مقایسه Minecraft و Roblox

مقایسه Minecraft و Roblox : کدام یک برای شما یا فرزندتان بهتر است؟

زمان مطالعه 7 دقیقه

Minecraft در برابر Roblox یک نبرد بزرگ بین دو بازی در زمینه sandbox است. هر دو به بازیکنان اجازه می‌ دهند دنیا ها را بسازند و کشف کنند، در کنار دیگران به ماجراجویی بپردازند و چیزی شبیه به استفاده از آجر های لگو دیجیتال بسازند. با این حال، تفاوت هایی وجود دارد که قبل از انتخاب یکی از آنها باید بدانید. در این پست به مقایسه Minecraft و Roblox می پردازیم.

خرید با پی پال

مقایسه Minecraft و Roblox

در ظاهر، Minecraft و Roblox هر دو شبیه به هم هستند، اگرچه مکانیک های گیم پلی متفاوتی دارند.

Minecraft بیشتر یک سیستم مکانیک ثابت دارد. این بازی از دیدگاه اول یا سوم شخص انجام شده و به شما امکان می‌ دهد در فعالیت های اساسی مانند ساخت و ساز، معدن، کشاورزی و مبارزه شرکت کنید. در Minecraft به طور پیش فرض هیچ اسلحه ای وجود ندارد و مبارزه بدون خشونت با انیمیشن های بسیار ساده است.

مقایسه Minecraft و Roblox

مقایسه Minecraft و Roblox

از لحاظ تاریخی، Minecraft به خاطر حالت Survival خود شناخته شده بود، که شما را به دنیایی پر از منابع می‌ برد، جایی که هیولا ها در شب بیرون می‌ آیند. شما می‌ توانید این بازی را به تنهایی یا با سایر بازیکنان بازی کنید.

اما چیزی که واقعاً ماینکرافت را منحصر به فرد می‌ کند، حالت خلاقانه است که سلامت و مکانیک های ماینینگ را حذف می‌کند و به شما اجازه می‌ دهد بدون ترس از حملات دشمنان، خلق کنید. برخی از خلاقیت هایی که مردم در طول سال ها ساخته‌ اند، باورنکردنی است و واقعاً برچسب بازی را به عنوان «لگو مجازی» توجیه می‌ کنند.

مقایسه Minecraft و Roblox

مقایسه Minecraft و Roblox

در مقابل، Roblox بیشتر شبیه یک جعبه ابزار برای ایجاد بازی است. تخیل شما در اینجا محدودیت شماست، با بازی های تیراندازی، بازی های استراتژیک و… . به عنوان مثال، شما بازی هایی مانند Jailbreak دارید که در آن باید از سرقت بانک جلوگیری یا انجام دهید. فرنچایز survival-horror Piggy که یک بازی ترسناک بقا است نیز یکی از محبوب ترین بازی های Roblox است.

مقایسه Minecraft و Roblox

مقایسه Minecraft و Roblox

این بدان معناست که هر تجربه ای که در Roblox پیدا می‌کنید توسط بازیکنان دیگر ساخته شده است. البته، کیفیت بسیار متفاوت است، اما سیستم های فیلتر عالی یافتن انواع بازی های مورد نظرتان را نسبتاً آسان می‌کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که آنها از کیفیت کافی برای بازی کردن برخوردار هستند.

سازگاری بین دستگاه ها راه دیگری است که این دو بازی با هم تفاوت دارند. با Roblox، می‌توانید در اندروید خود بازی کنید، شخص دیگری می‌تواند در رایانه شخصی ویندوز خود باشد. اما با Minecraft، فقط می‌توانید با بازیکنانی در همان نسخه بازی کنید. به عنوان مثال، اگر از نسخه جاوا استفاده می‌کنید، کلاینت شما فقط می‌تواند به سرورهای نسخه جاوا متصل شود.

Minecraft در مقابل Roblox: محبوبیت

از آنجایی که ماینکرافت مدت زمان زیادی از شناخته شدن برخوردار بوده است، بسیاری معتقدند Roblox یک بازی جدید در سبک سازنده مبتنی بر بلوک است. در حقیقت، Roblox سه سال پیرتر است، گرچه هیچوقت محبوبیت Minecraft را نداشته است.

شما می‌ توانید از روندها متوجه شوید که Minecraft در اواسط دهه 2010 به اوج محبوبیت رسیده است و از آن زمان تاکنون هر چند وقت یکبار اوج را مشاهده کرده است. در همین حال، روند جستجو برای Roblox به طور چشمگیری در طول همه گیری جهانی افزایش یافت.

مقایسه Minecraft و Roblox

مقایسه Minecraft و Roblox

Roblox همچنین به جمعیت جوان تر از Minecraft اختصاص دارد. به این ترتیب، Roblox برای مخاطبان بسیار جوان (یعنی چهار یا پنج ساله) مناسب است، اگرچه هر دو بازی به خودی خود به خوبی مورد استقبال قرار می گیرند.

Minecraft در مقابل Roblox: کنترل والدین

از آنجایی که بسیاری از کودکان در Minecraft و Roblox هستند، کنترل های والدین باید هنگام انتخاب بازی مورد توجه قرار گیرند.

با Minecraft، همه اینها در کنترل های والدین دستگاه شما و حساب های مایکروسافت انجام می‌شود. برای مثال، Xbox Bedrock Edition از شما می‌خواهد تنظیمات والدین را در سطح کنسول، به ویژه برای تراکنش های بازار تنظیم کنید.

از طرف دیگر، Roblox یک صفحه اختصاصی برای والدین دارد که توضیح می‌دهد Roblox چیست و چگونه می‌توانند فرزندان خود را در حین بازی ایمن نگه دارند. به عنوان مثال، الگوریتم های تشخیص لباس، کنترل های قابل تنظیم، فیلترهای چت و موارد دیگر وجود دارد.

با در نظر گرفتن این موضوع، Roblox ساده ترین راه اندازی برای حساب های کاربری کودکان است. تقریباً به سادگی ایجاد یک حساب کاربری برای خودتان است.

ما در اینجا باید به Minecraft توجه ویژه ای داشته باشیم، زیرا این فرآیند بسیار پیچیده است که می‌تواند برخی والدین را ناامید کند. همچنین ممکن است بخواهید ارز درون بازی را به Roblox یا Minecraft اضافه کنید. اگر به عنوان والد خرید می‌کنید، این یک فرآیند ساده است. اگر می‌خواهید برای یک کودک ارز اضافه کنید، این روند بیشتر درگیر است.

Minecraft در مقابل Roblox: قیمت

اگر یکی از والدینی هستید که Minecraft را با Roblox مقایسه می‌کنید، قیمت آن بسیار مهم است.

بازی پایه Roblox به همراه سایر جهان های ساخته شده توسط کاربر رایگان است. با این حال، موارد با کیفیت بالاتر به دسترسی «Premium» نیاز دارند، زیرا سازندگان آنها از آنها درآمدزایی می‌کنند. تمام آنچه گفته شد، می‌توانید از نظر فنی Roblox را بدون صرف یک سکه بازی کنید.

یک ارز درون بازی به نام Robux وجود دارد که می‌توانید آن را با استفاده از پول واقعی خریداری کنید. برخی از بازی ها برای دسترسی Robux را شارژ می‌کنند و فقط به این دلیل که یک بازی ممتاز است، به این معنی نیست که کنترل کیفیت اعمال می‌شود.

همچنین اشتراک هایی وجود دارد که تعداد مشخصی Robux در ماه و تخفیف در خریدهای بعدی به شما می‌دهد که برای برخی از کودکان مناسب نیست. اگر خالق هستید، احتمالاً این چیزی است که شما آن را انتخاب خواهید کرد.

در مقابل، Minecraft چندین نسخه مختلف دارد. در اینجا چیزی است که باید در مورد آنها بدانید:

Minecraft: Java Edition
پلتفرم ها: ویندوز، مک
قیمت: 29.99 دلار
جایی که همه چیز از آنجا شروع شد. نسخه جاوا Minecraft از جهاتی بیانگر آزادی واقعی و تجربه اصلی Minecraft است. از برخی جهات، نسخه جاوا «Roblox of Minecraft» است، زیرا یک پلتفرم بسیار باز است که می‌توان آن را به شدت اصلاح کرد و در بالای آن بازیکنان می‌توانند بازی های مستقل خود را بسازند.

نسخه جاوا همچنین به عنوان یک بستر آزمایشی برای Minecraft استفاده می‌شود. به این ترتیب، احتمال بیشتری برای دریافت ویژگی های جدید، مانند حالت های تماشاگر و هاردکور وجود دارد که ممکن است به نسخه Bedrock برسد یا نشوند.
Minecraft: Bedrock Edition
پلتفرم ها: PC، PS4، PS5، Switch، iOS، Android، Xbox One، Xbox Series
قیمت 29.99 دلار (کنسول/کامپیوتر)، 6.99 دلار (iOS/Android)

رایج ترین نسخه Minecraft در حال حاضر، این نسخه به شما امکان می‌دهد با افراد در همه پلتفرم ها بازی متقابل داشته باشید. نکته کلیدی که باید به آن توجه داشت این است که اکثر نسخه های “Bedrock Edition” در واقع فقط “Minecraft” نامیده می‌شوند. اینها همچنین نسخه هایی هستند که در PS4/PS5، Xbox، PC، Android و iOS پیدا خواهید کرد.

Bedrock Edition دارای بسیاری از امکانات مدرن است، اما اکوسیستم کنترل شده تری دارد. این بدان معناست که مودینگ محدود است و محتوای پولی بیشتری برای خرید با استفاده از Minecoins، ارز درون بازی Bedrock Edition وجود دارد.

Minecraft: نسخه آموزش و پرورش

پلتفرم ها: PC، Android، iOS
قیمت: 5 دلار در ماه برای هر کاربر

Mojang این نسخه از بازی را برای کلاس درس توسعه داده است، به کودکان آموزش می‌دهد تا کدنویسی کنند، بازی ها را در Minecraft طراحی کنند و در حین انجام آن سرگرمی زیادی داشته باشند. دارای بیش از 600 درس (و توانایی ایجاد درس خود) و همچنین سایر ویژگی های معلم محور، مانند همکاری در اسناد، ارزیابی ها و اطلاعات کدگذاری است.

نحوه برخورد هر دو بازی با تراکنش های کوچک

هنگام بررسی ریزتراکنش ها در Minecraft در مقابل Roblox، هر دو دارای سیستم ریزتراکنشی هستند و شامل ارزهای مجازی می‌شوند.

با Minecraft، می‌توانید ماین کوین ها را برای استفاده در بازار خریداری کنید. با این حال توجه داشته باشید که این فقط برای نسخه Bedrock صدق می‌کند.

انواع مختلفی از «بسته ها» برای خرید وجود دارد، مانند بافت ها، پوسته ها و نقشه های سفارشی مانند بازی های کوچک و بسته های ماجراجویی. اتصالات مایکروسافت به این معنی است که می‌توانید جهان های ماجراجویی درجه یک را برای خرید پیدا کنید، مانند Super Mario و Sonic the Hedgehog، که اصلا شبیه Minecraft نیستند.

Roblox از یک مدل تجاری freemium استفاده می‌کند، اگرچه می‌توانید بدون نیاز به پرداخت به بیشتر بازی ها دسترسی داشته باشید. برجسته ترین استفاده از ریزتراکنش ها با پوسته بازیکن است – لباس برای شخصیت شما. همچنین متوجه خواهید شد که برخی از بازی ها، مانند Jailbreak، خریدهای اضافی نیز خواهند داشت.

ما می‌گوییم که روش Minecraft برای رسیدگی به تراکنش های کوچک برای “پلیس” آسان تر است، و اغلب ارزش خرید شما نسبت به Roblox بیشتر است. بخشی از تجربه Roblox در مورد طراحی شخصیت خود برای نشان دادن به دیگران است، اما همه چیز با اشتراک تغییر می‌کند.

Minecraft در مقابل Roblox: Modding

Roblox و Minecraft هر دو از مودینگ و هک پشتیبانی می‌کنند. به طور خاص، Roblox برای این کار راه اندازی شده است. اما به دلیل زبان برنامه نویسی مورد استفاده و رابط کاربری، برای کودکانی که کدنویسی یا توسعه مهارت های خود را یاد می‌گیرند، بهترین گزینه نیست.

 

Minecraft در مورد مودها، به ویژه برای بازیکنان جوان تر، درجه یک است. می‌توانید از چندین زبان برنامه نویسی مختلف مانند جاوا و پایتون استفاده کنید. علاوه بر این، پلتفرم های دوره های زیادی برای یادگیری کدنویسی و اصلاح Minecraft به طور همزمان وجود دارد – Tynker یکی از این خدمات است.

Minecraft در مقابل Roblox: گرافیک

یکی از بزرگترین تفاوت های Minecraft و Roblox ظاهر و احساس کلی است. در Minecraft، توسعه دهندگان بازی را حول «بلوک ها» ساختار دادند. از زمینی که بازیکن روی آن می‌ایستد تا دشمنانی که با آنها می‌جنگد، بازی ظاهر بلوکی خود را حفظ می‌کند. این باعث می‌شود که Minecraft هم درک و هم بازی را آسان تر کند، به خصوص برای بچه های کوچکتر.

در همین حال، Roblox رویکرد انعطاف پذیرتری را برای گرافیک پایه خود اتخاذ می‌کند. بلوک های «مانند ماینکرافت» و همچنین گرافیک های سه بعدی سنتی تری را که در بازی های مدرن می‌بینید، پیدا خواهید کرد. اگر به دنبال یک بازی با کمی تنوع بیشتر در مورد نحوه نمایش دنیاها هستید، Roblox می‌تواند گزینه جذابی باشد.

Minecraft در مقابل Roblox: جامعه کاربران

جامعه مایه حیات هر بازی ویدیویی است. پویایی آن نشان دهنده پایگاه اصلی طرفداران بازی و همچنین اولین خط پشتیبانی از بازیکنان است. به همین دلیل، جامعه بازی می‌تواند تجربه یک بازیکن جدید را ایجاد کند یا آن را شکست دهد.

یکی از بزرگترین نقاط قوت Minecraft، جامعه عظیم و بسیار فنی آن است. انجمن های غیررسمی، ویکی‌ها، و کانال های یوتیوب پر از بازیکنان هوشمند است که می‌توانند شما را در هر سطح از گیم‌پلی راهنمایی کنند.

بازیکنان Roblox اغلب خود را به جوامع بسیار تخصصی در مورد حالت های بازی سفارشی تقسیم می‌کنند. به عنوان مثال، Jailbreak دارای ویکی منحصر به فرد خود و همچنین کانال های یوتیوب است که فقط آن حالت بازی خاص را پوشش می دهد.

درک تفاوت‌های Minecraft و Roblox تنها نکته‌ای در انتخاب بازی مشترک مناسب برای شما و فرزندتان است.

 

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT