موتور جستجوی عکس

9 موتور جستجوی عکس را بیشتر بشناسید!

زمان مطالعه 8 دقیقه

موتورهای جستجویی هستند که می توانند شخصی را از عکس او پیدا کنند. در اینجا چندین موتور جستجوی تشخیص چهره وجود دارد که باید امتحان کنید. موتور جستجوی عکس را در ادامه معرفی کرده ایم.

برای یافتن یک فرد آنلاین فقط یک عکس لازم است، اما جستجوی چهره معکوس می تواند کارهای بیشتری انجام دهد. موتورهای جستجوی چهره می‌توانند پروفایل‌های حساب یا افراد مشهور (مشهور) را نشان دهند و در کنار هوش مصنوعی، حتی می‌توانند سن، جذابیت یا BMI افراد را تخمین بزنند.

جستجوی تصاویر گوگل: جستجوی چهره معکوس

آیا می دانستید که می توانید در گوگل با تصاویر جستجو کنید؟ به جای یک کلمه کلیدی، می توانید از یک تصویر برای جستجوی تصاویر مشابه استفاده کنید. برای جستجو بر اساس تصویر، روی نماد دوربین کلیک کنید. می‌توانید URL تصویر را جای‌گذاری کنید یا تصویری را آپلود کنید و Google تصاویر مشابه را پیدا خواهد کرد.

علاوه بر این، تنها با افزودن کمی کد می توانید چهره ها را در گوگل جستجو کنید.

وقتی به جستجوی تصاویر گوگل می‌روید، درخواست خود را وارد کنید، Enter را بزنید و سپس «&imgtype=face» (بدون نقل قول) را به انتهای URL جستجو یا درست قبل از رشته‌ای که با & شروع می‌شود اضافه کنید. این کار نتایج جستجوی مرتبط با چهره شما را بیشتر بهبود می بخشد.

در زیر یک مثال قبل و بعد از جستجوی “ریحان” وجود دارد که می توانید خودتان آن را امتحان کنید:

هنگامی که نوع تصویر را به URL اضافه کردید، این گزینه را نیز در زیر ابزارها > نوع پیدا خواهید کرد. گوگل همچنین تشخیص چهره خود را در Google Photos ارائه می دهد، به این معنی که می توانید عکس های خود را برای افراد و حتی حیوانات خانگی جستجو کنید.

FaceCheck.ID: عکس ها را در مقابل پروفایل های آنلاین بررسی کنید

FaceCheck.ID یک موتور جستجوی تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی است که به شما کمک می‌کند پروفایل‌های اجتماعی افراد، حساب‌های آنلاین و هرگونه سوابق کیفری موجود آنلاین را پیدا کنید.

هنگامی که عکسی را ارسال می کنید، باید موافقت کنید که با شخصی مواجه نشوید، مورد آزار و اذیت قرار نگیرید، تحت تعقیب قرار نگیرید، یا باج گیری نکنید، یا از اطلاعاتی که با استفاده از این ابزار جمع آوری می کنید سوء استفاده نکنید.

در مورد من، هفت عکس از من و ده‌ها شباهت را شناسایی کرد، برخی چاپلوس‌کننده، برخی کمتر، مانند شخصی که در رادار مجرم ثبت شده بود. خوشبختانه حتی FaceCheck.ID هم در این مسابقه خیلی مطمئن نبود، زیرا تنها امتیاز 58 را به آن داد و آن را به یک مسابقه ضعیف تبدیل کرد.

Pinterest: جستجوی عکس معکوس

مانند گوگل، پینترست دارای گزینه جستجوی عکس معکوس است که می توانید از آن برای یافتن عکس ها یا چهره های مشابه استفاده کنید. ابتدا یک پین مناسب Pinterest پیدا کنید یا با آپلود عکس مورد نظر خود، پین خود را ایجاد کنید.

سپس پین Pinterest را باز کنید و روی نماد ذره بین در گوشه سمت راست پایین تصویر کلیک کنید. پینترست اکنون پین های مشابهی را به شما نشان می دهد.

چیزی که در مورد جستجوی عکس معکوس Pinterest شگفت انگیز است این است که می توانید با انتخاب بخشی از تصویر نتایج را بهبود ببخشید. فقط قاب انتخابی را به صورت ناحیه ای تنظیم کنید. به عبارت دیگر، اگر از یک عکس گروهی استفاده می‌کردید، می‌توانید با کشیدن قاب اطراف صورت فرد خاصی را جستجو کنید.

واضح است که شما فقط می‌توانید تصاویر پین‌شده در Pinterest را پیدا کنید که کارایی این ابزار را محدود می‌کند.

موتور جستجوی عکس: PicTriev: تشخیص چهره

PicTriev با جستجوی واقعی چهره‌های مشابه یک قدم جلوتر می‌رود. متأسفانه، این ویژگی محدود به افراد مشهور شبیه است.

کاری که شما انجام می دهید این است که URL را اضافه کنید یا عکسی را با فرمت JPG یا JPEG با اندازه ای که بزرگتر از 200 کیلوبایت نباشد آپلود کنید، و موتور جستجو تصاویر مشاهیر را که به صورت آنلاین پیدا شده اند را برمی گرداند.

برای اهداف نمایشی، من از هد شات خودم استفاده کردم. در حالی که PicTriev به درستی من را به عنوان اکثراً زن معرفی کرد، شماره یک مسابقه جیسون کلارک بود. با این حال، تخمین سنی 30 بسیار متملقانه است.

اگر به دنبال تصویر افراد مشهور بگردید، بسیار بهتر عمل می کند.

PicTriev همچنین به شما امکان می دهد شباهت دو چهره را مقایسه کنید یا تخمین بزنید که آیا عکس های دو چهره یک شخص هستند یا خیر. روی نماد متر در بالا سمت راست کلیک کنید، دو عکس را آپلود کنید، مشابهت یا هویت را انتخاب کنید و اجازه دهید PicTriev محاسبات خود را انجام دهد.

TinEye: جستجوی عکس معکوس

جستجوی عکس معکوس TinEye تقریباً مانند گوگل کار می کند. می توانید یک تصویر آپلود کنید یا یک URL را جایگذاری کنید و آن را جستجو کنید. TinEye دیگر از اپراتورهای جستجو پشتیبانی نمی کند و آن را ساده و اساسی می کند.

در آزمایش من، TinEye سه نتیجه پیدا کرد که گوگل یکی از آنها را وارد نکرده بود زیرا سایت سال‌ها پیش از بین رفت. همچنین، نتیجه جدیدی را که برادر بزرگش گرفته بود، از دست داد. برای من، این نشان می دهد که فهرست جستجوی TinEye تا حد زیادی قدیمی است.

برخلاف گوگل، TinEye مستقیماً به صفحاتی که تصاویر را پیدا کرده است پیوند می‌دهد و تصاویر مشابه را نادیده می‌گیرد.

موتور جستجوی عکس: PimEyes: جستجوی چهره

مشابه جستجوی چهره معکوس گوگل، PimEyes از تصاویر و تشخیص چهره برای جستجوی چهره های مشابه در بیش از 10 میلیون وب سایت استفاده می کند. دموهایی که از چهره های مشهوری مانند آنجلینا جولی یا زک افرون استفاده می کنند امیدوارکننده به نظر می رسند.

به عنوان مثال، می توانید با استفاده از چهار عکس مختلف به طور همزمان، چهره جنیفر آنیستون را جستجو کنید. PimEyes عکس های اصلی و همچنین سایر عکس های آنیستون را پیدا خواهد کرد.

عجیب است، در حالی که این برنامه تصاویر اصلی مورد استفاده برای جستجو را پیدا می کند، شباهت فقط در حدود 70 درصد امتیاز دارد. آیا نباید به 100 درصد نزدیکتر باشد؟ یا اینکه الگوریتم وضوح تصویر، اندازه، روشنایی و سایر تغییرات دیجیتال را در نظر می گیرد؟

من خودم این سرویس را امتحان کردم و سه عکس مختلف از خودم را برای تجزیه و تحلیل در اختیار PimEyes قرار دادم.

عکس‌های دیگری از من در اینترنت یافت می‌شود، اما PimEyes آنها را پیدا نکرد. بهترین چیزی که می توانست پیدا کند، چهره شخص دیگری بود که 62 درصد شباهت داشت. ظاهراً تصاویر من در یکی از ده میلیون سایتی که توسط PimEyes آنالیز شده است ظاهر نمی شوند.

توجه داشته باشید که PimEyes یک معامله 24 ساعته ارائه می دهد که دسترسی به نتایج جستجوی برتر خود را باز می کند. اما با توجه به نتایج مشکوک من، پرداخت هزینه برای این سرویس را توصیه نمی کنم.

Betaface: نسخه ی نمایشی تشخیص چهره

Betaface یک جستجوی تشخیص چهره شبیه به شناسایی عکس PicTriev ارائه می دهد. می توانید یک تصویر آپلود کنید یا URL تصویر را ارسال کنید. ابتدا این ابزار تصویر را تجزیه و تحلیل می کند. روی مستطیل کشیده شده در اطراف صورت کلیک کنید تا نتایج دقیق را ببینید.

در مرحله بعد، می‌توانید روی یکی از دکمه‌ها کلیک کنید تا چهره‌ها (با سایر تصاویری که آپلود کرده‌اید) مقایسه کنید، افراد مشهور را جستجو کنید، ویکی‌پدیا را جستجو کنید، یا افراد مشهور را برای هر چهره شناسایی شده مرور کنید. نتایج یا در زیر عکس تجزیه و تحلیل شده ظاهر می شوند یا (برای افراد مشهور جستجو) در یک برگه مرورگر جدید.

این ابزار برای آپلود و مقایسه عکس ها به صورت انبوه مفید است. علاوه بر طبقه‌بندی چهره‌ها بر اساس 22 نقطه اساسی صورت و 101 نقطه حرفه‌ای، می‌توانید اندازه‌گیری‌های هندسی و رنگی گسترده و همچنین ویژگی «فقط بهترین چهره» را فعال کنید. هر دوی اینها پردازش را کند می کنند، اما کیفیت مسابقات شما را افزایش می دهند.

من چقدر عادی هستم؟: مقایسه چهره

ای کاش خاص بودی؟ این تجربه AI روایت شده نشان می دهد که چگونه الگوریتم ها سن، جنسیت، جذابیت، احساسات، BMI، امید به زندگی و موارد دیگر را فقط بر اساس چهره شما قضاوت می کنند. اگر می خواهید چهره خود را از طریق وب کم خود در معرض دید قرار دهید، این یک آزمایش سرگرم کننده است.

دوبار امتحان دادم نتایج هر دو بار کاملاً اشتباه بود. بار اول الگوریتم فکر کرد من یک مرد هستم و 33 درصد نمره نرمال به من داد. بار دوم به درستی من را زن قضاوت کرد و 18 درصد نمره نرمال به من داد.

این پروژه هنری توسط Tijmen Schep با استفاده از بودجه اتحادیه اروپا توسعه یافته است. شرایط و ضوابط را بخوانید تا از نحوه استفاده از داده های خود مطلع شوید.

موتور جستجوی عکس: Everypixel Age Recognition: Face Recognition

این ابزار از یک عکس برای حدس زدن سن سوژه استفاده می کند. این یک نمایش API یادگیری ماشینی است که جزئیات دیگری را نیز پوشش می دهد که هوش مصنوعی می تواند از تصاویر بصری بیاموزد، مانند جنسیت، شادی، نژاد، تحصیلات یا شغل سوژه.

در حالی که حدس من این است که من در عکس 27 ساله به نظر می رسم کاملاً چاپلوس کننده است، اما خیلی دور است. همچنین با 58 درصد اطمینان حدس زد که من قفقازی هستم و 46 درصد با اطمینان از عینک زدنم. خوب؟

مایکروسافت قبلاً ابزار مشابهی را ارائه می کرد و جزئیات جالبی را آموخت. ظاهراً پوشیدن کلاه می‌تواند شما را جوان‌تر نشان دهد، در حالی که عینک شما را پیرتر نشان می‌دهد و از دست دادن ریش‌تان نیز می‌تواند چند سالی را بتراشد.

از خدمات جستجوی چهره پولی خودداری کنید

بسیاری از ابزارها برای یافتن افراد از طریق عکس پیشنهاد می کنند، اما تنها تعداد کمی از آنها رایگان و قابل اعتماد هستند. برای مثال، گربه ماهی اجتماعی، خود را به عنوان یک موتور جستجوی مردمی جامع معرفی می کند که در شبکه های اجتماعی، انجمن ها و سایر سایت های شبکه آنلاین جستجو می کند.

با این حال، پس از تکمیل جستجو با موارد مشابه، تا زمانی که هزینه ای پرداخت نکنید، نتایج را مشاهده نخواهید کرد. اکثر این خدمات پولی نمی توانند نتایجی را ارائه دهند که به طور قابل توجهی بهتر از ابزارهای رایگان ارائه شده در بالا هستند، بنابراین بهتر است از آنها دوری کنید.

اگر سعی کرده اید سرقت هویت، نقض حق نسخه برداری یا بدتر از آن را با این ابزارها کشف کنید، به جای آن کمک حرفه ای را در نظر بگیرید.

صورت شما چه چیزی را آشکار می کند؟

ابزارهای تشخیص چهره و جستجو طیف وسیعی از برنامه های کاربردی مفید دارند. آنها نه تنها می توانند به پلیس کمک کنند تا مظنونان را از تصاویر دوربین های امنیتی شناسایی کند. آنها همچنین می توانند به عکاسان حرفه ای یا شرکت های رسانه ای کمک کنند تا مطالب بصری را فهرست کرده و آرشیوهایی بزرگ و آسان برای جستجو بسازند. علاوه بر این، تشخیص چهره می تواند جایگزین رمزها و کلیدها شود.

اما هر ابزاری یک جنبه تاریک دارد. چندی پیش، کلاهبرداری بازاریابی ویروسی Facezam نشان داد که تشخیص چهره چه کاری می تواند برای حریم خصوصی شما انجام دهد. سازندگان این برنامه ادعا کردند که در عرض چند ثانیه، می‌توانید با آپلود کردن عکس چهره هر کسی، پروفایل فیسبوک را پیدا کنید. اساسا، FindFace برای فیس بوک.

در حالی که چنین اپلیکیشنی خط‌مشی‌های حریم خصوصی فیس‌بوک را نقض می‌کند، فیسبوک خود از جستجوی مبتنی بر تشخیص چهره برای شناسایی افراد در عکس‌ها استفاده می‌کند (مگر اینکه این ویژگی را غیرفعال کرده باشید). و احتمالاً موتور جستجوی چهره فیسبوک بهتر از ابزار شناسایی FBI است.

چرا؟ از آنجا که شما داوطلبانه پایگاه داده فیس بوک را با عکس های بسیار متنوع پر کرده اید، همه به هوش مصنوعی آن کمک می کند تا سریعتر از آنچه FBI تصور می کرد بهبود یابد. و همه چیز قانونی است. شما همیشه نمی توانید چهره خود را پنهان کنید، اما می توانید از حریم خصوصی خود به صورت آنلاین محافظت کنید.

امتیاز 1/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT