابهی از نتایج را بدون پیوند جمع آوری می کند. علاوه بر این، در بینگ چت، اسکرول کردن به بخش جستجو پیوندی را برای ادامه جستجوی شما فراهم می کند.

همانطور که می بینید، پاسخ شامل لینک هایی به وب سایت های لیست شده بود. این را با پاسخ ChatGPT مقایسه کنید:

مقایسه ChatGPT با چت بینگ

مقایسه ChatGPT با چت بینگ

کدام بهترین است: بینگ چت یا چت GPT؟

هیچ پاسخ مستقیمی وجود ندارد، زیرا هر دو ابزار فوق العاده چشمگیر هستند.

یک تشبیه خوب این است که ChatGPT را با یک بوم خالی مقایسه کنید، با Bing Chat که با نقاشی با اعداد مقایسه می شود. بینگ چت نقش هدایت کننده تری را ایفا می کند تا شما را به جایی که می خواهید برساند. از سوی دیگر، ChatGPT بیشتر به تخیل شما می پردازد و برای رسیدن به نتیجه دلخواه به ورودی کاربر متکی است.

در این شرایط، هر دو عملکرد فوق العاده ای دارند. با این حال، جنبه های مثبت و منفی هر دو پلتفرم وجود دارد که می تواند به شما در تصمیم گیری کمک کند.

بینگ چت بهترین گزینه برای کسانی است که به دنبال اطلاعات به روز و کمک به پاسخ های بعدی هستند. به لطف رویکرد پیشگیرانه تر، اگر امنیت آنلاین نگران کننده باشد، همچنین گزینه بهتری است. با این حال، راه‌های زیادی وجود دارد که کودکان می‌توانند با خیال راحت از ChatGPT استفاده کنند.

نکته منفی نیاز به استفاده از آخرین نسخه اج است. همچنین محدودیت 15 چت در هر جلسه با محدودیت 2000 کاراکتری برای جستجو وجود دارد که ممکن است برای برخی از کاربران محدود کننده باشد.

علیرغم اینکه ChatGPT از GPT-3.5 استفاده می کند، ما همچنان آن را برای کارهایی مانند نوشتن خلاقانه بهتر می دانیم. رویکرد بوم خالی GPT و تمرکز بیشتر روی “چت” مفیدتر بود.

علاوه بر این، امکان اجرا در مرورگرهایی غیر از Edge ممکن است آن را برای برخی جذاب تر کند.

در نهایت، این موردی برای انتخاب ابزار مناسب برای کار است. زیبایی این است که هر دو پلتفرم رایگان هستند، بنابراین امتحان کردن هر دوی آنها سریع و آسان است.

چت بات ها اینجا هستند تا بمانند

همانطور که چت ربات‌های هوش مصنوعی گسترده‌تر می‌شوند، تفاوت‌های بین این کاربران اولیه همچنان بیشتر خواهد شد. با این حال، با درک ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر پلتفرم، کاربران می‌توانند ربات چت را انتخاب کنند که به بهترین وجه با نیازهای آنها مطابقت دارد.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT