نحوه استفاده از ChatGPT به عنوان دستیار شخصی برای کار

نحوه استفاده از ChatGPT به عنوان دستیار شخصی برای کار

زمان مطالعه 6 دقیقه

آیا می خواهید در زمان صرفه جویی کنید و در کار بهره وری بیشتری داشته باشید؟ با نحوه استفاده از ChatGPT به عنوان دستیار شخصی خود آشنا شوید. استفاده از ChatGPT به عنوان دستیار شخصی را یاد بگیرید.

وقتی می توانید از ChatGPT استفاده کنید چه کسی به دستیار شخصی پولی نیاز دارد؟ مجهز به درک زبان طبیعی و اطلاعات گسترده، ChatGPT می تواند به شما کمک کند تا وظایف خود را به موقع انجام دهید.

استخدام دستیاران اجرایی زمانی از امتیازات مدیران عامل بود. امروزه هوش مصنوعی می تواند EA (دستیار اجرایی) هر کسی باشد. اگر برای کارهای مدیریتی به کمک نیاز دارید.

1. از ChatGPT بخواهید لیست کارهای شما را مدیریت کند

ChatGPT می تواند لیست کارهای شما را سازماندهی کند و ضرب الاجل های مهم را به شما یادآوری کند. راه های زیادی برای استفاده از ChatGPT برای مدیریت زمان وجود دارد. درخواست از هوش مصنوعی برای اولویت بندی وظایف شما می تواند در زمان شما صرفه جویی کند.

اگر اولین تعامل شما با ChatGPT است، با توضیح اینکه از ChatGPT به عنوان دستیار شخصی برای مدیریت کار استفاده خواهید کرد، شروع کنید. در این مثال، از دستور زیر استفاده کردیم: “Hello ChatGPT! من از شما به عنوان دستیار شخصی برای مدیریت وظایفم استفاده خواهم کرد. بیا شروع کنیم!”

نحوه استفاده از ChatGPT به عنوان دستیار شخصی برای کار

نحوه استفاده از ChatGPT به عنوان دستیار شخصی برای کار

ما از ChatGPT پرسیدیم که آیا با روش ABCDE، نمونه ای از روش مدیریت کار برای بهره وری، آشنایی دارد یا خیر. از آنجایی که هوش مصنوعی مستعد توهم است، باید بررسی می کردیم که آیا می تواند کار را به درستی انجام دهد یا خیر.

هنگامی که از پاسخ راضی شدیم، لیست وظایف خود را به ChatGPT دادیم و از آن خواستیم که این لیست را با استفاده از روش ABCDE سازماندهی کند. به یاد داشته باشید که اهمیت یا فوریت هر کار را مشخص کنید تا به ChatGPT کمک کنید تا ترتیب تکمیل آنها را بفهمد.

ChatGPT به سرعت وظایف ما را به ترتیب اهمیت و فوریت فهرست کرد. همچنین توضیحات کوتاهی از روند فکری خود به ما ارائه کرد و نشان داد که چرا فهرست را به ترتیب خاصی مرتب کرده است.

نحوه استفاده از ChatGPT به عنوان دستیار شخصی برای کار

نحوه استفاده از ChatGPT به عنوان دستیار شخصی برای کار

پس از درخواست از ChatGPT برای کمک به شما در اولویت بندی کارها، از این دستورات بعدی استفاده کنید:

. یک کار را به لیست وظایف خود اضافه کنید: «ChatGPT، لطفاً «ارائه ارائه برای جلسه بازاریابی» را به لیست کارهای فردای من اضافه کنید.»

. از ChatGPT برای راهنمایی بیشتر بخواهید: “چگونه می توانید در هر کار به من کمک کنید؟”

. بازیابی لیست وظایف: “ChatGPT، می توانید یک نمای کلی از وظایف فعلی من به من بدهید؟”

. کارها را به‌عنوان تکمیل‌شده علامت‌گذاری کنید: «ChatGPT، لطفاً کار ارائه را به‌عنوان تکمیل‌شده علامت‌گذاری کنید».

. ویرایش وظایف: «ChatGPT، آیا می‌توانید مهلت گزارش را به پس فردا به‌روزرسانی کنید؟»

2. از ChatGPT برای کمک نوشتن بخواهید

ChatGPT فقط یک مدیر وظیفه نیست. همچنین یک دستیار نوشتن همه کاره است. چه برای ایجاد یک ایمیل قانع کننده، صیقل دادن گزارش یا تولید محتوای خلاقانه به کمک نیاز داشته باشید، ChatGPT می تواند به شما کمکی مجازی کند.

زمینه و دستورالعمل‌ها را ارائه دهید و ChatGPT می‌تواند پیشنهاداتی ارائه دهد، پیش‌نویس‌ها را اصلاح کند یا حتی محتوا تولید کند. مانند این است که یک ویرایشگر ماهر در کنار خود داشته باشید که 24/7 در دسترس است.

در این درخواست، ما از ChatGPT برای ایجاد رزومه یک صفحه‌ای برای نوشتن رزومه کمک خواستیم. ما از اعلان استفاده کردیم: «آیا می‌توانید به من کمک کنید تا یک خلاصه رزومه ایجاد کنم؟ به من اطلاع دهید که چه جزئیاتی نیاز دارید.”

برای کمک به ChatGPT در یافتن بهترین پاسخ، «به من اطلاع دهید به چه جزئیاتی نیاز دارید» را در درخواست خود اضافه کردیم. ChatGPT بر اساس آنچه می داند نتایجی را ارائه می دهد. اگر می‌خواهید نتیجه دقیق‌تر باشد، اطلاعات محکمی در اختیار آن قرار دهید.

پاسخ ChatGPT برای رزومه خیلی طولانی بود، بنابراین از آن خواستیم که پاسخ خود را در دو تا سه جمله خلاصه کند. بعداً متوجه شدیم که هنوز برای سلیقه ما طولانی است، بنابراین یک جمله از پاسخ ChatGPT انتخاب کردیم.

سایر دستورهایی که می توانید برای کمک نوشتن استفاده کنید:

“ChatGPT، آیا می توانید این پیش نویس ایمیل را بررسی کنید و هر گونه پیشرفتی را پیشنهاد دهید؟”

“لطفاً پاراگراف زیر را اصلاح کنید تا مختصرتر و جذاب تر شود: [متن را وارد کنید].”

یک شعار خلاقانه برای کمپین بازاریابی آتی ما با محوریت [محصول/خدمات] ایجاد کنید.

برای [کلمه] مترادف [عدد] بدهید.”

3. از ChatGPT برای کمک به وظایف مرتبط با ایمیل بخواهید

مواجهه با صندوق‌های ورودی ایمیل می‌تواند طاقت‌فرسا باشد، به‌ویژه برای کارگران از راه دور. ChatGPT می تواند با کمک به کارهای مختلف مرتبط با ایمیل به کمک بیاید.

جدا از نوشتن ایمیل از طرف شما، ChatGPT می تواند رشته های ایمیل طولانی را خلاصه کند. این به شما امکان می دهد بدون بررسی مکالمات بی پایان مطلع باشید.

برای نشان دادن توانایی ChatGPT در خلاصه‌سازی ایمیل‌ها، از آن خواستیم تا نکات اصلی را در یک ایمیل نسبتا طولانی اما آموزنده از FourWeekMBA شناسایی کند. ما از این دستور استفاده کردیم: «نکات اصلی را در این ایمیل با استفاده از نقاط گلوله خلاصه کنید. از زبان ساده استفاده کنید.»

سایر پیام‌های ایمیلی که می‌توانید استفاده کنید:

. «ChatGPT، یک ایمیل برای [گیرنده] درباره جلسه فردای ما بنویسید و دستور کار را درج کنید.»

. نکات کلیدی را از تاپیک ایمیل در مورد [موضوع] خلاصه کنید تا بتوانم به سرعت به موضوع رسیدگی کنم.

. “آیا می توانید یک الگوی ایمیل بعدی برای زمانی که مشتری به محصول ما ابراز علاقه می کند پیشنهاد دهید؟”

4. از ChatGPT بخواهید تا در به دست آوردن مهارت ها و تخصص های جدید به شما کمک کند

کلاس های مستر، دوره ها و گواهینامه ها اکنون به صورت آنلاین در دسترس هستند. اما اگر به یک رویکرد شخصی‌تر نیاز دارید، می‌توانید از ChatGPT بخواهید که مانند یک معلم مجازی به شما آموزش دهد.

ChatGPT می‌تواند بینش‌هایی در مورد رشته‌ها به شما بدهد و به شما کمک کند در فناوری‌ها یا مفاهیم جدید شیرجه بزنید. در مثال زیر، از آن خواستیم تا در مورد حریم خصوصی HIPAA بحث کند. خلاصه ای از قانون فدرال را به ما ارائه داد که بر مهم ترین نکات تمرکز داشت.

از زمان نگارش این مقاله، ChatGPT می‌تواند اطلاعاتی را تا آخرین به‌روزرسانی دانش خود در سپتامبر 2021 ارائه دهد. فوربس گزارش می‌دهد که Open AI به زودی محدودیت برش دانش را برای همه کاربران حذف خواهد کرد. با این حال، جدول زمانی این به روز رسانی هنوز مشخص نیست.

اگر می‌خواهید ChatGPT به شما کمک کند در مورد موضوعات دیگر بیاموزید، در اینجا اعلان‌هایی وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید:

. “ChatGPT، مفهوم [موضوع] را به زبان ساده توضیح دهید.”

. “چند کتاب را برای یادگیری در مورد [موضوع] توصیه کنید.”

. “من سعی می کنم [موضوع] را بفهمم. آیا می توانید یک نمای کلی ارائه دهید؟»

. “آیا می توانید به من یاد بدهید که چگونه [مهارت] را انجام دهم؟”

5. از ChatGPT برای توصیه های شخصی بخواهید

گاهی اوقات برای شارژ مجدد نیاز به یک استراحت کاری سریع دارید. ChatGPT می تواند منبع اصلی شما برای توصیه های شخصی در زمینه های مختلف مورد علاقه شما باشد.

خواه به دنبال فیلمی برای تماشا، رستورانی برای وعده غذایی بعدی خود یا مقصدی برای سفر برای ماجراجویی بعدی خود باشید، ChatGPT می‌تواند بر اساس اولویت‌ها و تعاملات قبلی شما پیشنهادات مناسبی ارائه دهد. مانند داشتن یک دوست آگاه است که سلیقه شما را درک می کند و می تواند به شما در کشف تجربیات جدید کمک کند.

در این مثال، ما از ChatGPT یک کمدی خوب برای تماشای آخر هفته درخواست کردیم. ما به کمدی هایی اشاره کردیم که قبلاً از آنها لذت می بردیم تا به آن کمک کنیم ترجیحات ما را درک کند.

نحوه استفاده از ChatGPT به عنوان دستیار شخصی برای کار

نحوه استفاده از ChatGPT به عنوان دستیار شخصی برای کار

ما از دستور زیر برای این مثال استفاده کردیم: «من می‌خواهم آخر هفته یک کمدی خوب تماشا کنم. از Friends و The Big Bang Theory لذت بردم. آیا می‌توانید توصیه‌های دیگری بدهید؟» ChatGPT ده کمدی کمدی ارائه کرد که برای یک خنده آخر هفته مناسب بود.

سایر دستورات برای امتحان:

. “ChatGPT، کتابی شبیه به [عنوان کتاب] پیشنهاد کنید.”

. «برخی از رستوران‌های با رتبه بالا در [شهر] که به خاطر غذاهای دریایی‌شان معروف هستند، کدامند؟»

. “من برای تعطیلات به [مقصد] برنامه ریزی می کنم. آیا می‌توانید برخی از جاذبه‌ها و فعالیت‌های دیدنی را توصیه کنید؟»

به دستیار شخصی خود، ChatGPT سلام کنید

گنجاندن ChatGPT در روال کاری خود بهره وری را افزایش می دهد، دانش را گسترش می دهد و کار را لذت بخش تر می کند. ChatGPT با طیف گسترده ای از قابلیت های خود، یک همراه دیجیتال قابل اعتماد برای کار فراهم می کند.

راه های مختلف برای ادغام هوش مصنوعی در روال روزانه خود را آزمایش کرده و کاوش کنید. با تعامل مداوم با ChatGPT، یک دستیار شخصی مجازی متعهد به دست خواهید آورد تا زندگی کاری خود را ساده و بهبود بخشد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT