مهندس Cloud

چگونه به یک مهندس Cloud تبدیل شویم: راهنمای نهایی

زمان مطالعه 6 دقیقه

آیا به نقش یک مهندس Cloud علاقه دارید و می خواهید یکی از آن ها شوید؟ در این مقاله همه چیزهایی است که باید بدانید برای شما گردآوری شده است.

جالب است بدانید فناوری ابر در دو دهه گذشته به عنوان مؤثرترین راه برای سازمان ‌ها برای بهبود ظرفیت ‌های محاسباتی و ذخیره ایمن داده ‌ها بسیار محبوب شده است.

امروزه، تقاضا برای مهندسان ابری همچنان در حال افزایش است زیرا سازمان‌ ها تشخیص می‌ دهند که خدمات ابری چقدر می ‌توانند در عملیاتشان ارزشمند باشند. در نتیجه، متخصصان مهندسی کلاد می ‌توانند با پیشنهادات کاری فوق‌ العاده با دستمزد پرسود مذاکره کنند.

علاوه بر این، تغییر تدریجی به کار از راه دور به کارمندان اجازه می دهد تا به تعادل بهتری بین کار و زندگی دست یابند. اگر می خواهید شروع به ایجاد یک حرفه مهندسی کلاد کنید، این راهنما به شما کمک می کند تا مهندسی Cloud را درک کنید و اینکه چگونگی تبدیل شدن به آن را نیز بررسی کنید.

مهندسی Cloud چیست؟

مهندسی ابر چیست؟

مهندسی Cloud چیست؟

مهندسی Cloud شامل طراحی، توسعه، بهره برداری و نگهداری منابع سیستم کامپیوتری برای بهبود ذخیره سازی داده ها و افزایش کارایی محاسباتی است. از اصول مهندسی در طراحی سیستم هایی استفاده می کند که از خدمات ابری برای حل مشکلات محاسباتی سازمان ها و مصرف کنندگان استفاده می کنند.

این خدمات ابری شامل نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS)، پلتفرم به عنوان سرویس (PaaS) و زیرساخت به عنوان سرویس (IaaS) است. تبدیل شدن به یک مهندس کلاد مستلزم یادگیری مهارت های فنی مختلف است.

به عنوان مثال، شما باید در زمینه فناوری اطلاعات، سیستم ها و مهندسی وب اطلاعات داشته باشید. همچنین باید با مفاهیم و فرآیند های مهندسی امنیت، نرم افزار، خدمات و پلتفرم نیز آشنا باشید.

توجه به این نکته مهم است که رایانش ابری با مهندسی Cloud متفاوت است. مهندسی کلاد نسبتاً گسترده است، با چندین زیر مجموعه و تخصص. اینها شامل معماری ابری، مهندسی اتوماسیون، مهندسی نرم افزار ابری، مهندسی شبکه ابری و مهندسی امنیت ابری است.

معماری ابری: ساخت، نگهداری و مدیریت زیرساخت ها و برنامه های کاربردی ابر مسئولیت اصلی متخصصان در معماری ابر است.

مهندسی اتوماسیون ابری: مهندسان اتوماسیون ابری اطمینان حاصل می ‌کنند که سرویس‌ های ابری به گونه ‌ای ساخته شده ‌اند که بدون مدیریت فعال کاربر، بدون مشکل اجرا شوند.

مهندسی نرم افزار ابری: این شامل توسعه و نگهداری پایگاه های داده، نرم افزار و برنامه های کاربردی فناوری ابری است.

مهندسی شبکه ابری: کار در این زمینه شامل اتصال کاربران و ارائه دهندگان خدمات ابری است. مهندسان شبکه ابری مسئول مدیریت زیرساخت شبکه هستند.

مهندسی امنیت ابری: این موقعیت مربوط به ایمن نگه داشتن پلتفرم های مبتنی بر ابر است. مهندسان امنیت ابر معمولاً ویژگی ‌ها یا فرآیند هایی را طراحی و نگهداری می ‌کنند که تهدیدات امنیتی و نقض داده‌ های پلتفرم ‌های مبتنی بر ابر را دفع می‌ کنند.

وظیفه ی یک مهندس Cloud چیست؟

وظیفه ی یک مهندس Cloud چیست؟

وظیفه ی یک مهندس Cloud چیست؟

یک مهندس Cloud معمولاً سیستم ها و فرآیند های ابری سازمان را مدیریت می کند. با این حال، وظایف و فعالیت های خاص هر مهندس بر اساس نقش و تخصص آنها متفاوت است. در اینجا لیست کوتاهی از آنچه که شغل مهندس کلاد معمولاً مستلزم آن است برای شما آورده شده است:

  • استفاده از ارائه دهندگان ابری مانند Google Cloud، Microsoft Azure، AWS یا دیگران برای راه اندازی معماری ابر
  • مدیریت دسترسی به سیستم های مبتنی بر ابر و تضمین امنیت آنها
  • صادرات زیرساخت ها و اطلاعات موجود به سیستم های ابری
  • مدیریت، نگهداری و عیب یابی سیستم ها و پلتفرم های مبتنی بر ابر.

درواقع سازمان ها مهندسان ابری را برای به کارگیری خدمات ابری، بهبود استفاده از منابع ابری یا به دست آوردن درک درستی از عملیات سرویس ابری استخدام می کنند.

چگونه یک مهندس Cloud شویم

امروزه تبدیل شدن به یک مهندس Cloud آسان ‌تر است، زیرا منابع زیادی برای شروع وجود دارد. با این حال، هنوز هم برای یادگیری نکات اولیه و توسعه مهارت های لازم برای یک حرفه موفق در این زمینه، کار سخت و فداکاری زیادی لازم است. در اینجا نحوه انجام این کار برای شما آورده شده است.

1. در رشته علوم کامپیوتر یا هر رشته مرتبط با فناوری اطلاعات مدرک بگیرید

اگر می خواهید یک مهندس کلاد شوید، کسب تحصیلات اولین قدمی است که باید بردارید. شما باید حداقل دارای مدرک لیسانس در هر حرفه مرتبط با علوم کامپیوتر یا فناوری اطلاعات مانند توسعه نرم افزار یا تجزیه و تحلیل داده باشید.

این برنامه ها دانش اولیه و مهارت های فنی مورد نیاز برای شروع ایجاد یک حرفه در مهندسی Cloud را در اختیار شما قرار می دهند. علاوه بر این، ممکن است مدارک تحصیلی پیشرفته مانند مدرک کارشناسی ارشد را برای افزایش بازارپذیری خود در بازار کار را کسب کنید.

2. در دوره های آنلاین و دریافت گواهینامه شرکت کنید

همچنین می ‌توانید مهارت ‌های عملی و آماده کار را با دریافت گواهی ‌های رایانش ابری توسعه دهید. نمونه ‌هایی از گواهینامه ‌ها در رایانش ابری شامل گواهینامه ‌های AWS آمازون در امنیت ابر و توسعه نرم‌افزار ابری است که می ‌توانید به سرعت برای آن آماده شوید و آن ها را به دست آورید. دیگر موارد مرتبط در این لیست عبارتند از:

  • گواهینامه Google Cloud Engineer Professional توسط Coursera
  • GCP Associate Cloud Engineer – Google Cloud Certification توسط Udemy
  • برنامه کارشناسی ارشد مهندس Microsoft Azure Cloud توسط Edureka

3. در چندین زبان برنامه نویسی متخصص شوید

مهارت های برنامه نویسی برای توسعه و عملیات ابر ضروری است. به این ترتیب، مهندسان ابر باید با زبان های برنامه نویسی آشنا باشند. شما باید بر زبان های برنامه نویسی مانند Python، Java، PHP، SQL، Ruby و Golang مسلط باشید.

علاوه بر این، شما باید یک پایه محکم در سیستم عامل لینوکس، معماری، عملکرد و نگهداری سرور های آن داشته باشید. به عنوان یک مهندس Cloud، شما باید در فرآیندهای سیستم عامل لینوکس مستقر باشید، زیرا اکثر شرکت ها از آنها برای توسعه ابر استفاده می کنند. علاوه بر این، دانستن شیوه‌ های DevOps یک مزیت اضافه به عنوان یک مهندس Cloud است، زیرا DevOps یک چارچوب پرکاربرد در مهندسی Cloud است.

4. عملیات ارائه دهندگان خدمات ابری را بدانید

ویژگی های فنی و عملکرد ابر از یک ارائه دهنده خدمات ابری به دیگری متفاوت است. بنابراین، شما باید دانش قوی از ارائه دهندگان خدمات ابری و نحوه عملکرد آنها داشته باشید.

انجام این کار به شما کمک می کند تا بهترین سرویس ابری را برای استقرار برای برآورده کردن خواسته های سازمان خود تعیین کنید. علاوه بر این، درک نحوه عملکرد ارائه دهندگان خدمات ابری برای مدیریت موثر منابع ابری سازمان شما ضروری است.

5. یک زرادخانه از مهارت های فنی بسازید

مهندسان ابر باید مهارت ‌های فنی مختلفی از جمله مهارت‌ های اصلی رایانش ابری را تسلط یابند تا در محل کار پیشرفت کنند و حرفه خود را به سطح بعدی ببرند. یکی از اینها شبکه های کامپیوتری است. شما باید نحوه اتصال سیستم های کامپیوتری و درک شبکه های مجازی را بدانید.

به عنوان یک قانون کلی، تخصص فنی یک مهندس Cloud در مدیریت پایگاه داده ابری بسیار مهم است. شما همچنین باید با ابزارهای پایگاه داده مانند MySQL آشنا باشید و دانش گسترده ای در مورد امنیت و بازیابی ابر داشته باشید زیرا این یک اولویت برای ارائه دهندگان خدمات ابری و کاربران است.

6. نقش‌های محاسباتی ابری سطح ورودی را برای به دست آوردن تجربه پیدا کنید

از آنجایی که نقش ‌های مهندسی Cloud بسیار فنی هستند، شروع کار شما در یک موقعیت متوسط ​​ممکن است دشوار باشد. بسیاری از کارفرمایان معمولاً متخصصان مهندسی کلاد را با سه تا پنج سال تجربه کاری استخدام می کنند. با این حال، می ‌توانید با یافتن دوره ‌های کار آموزی و فرصت ‌های کاری رایانش ابری سطح ابتدایی، تجربه عملی در مهندسی Cloud کسب کنید.

برای شروع، می توانید برای دوره های کارآموزی در شرکت هایی مانند مایکروسافت درخواست دهید تا در معرض صنعت و تجربه عملی قرار بگیرید. شرکت های دیگری مانند گوگل و آمازون AWS نیز دارای بخش های مهندسی کلاد فوق العاده هستند و همیشه به دنبال استعداد های هیجان انگیز هستند. اینها تجربه ای را به شما می دهد که برای درخواست نقش های ارشد بیشتر و فرصت های بهتر نیاز دارید.

با مهندسی کلاد به ابرها برسید

مهندسی Cloud زمینه ‌ای است که به سرعت در حال رشد است و مزایای بسیار هیجان ‌انگیزی دارد و اهمیت مهندسان ابر در این عصر دیجیتال بسیار مشهود است. با این حال، شما باید نکات فنی را درک کنید، دانش مورد نیاز را جمع آوری کنید و تجربه کسب کنید تا موقعیت بهتری را در این زمینه کسب کنید.
امیدواریم با مطالعه ی این مقاله توانسته باشید به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کرده باشید.
شما همچنین می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر دیگر مقالات ما را که برای شما گردآوری شده اند، مطالعه بفرمایید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT