موسیقی Creative Commons

معرفی 14 بهترین سایت برای یافتن موسیقی Creative Commons

زمان مطالعه 8 دقیقه

آیا می‌خواهید به موسیقی Creative Commons بدون حق امتیاز دسترسی داشته باشید؟ هر آنچه برای پروژه های خود نیاز دارید را در این سایت ها بیابید.

خرید با ویزا و مستر

موسیقی Creative Commons

مواقع زیادی وجود دارد که ممکن است لازم باشد موسیقی Creative Commons بدون حق امتیاز را در دست بگیرید. شما می توانید یک فیلم کوتاه، طراحی یک بازی ویدیویی، یا ضبط یک پادکست را کنار هم قرار دهید. با مجوز مناسب، می توانید از موسیقی CC برای همه این موارد استفاده کنید.

شما می‌توانید تعداد زیادی موسیقی رایگان در سراسر سایت‌های این فهرست پیدا کنید، چه قصد دارید آن را به اشتراک بگذارید، آن را ریمیکس کنید یا از آن به صورت تجاری استفاده کنید. وقتی نوبت به موسیقی Creative Commons می‌رسد، گزینه‌های کمی وجود ندارد.

مجوزهای Creative Commons 

با موسیقی Creative Commons، همچنان باید مجوز خاص هر آهنگ را بررسی کنید. مجوزهای مختلف به شما امکان می دهند کارهای متفاوتی را با موسیقی انجام دهید، چه به معنای گوش دادن به آن به صورت خصوصی یا ریمیکس کردن آن برای یک کمپین تبلیغاتی باشد.

سازمان Creative Commons برای هر یک از مجوزهای خود از نمادهایی استفاده می کند که به راحتی قابل تشخیص هستند. این باعث می شود که به راحتی بفهمید از هر آهنگ برای چه چیزی می توانید استفاده کنید یا نمی توانید استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در مورد مجوزهای مختلف Creative Commons در دسترس بیاموزید.

سایت SoundCloud

SoundCloud یک منبع عالی برای هر کسی است که می خواهد موسیقی، پادکست و موارد دیگر را به اشتراک بگذارد. بنابراین جای تعجب نیست که بتوانید بسیاری از موسیقی های Creative Commons و بدون حق امتیاز مناسب را در SoundCloud نیز کشف کنید.

چند راه برای یافتن موسیقی دارای مجوز CC در SoundCloud وجود دارد. ساده ترین راه این است که پروفایل رسمی Creative Commons را دنبال کنید که دارای صدها آهنگ است که می توانید دانلود کنید.

سایر کاربران نیز، موسیقی بدون حق امتیاز آپلود می کنند که می توانید با فیلتر کردن نتایج جستجوی SoundCloud خود آن را پیدا کنید. برای یافتن آنچه به دنبال آن هستید، روی دکمه CC کلیک کنید و نحوه استفاده از موسیقی را انتخاب کنید.

سایت Audionautix

موسیقی Creative Commons

موسیقی Creative Commons

تمام موسیقی های Audionautix تحت مجوز Creative Commons Attribution 4.0 هستند. این بدان معناست که اشتراک گذاری، ریمیکس و استفاده تجاری از آن رایگان است. تنها قانون این است که به هنرمند، جیسون شاو، اعتبار بدهید.

درست است، تمام موسیقی های Audionautix توسط یک نفر ساخته شده است. اما از آنجایی که شاو(Shaw) سال ها صرف ساختن کتابخانه کرده است، در اینجا کمبودی وجود ندارد.

آهنگ های موجود را بر اساس ژانر، سرعت و حالت فیلتر کنید. یا کلمه کلیدی را جستجو کنید تا دقیقا همان چیزی را که به دنبال آن هستید بیابید. Audionautix با توجه به اینکه همه از یک شخص می آید، طیف بسیار گسترده ای دارد.

سایت Free Music Archive آرشیو موسیقی رایگان

موسیقی Creative Commons

موسیقی Creative Commons

در سپتامبر 2019، آرشیو موسیقی رایگان با Tribe of Noise، انجمنی برای نوازندگان و دیگر خلاقان برای ایجاد شبکه با یکدیگر ترکیب شد. از Tribe of Noise برای گپ زدن مستقیم با نوازندگان یا خرید مجوز دسترسی به موسیقی بدون حق امتیاز استفاده کنید.

با این اوصاف، همچنان می‌توانید به وب‌سایت قدیمی Free Music Archive، که مملو از موسیقی Creative Commons است، دسترسی داشته باشید تا فوراً از آن استفاده کنید. برای مرور متصدیان(کتاب دار)، ژانرها یا نمودارهای مختلف، روی دکمه FMA Static Pages در بالا سمت راست کلیک کنید.

سایت Freesound 

موسیقی Creative Commons

موسیقی Creative Commons

Freesound به بازدیدکنندگان اجازه می دهد با استفاده از تگ ها، نظرات و مکان ها، موسیقی و جلوه های صوتی را جستجو کنند. اگر مطمئن نیستید که چه می خواهید، به ابر برچسب (تگ) برای مکانی برای شروع نگاه کنید. سپس هنگامی که می خواهید مواردی را دانلود کنید، برای یک حساب کاربری رایگان ثبت نام کنید.

مثل همیشه، حتما مجوز دقیق هر آهنگ را بررسی کنید تا بدانید چگونه می توانید از صدا استفاده کنید. برخی از موسیقی ها از مجوزهای غیرتجاری Creative Commons استفاده می کنند، به این معنی که به هیچ وجه نمی توانید از آن برای کسب درآمد استفاده کنید.

سایت Incompetech

موسیقی Creative Commons

موسیقی Creative Commons

Incompetech مکان خوبی برای یافتن موسیقی کامل و بدون حق امتیاز برای فیلم ها و ویدیوها است. می توانید کتابخانه را بر اساس ژانر، سرعت یا موضوع جستجو کنید. اگر برای یک حساب کاربری رایگان ثبت نام می کنید، حتی می توانید موسیقی  CCرا بر اساس حالت یا طول جستجو کنید.

موسیقی در Incompetech “کاملاً بدون حق امتیاز” است و تحت مجوز Creative Commons Attribution مجوز دارد. این بدان معناست که اشتراک‌گذاری، میکس و استفاده تجاری رایگان است، البته تا زمانی که به هنرمند اعتبار(credit) دهید.

از طرف دیگر، اگر نمی خواهید به کسی اعتبار دهید، برای مجوز از Incompetech هزینه کنید.

سایت dig.ccMixter

موسیقی Creative Commons

موسیقی Creative Commons

یکی دیگر از کتابخانه‌های اصلی Creative Commons که نمی‌خواهید از دست بدهید، dig.ccMixter است. این سایت مملو از موسیقی رایگان برای دانلود، نمونه برداری و اشتراک گذاری است. می‌توانید موسیقی دستگاهی را برای استفاده در فیلم‌ها، پروژه‌های تجاری و بازی‌های ویدیویی پیدا کنید.

همانطور که در مورد همه سایت ها وجود دارد، مجوز هر کلیپ را با دقت نگاه کنید تا مطمئن شوید که قوانین را زیر پا نمی گذارید. سه نماد مختلف نشان می‌دهند که چه کاری می‌توانید انجام دهید یا نمی‌توانید انجام دهید و dig.ccMixter یک نمای کلی شفاف از معنای هر نماد را ارائه می‌دهد.

سایت Bump Foot

موسیقی Creative Commons

موسیقی Creative Commons

Bump Foot یک نت لیبل(netlabel) غیرانتفاعی (بدون سود)ژاپنی است که دارای دو طرف کاتالوگ موسیقی است. در سمت Bump، می توانید موسیقی تکنو و هاوس را بیابید. در حالی که سمت Foot به جای آن دارای آهنگ های ambient و IDM است.

همه موسیقی‌های Bump Foot تحت مجوز Creative Commons Attribution Non-Commercial Share-Alike هستند. این بدان معناست که می‌توانید آهنگ‌ها را به اشتراک بگذارید و ریمیکس کنید، تا زمانی که به هنرمند اعتبار بدهید و از آن برای کسب درآمد استفاده نکنید.

سایت Musopen

موسیقی Creative Commons

موسیقی Creative Commons

ضبط‌ها، نت‌های موسیقی و کتاب‌های درسی را بدون هیچ گونه محدودیت حق چاپ از Musopen دریافت کنید. این یک سازمان غیرانتفاعی است که با منابع رایگان و مواد آموزشی هدفش افزایش قرار گرفتن در معرض موسیقی است.

موسیقی بدون حق امتیاز از آهنگسازان کلاسیک مانند باخ، موتزارت یا بتهوون را کشف کنید. اگر به آهنگسازان خود سرعت نمی دهید، با انتخاب حالت، کاتالوگ ضبط ها را جستجو کنید.

مثل همیشه، آیکون‌های Creative Commons را در کنار هر آهنگ بررسی کنید تا متوجه شوید که مجاز به انجام چه چیزی هستید و چه چیزی مجاز به انجام آن با موسیقی رایگان نیستید.

سایت CC Trax

موسیقی Creative Commons

موسیقی Creative Commons

CC Trax به شما امکان می‌دهد کل کتابخانه Creative Commons از موسیقی را بر اساس ژانر جستجو کنید، از بین الکترونیک، دوبله، تکنو، هاوس، سرعت پایین و محیط. آلبوم‌های کامل برای دانلود و استفاده در دسترس هستند که اغلب توسط طیف وسیعی از برچسب‌های نت (netlabels) مجوز دارند.

روی هر آلبوم یا آهنگی که می‌خواهید استفاده کنید کلیک کنید و آیکون‌های Creative Commons را بررسی کنید تا بدانید برای چه چیزی مجوز دارد. بیشتر موسیقی‌های CC Trax غیرتجاری هستند، به این معنی که نمی‌توانید از آن درآمد کسب کنید، اما همچنان برای استفاده شخصی عالی است.

سایت Internet Archive

موسیقی Creative Commons

موسیقی Creative Commons

آرشیو اینترنت مکانی است که می توانید برای یافتن بسیاری از موارد رایگان به آن بروید. این یک کتابخانه غیرانتفاعی(بدون سود) از کتاب ها، فیلم ها، نرم افزارها و وب سایت های رایگان است. برای شروع مرور مجموعه موسیقی و کتاب های صوتی از بایگانی اینترنت نیز روی دکمه Audio کلیک کنید.

بیش از 7 میلیون قطعه ضبط شده در دسترس است، از برنامه های قدیمی رادیویی گرفته تا پخش اخبار و کنسرت های موسیقی زنده. نوع رسانه مورد نظر خود را فیلتر کنید و روی ضبط کلیک کنید تا جزئیات بیشتری در مورد آن ببینید.

سایت iBeat

موسیقی Creative Commons

موسیقی Creative Commons

iBeat بیت‌ها، حلقه‌ها(loops) و بریک‌های رایگان را برای دانلود تحت مجوزهای مختلف Creative Commons ارائه می‌دهد. آهنگ‌های رپ، آکوردهای پیانو و حلقه‌های درام را برای استفاده در تولیدات خود یا برای اهداف تجاری، مانند جینگل (jingles)، مرور کنید.

برای دانلود و استفاده از تراک‌ها (track ها) نیازی به ایجاد حساب کاربری نیست، که شروع را سریع و آسان می‌کند. فقط مطمئن شوید که مجوز خاص موسیقی دانلود شده را بررسی کنید، زیرا همه آنها برای استفاده تجاری نیستند.

سایت blocSonic 

موسیقی Creative Commons

موسیقی Creative Commons

blocSonic یک نت برچسب دیگر با بیش از 3000 قطعه موسیقی CC رایگان است که می توانید آن را دانلود کنید. بیشتر آن تحت مجوز غیرتجاری است، به این معنی که نمی توانید از آن برای کسب درآمد استفاده کنید، اما اگر موسیقی رایگان برای خود می خواهید، این یک منبع عالی دیگر است.

نسخه‌های جدید هنرمندان را از صفحه اصلی بررسی کنید یا از کاتالوگ دیدن کنید تا همه چیزهایی که blocSonic ارائه می‌کند را ببینید. با موسیقی بیش از 400 هنرمند، مطمئناً چیزی مطابق میل خود پیدا خواهید کرد.

سایت FreePD

موسیقی Creative Commons

موسیقی Creative Commons

تمام موسیقی های FreePD کاملا رایگان است، بدون نیاز به نسبت دادن هنرمندان هنگام استفاده از آن، حتی اگر به صورت تجاری از آن استفاده می کنید. اشتراک به شما امکان می‌دهد آهنگ‌های بیشتری را با کیفیت بالا دانلود کنید، اما برای اکثر مردم خدمات رایگان بسیار زیاد است.

با کلیک بر روی یکی از ده دسته بندی موسیقی، که ژانرها و حالات را پوشش می دهد، در وب سایت ساده جست و جو کنید. هر آهنگ با ایموجی های روشن برچسب گذاری شده است، که به راحتی می توانید موسیقی مورد نظر خود را با یک نگاه پیدا کنید.

سایت Looperman

موسیقی Creative Commons

موسیقی Creative Commons

Looperman هزاران حلقه موسیقی و صدای ضبط شده بدون حق امتیاز را برای استفاده شما دارد. به جامعه نوازندگان بپیوندید تا برای توسعه هنر خود از پشتیبانی برخوردار شوید یا برای یافتن موسیقی رایگانی که به دنبال آن هستید، تماس های ارزشمندی برقرار کنید.

برای استفاده از Looperman نیازی نیست که یک نوازنده باشید. هر کسی می‌تواند حلقه‌ها(loopها) و بیت‌ها را دانلود کند تا هر طور که نیاز دارد استفاده کند. مثل همیشه، مطمئن شوید که مجوز خاص Creative Commons برای موسیقی مورد نظر خود را قبل از استفاده از آن بررسی کنید.

در آنجا توقف نکنید، تصاویر رایگان نیز دریافت کنید!

این باید به شما کمک کند تا تمام موسیقی های Creative Commons بدون حق امتیاز مورد نیاز خود را پیدا کنید. اما چرا در آنجا توقف کنید؟ احتمالاً می خواهید که تصاویر نیز با موسیقی شما همراه باشد. پیدا کنید از کجا می توان تصاویر بدون حق چاپ را دریافت کرد تا همه نیاز های شما را پوشش دهد.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT