نقد بیت کوین

6 راه برای نقد بیت کوین

زمان مطالعه 4 دقیقه

بیت کوین از سال 2009 وجود داشته است و اگر شما یکی از سرمایه گذاران اولیه هستید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که پول نقد کنید. اما چگونه می توانید بیت کوین خود را به صورت نقدی بفروشید؟ نقد بیت کوین را با این روش ها انجام دهید همچنین برای نقد کردن ارز دیجیتال خود به ریال می توانید از اول پرداخت کمک بگیرید.

رایج ترین روش ممکن است استفاده از صرافی رمزنگاری باشد. اما اگر به هر دلیلی این برای شما کار نمی کند، راه های دیگری نیز وجود دارد. می توانید از دستگاه خودپرداز بیت کوین استفاده کنید، توکن های خود را به صورت همتا به همتا معامله کنید یا حتی مستقیماً با بیت کوین پرداخت کنید.

1. از یک Crypto Exchange استفاده کنید

اگر تازه تجارت کریپتو را شروع کرده اید، به احتمال زیاد از یک صرافی رمزنگاری مانند بایننس یا کوین بیس استفاده می کنید.

با این حال، باید به خاطر داشته باشید که هزینه های مبادله ارز دیجیتال ممکن است به سرعت افزایش یابد. علاوه بر کارمزدهای مرتبط با تراکنش، کارمزدی نیز توسط صرافی ارز دیجیتال برای پوشش هزینه‌های تجاری آن جمع‌آوری می‌شود.

در ابتدا، شما بیت کوین را با دلار آمریکا یا ارز دیگری که در صرافی کریپتو موجود است مبادله خواهید کرد. سپس، شما باید یک برداشت نقدی به بانک خود انجام دهید. و همچنین هزینه برداشت را نیز پرداخت خواهید کرد.

در حالی که استفاده از صرافی رمزنگاری برای نقدینگی بیت کوین شما ممکن است کارآمدترین روش نباشد، این مزیت را دارد که در صورت بروز مشکل می توانید با پشتیبانی مشتری تماس بگیرید.

2. برنامه های انتقال پول

بیشتر اوقات، کارآمدترین راه برای نقدینگی بیت کوین استفاده از همان پلتفرمی است که برای خرید آن استفاده کرده اید. بنابراین، اگر رمزارز را روی Robinhood، پی پال یا یک پلتفرم مشابه خریداری کرده اید، باید از آنها استفاده کنید.

3. تجارت همتا به همتا

اگر قصد دارید بیت کوین را به ارز تبدیل کنید، می توانید تجارت همتا به همتا را نیز امتحان کنید. صرافی‌های کریپتو زیادی وجود دارند که از معاملات همتا به همتا پشتیبانی می‌کنند، بنابراین می‌توانید بیت‌کوین خود را بدون نیاز به برداشت آن به کیف پول غیرحضوری بفروشید. از آنجایی که شما بیت کوین خود را مستقیماً به شخص دیگری می فروشید، کارمزدها معمولا کمتر است. همچنین، بیشتر پلتفرم‌های P2P از روش‌های پرداخت متعدد پشتیبانی می‌کنند.

با این حال، معاملات P2P ممکن است سرعت معاملات کمتری داشته باشد، زیرا شما و خریدار باید هر دو با شرایط معامله موافقت کنید. همچنین، اگر از یک پلتفرم معتبر استفاده نمی کنید، در خطر کلاهبرداری از بیت کوینی که به سختی به دست آورده اید هستید.

4. به دستگاه خودپرداز بیت کوین بروید

راه دیگر برای فروش بیت کوین به صورت نقدی استفاده از دستگاه خودپرداز بیت کوین است. این دستگاه‌های خودپرداز مشابه دستگاه‌های کلاسیک کار می‌کنند، با این تفاوت که از کیف پول رمزنگاری خود برای تأمین مالی تراکنش استفاده می‌کنید. اساسا، شما رمز خود را به یک آدرس مشخص ارسال می کنید و در ازای آن پول نقد دریافت خواهید کرد. بسته به دستگاه خودپرداز بیت کوین، ممکن است پول نقد را فورا دریافت کنید، یا باید چند دقیقه صبر کنید تا تراکنش تایید شود.

مثل همیشه، هنگام انجام یک تراکنش رمزنگاری، قبل از تأیید کارمزدها را بررسی کنید. دستگاه های خودپرداز بیت کوین به دلیل کارمزدهای زیاد خود شناخته می شوند، بنابراین ممکن است بهترین گزینه برای فروش بیت کوین شما نباشند.

در حالی که آنها محبوب تر می شوند، دستگاه های خودپرداز بیت کوین در همه جا در دسترس نیستند. می توانید به رادار Coin ATM بروید و نزدیک ترین مورد را به خود پیدا کنید.

5. یک کارت نقدی رمزنگاری شده دریافت کنید

اگر می خواهید بیت کوین را به پول نقد تبدیل کنید تا مقدار کمی پول بپردازید، استفاده از کارت نقدی رمزنگاری بهترین ایده است. هیچ حداقل مبلغ تحمیلی وجود ندارد و می توانید از کارت نقدی رمزنگاری به عنوان یک کارت پرداخت کلاسیک استفاده کنید.

همچنین، می‌توانید از آن برای برداشت پول نقد از دستگاه‌های خودپرداز پشتیبانی‌شده استفاده کنید، که آن را به یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای تبدیل بیت‌کوین به پول نقد تبدیل می‌کند. اگر در حال حاضر از یک صرافی رمزنگاری استفاده می کنید، می توانید یک کارت نقدی رمزنگاری دریافت کنید و از وجوه موجود در کیف پول خود استفاده کنید.

6. پرداخت مستقیم با بیت کوین

چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید با بیت کوین بخرید. بسته به بودجه کیف پول خود، می توانید یک ماشین جدید، بازی، وسایل الکترونیکی یا حتی قهوه صبحگاهی خود را تهیه کنید. بنابراین می توانید از روند فروش رمزنگاری خود صرف نظر کنید.

اگر یک فریلنسر هستید و از طریق وب‌سایت‌هایی که به ارزهای دیجیتال پرداخت می‌کنند، مشتریان جدیدی دریافت می‌کنید، می‌توانید از دردسر تبدیل ارز به توکن‌های رمزنگاری و بالعکس جلوگیری کنید.

بیت کوین را به پول نقد تبدیل کنید

زمانی که می خواهید بیت کوین خود را نقد کنید، چندین گزینه وجود دارد که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. با این حال، هر گزینه ممکن است برای شما مناسب نباشد. باید کارمزد، زمان تراکنش و دسترسی را در نظر بگیرید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT