روش های کسب درآمد از بازی ها

معرفی 7 تا از جدیدترین روش های کسب درآمد از بازی ها

زمان مطالعه 11 دقیقه

در حالی که فکر می کنید که می ‌توانید با بازی ‌های ویدیویی به آسانی درآمد کسب کنید، اما باید این واقعیت را بپذیرید که این کار آنچنان آسانی نیست. در این مقاله چند گزینه جهت شروع، همچنین نحوه اطلاع از اینکه آیا آنها برای شما مناسب هستند یا خیر و نکاتی برای شروع این کار برایتان آورده شده است. در این پست به بررسی روش های کسب درآمد از بازی ها در سال 2022 می پردازیم.

نقد درآمد بازی

روش های کسب درآمد از بازی ها

در دنیای امروز و با پیشرفت تکنولوژی، مطمئناً می توان از طریق بازی های ویدیویی درآمد کسب کرد. اما حقیقت این است که انجام این کار قطعا کار سختی است.

بسیاری از کسانی که این مسیر را طی می کنند در عرض چند سال (یا چند ماه) منصرف می شوند زیرا جنبه کارگونه ی این فعالیت لذت بازی های ویدیویی را از بین می برد. مردم به جای اینکه آنچه را که دوست دارند به شغل حرفه ای تبدیل کنند، در نهایت از چیزی که زمانی دوست داشتند متنفر می شوند. و به دلیل شلوغی بازار نیز این مورد ریسک دارد. به ازای هر داستان مربوط به موفقیت، صدها نفر دیگر تلاش کردند و شکست خوردند.

کسب درآمد اولیه از طریق بازی کردن چیزی نیست که ما برای شروع به شما توصیه کنیم مگر اینکه جوان، مجرد و مایل به انجام این کار برای  چندین سال باشید و بدانید که ممکن است همه چیز در این راه بیهوده باشد. اما مطمئناً ممکن است که به نتیجه برسید!

در این مقاله چندین راه بالقوه برای شما وجود دارد که می توانید با انجام بازی های ویدیویی شروع به کسب درآمد کنید.

  1. به ازای پخش زنده پول دریافت کنید

روش های کسب درآمد از بازی ها

روش های کسب درآمد از بازی ها

هر کسی می ‌تواند گیم ‌پلی خود را در زمان واقعی پخش کند تا دنیا آن را ببیند. هدف خود را ایجاد یک مخاطب بزرگ (که می توانید با تبلیغات کسب درآمد کنید) یا یک مخاطب وفادار (برای کسب درآمد از طریق کمک های مالی و اشتراک) داشته باشید. بزرگ ترین پلتفرم برای استریم Twitch است، اما یوتیوب نیز یک گزینه خوب برای شما است.

چرا کسب درآمد از طریق استریم بازی ها دشوار است؟

زمان زیادی طول می کشد تا مخاطبان پخش زنده برای شما ایجاد شوند. ممکن است برای چندین ماه رکورد 10 بیننده همزمان را نشکنید و ممکن است برای سال ها همزمان 100 بیننده نیز نداشته باشید. واقعیت این است که اکثر پخش کننده ها هرگز به آن نقطه نمی رسند و باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای کسب درآمد از طریق پخش بازی های ویدیویی، به هزاران بیننده معمولی نیاز دارید.

چشم انداز این جریان بیش از حد اشباع شده است. چرا باید کسی شما را تماشا کند در حالی که جریان ‌های پر طرفدار دیگری برای تماشا وجود دارد؟ این قسمت قطعا برای شما مشکل ساز است. برای بهبود این روند، خود را با شوخ طبعی یا شخصیت متفاوت از دیگران متمایز کنید، با این که بازیکنی در سطح جهانی باشید یا با بازی هایی که هیچ کس دیگری انجام نمی دهد می توانید پیشرفت کنید.

شروع کردن

خوشبختانه، مانع ورود برای استریم نسبتا کم و محدود است. تنها چیزی که نیاز دارید یک کامپیوتر مناسب، چند بازی که بینندگان می خواهند تماشا کنند، یک شخصیت سرگرم کننده و نرم افزار پخش جریانی است. اطمینان حاصل کنید که سرعت آپلود اینترنت شما به اندازه کافی سریع است تا بتواند جریان را مدیریت کند، علاوه بر این که لازم است یک رایانه شخصی قدرتمند برای هر بازی که بازی می کنید داشته باشید.

برای بازی ‌های رایانه شخصی، نحوه شروع کار با Streamlabs OBS را در دیگر مقالات سایت توضیح داده‌ایم که یک گزینه عالی برای مبتدی ها است. اگر روی کنسول بازی می‌کنید، به یک کارت کپچر نیاز دارید که یک هزینه اضافی نیز برای شما در بردارد.

  1. متن خود را در روزنامه نگاری برای بازی امتحان کنید

روش های کسب درآمد از بازی ها

روش های کسب درآمد از بازی ها

دوست دارید نویسنده باشید؟ یا به یک سایت موجود بپیوندید یا سایت خود را راه اندازی کنید و شروع به نوشتن اخبار، بررسی ها و مصاحبه ها برای یک بازی، سبک یا صنعت خاص کنید. اگر برای یک سایت موجود می نویسید، می توانید به عنوان فریلنسر بر اساس هر مقاله پول دریافت کنید. اگر سایت خود را راه اندازی می کنید، می توانید از ترافیک خود با تبلیغات، اشتراک های Patreon یا موارد مشابه کسب درآمد کنید.

چرا کسب درآمد از نوشتن درباره بازی های ویدیویی سخت است؟

مانند بسیاری از انواع روزنامه نگاری، روزنامه نگاری بازی نیز بسیار رقابتی است. افراد زیادی برای امرار معاش می خواهند در مورد بازی ها بنویسند. اگر برای یک سایت موجود می نویسید، احتمالاً مجبور خواهید بود تا زمانی که نمونه کارها را ایجاد می کنید و مهارت های خود را ثابت می کنید، تقریباً برای هیچ کاری کار نکنید. اگر سایت خود را راه‌اندازی کنید، سال ‌ها طول می‌کشد تا مخاطبی ایجاد کنید که بتوانید از آن درآمد کافی برای زندگی داشته باشید.

روزنامه نگاری می تواند فشرده باشد. برای خبر نویسی، باید در تمام ساعات شبانه روز به انواع منابع دسترسی داشته باشید تا قبل از اینکه دیگران این کار را انجام دهند، اطلاعات بیشتری دریافت کنید. بررسی ها و مصاحبه ها زمان زیادی را صرف انجام صحیح می کند. و به طور کلی، نوشتن هر روز می تواند انرژی ذهنی زیادی را از شما تخلیه کند.

شروع کردن

به دنبال موقعیت های باز در سایت های بازی با اندازه متوسط ​​باشید. فعلاً سایت‌ های اصلی بازی مانند IGN را فراموش کنید و استارت ‌آپ ‌هایی را که خواننده ندارند نادیده بگیرید. مطمئن شوید که چند نمونه نوشته در دست دارید. درخواست خود را ارسال کنید (به همراه نمونه های نوشتاری) و به بهترین ها امیدوار باشید. اگر نمونه کار قبلی برای ارائه ندارید، ابتدا نوشتن داوطلبانه را برای سایت های کوچکتر در نظر بگیرید.

راه اندازی سایت روزنامه نگاری بازی خود را تا زمانی که چندین سال تجربه نوشتن برای یک سایت معتبر نداشته باشید، توصیه نمی کنیم. نوشتن هر روز به اندازه کافی سخت است. مدیریت یک سایت به علاوه ی آن قطعا سخت تر است. این یک سطح کاملاً جدید از تلاش است که به راحتی می تواند منجر به فرسودگی شغلی در شما شود.

  1. راهنما ها و آموزش های بازی های ویدیویی ایجاد کنید

بسیاری از تازه واردان به برخی بازی‌ ها عاشق خواندن راهنما ها هستند، مخصوصاً برای عناوین چند نفره بازیکن در مقابل بازیکن (PvP). بنابراین بازاری برای کسب درآمد با ارائه اطلاعات مفیدی که این افراد می خواهند یاد بگیرند برای شما  وجود دارد.

شما می توانید چندین مسیر را برای راهنما های بازی انتخاب کنید، مانند ایجاد یک وب سایت برای راهنما های مکتوب، آپلود راهنما های ویدیویی در YouTube، یا انتشار راهنما ها به عنوان کتاب الکترونیکی. دو مورد اول اغلب با تبلیغات و یا کمک های مالی کسب درآمد می شوند، در حالی که مسیر کتاب الکترونیکی از طریق فروش درآمد کسب می کند.

چرا کسب درآمد از طریق راهنماهای بازی چالش برانگیز است؟

هر کسی می تواند یک راهنما بنویسد. برای به دست آوردن هر نوع پولی از آن، باید راهنما هایی برای بازی های محبوب ایجاد کنید اما هر چه بازی محبوب تر باشد، رقابت بیشتری در این مسیر خواهید داشت. برای اینکه راهنما های خود را متمایز کنید، باید بینش بیشتری نسبت به دیگران ارائه دهید، که به این معنی است که زمان زیادی را سرمایه گذاری کرده و خود را به عنوان یک متخصص معرفی کنید.

علاوه بر این، به مهارت های نوشتاری قوی نیاز دارید. راهنما ها باید متراکم و جامع و در عین حال سرگرم کننده و قابل درک باشند. مهارت های قالب بندی ضروری است، این موارد چه در حال انتشار کتاب های الکترونیکی یا نوشتن برای وب باشید.

به عنوان یک مثال، GameFAQs “Bounty Program” به شما پاداش نقدی می دهد که اولین کسی باشید که یک راهنمای جامع برای عنوانی در آن بنویسید. برای اکثر این راهنما ها حداقل 200 دلار پرداخت می کنند که این مورد عالی به نظر می رسد. اما وقتی میزان زمانی که برای تسلط بر بازی و توضیح هر جنبه کوچک آن نیاز دارید را در نظر بگیرید، درآمدی بسیار کمتر از حداقل دستمزد در ساعت خواهید داشت.

روش های کسب درآمد از بازی ها

روش های کسب درآمد از بازی ها

شروع کردن

یک بازی محبوب پیدا کنید، متوجه شوید که بازیکنان با چه چیزی مشکل دارند، نکات آن مشکل را یاد بگیرید، سپس به دیگران بیاموزید که چگونه بر آن غلبه کنند.

در بازی ‌های نقش ‌آفرینی آنلاین انبوه چند نفره (MMORPG)، به دنبال راهنما های طلایی، راهنما های سطح ‌سازی و راهنما های حمله باشید. برای بازی‌ های PvP مانند Overwatch یا Valorant، به سراغ راهنمای ساخت و راهنمای مکانیک بروید. و برای بازی‌ های تک‌نفره، احتمالاً با راهنما های متمرکز در موضوعاتی مانند کسب یک دستاورد یا جایزه خاص، بیشترین موفقیت را خواهید داشت. راهنما های شروع محبوب هستند، اما رقابت زیادی دارند.

  1. یک پادکست بازی یا کانال یوتیوب را میزبانی کنید

حرف های زیادی برای گفتن دارید؟ سعی کنید یک نمایش روزانه، هفتگی یا ماهانه مرتبط با بازی ایجاد کنید. این کار می تواند یک بحث میزگرد مبتنی بر عقیده، یک سری مصاحبه با بازیکنان برجسته، نکات و ترفند هایی برای یک بازی خاص یا هر چیز جالب دیگری باشد.

پادکست ‌ها و ویدیو های YouTube را می‌ توان با تبلیغات، حمایت ‌های مالی و سایر اشکال درآمدزایی YouTube کسب درآمد کرد. به ویژه، این قالب را می توان از طریق اشتراک های Patreon نیز پشتیبانی کرد.

چرا کسب درآمد با نمایش های بازی سخت است؟

قبل از اینکه درآمدی را مشاهده کنید، باید مخاطبان قابل توجهی ایجاد کنید. نمایش شما باید به اندازه کافی قانع کننده باشد که مردم بتوانند آن را تنظیم کنند. اگر خسته کننده، کم عمق، کیفیت تولید ضعیف یا ناسازگار باشد، نمایش شما موفق نخواهد شد.

به نوعی، این مانند ترکیبی از راهنماها (#3) و پخش زنده (#1) است. شما به دانش و بینش یک خالق راهنما، به علاوه سخت کوشی و کاریزمای یک استریمر نیاز دارید.

نکته مثبت این است که محتوای پادکست نباید به اندازه یک راهنما عمیق باشد و شخصیت شما نباید به اندازه یک استریمر متمایز باشد. برای مثال می توانید یک کانال را به اخبار بازی در مورد یک ژانر خاص اختصاص دهید. مجبور نیستید ساعت ها مردم را به صورت زنده سرگرم کنید، اما همچنان باید به یک برنامه منظم متعهد باشید.

شروع کردن

ما در دیگر مقالات سایت در مورد راه اندازی پادکست خود و راه اندازی کانال YouTube شما توضیحاتی نوشته ایم. اینها منابع خوبی برای شروع هستند.

  1. برنده مسابقات بازی و کسب حامی مالی

روش های کسب درآمد از بازی ها

روش های کسب درآمد از بازی ها

مسابقات برای عناوین PvP مانند بازی های مبارزه ای رایج است. البته هرچه محبوبیت بازی بیشتر باشد، استخر های جایزه بزرگتر می شوند. اگر به اندازه کافی برای پیوستن به یک سازمان ورزش های الکترونیکی مهارت دارید، ممکن است بتوانید از طریق برنده شدن و حمایت های مالی حقوق قابل قبولی کسب کنید. بیشتر گیمرهای رقابتی نیز از پخش زنده (#1) برای درآمد اضافی بهره می برند.

چرا کسب درآمد از طریق مسابقات بازی های ویدیویی آسان نیست؟

همه ی افراد چیز هایی که برای برنده شدن لازم است را ندارند. شما می توانید یک بازیکن در سطح جهانی باشید و همچنان در اوایل یک تورنمنت حذف شوید و با هیچ بردی از آنجا خارج شوید. حتی اگر مقداری پول نقد برنده شوید، ممکن است هزینه هتل ها و پروازها را پوشش ندهد. اگر به طور مداوم در اوج نیستید، زندگی با برنده شدن را فراموش کنید.

علاوه بر این، صنعت ورزش های الکترونیکی هنوز نسبتاً جوان است. حتی اگر در یک تیم معتبر موقعیتی کسب کنید، “حقوق” می تواند کمتر از حداقل دستمزد باشد. این صنعت با هنرمندان و دزدانی که گیمر های ساده لوح را شکار می کنند گرفتار شده است. داستان هایی در مورد بازیکنانی که آنچه را که به آنها وعده داده شده است، پرداخت نمی کنند، هر از گاهی در اخبار ظاهر می شود.

شروع کردن

یک بازی PvP محبوب با تورنمنت های زیاد و علاقه شدید سازمان های ورزش های الکترونیکی را پیدا کنید. تمرین کنید، تمرین کنید و بیشتر تمرین کنید. همانطور که بهتر می شوید، با سایر گیمر های حرفه ای ارتباط برقرار کنید تا نام خود را در معرض دید عموم قرار دهید. شروع کوچک با مسابقات محلی برای بازی‌ های محبوب، مانند Super Smash Bros. یا CS: GO را حتما در نظر بگیرید.

اگر کاملا واقع بین باشید، احتمالاً شانس بهتری خواهید داشت (و درآمد بیشتری کسب خواهید کرد) با دنبال کردن حرفه ای به عنوان یک پخش کننده غیررقابتی. به این ترتیب، مردم همچنان از تماشای شما لذت خواهند برد، حتی اگر شما مطلقاً بهترین نباشید.

  1. برای تست بازی ها پول دریافت کنید

بازی ها قبل از انتشار مراحل مختلف توسعه را طی می کنند. در نزدیکی زمان تکمیل، توسعه ‌دهندگان به افراد خارجی نیاز دارند تا بازی‌ های خود را با چشمانی تازه آزمایش کنند. به عنوان یک Playtester، وظیفه شما این است که همه چیز هایی را که توسعه‌ دهنده از شما می ‌خواهد بررسی کنید، که شامل یافتن و مستند سازی باگ‌ ها و سایر مسائل می‌شود.

چرا کسب درآمد از طریق تست بازی ها دشوار است؟

این روزها تستر شدن خیلی سخت نیست، اما می تواند کاری خسته کننده باشد. بازی به گونه ‌ای که عمداً بازی ‌ها را خراب کند، به سرعت خسته ‌کننده می‌شود، به خصوص اگر مجبور باشید پس از هر بازبینی بازی، مکان ‌های مشابه را نیز بررسی کنید.

دستمزد در این کار عالی نیست (همتراز با حداقل دستمزد، یا کمی بهتر از آن). و مگر اینکه بتوانید یک موقعیت داخلی در یک شرکت بازی سازی بزرگ بدست آورید، بیشتر موقعیت های تست بازی برای بازی های موبایلی است که به اندازه نسخه های کامل کنسول ها و رایانه های شخصی هیجان انگیز نیستند.

شروع کردن

برای تست پخش درخواستی، به خدماتی مانند PlaytestCloud، BetaFamily و BetaTesting مراجعه کنید. تبدیل شدن به یک آزمایش کننده داخلی در یک شرکت سخت تر است. شما باید تابلو های شغلی، شرکت های تحقیقاتی را برای موقعیت های باز جستجو کنید، درخواست ها را ارسال کنید و به بهترین ها امیدوار باشید. به دنبال استودیو های مستقل واقع در منطقه شما می تواند راه خوبی برای وارد کردن پای شما به این بازار باشد.

  1. فروش اکانت یا اقلام دیجیتال

اگر زمان کافی را در برخی از بازی ‌ها صرف کرده‌اید، ممکن است بتوانید حساب خود یا آیتم ‌های درون بازی خود را به بازیکنان دیگر «برگردانید». به عنوان یک مثال، می ‌توانید برخی از کارت‌ های تجاری Steam را که از طریق بازی کردن به دست آورده‌اید، به بازیکنانی که می ‌خواهند آنها را جمع ‌آوری کنند، دوباره بفروشید. در حالی که از این طریق پول زیادی به دست نخواهید آورد، ممکن است بتوانید به اندازه کافی برای خرید بازی بعدی خود درآمد کسب کنید.

همچنین ممکن است بتوانید اکانت ها را بفروشید. به عنوان مثال، در Overwatch، تمرین استفاده از یک حساب کاربری “اسمورف” (یک حساب ثانویه که رتبه بسیار پایین ‌تری نسبت به سطح مهارت واقعی بازیکن دارد) رایج است. از آنجایی که برای انجام مسابقات رقابتی باید به سطح معینی برسید، بازیکنانی که می خواهند اسمورف بزنند ممکن است به دنبال خرید یک حساب کاربری باشند تا در وقت خود صرفه جویی کنند. به طور مشابه، اگر شما در بازی از آنها بهتر باشید، ممکن است یک بازیکن به شما پول بدهد تا رتبه مهارت حساب خود را رتبه بندی کنید.

راه های دیگری برای خلاقیت در این زمینه وجود دارد. ممکن است از سایت هایی مانند Fiverr برای فروش “خدمات بازی” به افرادی که علاقه مند هستند استفاده کنید. شاید کسی تنها باشد، بخواهد شریکی را برای یک ساعت با او جمع کند و هزینه امتیاز را نیز به شما بپردازد.

چرا کسب درآمد از این راه بازی سخت است؟

در حالی که این شکل از درآمد بازی به تعهد کمتری نسبت به بسیاری از موارد ذکر شده در بالا نیاز دارد، هنوز هم یک کار کامل نیست. مگر اینکه قبلاً حساب ‌های اضافی یا موارد کمیاب داشته باشید، زمانی که باید برای به دست آوردن آن‌ها صرف کنید، ارزش دنبال کردن آن را ندارد.

فعالیت کردن در یک بازی فقط برای به دست آوردن کارت های جدید یا رسیدن به یک سطح مشخص خسته کننده است، درست مانند تست بازی. و هیچ تضمینی وجود ندارد که کسی بخواهد چیزی را که شما می فروشید بخرد.

بسته به شرایط خدمات یک بازی خاص، فروش حساب کاربری یا موارد دیگر ممکن است خلاف قوانین باشد. همیشه قبل از اینکه این کار را امتحان کنید مطمئن باشید که هیچ کار اشتباهی برای پیشبرد هدفتان، انجام نمی دهید.

شروع کردن

در مورد بازی هایی که دوست دارید بازی کنید تحقیق کنید و ببینید چه اقلامی از آنها به قیمت خوب می فروشند. سایتی مانند PlayerAuctions به ارتباط خریداران و فروشندگان اقلام بازی کمک می کند.

کسب درآمد از طریق بازی های ویدیویی هنوز در این بازار کار می کند

بازی ها سرگرم کننده هستند زیرا راهی برای فرار از واقعیت به ما می دهند. هنگامی که بازی به شغل شما تبدیل می شود، این جنبه از فرار از بین می رود و احتمالاً ویژگی سرگرم کننده نیز همینطور خواهد بود. عاشق بازی کردن هستید؟ قبل از تبدیل آن به یک شغل بالقوه، خوب فکر کنید. ممکن است از دنبال کردن این راه‌ها برای کسب درآمد از بازی‌ها پشیمان شوید.

اگر هنوز هم می ‌خواهید پیشرفت کنید، فرصت‌ هایی که در اینجا مورد بحث قرار می ‌گیرند، بهترین راه‌ ها برای ایجاد یک زندگی مرتبط با بازی در حال حاضر هستند. مشاغل دیگری در زمینه بازی های ویدیویی وجود دارد، اما آنها به اندازه موارد فوق شامل بازی واقعی نیستند.البته همیشه این گزینه وجود دارد که بتوانید بازی خود را بسازید و از طریق فروش و همچنین خرید های درون برنامه ای یا تبلیغات کسب درآمد کنید. اما توسعه بازی ها زمان زیادی می برد و به مجموعه ای کاملاً متفاوت از مهارت ها نیاز دارد.

امیدواریم این مقاله در زمینه ی کسب درآمد از بازی به شما کمک کرده باشد و همچنین دید وسیع تری از این بازار به شما ارائه داده باشد. در نظر داشته باشید جهت شروع فعالیت خود در این زمینه بایستی به طور کامل تحقیق کنید تا وقت و انرژی شما بیهوده تلف نشود.

منبع : makeuseof

امتیاز 4.2/5 - از 4 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT