یوتیوب مارکتینگ

راهنمای نهایی برای یوتیوب مارکتینگ (2023)

زمان مطالعه 20 دقیقه

دیگر نمی توان آن را انکار کرد: برند شما به ویدیو نیاز دارد. در ادامه درباره یوتیوب مارکتینگ بیشتر بخوانید.

ویدئوها فرمت محتوای ترجیحی مصرف‌کنندگان است و 91% گزارش داده‌اند که می‌خواهند بیشتر آن را از برندها ببینند. پلتفرم‌های ویدیویی مانند یوتیوب، تیک تاک و اینستاگرام به سازندگان و کسب‌وکارها این پتانسیل را می‌دهند که با محتوای ارگانیک و پولی به دسترسی گسترده دست یابند. همچنین، توابع جستجوی بومی در این پلتفرم‌ها ابزار قدرتمندی برای کشف محصول هستند.

مارکتینگ ویدیویی ممکن است در ابتدا موضوعی دلهره آور به نظر برسد، اما شروع، انتشار ویدیوها و ایجاد تعامل با محتوای خود آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید. اصول اولیه را پوشش دهید و می توانید به سرعت ترافیک و فروش بیشتری را به سمت کسب و کار خود هدایت کنید.

این راهنما به شما کمک می‌کند یک کانال YouTube راه‌اندازی کنید و مارکتینگ YouTube، از جمله قالب‌های محتوا و استراتژی‌های تبلیغاتی مؤثر را درک کنید.

مارکتینگ یوتیوب چیست؟

مارکتینگ یوتیوب روش استفاده از محتوای ویدیویی در یوتیوب برای تبلیغ یک برند یا محصول است. این شامل ترکیبی از ایجاد و تبلیغ ویدیوهای YouTube در یک کانال اختصاصی با نام تجاری YouTube است.

نمونه‌هایی از مارکتینگ یوتیوب شامل استفاده از بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) برای رتبه‌بندی ویدیوهای برند برای عبارات جستجوی مرتبط، مشارکت با تأثیرگذاران برای افزایش دسترسی به برند، و اجرای تبلیغات ویدیویی در YouTube برای ارائه محتوای تبلیغاتی به مشتریان بالقوه است.

کانال‌های YouTube نام تجاری ترکیبی از محتوا و قالب‌ها را به اشتراک می‌گذارند – از ویدیوهای چگونه تا ویدیوهای توضیحی – برای دستیابی به اهداف تجاری خاص، مانند ایجاد جامعه و دستیابی به اهداف فروش.

آیا یوتیوب برای مارکتینگ موثر است؟

یوتیوب دومین وب سایت پربازدید در جهان است که در بیش از 100 کشور و 80 زبان به آن دسترسی دارید. شصت و دو درصد از کاربران یوتیوب ایالات متحده روزانه به سایت دسترسی دارند و روزانه بیش از یک میلیارد ساعت محتوا در یوتیوب تماشا می شود. پیش بینی می شود تعداد کاربران یوتیوب تا سال 2026 به یک میلیارد نفر برسد.

یوتیوب فقط برای برندهای بزرگ نیست. طبق گفته یوتیوب، 70 درصد از بینندگان گزارش می دهند که این پلتفرم آنها را نسبت به برندهای جدید بیشتر آگاه می کند. در حالی که شهرت TikTok به عنوان ابزاری برای کشف محصول و موتور جستجوی Gen Z در حال افزایش است، YouTube همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است و بیش از 90 درصد از مردم در سراسر جهان گزارش داده‌اند که برندها یا محصولات جدیدی را در این پلتفرم پیدا کرده‌اند.

برای بهره‌مندی از اثربخشی مارکتینگ YouTube، چند مرحله برای شروع و بهترین روش‌ها وجود دارد که باید هنگام ایجاد محتوا، ایجاد مخاطب و توسعه استراتژی YouTube خود دنبال کنید.

چگونه یک کانال یوتیوب ایجاد کنیم

قبل از شروع به ایجاد محتوای ویدیویی، باید کانال YouTube خود را راه اندازی کنید. پیش از این، از یک نام تجاری ساختگی به نام Molly’s Soaps استفاده خواهیم کرد تا شما را در مراحل راه اندازی راهنمایی کنیم. توجه: قبل از ادامه، مطمئن شوید که یک اکانت Google دارید—برای ایجاد یک کانال به آن نیاز دارید. ایجاد آن رایگان است و فقط چند دقیقه طول می کشد.

بیا شروع کنیم.

1. یک اکانت YouTube ایجاد کنید

در مرورگر خود وارد اکانت Google خود شوید و به صفحه کانال های یوتیوب بروید. اکانت شخصی خود، هر اکانت برندی که در حال حاضر مدیریت می کنید و گزینه ایجاد یک کانال YouTube جدید را می بینید. روی «ایجاد کانال» کلیک کنید.

اکنون نام کانال را انتخاب کرده و روی «ایجاد» کلیک کنید.

2. هنر کانال YouTube خود را ایجاد کنید

هنگامی که اکانت خود را تنظیم کردید، وقت آن است که آن را با مشخصات برند خود سفارشی کنید – به همان روشی که یک وب سایت را سفارشی می کنید. این به مشتریان کمک می کند تا برند شما را پیدا کرده و تشخیص دهند. در صفحه کانال جدید خود، روی «سفارشی کردن کانال» کلیک کنید.

این عمل استودیوی YouTube را باز می کند. روی «ادامه» کلیک کنید.

برای دریافت این نمای، به «برندینگ» در پیمایش بالا بروید:

برای آپلود هنر کانال خود، از جمله تصویر پروفایل، تصویر بنر و واترمارک ویدیویی در مشخصات پست شده برای هر کدام، دستورات موجود در هر بخش را دنبال کنید:

. تصویر پروفایل: PNG یا GIF، 98 پیکسل در 98 پیکسل و کمتر از 4 مگابایت

. تصویر بنر (در بالای کانال YouTube شما ظاهر می شود): 2048 پیکسل در 1152 پیکسل و کمتر از 6 مگابایت

. واترمارک ویدیو (در گوشه سمت راست پایین ویدیوها ظاهر می‌شود): PNG، BMP، JPG یا GIF، 150 پیکسل در 150 پیکسل و کمتر از 1 مگابایت

هنگامی که این تصاویر را آپلود کردید، می توانید برای به روز رسانی آنها روی “تغییر” یا “حذف” کلیک کنید.

یوتیوب مارکتینگ

یوتیوب مارکتینگ

اکنون روی «انتشار» و سپس «مشاهده کانال» کلیک کنید تا کار سخت خود را در عمل ببینید.

نکات:

. لوگو ندارید؟ از Hatchful برای ایجاد یک لوگوی رایگان در عرض چند دقیقه استفاده کنید.

. ابزاری مانند Canva یک راه عالی برای ایجاد گرافیک سفارشی برای بنر YouTube شما است.

. تغییر اندازه تصویر رایگان توسط Shopify را برای برش و تغییر اندازه تصاویر خود با مشخصات YouTube امتحان کنید.

3. پروفایل خود را تکمیل کنید

به بخش سفارشی‌سازی کانال برگردید و به «اطلاعات پایه» بروید.

یوتیوب مارکتینگ

یوتیوب مارکتینگ

در اینجا، نام کانال خود را (در صورت وجود) به‌روزرسانی می‌کنید، دسته‌ای را انتخاب می‌کنید و شرح کانالی را اضافه می‌کنید که به بینندگان درباره برند شما و آنچه در محتوای ویدیوی شما انتظار دارند می‌گوید.

به یاد داشته باشید که یوتیوب مقصدی برای جستجو است. متن توضیحات شما فرصتی برای دریافت عبارات جستجوی محبوب (یا کلمات کلیدی) است که مشتریان بالقوه شما به دنبال آن هستند. در این مثال برای Molly’s Soaps، به کلمات کلیدی مانند «ارگانیک»، «زیبایی»، «مراقبت از پوست» و «DIY» توجه کنید.

در این صفحه می‌توانید لینک هایی به وب‌سایت خود و سایر پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی اضافه کنید. در اینجا مثالی از نحوه استفاده NOTO Botanics از این فضا برای توصیف ماموریت برند و لینک دادن به فروشگاه آن آورده شده است.

4. پاداش: تریلر کانال خود را ایجاد کنید

در حالی که کانال YouTube شما اکنون آماده است تا مرکزی برای محتوای شگفت انگیز شما باشد، چند قدم اضافی وجود دارد که می توانید برای بهبود تجربه مشترکین خود انجام دهید.

روی “Layout” در پیمایش بالا کلیک کنید تا گزینه های خود را ببینید.

پیش ‌پرده کانال شما مانند یک پیش ‌پرده فیلم است—این پیش‌ نمایش برای هرکسی که در کانال شما قرار می‌گیرد وجود دارد و به آنها کمک می‌کند تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند بیشتر تماشا کنند.

تریلر شما باید یک ویدیوی کوتاه باشد که داستان برند شما را بیان می کند، شما را معرفی می کند (چهره کانال یوتیوب) و کمی در مورد انتظاراتی که آنها از ویدیوهای YouTube شما باید داشته باشند به اشتراک بگذارد. ممکن است فقط چند ثانیه فرصت داشته باشید تا علاقه بیننده را جلب کنید، بنابراین این ثانیه ها را مهم کنید!

Blenders Eyewear با یک تریلر 30 ثانیه ای درباره جامعه این برند به بازدیدکنندگان جدید کانال خود خوشامد می گوید.

همچنین می‌توانید یک ویدیوی ویژه را فقط برای مشترکین انتخاب کنید که وقتی در صفحه اصلی کانال شما قرار می‌گیرند، به جای تریلر شما ظاهر می‌شود.

انواع رایج ویدیوهای یوتیوب

اکنون که کانال شما برای محتوا و بینندگان آماده است، باید فرمت های مختلف ویدیوی YouTube را درک کنید تا تصمیم بگیرید کدام یک برای برند و اهداف شما بهترین هستند.

فرمت های محبوب عبارتند از:

. بررسی مشتریان، مطالعات موردی، و توصیفات

. ویدیوهای نمایشی محصول

. YouTube Live

. وبلاگ ها

. YouTube Shorts

. فیلم آموزشی، توضیح دهنده، و آموزش

. روند اینترنت و ویدیوهای میم

. سایر فرمت های ویدئویی یوتیوب

بررسی مشتریان، مطالعات موردی، و توصیفات

توصیفات مشتری، بررسی های ویدیویی از مشتریان واقعی است که از محصولات شما استفاده کرده اند. این یک فرمت ویدیویی بسیار مؤثر برای برندها است، زیرا به ادعاهای شما اعتبار می بخشد و اعتماد ایجاد می کند. آنها برای فروش نیز عالی هستند: 89٪ از مردم می گویند تماشای یک ویدیو آنها را متقاعد کرده است که یک محصول یا خدمات را بخرند.

Fresh Beauty توصیفات ویدیویی مشتریان خود را در یک لیست پخش که مستقیماً از صفحه اصلی برند قابل دسترسی است، ادغام می کند.

مشتریان خود را تشویق کنید تا محصولات شما را بررسی کنند و برای ارسال ویدیو تشویق شوند. حتی می‌توانید یک پیام ویدیویی مانند تصویر زیر توسط Fresh ایجاد کنید. با برش دادن نظرات ویدیویی از مشتریان می توان اظهارنامه ها را تولید کرد. شبیه به توصیفات، مطالعات موردی بر تجربه مشتری متمرکز هستند و معمولاً توسط برند تولید می شوند (در مقابل نظراتی که عموماً محتوای تولید شده توسط کاربر هستند).

ویدیوهای نمایشی محصول

نسخه ی نمایشی محصول یک ویدیوی آموزشی است که نشان می دهد مشتریان چگونه می توانند از محصول شما استفاده کنند. این نوع ویدیو می تواند به مشتری شما کمک کند تا تشخیص دهد که آیا محصول برای آنها مناسب است یا خیر، آیا توانایی استفاده از آن را دارند و چه نتایجی ممکن است انتظار داشته باشند.

اجزای ضروری یک ویدیوی نمایشی محصول دستورالعمل های واضح برای استفاده و چندین زاویه یا نما از هر مرحله است. در برخی موارد، شخصی که محصول را نشان می دهد باید دارای ویژگی های مشترک برای مخاطبان هدف شما باشد.

در اینجا یک مثال عالی از برند مو باتیست آورده شده است:

YouTube Live

YouTube Live یک گزینه پخش زنده دیگر برای سازندگان است. برقراری ارتباط مستقیم با طرفداران و مشترکان، روشی منحصر به فرد برای برندها و سازندگان برای جمع‌آوری فیدبک، پاسخ به سؤالات مشتریان و تعامل در زمان واقعی است. این یک فرمت محبوب برای محتوای آموزشی، کلاس‌های تناسب اندام، جلسات درخواست از من، و معرفی محصول جدید است.

یگی ساریان از یگی بیوتی در کنار محصولات حرفه ای اکستنشن مژه خود کلاس های آموزشی می فروشد. جلسات YouTube Live او به مشتریان بالقوه طعم محتوای پولی او را با یک تیزر رایگان در YouTube می دهد.

وبلاگ ها

vlog (مخفف ویدیو لاگ یا وبلاگ ویدیویی) یک فرمت محبوب YouTube است، به ویژه برای سازندگان و برندهای بنیانگذار. اینها عموماً با صحبت کردن توسط ولاگر با دوربین یا روایت محتوای پشت صحنه گرفته می شوند.

وبلاگ‌ها می‌توانند اعتبار یک برند را افزایش دهند، زیرا مشترکین می‌توانند ببینند که یک شخص واقعی پشت محصولات وجود دارد. طبق گفته گوگل، 85 درصد از بینندگان می گویند محتوای خوب باعث می شود احساسی احساس کنند.

در مورد موضوعات یا رویدادهای مرتبط با نام تجاری خود ولوگ کنید، به بینندگان اجازه دهید یک “روز از زندگی” پشت پرده نگاه کنند، یا داستان اصلی خود را به اشتراک بگذارید.

خالق آماندا راچ لی، فالوورهای عظیم و برند شخصی خود را در یوتیوب با ژورنال گلوله در کانال خود با محتوای واقعی و شخصی ایجاد کرد. او از ویدیوهای یوتیوب خود مانند اینها – یک هفته از زندگی فرانسه و در مراسم تمیز کردن خود – با حمایت های مالی برند مربوطه کسب درآمد می کند.

YouTube Shorts

مانند تریلر کانال شما، YouTube Short می‌تواند یک ابزار تبلیغاتی عالی برای محتوای دیگر شما باشد. پنجاه و نه درصد از Gen Z قبل از تماشای نسخه‌های طولانی‌تر، از ویدیوی کوتاه برای کشف محصولات یا سازندگان استفاده می‌کنند. فیلم‌های کوتاه، ویدیوهایی با فرمت عمودی هستند که بهترین زمان تماشای آن در تلفن همراه است که حداکثر ۶۰ ثانیه طول می‌کشد.

در حالی که ایجاد محتوای ویرایش شده طولانی مدت می‌تواند زمان‌بر باشد، شورت‌ها طبیعتاً معمولی‌تر و دستی‌تر هستند و نیازی به کار پس از تولید ندارند. آنها یک راه آسان برای تازه نگه داشتن کانال شما با محتوای جدید ارائه می دهند.

خالق Popflex، Cassey Ho از شورت در کانال‌های شخصی و برند استفاده می‌کند تا نکات سریع تناسب اندام، نوتیفیکیشنهای محصول، و ویدیوهای کوچک را به اشتراک بگذارد.

فیلم آموزشی، توضیح دهنده، و آموزش

از آنجایی که 86 درصد از بینندگان آمریکایی گزارش داده اند که اغلب از یوتیوب برای یادگیری اطلاعات جدید استفاده می کنند و 88 درصد می گویند که از آن برای گسترش تفکر خود استفاده می کنند، ویدیوهای آموزشی می تواند قالب موثری برای برندها باشد.

برخی از انواع ویدیوهای آموزشی یا توضیحی عبارتند از:

. آموزش تمیز کردن یا نگهداری یک محصول

. توضیحی در مورد استفاده از محصول خود با محصولات مکمل

. عیب یابی مشکلات رایج گزارش شده توسط مشتریان

. نسخه ی نمایشی DIY که از محصول شما استفاده می کند یا مربوط به برند شما است

. برجسته کردن یک ویژگی منحصر به فرد محصول و مزایای مختلف آن

. یک دوره آموزشی یا آموزشی کوتاه

برای مثال، برندی که کاشت و لوازم باغبانی می فروشد ممکن است با محتوایی مانند «نحوه رشد نهال» یا «بهترین کود برای گیاهان سبزی» به مشتریان بالقوه برسد.

ویل یونگ کانال آشپزی خود را با ویدیوهای آموزشی آغاز کرد که بینندگان را با آشپزی گیاهی آشنا می کند و آنها را گام به گام در دستور العمل های خود قرار می دهد. این محتوا به او کمک کرده تا تعداد مشترکین کانال خود را به بیش از یک میلیون نفر برساند. ویل از این محتوای رایگان برای ایجاد لیست مشترکین خود، تبلیغ دوره پولی خود و فروش کتاب های دستور پخت خود استفاده می کند.

برند Outdoor Snow Peak USA نه تنها از کانال خود برای نمایش محصولات کاربردی استفاده می کند، بلکه محتوای آموزشی و توضیحی نیز ایجاد می کند که به مشتریان خود کمک می کند با استفاده از محصولات خود از زندگی در فضای باز لذت ببرند.

این ویدیو با نکاتی در مورد کمپینگ به مشتریان برند ارزش می دهد و در عین حال محصولات Snow Peak را نیز برجسته می کند.

روندهای اینترنتی و ویدیوهای میم

یک نظرسنجی نشان داد که 57 درصد از Gen Z زمانی را دوست دارند که برندها در میم ها شرکت کنند. اگر به درستی انجام شود، استفاده از میم‌ها یا محتوای پرطرفدار می‌تواند برای برندها نتیجه دهد. بخشی از ترافیک جستجو را با عبارات محبوب جذب کنید و یک برداشت منحصر به فرد از روند مرتبط با نام تجاری خود ارائه دهید.

در سال 2022، بینندگان Gen Z گزارش دادند که از YouTube برای محتوای آرامش بخش استفاده می کنند و عبارات جستجو مانند “ASMR” به شدت افزایش یافت. اگر به دنبال دستیابی به مخاطب هدف جوان تری هستید، از Google Trends استفاده کنید و سازندگان محبوب را در TikTok، YouTube و Instagram دنبال کنید تا در جریان روندها قرار بگیرید.

سایر فرمت های ویدئویی یوتیوب

فرمت های مختلفی وجود دارد که می توانید امتحان کنید تا ببینید کدامیک برای برند و اهداف شما بهترین کار را دارند. ویدیوهای فهرستی (مجموعه محصولات یا نکات)، ویدیوهای تخته سفید، ویدیوهای چالشی (یا یک چالش پرطرفدار را کامل کنید و/یا چالشی برای بینندگان خود ایجاد کنید)، ویدیوهای تأثیرگذار، و ویدیوهای آنباکس را آزمایش کنید.

چگونه کانال یوتیوب خود را تبلیغ کنیم

رشد کانال شما متکی به یک رویکرد سنجیده برای جذب کاربران مناسب با محتوای مناسب است. اما محتوای عالی اگر کسی آن را نبیند به تنهایی سوزن را تکان نمی دهد. این ابزارها و تاکتیک ها را برای ایجاد بازدید و مشترکین برای رشد کانال خود امتحان کنید.

. از سئو استفاده کنید

. در کانال های رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید

. فیلم ها را در پست های وبلاگ جاسازی کنید

. ویدیوها را با ایمیل مارکتینگ به اشتراک بگذارید

. مشارکت، همکاری و مارکتینگ تأثیرگذار را امتحان کنید

. از تبلیغات پولی از طریق تبلیغات YouTube استفاده کنید

. لیست پخش ایجاد کنید

. فعال کردن اتوماسیون

از سئو استفاده کنید

اگر یوتیوب را به عنوان یک موتور جستجو می‌دانید، باید مانند هر وب‌سایتی با آن رفتار کنید: به آن بهترین فرصت را برای رتبه‌بندی بدهید و در نتیجه ترافیک ارگانیک (رایگان) را افزایش دهید. برای انجام این کار، باید از استراتژی های سئو استفاده کنید.

در مورد کلمات کلیدی و رتبه بندی محتوا برای آن کلمات کلیدی تحقیق کنید و از یافته های خود برای اطلاع از عنوان ویدیو، توضیحات و تصویر کوچک (تصویری که در لیست های جستجو و در کانال شما ظاهر می شود) برای هر قسمت از محتوا استفاده کنید. از دسته‌ها و برچسب‌ها برای کمک به YouTube برای درک بهتر ویدیوی شما استفاده کنید.

داشتن یک استراتژی سئو قوی می تواند به ویدیوی شما کمک کند تا در یک قطعه برجسته در بالای نتایج جستجو ظاهر شود. نتیجه برتر گوگل برای عبارت جستجوی «آموزش خط چشم بالدار» یک قطعه ویدیویی ویژه است:

سئو همچنین می تواند به شانس شما برای ظاهر شدن در نتایج جستجوی یوتیوب کمک کند. کانال کمپینگ Outdoor Zone به عنوان کانالی که محتوای ارزشمندی در مورد زندگی در فضای باز ارائه می‌کند، اعتبار ایجاد کرده است، و ویدیوهای آن برای رتبه‌بندی عبارات جستجوی مرتبط با برند و محصولاتش بهینه‌سازی شده‌اند.

Outdoor Zone از کلمات کلیدی مرتبط در توضیحات، عنوان و حتی نام کانال خود استفاده کرد تا در رتبه اول “بهترین فانوس کمپینگ خورشیدی” قرار گیرد.

در کانال های رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید

اگر شروع به رشد کانال یوتیوب خود کرده اید اما در حال حاضر در پلتفرم های دیگری مانند توییتر یا تیک تاک دنبال کننده ای دارید، محتوای خود را به این مخاطبان تبلیغ کنید تا آنها را به آنها منتقل کنید. این آسان ترین مخاطب برای تبدیل است، زیرا آنها قبلاً برند شما را می شناسند و دنبال می کنند.

در این مثال، برند کفش Allbirds یک ویدیوی همکاری با ورزشکار Marshawn Lynch را برای 30000 دنبال کننده توییتر خود تبلیغ کرد.

فیلم ها را در پست های وبلاگ جاسازی کنید

راه دیگری برای تبلیغ کانال یوتیوب خود این است که ویدیوهای خود را در پست های وبلاگ در وب سایت خود قرار دهید. می‌توانید با گنجاندن آن در محتوای طولانی که فرصت رتبه‌بندی را نیز دارد، قدرت سئو را به ویدیوی خود اضافه کنید. محتوای ویدیویی در پست های وبلاگ به رتبه بندی پست ها نیز کمک می کند. برد – برد!

SUGAR Cosmetics محتوای YouTube را در پست‌های وبلاگ مرتبط، مانند این، آموزش استفاده از رژ لب به روش‌های مختلف، قرار می‌دهد.

ویدیوها را با ایمیل مارکتینگ به اشتراک بگذارید

ایجاد یک لیست ایمیل همیشه برای برندها توصیه می شود، زیرا مهم نیست که چه اتفاقی برای پلتفرم های اجتماعی می افتد، مخاطبان شما هستند. چند راه وجود دارد که می توانید از لیست ایمیل خود برای تبلیغ ویدیوهای خود استفاده کنید:

. با استفاده از یک تصویر کوچک مستقیماً در ایمیل، یک ویدیو یا لینک به یک ویدیو را جاسازی کنید.

. در هر ایمیل به کانال خود لینک دهید. بسیاری از برندها نمادهای (آیکون های) اجتماعی را به پاورقی ایمیل ها اضافه می کنند – پیوند کانال خود را در میان آنها قرار دهید.

. محتوای ویدیویی را که در یک ایمیل مرتبط با افراد زیادی دنبال می‌شود، از طریق قرار دادن حمایت مالی یا همکاری با نام تجاری دریافت کنید.

در این مثال ایمیلی از توشی، برند bidet از یک پیش ‌نمایش GIF از ویدیو، یک توضیح کوتاه و یک دکمه استفاده کرد تا خوانندگان را به سمت محتوای ویدیویی طولانی‌اش سوق دهد.

مشارکت، همکاری و مارکتینگ تأثیرگذار را امتحان کنید

شراکت یا همکاری با سایر مارک‌ها یا سازندگان محبوب می‌تواند باعث افزایش بازدید و مشترکین YouTube شما شود. می‌توانید برای سود متقابل با اکانت‌های هم‌اندازه شریک شوید یا می‌توانید از یک خالق یا تأثیرگذار بزرگ‌تر که مخاطبانش شبیه مشتری ایده‌آل شما هستند، نسخه‌ای پولی را امتحان کنید.

Trixie Mattel اغلب درگ کوئین های محبوب و هنرمندان آرایش را در محتوای آموزش آرایش خود در یوتیوب به نمایش می گذارد. این موضوع زمانی که محتوا توسط مهمانانش تبلیغ می‌شود، دسترسی او را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که برند او، Trixie Cosmetics، بازدیدها و آگاهی را جلب کند.

از تبلیغات پولی از طریق تبلیغات YouTube استفاده کنید

پرداخت هزینه برای جلب توجه مناسب به محتوای خود، راه خوبی برای رشد سریع کانال است. داده‌های Google نشان می‌دهد برندهایی که تبلیغات YouTube را در کنار تبلیغات Google اجرا می‌کنند، در مقایسه با برندهایی که به تنهایی تبلیغات Google را اجرا می‌کنند، 3 درصد نرخ تبدیل جستجوی بالاتر و 4 درصد هزینه جستجوی کمتری دارند.

اجرای تبلیغات ویدیویی با استفاده از محتوای موجود یکی از روش‌ها است، اما گوگل توصیه می‌کند که برندها روی استراتژی تبلیغات YouTube سرمایه‌گذاری کنند تا بهترین بازگشت سرمایه را داشته باشند. برای برند شما، این ممکن است به معنای آزمایش انواع مختلف محتوا باشد تا ببینید کدامیک بهترین نتایج را ارائه می‌دهند.

روندهای نوظهور در عادات تماشا نیز باید در نظر گرفته شوند. ویدیوی عمودی ترجیحی رو به رشد در بین بینندگان جوان‌تر است و این دارایی‌ها در YouTube Shorts در مقایسه با تبلیغات ویدیویی منظره، 10 تا 20 درصد تبدیل بیشتری ایجاد می‌کنند.

لیست پخش ایجاد کنید

لیست پخش ابزاری برای سازماندهی کانال شما است، اما همچنین می تواند به افزایش بازدید و مشترکین کمک کند. در اینجا چگونه است:

. آنها به دلیل قابلیت پخش خودکار، که ویدیوی بعدی را در لیست پخش قرار می دهد، مردم را تشویق به تماشای ویدیوهای بیشتر می کنند.

. آنها قابلیت کشف بهتر را فراهم می کنند. احتمال بیشتری وجود دارد که ویدیوهای داخل یک لیست پخش در نوار کناری ظاهر شوند، جایی که بینندگان می توانند محتوای مرتبط را پیدا کنند.

در این مثال از YouTuber محبوب آقای Kate، یک لیست پخش Room Makeovers همه ویدیوهای مرتبط را در یک مکان سازماندهی می کند.

فعال کردن اتوماسیون

برندهای با قدرت ماندگار کسانی هستند که مایل به کشف و استفاده از فناوری جدید برای رشد و موفقیت هستند. در یک مطالعه موردی گوگل، برند کفش Rothy توضیح داد که چگونه استفاده از اتوماسیون برای نمایاندن دارایی‌های خلاقانه در کانال‌ها باعث افزایش 60 درصدی تبدیل و افزایش درآمد 59 درصدی شد.

چندین ابزار اتوماسیون در بازار وجود دارد که می‌تواند به برندها در خودکارسازی وظایفی مانند زمان‌بندی محتوای YouTube، مدیریت نظرات و تجزیه و تحلیل عملکرد ویدیو کمک کند.

5 استراتژی و نکات مارکتینگ YouTube

این پنج نکته و ترفند مارکتینگ یوتیوب به شما کمک می‌کند ویدیوهای عالی بسازید که چشم‌های بیشتری را جذب کند، مشترکین را جذب کند و پول بیشتری در جیب شما بگذارد.

1. مخاطبان YouTube خود را تعریف کنید

تعیین مخاطبان YouTube شما به اندازه شناسایی مشتری هدف شما مهم است. این تمرین به تمرکز محتوای شما کمک می‌کند – چیزی که به YouTube نشان می‌دهد که کانال شما ممکن است در آن موضوع معتبر باشد. یوتیوب یاد می گیرد که محتوای شما را بر اساس علایق مخاطبان مربوطه نشان دهد، که می تواند شما را در نتایج جستجو بالاتر ببرد.

مخاطبان خود را فراتر از آنچه از محصول شما نیاز دارند تعریف کنید. آیا آنها به دنبال محتوای آموزشی هستند یا آموزشی؟ آیا آنها علایق مرتبط با برند شما دارند؟ قبل از ایجاد هر گونه محتوایی با آنها آشنا شوید.

2. از طراحی برای جلب نظر استفاده کنید

کانال یوتیوب شما یکی دیگر از افزونه های برند شما است. مانند هنر کانال YouTube شما، طراحی محتوای ویدیویی و تصاویر کوچک شما باید بازتابی از نام تجاری شما باشد و از فونت ها، رنگ ها و عناصر گرافیکی قابل تشخیص استفاده کند.

وقتی نوبت به نتایج جستجو می‌رسد، تصویر کوچک ویدیوی شما می‌تواند نقش مهمی در جذب افراد برای کلیک کردن داشته باشد. یک تصویر کوچک سفارشی برجسته است و عناصر مهم ویدیو را برجسته می کند. این ممکن است متن (یک کلمه کلیدی یا توضیحات کوتاه)، یک عکس از شما (و افراد کلیدی در ویدیو) و سایر عناصری باشد که انرژی یا حالت را منتقل می کند.

YouTuber محبوب صنایع دستی و بنیانگذار TL Yarn Crafts از تصاویر کوچک سفارشی برای هر ویدیو با رنگ‌ها، متن و تصاویر پررنگ برای جذب کلیک استفاده می‌کند. توجه داشته باشید که او چگونه زمان آموزش را در یک ویدیو و هزینه یک محصول را در یک ویدیوی مروری برجسته کرد.

3. محتوای ثابتی ایجاد کنید که ارزش اضافه می کند

محتوای شما همیشه باید برای بیننده ارزش بیافزاید. به جای اینکه فقط محصولات خود را تبلیغ کنید، چیزی را به آنها پیشنهاد دهید که در جای دیگری نمی توانند به دست آورند. به آموزش ها، نکات، همکاری ها، دموها و موارد دیگر فکر کنید.

محتوای خود را در کنار کاهش محصولات و مجموعه، تعطیلات خرید، رویدادهای جاری و سایر عوامل خارجی که به برند و مخاطبان هدف شما مرتبط هستند، برنامه ریزی کنید. ارائه یک تجربه ثابت همچنین باعث می‌شود بینندگان برگردند و تعداد مشترکان را افزایش دهد. از محبوب ترین ویدیوهای خود بیاموزید و بیشتر از این نوع محتوا ایجاد کنید.

محتوای طولانی و ویدیوهای تولید شده بیشتر ممکن است برای تولید منظم بیش از حد منابع سنگین باشد، اما YouTube Shorts راهی برای تازه و روان نگه داشتن محتوا با تلاش کمتر ارائه می دهد.

4. کانال خود را قابل خرید کنید

بیایید صادق باشیم: دلیل اصلی سرمایه گذاری برندها بر روی محتوا، در نهایت فروش است. شما از طریق ایجاد محتوای ویدیویی خود به اهداف دیگری خواهید رسید – مانند ایجاد جامعه و آگاهی از برند – اما در پایان روز، می خواهید پول در بیاورید.

تبدیل شدن به خریداران را برای بینندگان آسان تر کنید:

. در تب درباره کانالتان به فروشگاه خود لینک دهید.

. لینک های محصول را در توضیحات هر ویدیو قرار دهید. این به ویژه در صورتی مفید است که به محصول خاصی در آن ویدیو ارجاع دهید یا نمایش دهید.

. با ادغام فروشگاه Shopify خود با خرید YouTube، مستقیماً در YouTube بفروشید. این یک راه آسان برای نمایش محصولات از فروشگاه شما در ویدیوها و حتی در جریان‌های زنده است.

کانال‌های YouTube مانند BeardBrand و Dominique Cosmetics هر دو از خرید YouTube برای فروش محصولات در ویدیوهای خود استفاده می‌کنند:

5. با روندها همراه باشید

پیروی از روندها نه تنها تضمین می کند که در لبه صنعت خود باقی بمانید، بلکه به شما کمک می کند تا ترافیک ارگانیک به دست آورید. ایجاد محتوا پیرامون روندهای نوظهور به این معنی است که شما کلمات کلیدی مورد استفاده مشتریان بالقوه خود را هدف قرار می دهید.

آرایش پاستلی یک روند زیبایی در سال 2023 بود که توسط مجله Cosmopolitan در ابتدای سال پیش بینی شد. با ظهور این روند، سازندگان از فرصت تولید Shorts و محتوای طولانی استفاده کردند تا از موج افزایش حجم جستجو استفاده کنند.

روندها همچنین می توانند الهام بخش خوبی برای محتوای آینده باشند. اگر هیچ نسخه جدید محصول یا آموزش جدیدی برای اشتراک‌گذاری ندارید، یک ویدیوی جمع‌بندی (یا فهرستی) را امتحان کنید که محصولات مورد علاقه شما را در یک روند بررسی می‌کند. اگر بتوانید امتیازات خود را در نظر بگیرید!

ابزارهای محبوب مارکتینگ یوتیوب

ابزارهای مارکتینگ یوتیوب می توانند کار نگهداری کانال های یوتیوب را بسیار ساده تر کنند و در وقت و حدس زدن شما صرفه جویی کنند. این برنامه‌ها می‌توانند به ایجاد ویدیو، درک تحقیقات کلمات کلیدی و سئوی یوتیوب، تولید توضیحات ویدیویی، و ایجاد تصاویر کوچک جذاب یوتیوب کمک کنند.

YouTube Analytics

تجزیه و تحلیل داخلی یوتیوب می تواند برای کمک به درک عملکرد ویدیو و کانالتان ارزشمند باشد. می‌توانید به YouTube Analytics برای کانال برندتان در استودیوی YouTube دسترسی داشته باشید، جایی که اطلاعاتی در مورد بازدیدهای ویدیو، زمان تماشا، دسترسی، تعامل و پروفایل مخاطبان خود خواهید یافت.

VideoWise

VideoWise برنامه ای است که به شما امکان می دهد ویدیوهای YouTube را در صفحات محصول وب سایت Shopify خود جاسازی کنید. این یک ابزار تبدیل عالی است، به خصوص برای محصولاتی که به اطلاعات مشتری بیشتری نیاز دارند، مانند نحوه استفاده از محصول یا مزایای آن. ویدیوهای بررسی و گواهی نیز ابزار فروش قدرتمندی در صفحات محصول هستند.

POWR

POWR YouTube Video Gallery به شما امکان می دهد گالری های ویدئویی را به وب سایت های خود اضافه کنید. از ویژگی های این برنامه می توان به امکان افزودن لینک های محصول و سایر CTA ها به طور مستقیم به ویدیوها و ایجاد طرح بندی های سفارشی برای ترکیب یکپارچه با نام تجاری شما اشاره کرد.

Tolstoy

Tolstoy یک برنامه سازنده ویدیوی رایگان است که ایجاد ویدیوهای تعاملی و قابل خرید را ساده می کند. این برنامه همچنین می‌تواند نظرات ویدیویی را از مشتریان وارد کند و آنها را به ویدیوهای قابل اشتراک‌گذاری برای ایمیل، صفحات محصول و کانال YouTube شما تبدیل کند.

TubeBuddy

TubeBuddy یک ابزار مدیریت کانال و بهره‌وری است که می‌تواند به برندها و سازندگان در کارهای YouTube مانند پردازش انبوه، سئو، تبلیغ ویدیو و حتی تست A/B برای تصاویر کوچک ویدیو کمک کند.

سایر ابزارهای مارکتینگ یوتیوب

تعدادی ابزار و برنامه، هم رایگان و هم پولی، وجود دارد که می‌توانید از آنها برای ایجاد، تبلیغ و تجزیه و تحلیل اکانت برند خود در YouTube استفاده کنید. فیلم ها را از قبل برنامه ریزی کنید یا محتوای با کیفیت بالا را مستقیماً از یک برنامه ایجاد کنید. فروشگاه App Shopify را برای گزینه‌های زیادی که مستقیماً با فروشگاه شما ادغام می‌شوند، بررسی کنید.

با مارکتینگ یوتیوب کسب و کار خود را افزایش دهید

در سال 2023، میانگین زمان صرف شده برای مصرف محتوای ویدئویی آنلاین 17 ساعت برای هر نفر در هفته است. شکی نیست که مصرف کنندگان به دنبال ویدیو هستند تا به آنها کمک کند مارک ها را کشف کنند و در مورد محصولات جدید بیاموزند. برندها در هر اندازه از قدرت ویدیو برای رشد کانال های YouTube و تبدیل بینندگان به مشتری استفاده می کنند.

با رقابت در بالاترین حد خود، از هر فرصتی برای دستیابی به مخاطبان هدف خود استفاده کنید. کانال یوتیوب خود را ایجاد کنید، آپلود ویدیوها را شروع کنید و همین امروز روی یک استراتژی مارکتینگ ویدیویی سرمایه گذاری کنید.

سوالات متداول مارکتینگ یوتیوب

آیا مارکتینگ یوتیوب موثر است؟

مارکتینگ یوتیوب به این دلیل مؤثر است که مکان دیگری را برای نمایش محتوای شما در موتورهای جستجو ارائه می دهد. Google اغلب محتوای ویدیویی مرتبط را در نتایج برتر و قطعه‌های برجسته ارائه می‌کند. مارکتینگ ویدیویی همچنین به آموزش مشتریان در مورد محصول، برند و احساسات مشتری کمک می کند و به آنها اطمینان خرید بیشتری می دهد.

چرا مارکتینگ یوتیوب مهم است؟

مارکتینگ یوتیوب مهم است زیرا:

. یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ در جهان است

. ویدئوها در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شوند و توانایی شما را برای رتبه بندی افزایش می دهند

. برای برند شما اعتبار و اعتماد ایجاد می کند

. ویدئوها با قرار دادن محتوا در قالبی محبوب، دسترسی شما را افزایش می دهند

هزینه مارکتینگ یوتیوب چقدر است؟

هزینه مارکتینگ YouTube بسته به استراتژی و بودجه شما می تواند بسیار متفاوت باشد. می‌توانید با استفاده از تاکتیک‌های سئو برای رتبه‌بندی محتوای خود در موتورهای جستجو، YouTube را به عنوان یک بازی مارکتینگ ارگانیک انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ یا تبلیغات YouTube، رویکرد پولی را امتحان کنید. هزینه تبلیغات به عوامل مختلفی از جمله رقابت در صنعت شما بستگی دارد.

چگونه یک استراتژی مارکتینگ YouTube ایجاد می کنید؟

برای ایجاد یک استراتژی مارکتینگ YouTube، با تعریف مخاطبان و اهداف خود شروع کنید. توانایی های خود را از نظر مهارت و منابع تولید ویدیو و همچنین بودجه خود برای مارکتینگ ویدیویی پولی درک کنید.

استراتژی مارکتینگ یوتیوب شما باید با اهداف خاصی مانند ایجاد آگاهی از برند، رشد مخاطبان، آموزش مشتریان و ایجاد فروش هماهنگ باشد. محتوای خود را حول این اهداف برنامه ریزی کنید و تقویم محتوای خود را بر اساس نقاط عطف برند و لحظات فرهنگی بسازید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT