مقایسه Duolingo و Rosetta Stone

مقایسه Duolingo و Rosetta Stone: کدام برنامه یادگیری زبان بهتر است؟

زمان مطالعه 7 دقیقه

آیا می خواهید برای یادگیری یک زبان جدید از Duolingo یا Rosetta Stone استفاده کنید؟ مقایسه Duolingo و Rosetta Stone کدام اپلیکیشن یادگیری زبان بهتر است؟ بیایید این موضوع را متوجه شویم!

یادگیری یک زبان جدید یک فرآیند بسیار دلهره آور است، چه خودتان به تنهایی بخواهید این کار را انجام دهید و چه بخواهید در یک محیط کلاس درس آموزش ببینید.

خوشبختانه، یک سری از برنامه های یادگیری زبان مفید مانند Duolingo و Rosetta Stone وجود دارند که می توانند به شما در بهبود مهارت ها و یادگیری پیوسته واژگان و دستور زبان جدید کمک کنند.

هر دوی این برنامه های زبانی دارای یک اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ هستند که می توانید ادامه آموزش خود را از هر کجا که هستید به آسانی دنبال کنید.

اگرچه هر دو برنامه به شما در رسیدن به اهدافتان در زمینه یادگیری زبان کمک می کنند، اما هر کدام از آنها این کار را به روش های مختلفی انجام می دهند. آیا یکی بهتر از دیگری است؟ بهتر است بررسی کنیم.

مقایسه Duolingo و Rosetta Stone: زبان های موجود

Rosetta Stone 25 زبان مختلف را به کاربران خود ارائه می دهد. تعدادی از محبوب ترین زبان ها در این اپلیکیشن عبارتند از چینی (ماندارین)، فرانسوی، اسپانیایی، کره ای، روسی، آلمانی، یونانی، ایتالیایی و ویتنامی. حتی می توانید لاتین را نیز از طریق Rosetta Stone یاد بگیرید، البته فقط از طریق برنامه مرورگر وب و نه برنامه تلفن همراه، می توانید به این درس ها دسترسی پیدا کنید.

Duolingo زبان های موجود برای آموزش را بر اساس زبان مادری شما ارائه می دهد. به عنوان مثال، اگر زبان مادری شما فرانسوی است، شش زبان مختلف برای انتخاب در دسترس خواهید داشت.

انگلیسی زبانان، با 38 زبان مختلف و منحصر به فرد، بیشترین گزینه را برای انتخاب زبان بعدی برای یادگیری در اختیار خواهند داشت.

انگلیسی زبانان می توانند از میان بسیاری از زبان های محبوب، از جمله اسپانیایی، فرانسوی، ژاپنی، آلمانی، کره ای، ایتالیایی، هندی، چینی، روسی، عربی و غیره هر کدام که میخواهند را انتخاب کنند. Duolingo همچنین به کاربران انگلیسی خود زبان های تخیلی خاص بیشتری را برای سرگرمی، مانند Klingon و High Valyrian ارائه می دهد.

مقایسه Duolingo و Rosetta Stone: یادگیری و ساختار درس

برنامه Rosetta Stone از طریق نسخه رایگان خود فقط به شما این امکان را می دهد تا یک میزان مشخصی را یاد بگیرید و سپس برای ادامه شما را مجبور به پرداخت می کند.

با اینکه برنامه Duolingo ممکن است گاهی اوقات شما را با تبلیغات خود آزار دهد، ولی در عوض شما تا انتها به مطالب آن دوره دسترسی کامل دارید.

Rosetta Stone کلمات و تصاویر زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد و این اصلی ترین روش این برنامه برای آموختن زبان جدید به شما است.

هر دوره زبان با تعداد واحدهای مشخصی آماده شده است که شامل موضوعاتی مانند مبانی زبان، سلام و معرفی، کار و مدرسه، خرید و غیره می شود. در هر واحد، ابتدا دروس اصلی و سپس تمریناتی در زمینه تلفظ، واژگان و دستور زبان وجود دارد.

اگرچه درس های زیادی برای تکمیل کردن وجود دارد، اما همه آنها تقریباً یکسان هستند، فقط با ترکیب کلمات و تصاویر جدید. مثلا، مواردی وجود دارد که شما به صحبت کردن یک عبارت گوش می دهید و باید آن را با یک عکس مطابقت دهید، و یا موارد دیگری وجود دارد که شما باید آنچه را که روی صفحه است تلفظ کنید.

برنامه Rosetta Stone همچنین دارای چند تب فوق العاده است که به شما این امکان را می دهد تا درباره فرهنگ پشت هر زبان بیشتر بدانید و مهارت های مکالمه خود را تقویت کنید.

تب On-Demand به شما این امکان را می دهد تا پست های وبلاگ های مرتبط را در مورد نکات مکالمه و دیدگاه های فرهنگی بخوانید. سپس، در تب Extended Learning، سه بخش وجود دارد که می توانید در میان آنها جستجو کنید.

Phrasebook: در این قسمت می توانید بشنوید که تلفظ برخی از عبارات رایج چگونه است و سپس خودتان تلفظ آنها را تمرین کنید.

Stories: در این بخش می توانید چند داستان از پیش تعیین شده را مرور کنید تا قوه درک خود را آزمایش کنید.

Audio Companion: معمولاً این برنامه از Wi-Fi یا داده تلفن همراه استفاده می کند، اما می توانید دروس صوتی برای هر واحد را از اینجا دانلود کنید و به آنها به صورت آفلاین دسترسی داشته باشید.

با اینکه Rosetta Stone ممکن است بیشتر بر روی تلفظ و زبان محاوره ای کار کند، ولی تمرکز زیادی روی دستور زبان ندارد. از سوی دیگر، Duolingo رویکرد یادگیری همه جانبه تری را ارائه می کند، حتی اگر این برنامه همه چیزهایی را که برای تسلط به یک زبان نیاز دارید را پوشش ندهد.

به محض شروع یک زبان جدید، کل دوره برای شما آماده می شود. حتی اگر نتوانید درس های خاصی را جلوتر از درخت یادگیری انجام دهید، همچنان می توانید کل دوره را ببینید. در طول این دوره، هم به واژگان و هم گرامر، همراه با چند نکته مفید دسترسی خواهید داشت.

تعداد ماژول ها در یک واحد متفاوت است، اما هر کدام پنج سطح مختلف تا سطح تسلط دارند. هر سطح حدود چهار تا شش درس دارد.

اصولاً مطالب زیادی برای یادگیری وجود دارد! این تکرار بسیار مفید است و شما می توانید کلمات و جملاتی را که به شما گفته می شود را گوش دهید و آنها را تکرار کنید تا مطمئن شوید که همه چیز را به درستی تلفظ می کنید.

یکی از جنبه های منحصر به فرد Duolingo در مقایسه با سایر برنامه های یادگیری زبان، قابلیت گیمیفیکیشن آن است.

اگر نمی دانید گیمیفیکیشن چیست، باید بگویم که گیمیفیکیشن اساساً فرآیند قرار دادن دستاوردها و سایر عناصر بازی نمایی شده در داخل یک برنامه است که در واقع به معنای واقعی یک بازی هم نیست، مانند یک برنامه یادگیری زبان، تا به این ترتیب کاربران تمایل داشته باشند به آن برنامه بازگردند.

در اینجا تعدادی از بهترین عناصر بازی نمایی شده در Duolingo آورده شده است:

استریک روزانه: دقیقاً مانند استریک های اسنپ چت، استریک روزانه Duolingo به شما نیاز دارد که حداقل یک درس در روز را کامل کنید.

دستاوردها: چند دستاورد سرگرم کننده وجود دارد که الهام بخش شما برای یادگیری است، مانند حفظ استریک خود به مدت 365 روز یا یادگیری در مجموع 2000 کلمه در یک دوره جدید.

تجربه: هر بار که یک درس را کامل می کنید، تجربه کسب می کنید. به طور معمول هر ماه، یک چالش تجربه جدید برای مواجه شدن با آن و حفظ انگیزه شما وجود دارد.

لیگ ها: Duolingo دارای لیگ های مختلف یا رتبه هایی بر اساس جواهرات است که می توانید در آن رقابت کنید، از برنز شروع می شود و به الماس ختم می شود.

اگر تجربه کافی برای قرار گرفتن در بین 10 نفر برتر (از 30 نفر) به دست آورید، به لیگ بعدی صعود خواهید کرد. اگر در میان 5 نفر آخری قرار بگیرید، به لیگ قبلی تنزل پیدا می کنید.

مقایسه Duolingo و Rosetta Stone: گروه ها و انجمن های آنلاین

Rosetta Stone منابع مفیدی در وب سایت خود دارد، اما هیچ انجمن رسمی برای کاربرانش ندارد که در آن کاربران بتوانند سؤالات خود را بپرسند و سؤالاتی که دیگران پرسیده اند را نیز مشاهده کنند.

یک وبلاگ رسمی Rosetta Stone وجود دارد که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زبان خاص خود، آن را بررسی کنید، یا می توانید صفحه پشتیبانی یا بخش سؤالات متداول را در این وب سایت بررسی کنید.

Duolingo در انجمن های آنلاین خود تعداد زیادی داده های زبانی عالی و سؤالات کاربر داشت، اما از 22 مارس 2022، این انجمن های مفید از بین رفته اند. با این حال، هنوز یک سری قابلیت برای ایجاد جامعه وجود دارد که در برنامه Duolingo باقی مانده است.

به عنوان مثال، شما هنوز هم می توانید دوستان خود را اضافه کنید و هر هفته با زبان آموزان دیگر در لیگ ها رقابت کنید.

این ویژگی ها حس رفاقت را در بین کاربران Duolingo تقویت می کند، اما عدم امکان مراجعه به انجمن ها در صورت داشتن یک سؤال مهم، بسیار نا امیدکننده است. البته همچنان می توانید از انجمن های غیررسمی مانند r/duolingo استفاده کنید، اما توسط Duolingo نظارت نمی شود.

مقایسه Duolingo و Rosetta Stone: قیمت گذاری

Rosetta Stone خیلی گران است و برای بهره مندی از تمامی مزیت های این نرم افزار یادگیری زبان واقعاً باید هزینه کنید.

این سرویس آموزش زبان مدتی است که راه اندازی شده است و در نوع خود اولین است. بنابراین منطقی است که در این مرحله، این شرکت هزینه بالایی را برای محصولات خود دریافت می کند.

در حال حاضر، Rosetta Stone سه طرح پرداخت مختلف را ارائه می دهد. شما می توانید برای سه ماه به صورت یکجا هزینه پرداخت کنید، که به طور متوسط ​​حدود 11.99 دلار در ماه است.

علاوه بر این، یک گزینه 12 ماهه دارد که میانگین آن حدود 7.99 دلار در ماه است. یا اینکه، می توانید برای دسترسی مادام العمر به همه زبان ها، یک هزینه 179 دلاری (با تخفیف 29 دلاری از قیمت اصلی آن) بپردازید.

اگر این مقدار پول را دارید، اشتراک مادام العمر بهترین گزینه است و ارزش هزینه کردن دارد. شما به تمامی 25 زبان موجود در Rosetta Stone دسترسی خواهید داشت و دیگر نگران تمدید یا لغو اشتراک در آینده نخواهید بود.

اگرچه Duolingo یک طرح پریمیوم به نام Duolingo Plus دارد، اما اگر با تبلیغاتش مشکلی ندارید نیازی به پرداخت هزینه اشتراک ندارید.

اشتراک Duolingo Plus علاوه بر خلاص شدن از شر تبلیغات، همچنین به شما این امکان را می دهد تا هر تعداد درس را که می خواهید بدون هیچگونه محدودیتی کامل کنید، و همچنین در آزمون های پیشرفت بسیار زیادی نیز شرکت کنید.

دو روش برای پرداخت اشتراک Duolingo Plus وجود دارد: ماهانه یا سالانه. اگر بخواهید ماهانه پرداخت کنید، هر ماه 12.99 دلار برای شما هزینه دارد. اما اگر می دانید که حداقل یک سال از این سرویس استفاده خواهید کرد، پرداخت سالانه باعث صرفه جویی زیادی در پول شما می شود.

برای یک برنامه سالانه، 79.99 دلار پرداخت خواهید کرد که به طور میانگین حدودا 7 دلار در ماه می شود. یا اینکه، از یک گزینه طرح خانواده جدید که برای دو تا شش عضو است استفاده کنید که 119.99 دلار در سال است.

کدام اپلیکیشن برای شما بهتر است؟

باید این موضوع را بدانید که احتمالاً نه با Duolingo و نه با Rosetta Stone به طور کامل به زبان مورد نظر خود مسلط نخواهید شد.

برای اینکه واقعاً به زبانی مسلط شوید، معمولاً باید در آن کشور زندگی کنید، با مردم محلی ارتباط برقرار کنید و مهارت های زبانی خود را در هر لحظه آزمایش کنید.

ولی با این حال، بین این دو برنامه، استفاده از Duolingo لذت بخش تر است و در زمینه آموزش لغات و گرامر اولیه به شما بهتر عمل می کند.

بهترین کار برای استفاده حداکثری از Duolingo این است که در مسیر یادگیری خود به دنبال منابع دیگر هم بگردید و شاید حتی لازم باشد از یک برنامه اضافی دیگر در همان زمان مانند Rosetta Stone، Babbel یا Memrise نیز استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT