Patreon چیست؟

Patreon چیست و چگونه کار می‌کند؟

زمان مطالعه 6 دقیقه

در این مقاله به اصول اولیه Patreon و نحوه استفاده از آن می‌پردازیم. اگر شما کاربران یوتیوب، کتاب های مصور، پخش کننده های بازی یا سایر شخصیت های آنلاین را دنبال می کنید، احتمالاً شنیده اید که از Patreon نام می برند. این سرویس عضویت به روشی رایج برای تولیدکنندگان محتوا تبدیل شده است که در ازای کار خود پول دریافت می کنند، اما Patreon چیست و چگونه کار می کند؟

در این مقاله نگاهی به Patreon از دیدگاه حامیان خواهیم انداخت. ما بررسی خواهیم کرد که این سرویس برای چیست، چه چیزی به شما ارائه می دهد و چگونه میتوان از سازندگان حمایت کرد.

Patreon چیست؟

Patreon یک سرویس آنلاین است که به هر کسی اجازه می‌دهد از تولیدکنندگان محتوای مورد علاقه‌اش حمایت مالی کند. این برنامه به سازندگان اجازه می دهد تا با طرفداران خود ارتباط برقرار کنند و از کار خود درآمد کسب کنند.

همانطور که ممکن است بدانید، تبلیغات و سایر فرمت های درآمد آنلاین اغلب قابل اعتماد نیستند و برای امرار معاش هم کافی نیستند. بنابراین، Patreon منبع درآمد ثابت تری را برای سازندگان فراهم می‌کند.

در ازای حمایت آنها، کسانی که پول می‌دهند (به نام “حامیان”) پاداش انحصاری دریافت می کنند. این پاداش کمی شبیه به خدمات تامین مالی جمعی مانند Kickstarter است.

Patreon ۵ درصد کارمزد دریافت می کند و هزینه تراکنش ها به طور متوسط ​​5 درصد است، به این معنی که سازندگان 90 درصد از درآمد را حفظ می کنند. در این مقاله ما روی Patreon از دیدگاه مصرف کننده تمرکز می‌کنیم.

Patreon چگونه کار می کند؟

به بیان ساده، Patreon کمک های مالی کوچک از حامیان می گیرد و آن پول را به سازندگان می دهد. این کار به دسته ای از افراد که به‌طور سنتی برای کسب درآمد مشکل دارند، مانند هنرمندان اجازه می‌دهد تا برای تلاش های خود پول نقد کسب کنند.

اما صرف نظر از نوع کاری که انجام می دهند، این یک مزیت بزرگ برای سازندگان است، زیرا به آنها اجازه می دهد تا شرایط خود را خلق کنند. به عنوان مثال، به دلیل تغییرات درآمدزایی YouTube، YouTube می‌تواند در هر زمانی از ویدیوها درآمدزایی کند. اما با Patreon، سازندگان هنوز هم می‌توانند روی درآمد حامیان خود حساب کنند.

به علاوه، به حامیان اجازه می دهد تا با شخصیت های آنلاین مورد علاقه خود ارتباط نزدیک تری برقرار کنند. یکی از اجزای بزرگ Patreon سیستم پاداش است. سازندگان می‌توانند بر اساس میزان حمایتی که از آنها می کنید، چندین سطح از مزایا را تنظیم کنند.

برای مثال، یک یوتیوبر ممکن است دسترسی زودهنگام به ویدیوهای جدید را فراهم کند، یا یک پادکستر می‌تواند کلیپ های پشت صحنه را ارائه دهد. این روش برای تشکر از حمایت شماست و به شما بینش بیشتری نسبت به فرآیند خلاقانه آنها می‌دهد.

Patreon چگونه کار می کند؟

Patreon چگونه کار می کند؟

علاوه بر جوایز استاندارد، بسیاری از سازندگان Patreon اهدافی برای خود دارند. آنها اغلب وقتی به آستانه خاصی برسند چیز خاصی را ارائه می دهند یا فقط به شما اطلاع می دهند که این پول در کجا به مصرف می‌رسد.

نحوه استفاده از Patreon

نحوه استفاده Patreon برای مصرف کنندگان پیچیده نیست. ابتدا باید یک حساب Patreon ایجاد کنید و یک روش پرداخت را پیوند دهید. هنگامی که این کار را انجام دادید، همه چیز برای شروع آماده است.

به احتمال زیاد اگر در حال خواندن این مطلب هستید، برخی از سازندگان را که در Patreon هستند دنبال کرده باشید. آنها تقریباً به طور قطع پیوندهایی به صفحه Patreon خود در وبسایت خود، توضیحات ویدیوی YouTube، صفحات رسانه های اجتماعی یا موارد مشابه خواهند داشت. برای مشاهده صفحات Patreon می‌توانید آن پیوندها را دنبال کنید.

اگر مطمئن نیستید که سازندگان مورد علاقه شما از Patreon استفاده می‌کنند، می‌توانید از عملکرد جستجو در وبسایت استفاده کنید. یا صفحه اتصال اجتماعی را امتحان کنید، جایی که می‌توانید سازندگانی را که قبلاً در Facebook، Twitter و YouTube دنبال کرده‌اید، بیابید.

در صفحه اصلی سازنده، اطلاعاتی در مورد کارهایی که آنها انجام می‌دهند و چرا از Patreon استفاده می‌کنند، خواهید دید. سمت چپ نشان می‌دهد که سازنده چند مشتری دارد و چقدر پول در ماه به دست می آورد (اگر این اطلاعات را عمومی کرده باشد). در زیر این، اهداف آینده را مشاهده خواهید کرد که برای رسیدن به آن تلاش می کنند.

نحوه استفاده از Patreon

نحوه استفاده از Patreon

پشتیبانی تعهد

سمت راست را برای ردیف هایی که می‌توانید انتخاب کنید بررسی کنید. اغلب، این هزینه ها از 1 دلار شروع می‌شوند و شامل دسترسی به پست های به‌روزرسانی از سوی سازنده است. تعداد دقیق طبقات و مقدار پول برای هر کدام به سازنده بستگی دارد.

اگر شما پول زیادی را متعهد شوید، برخی از سازندگان ممکن است جوایز دیوانه‌واری ارائه دهند. در بیشتر مواقع، هر ردیف شامل پاداش های افرادی است که بالاتر از آن هستند.

پشتیبانی تعهد

پشتیبانی تعهد

برخی از جوایز رایج عبارتند از:

  • دسترسی به سرور Discord، گروه فیسبوک یا موارد مشابه که فقط برای کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • دسترسی زودهنگام به فیلم ها / پادکست ها / نقاشی ها / و غیره
  • تشکر در پایان ویدیوی بعدی آنها
  • چت تصویری با سازنده
  • تخفیف در اجناس

جوایز دقیق به سازنده و آنچه که می‌سازد بستگی دارد، بنابراین می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام سطح برای شما بهتر است.

اگر کار آنها به تلاش زیادی نیاز دارد که تعهدات ماهانه را نامعقول می کند، در عوض ممکن است ردیف های آنها برای هر ویدیو جدید، نقاشی و غیره باشد.

وقتی تصمیم گرفتید، روی دکمه «Become a Patron» کلیک کنید. به سادگی مراحل را طی کنید تا ردیف خود را تأیید کنید و حامی شوید. شما فوراً به پست های فقط حامی دسترسی خواهید داشت و به زودی پاداش های منحصربه‌فرد آن خالق را دریافت خواهید کرد.

عضویت و پرداخت های Patreon

در ابتدای هر ماه، Patreon روش پرداخت شما را برای تمام تعهدات شما شارژ می کند. می‌توانید به هر تعداد که دوست دارید، بدون نگرانی در مورد مالیات یا کارمزد، از سازندگان پشتیبانی کنید.

تعامل با مشتریان دیگر از طریق برگه انجمن در صفحه هر سازنده یا با گذاشتن نظر روی پست هایی که اضافه می‌کنند آسان است. مراقب نماد پیام ها در بالا سمت راست باشید، زیرا ممکن است پیام هایی را از طرف کسانی که حمایت می‌کنید دریافت کنید. همچنین می‌توانید برای آنها پیام ارسال کنید.

نحوه ویرایش یا لغو تعهدات Patreon

تعهدات Patreon شما ماه به ماه است، بنابراین هیچ تعهد مهمی وجود ندارد. اگر تصمیم دارید که تعهد Patreon را لغو کنید، وارد شوید و روی نماد نمایه خود در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید. سپس روی «عضویت های شما Your Membership » کلیک کنید. از طرف دیگر، مستقیماً از صفحه عضویت Patreon خود بازدید کنید.

در اینجا، همه سازندگانی را که در حال حاضر از آنها پشتیبانی می‌کنید، در بخش «عضویت های فعال Active membership » می‌بینید. می توانید پاداش های خود را نیز بررسی کنید. برای تنظیم تعهد خود روی «Edit» کلیک کنید. این کار به شما امکان می‌دهد آن را افزایش یا کاهش دهید، سپس برای ذخیره تغییرات روی «Update» کلیک کنید.

برای لغو، روی ویرایش یا لغو پرداخت کلیک کنید. در صورت تمایل، می‌توانید سطح دیگری را انتخاب کنید یا برای توقف حمایت از آن شخص، گزینه لغو پرداخت را علامت بزنید. Patreon از شما می‌خواهد که دلیلی برای این کار بیاورید، که می‌تواند به سازنده در ادامه راه کمک کند.

نحوه ویرایش یا لغو تعهدات Patreon

نحوه ویرایش یا لغو تعهدات Patreon

کسانی که از آنها حمایت می کنید به سخاوت شما نیازمند هستند، بنابراین به جای لغو کامل، به سطح پایین تر سقوط کنید. بهتر است هر ماه مبلغ کمی را تعهد کنید که آنها بتوانند روی آن حساب کرده و برنامه ریزی کنند.

چگونه اکانت Patreon خود را حذف کنیم؟

آیا تصمیم گرفته‌اید که دیگر نمی‌خواهید از Patreon استفاده کنید؟ می‌توانید کل حساب خود را حذف کنید تا تمام فعالیت های آن متوقف شود. بدیهی است که این امر مانع از حمایت شما از سازندگان در آینده می‌شود، بنابراین مطمئن شوید که واقعاً می‌خواهید این کار را انجام دهید.

برای حذف حساب Patreon، با کلیک روی عکس نمایه خود در گوشه سمت راست بالای Patreon و انتخاب نمایه، از صفحه خود دیدن کنید. سپس روی دکمه ویرایش نمایه در سمت چپ زیر عکس نمایه خود کلیک کنید و به برگه حساب در نوار کناری سمت چپ بروید.

در پایین این صفحه، روی دکمه Disable my account کلیک کنید و عملیات را تأیید کنید.

چگونه اکانت Patreon خود را حذف کنیم؟

چگونه اکانت Patreon خود را حذف کنیم؟

آیا آماده‌اید که پشتیبانی Patreon خود را تضمین کنید؟

Patreon مکانی عالی برای نشان دادن حمایتتان از سازندگان آنلاین مورد علاقه شما است. بسیار عالی است که از هنرمندان مورد علاقه خود حمایت می کنید، راهی برای ارتباط با آنها در اختیار شما قرار می‌دهد و آنها را آزاد می‌کند تا خلاقیت کامل خود را ابراز کنند.

حتی اگر فقط یک یا دو دلار در ماه باشد، حمایت شما برای کسانی که آثاری خلق می‌کنند بسیار مهم است. می‌تواند آنها را در سخت ترین زمان ها دلگرم کند و محتوای انحصاری به شما امکان می‌دهد قبل از هر کس دیگری چیزهای جدید را ببینید. اگر توانایی مالی دارید، چرا آن را امتحان نکنید؟

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT