Crowdfunding

آشنایی با Crowdfunding برای تامین مالی نویسندگان فریلنسر

زمان مطالعه 6 دقیقه

برای کتاب آینده خود به بودجه نیاز دارید؟ در این مقاله به معرفی Crowdfunding برای تامین مالی نویسندگان فریلنسر می پردازیم.

تلاش برای رسیدن به کانون توجه برای هنرمندان امری عادی است، اما امروزه راه حل هایی برای مسیرهای جایگزین برای موفقیت وجود دارد. تامین مالی جمعی بسیار مهم است زیرا به عموم اجازه می دهد تا علاقه نزدیکی به پروژه هایی مانند کتاب داشته باشند.

خرید با پی پال

در واقع، نویسندگان خلاق به غیر از پول برای انتشار، چیزهای زیادی از سرمایه گذاری جمعی به دست می آورند. هنگام کاوش در پلتفرم های زیر با این مزایا آشنا شوید. آنها در مورد کتاب ها بسیار مفید هستند و امیدواریم الهام بخش فرصت های آینده برای نویسندگان باشند.

آشنایی با Crowdfunding

به زبان ساده، تامین مالی جمعی یک فرآیند پیش سفارش است. چه فقط ایده ای برای یک کتاب یا یک نسخه خطی تمام شده داشته باشید، حامیان حمایت خود را با تأمین مالی انتشار شما در ازای کپی، قدردانی و سایر جوایز نشان می دهند.

یکی از نکات منفی این است که جلب توجه مردم چقدر دشوار است – یک مسئله رایج در نوشتن خلاق به طور کلی. همچنین اگر اصلاً این کار را انجام دهید، رسیدن به هدف مالی شما زمان می برد. با وجود اینکه اکنون پلتفرم‌ها و راه‌های منحصربه‌فردی برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری جمعی وجود دارد، شما همچنان نیاز به جذابیت و شانس دارید.

خرید با ویزا و مستر

در یک نکته مثبت، تامین مالی جمعی نشان می دهد که مصرف کنندگان چقدر به ایده شما علاقه مند هستند. یک کمپین موفق همچنین یک پایگاه هواداران آماده را برای شما به ارمغان می‌آورد که می‌تواند به سرعت این خبر را منتشر کند و دید شما را قبل و هنگام عرضه کتابتان افزایش دهد.

نکات کمپین تامین مالی جمعی برای نویسندگان

Crowdfunding

Crowdfunding

برنامه ریزی خوب یک عنصر کلیدی در دستیابی به اهداف کمپین تامین مالی جمعی شما است. چند نکته پرطرفدار را متناسب با نیازهای انتشار کتاب تنظیم کنید و پروژه شما باید تمام پشتوانه مورد نیاز خود را دریافت کند

. پلتفرمی را انتخاب کنید که در زمینه کتاب تخصص داشته باشد یا به خوبی به آنها خدمات ارائه دهد.

. در مورد اهداف مالی خود دقیق و واقع بین باشید.

. مخاطبان خود را بشناسید و کمپین را سازماندهی کنید تا آنها را هدف قرار دهید. 

. مطمئن شوید که ارائه پروژه شما واضح و جذاب است.

. مشوق‌های ویژه‌ای مانند نسخه‌های اضافی برای دوستان حامیان یا بلیت‌های VIP ارائه دهید. 

. کمپین را به طور مکرر، هوشمندانه و از طریق کانال های مرتبط تبلیغ کنید.

سایت Unbound

Crowdfunding

Crowdfunding

Unbound یک پلتفرم تأمین مالی جمعی برای انتشار خود است. کتاب تخصص آن است، چه در داستان و چه غیرداستانی.

با این حال، کارایی و محبوبیت آن، ویراستاران آن را بسیار حساس می کند. از طرح و بودجه کتابتان گرفته تا بازارپسندی شما به عنوان یک نویسنده، هدف خود را بی نقص بخواهید.

پس از تأیید، Unbound به شما کمک می کند تا کمپین خود را راه اندازی کنید، آن را تبلیغ کنید و بودجه جمع آوری کنید. علاوه بر این، شما خدمات ویرایش را دریافت می‌کنید تا مطمئن شوید که کتابتان قبل از راه‌اندازی در بهترین حالت قرار دارد. سپس، پلتفرم کتاب شما را نیز چاپ می کند.

حتی بلومزبری و انتشارات دانشگاه کمبریج با Unbound همکاری می کنند تا به تبلیغات کمک کنند. به عبارت دیگر، یک انتخاب گران‌قیمت است، در صورتی که تقاضا باشد، جایی که سرمایه‌گذاری جمعی، خودانتشار و تبلیغ با یکدیگر ملاقات می‌کنند تا بهترین شانس موفقیت را به شما بدهند.

سایت Kickstarter

Crowdfunding

Crowdfunding

Kickstarter به عنوان یک رهبر در تجارت تامین مالی جمعی، از نویسندگان غافل نشده است. دسته انتشارات آن پذیرای انواع پروژه های ادبی است. اینکه آیا آنها به اهداف خود می رسند یا نه، بیشتر به سازندگان آنها بستگی دارد.

برخلاف Unbound، با Kickstarter مرحله بررسی را طی نمی کنید. شما فقط کمپین خود را ایجاد کنید و اجازه دهید کار خود را انجام دهد. خوب یا بد، این حامیان پلتفرم هستند که ارزش هر پروژه را آشکار می کنند.

بهترین راه برای ایجاد یک تاثیر خوب این است که کمپین خود را تا حد امکان با دقت طراحی کنید. شرح واضح و دقیق ضروری است، و انگیزه های جالب و فکر شده نیز ضروری است. پاداش های متصل به تعهدات می تواند پروژه Kickstarter را بسازد یا شکست دهد.

این پلتفرم اغلب شگفتی‌هایی ایجاد می‌کند که شاید در غیر این صورت هرگز نور روز را ندیده‌اند، بنابراین ارزش آن را دارد که هنگام استفاده از خدمات آن بهترین تلاش خود را انجام دهید. مرور پروژه های انتشاراتی Kickstarter می تواند انگیزه شما را حفظ کند.

سایت Indiegogo

Crowdfunding

Crowdfunding

مفهوم Indiegogo شبیه به Kickstarter است: شما یک کمپین برای کتاب خود راه اندازی می کنید و منتظر می مانید تا حامیان آن را تامین کنند. با این حال، تا زمانی که هدف واقع بینانه باشد، دو نوع بودجه برای تطابق با انواع مختلف پروژه ها وجود دارد.

شما می توانید برای یک مقدار ثابت بروید، به این معنی که برای حفظ پول باید از آن آستانه عبور کنید یا از آن فراتر بروید. از سوی دیگر، تامین مالی انعطاف ‌پذیر، حتی اگر به هدف خود نرسید، به شما پرداخت می‌کند، مشروط بر اینکه همچنان بتوانید امتیازاتی را که قول داده‌اید، انجام دهید.

هر دو سیستم می توانند برای انتشار پروژه ها کار کنند. یکی دیگر از مزایای Indiegogo طیف گسترده ای از گزینه های شما در طراحی کمپین است. شما واقعاً می توانید کلمات، چند رسانه ای و امتیازات خود را به نمایش بگذارید تا حامیان را متقاعد کنید که پروژه شما ارزشمند است.

سایت Patreon

اگر می‌خواهید به جای پروژه‌های فردی، برای کل کار خود بودجه دریافت کنید، Patreon را در نظر بگیرید. اساساً، شما یک پروفایل در مورد کارهایی که انجام می دهید ایجاد می کنید و سپس اهداف تأمین مالی جمعی را در صورت نیاز و  زمانی که به آنها  نیاز دارید تعیین می کنید.

برای مثال، به‌عنوان یک نویسنده، می‌توانید با داستان‌های کوتاه، آموزش‌های ویدیویی و جوایز چندسطحی برای مشتریان وفادار، طرفداران Patreon را جذب کنید. در برخی موارد، ممکن است تصمیم بگیرید که وب سایت خود را ایجاد کنید یا یک مجموعه شعر را خودتان منتشر کنید.

اگر نمی توانید کاملاً هزینه را پوشش دهید، می توانید از مشتریان خود کمک بخواهید. فقط یک هدف مالی تعیین کنید، هدف آن را توضیح دهید، و پاداش هایی را که حامیان می توانند در صورت رسیدن به آن انتظار داشته باشند، مشخص کنید. در حالی که می توانید چندین هدف را به طور همزمان داشته باشید، مطمئن شوید که خود را تحت تأثیر قرار ندهید.

سایت Publishizer

Crowdfunding

Crowdfunding

یکی دیگر از پلتفرم های اختصاص داده شده به نویسندگان، Publishizer است. اگرچه نسبت به Unbound یا Kickstarter کمتر قابل توجه است، اما تجربه زیادی در صنعت دارد و برای نویسندگان مزایایی دارد.

در اینجا نیز، شما یک پیشنهاد کتاب ارسال می‌کنید و قبل از راه‌اندازی کمپین خود منتظر تأیید می‌شوید. در پایان این فرآیند، تیم Publishizer سوالاتی را به خانه‌های انتشاراتی ارسال می‌کند که ممکن است به پاسخی که شما از مردم دریافت کرده‌اید علاقه‌مند باشند. حداقل در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهید، راهنمایی دریافت خواهید کرد.

به خاطر داشته باشید که بیشتر برنامه ریزی و تبلیغ در این پلتفرم به عهده شماست. با این حال، کارت‌های خود را درست بازی کنید، و می‌توانید به دنبال معامله با افرادی مانند پنگوئن (Penguin) و هاچت (Hachette) باشید.

سایت GoFundMe

Crowdfunding

Crowdfunding

در نهایت، بررسی کنید که GoFundMe چه کاری می تواند برای اهداف نویسندگی انجام دهد. برای خیریه ها بسیار استفاده می شود، اما می تواند از پروژه های شخصی، به ویژه پروژه های الهام بخش نیز پشتیبانی کند. به عنوان مثال، یک خاطرات یا کتاب تاریخی معنادار، می تواند حمایت زیادی را به خود جلب کند.

این پلتفرم تامین مالی جمعی بیشتر در مورد کمک به یکدیگر است تا پاداش دادن به یکدیگر، بنابراین تجربه کاربر بسیار خوشایند و کمتر پیچیده است. با این حال، شما هنوز باید یک کمپین خوب راه اندازی کنید که به مردم بگوید پروژه در مورد چیست و چرا باید سرمایه گذاری کنند.

نویسندگانی که به احساس جامعه علاقه دارند و هدفمند می نویسند ممکن است متوجه شوند که GoFundMe راهی عالی برای جمع آوری منابع و دستیابی به مخاطبان مناسب است.

نقد درآمد ارزی

گزینه های خود را به عنوان یک نویسنده درک کنید

انتشار یک کتاب در واقع سخت تر از نوشتن آن است، عمدتاً به این دلیل که عوامل زیادی در آن دخیل هستند. خدمات تامین مالی جمعی می تواند وزن شما را از دوش شما بردارد، اما شما باید خود را برای انواع مسائل فراتر از امور مالی و مشتریان آماده کنید.

هر آنچه را که می توانید در مورد گزینه های انتشار خود، چه سنتی و چه مستقل، بیابید. چطورکار می کنند؟ چه مشکلاتی وجود دارد؟ مهمتر از همه، از درخواست کمک نترسید. همه این اقدامات می تواند به جلوگیری از سورپرایز ناخوشایند کمک کند.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT