مقایسه SoundCloud با Spotify

مقایسه SoundCloud با Spotify: کدام یک بهتر است؟

زمان مطالعه 8 دقیقه

SoundCloud و Spotify هر دو سرویس های محبوبی برای کشف موسیقی هستند، اما به مخاطبان متفاوتی خدمت می کنند. بنابراین، کدام یک برای نیازهای شما بهتر است؟ مقایسه SoundCloud با Spotify را در ادامه بخوانید.

. SoundCloud برای کشف هنرمندان کشف نشده و ریمیکس های غیر رسمی ایده آل است.

. اسپاتی فای یک تجربه شنیداری کامل را با طیف گسترده ای از ویژگی ها و گزینه های شخصی سازی ارائه می دهد.

. Spotify کیفیت صوتی بهتر، رابط بصری تر، و گزینه های اشتراک ممتاز مقرون به صرفه تری دارد.

کنجکاو هستید که آیا باید SoundCloud یا Spotify را برای تجربه بهینه پخش موسیقی انتخاب کنید؟ در اینجا به نقاط قوت هر پلتفرم نگاهی می اندازیم و اینکه کدام یک برای کشف هنرمندان جدید، سازماندهی لیست های پخش و صدای با کیفیت بالا بهترین است.

SoundCloud چیست؟

SoundCloud یک پلتفرم پخش موسیقی است که در آگوست 2007 تأسیس شد. این سرویس به مکانی محبوب برای هنرمندان جدید تبدیل شده است تا کارهای خود را با جهان به اشتراک بگذارند.

طبق گفته SoundCloud، بیش از 30 میلیون هنرمند از این پلتفرم استفاده می کنند.

Spotify چیست؟

Spotify یک سرویس پخش موسیقی و پادکست است که بر ترکیبی از هنرمندان شناخته شده و تازه واردان به صحنه موسیقی تمرکز دارد. این پلتفرم در سال 2006 تاسیس شد و دو سال بعد راه اندازی شد. پس از شروع در سوئد، این پلت فرم به بریتانیا، ایالات متحده و بسیاری از کشورهای دیگر گسترش یافته است.

علاوه بر نمایش ترکیبی از هنرمندان، می‌توانید نمودارهایی را در کشورهای مختلف در Spotify نیز کشف کنید. علاوه بر این، این برنامه به شما امکان می‌دهد لیست‌های پخش خود را طراحی کنید – علاوه بر اشتراک‌گذاری لیست پخش خود.

مقایسه SoundCloud با Spotify: آیا SoundCloud بهتر از Spotify است؟

SoundCloud و Spotify در زمینه های مختلف برتری دارند. برای تعیین اینکه کدام پلتفرم بیشتر با ترجیحات شما مطابقت دارد، باید هر دو را مطابق با نیازهای فردی خود قضاوت کنید.

برای اینکه به شما کمک کنیم بحث Spotify در مقابل SoundCloud را برای خودتان حل کنید، ما ضروری ترین نکات صحبت را تجزیه و تحلیل کرده ایم.

SoundCloud در مقابل Spotify: کشف هنرمندان و آهنگ های جدید

Spotify دارای چندین ویژگی است که به شما کمک می کند هنرمندان و آهنگ های جدید را کشف کنید. Discover Weekly که هر دوشنبه آهنگ‌های جدیدی را بر اساس سابقه شنیداری شما ارائه می‌کند، بهترین مثال است.

هنگام استفاده از Spotify برای کشف هنرمندان و آهنگ‌های جدید، می‌توانید از لیست‌های پخش Daily Mix نیز استفاده کنید. به طور معمول، اینها به ژانرها و حالات مختلف تقسیم می شوند. به طور مشابه، می‌توانید به ترکیب‌های شخصی‌شده در Spotify دسترسی داشته باشید که مختص روز نیستند.

Spotify همچنین دارای رادار انتشار برای آهنگ‌های هنرمندانی است که قبلاً دنبال می‌کنید یا تک‌آهنگ‌هایی که فکر می‌کند دوست دارید.

SoundCloud نیز مانند Spotify دارای لیست پخش Daily Mix است. یکی دیگر از ویژگی های مشابه ایستگاه هنرمند است که آهنگ هایی مشابه آنچه قبلاً دوست دارید پخش می کند. این دو برنامه همچنین دارای لیست پخش برای فعالیت های مختلف مانند مطالعه و ورزش هستند. در این دسته، تفاوت زیادی بین این دو پلتفرم وجود ندارد.

برنده: تساوی

مقایسه SoundCloud با Spotify: گوش دادن به ریمیکس های غیر رسمی

SoundCloud برای کشف ریمیکس ها و ماشاپ های موسیقی غیر رسمی بسیار عالی است. اگر تا به حال به خانه یکی از دوستانتان رفته اید و چیزی شنیده اید که ترکیبی از دو آهنگ محبوب است، احتمالاً آن را در SoundCloud یا YouTube Music خواهید یافت.

از سوی دیگر، Spotify بهترین پلتفرم برای گوش دادن به آهنگ های غیر رسمی نیست. این بیشتر به این دلیل است که کاربران عادی نمی توانند آهنگ ها را به همان روشی که در SoundCloud می توانند در Spotify بارگذاری کنند. به همین دلیل، شما اغلب آثار کلاسیک زیرزمینی را مدت‌ها پس از انتشار در Spotify پیدا خواهید کرد. با این وجود، همچنان می توانید به مجموعه خوبی از جواهرات پنهان دسترسی داشته باشید.

برنده: SoundCloud

SoundCloud در مقابل Spotify: کیفیت صدا

AAC Spotify (کدینگ صوتی پیشرفته) به برنامه ای که دارید بستگی دارد. Spotify Premium به شما امکان می دهد تا سرعت 320 کیلوبایت بر ثانیه را در برنامه رسمی خود پخش کنید، در حالی که می توانید 256 کیلوبایت بر ثانیه در نسخه وب دریافت کنید. در همین حال، Spotify Free به شما امکان می دهد تا سرعت 160 کیلوبایت بر ثانیه (برنامه رسمی) و 128 کیلوبایت بر ثانیه (مرورگر وب) را پخش کنید.

کاربران SoundCloud Go+ می توانند تا 256 کیلوبایت بر ثانیه استریم کنند. با این حال، SoundCloud کیفیت صدا را برای پلن های رایگان مشخص نمی کند.

برنده: Spotify

SoundCloud در مقابل Spotify: قیمت گذاری

Spotify و SoundCloud هر دو دارای برنامه‌های رایگان تبلیغاتی هستند، اما اگر می‌خواهید به ویژگی‌های بیشتری دسترسی داشته باشید، می‌توانید نسخه‌های برتر را دریافت کنید.

Spotify Premium در ایالات متحده از 10.99 دلار در ماه شروع می شود (اگر دانشجو هستید 5.99 دلار در ماه). همچنین می توانید Spotify Premium Duo (که امکان دو حساب کاربری را می دهد) با 14.99 دلار در ماه دریافت کنید. در همین حال، Premium Family – که به شما امکان می دهد تا شش حساب را متصل کنید – 16.99 دلار در ماه هزینه دارد.

اگر مطمئن نیستید که آیا باید خریدی انجام دهید، مطالعه کنید که آیا Spotify Premium ارزش این قیمت را دارد یا خیر.

SoundCloud Go 4.99 دلار در ماه هزینه دارد، اما برخلاف Spotify Premium، شامل گوش دادن به صدای با کیفیت بالا نیست و نمی توانید به کاتالوگ کامل دسترسی داشته باشید. SoundCloud Go+ 9.99 دلار در ماه هزینه دارد و دسترسی کامل به کاتالوگ، به علاوه گوش دادن به صدای با کیفیت بالا و میکس آهنگ را ارائه می دهد.

از دسامبر 2023، هیچ طرح خانواده SoundCloud وجود ندارد.

برنده: SoundCloud برای قیمت، اما Spotify Premium ویژگی های بهتری دارد

SoundCloud در مقابل Spotify: لیست های پخش

حتی بدون بهترین نکات و ترفندهای Spotify لیست پخش، Spotify ایجاد و اشتراک گذاری لیست پخش را بسیار ساده می کند. کشف لیست های پخش نیز ساده است. افزودن آهنگ های جدید شاید بهترین ویژگی باشد. در پایین لیست پخش خود، می توانید آهنگ های جدید را از بخش توصیه شده انتخاب کنید.

Spotify همچنین دارای یک ویژگی به نام Smart Shuffle است که آهنگ‌های موجود در لیست پخش شما را به هم می‌ریزد و آهنگ‌های جدیدی را بر اساس موضوع لیست پخش اضافه می‌کند. می‌توانید به هر فهرست پخش همکار اضافه کنید، که اگر می‌خواهید با یک دوست یا شریک چیزی ایجاد کنید عالی است.

SoundCloud به شما امکان می دهد از آهنگ های مورد علاقه خود لیست پخش تهیه کنید و همچنین می توانید لیست پخش افراد دیگر را در کتابخانه خود ذخیره کنید. با این حال، این سرویس فاقد بسیاری از ویژگی های پیشرفته Spotify است.

برنده: Spotify

مقایسه SoundCloud با Spotify: در دسترس بودن برنامه

Spotify یک برنامه دسکتاپ دارد و برای iOS و Android نیز موجود است. می توانید برنامه دسکتاپ Spotify را از هر مرورگری دانلود کنید، در حالی که برنامه های تلفن همراه در فروشگاه App و Google Play Store در دسترس هستند.

دانلود: Spotify برای iOS | اندروید | دسکتاپ (خریدهای درون برنامه ای رایگان در دسترس است)

SoundCloud همچنین دارای برنامه های iOS و Android است. می‌توانید Spotify Desktop Player را برای رایانه خود نیز دانلود کنید، اما فقط در Chrome، Brave و Edge موجود است. از سوی دیگر، Spotify در سافاری نیز در دسترس است، بنابراین یک پیروزی کم را در اینجا تضمین می کند.

دانلود: SoundCloud برای iOS | اندروید | دسکتاپ (خریدهای درون برنامه ای رایگان در دسترس است)

برنده: Spotify

SoundCloud در مقابل Spotify: سازماندهی کتابخانه شما

Spotify رابط کاربری بسیار شهودی دارد و می توانید از بخش Your Library به همه آهنگ ها و لیست های پخش مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، می توانید محتوای خود را بر اساس آنچه دانلود کرده اید سازماندهی کنید.

SoundCloud همچنین به شما امکان می دهد از طریق بخش Library به راحتی به کتابخانه خود دسترسی داشته باشید. با این حال، ویژگی های سازمانی در مقایسه با Spotify محدود است. به عنوان مثال، نمی‌توانید ترتیب فهرست‌های پخش خود را مجدداً تنظیم کنید.

برنده: Spotify

مقایسه SoundCloud با Spotify: ویژگی های اجتماعی

SoundCloud دارای طیف عالی از ویژگی های اشتراک گذاری اجتماعی است. شما می توانید آهنگ ها را لایک کرده و مجددا ارسال کنید، و مزیت دیگری که نسبت به Spotify دارد، امکان نظر دادن است (البته می توانید در مورد پادکست های Spotify نظر دهید).

وقتی کاربرانی را که دوست دارید در SoundCloud پیدا کنید، به راحتی می توانید آنها را دنبال کنید. برای اطلاع از آخرین به روز رسانی ها، به بخش Feed بروید.

در همین حال، Spotify به شما امکان می دهد دوستان و هنرمندان را دنبال کنید. همچنین در صورت تمایل می توانید ببینید افرادی که دنبال می کنید به چه چیزی گوش می دهند. علاوه بر این، شما این امکان را دارید که آنچه را که به آن گوش می دهید با دیگران به اشتراک بگذارید.

Spotify همچنین به شما امکان می دهد لیست های پخش خود را عمومی کنید و بهترین ویژگی اجتماعی این برنامه Spotify Wrapped است. Wrapped عادات گوش دادن به موسیقی را برای سال به شما نشان می دهد و اشتراک گذاری آنها را در رسانه های اجتماعی آسان می کند.

SoundCloud در ارائه فرصت ارسال مجدد و نظر دادن عالی است، اما Spotify Wrapped یک تغییر دهنده بازی است. به همین دلیل، ما در این بخش به دو پلتفرم یکسان می دهیم.

برنده: تساوی

SoundCloud یا Spotify: کدام پلتفرم تجربه گوش دادن به موسیقی بهتری را ارائه می دهد؟

اگر به دنبال هنرمندان ناشناخته و آهنگ های غیر رسمی هستید، SoundCloud بهترین مکان برای جستجو در اینترنت است. همچنین تعدادی از هنرمندان را خواهید یافت که در Spotify حضور دارند، اما این مزیت اصلی استفاده از SoundCloud است.

با این حال، اگر می خواهید به هنرمندان شناخته شده گوش دهید، Spotify تجربه گوش دادن کامل تری را ارائه می دهد. همچنین در برنامه‌های قیمت‌گذاری ماهانه ارزش بیشتری برای پول دریافت می‌کنید. علاوه بر این، اشتراک‌های ممتاز موجود نسبت به SoundCloud تطبیق‌پذیرتر هستند و این پلتفرم نیز سفارشی‌سازی بهتری برای لیست‌های پخش شما دارد.

امتیاز 4.7/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT