نحوه بازپرداخت پول توسط اپل

نحوه بازپرداخت پول توسط اپل در اپ استور و آیتونز

آیا برایتان پیش آمده است که اپلیکیشن یا محتوایی از اپل خریداری کرده باشید اما آنطور که انتظار داشتید خوب کار نکند؟ نگران نباشید، اپل به شما امکان بازپرداخت App Store، iTunes Store و سرویس های دیگر را ارائه داده است. اما نحوه بازپرداخت پول توسط اپل چگونه است و چه شرایطی دارد؟

شما می‌توانید از هر دستگاهی برای لغو خرید، درخواست بازپرداخت، گزارش مشکل و موارد دیگر استفاده کنید. در ادامه با نحوه بازپرداخت از اپ استور، آیتونز استور و سرویس های دیگر با ما همراه باشید.

نحوه بازپرداخت پول توسط اپل: سیاست بازپرداخت اپل

سیاست بازپرداخت اپل

سیاست بازپرداخت اپل

شما میتوانید برای برنامه‌ها و بازی‌های موجود در اپ استور، کتاب های الکترونیکی در Books Store، فیلم، موسیقی، و برنامه های تلویزیونی در iTunes درخواست بازپرداخت کنید.

برخی از اشتراک ها و خریدهای درون برنامه ای ممکن است واجد شرایط بازپرداخت باشند. خریدهای درون برنامه ای محتوای مصرفی، مانند پول مجازی و ارتقاء در بازی ها، غیرقابل استرداد هستند.

قبل از شروع فرآیند بازپرداخت، باید بدانید در چه شرایطی میتوانید از اپل درخواست بازپرداخت کنید. شما نمی توانید یک برنامه را بخرید، از آن استفاده کنید و سپس آن را پس دهید.

همچنین قوانینی وجود دارد و شما از قبل با برخی از بندهای EULA موافقت کرده اید.

نحوه بازپرداخت پول توسط اپل: قوانین بازپرداخت

در موارد زیر میتوانید درخواست بازپرداخت کنید :

  • در بریتانیا یا بعضی از کشورهای اتحادیه اروپا که فروشگاه‌های محتوای اپل در آن‌ها سیاست بازپرداخت 14 روزه دارند.
  • یک آیتم به طور تصادفی خریداری شده است.
  • یک آیتم توسط فرزند شما بدون اطلاع خریداری شده است، اگرچه باید این را به نحوی ثابت کنید (بهترین راه برای جلوگیری از این کار قفل کردن برنامه های دستگاه است).
  • یک برنامه را با حساب Apple ID اشتباه خریداری کرده اید.
  • هنگام انتخاب بین چندین برنامه با نام های مشابه، برنامه اشتباهی خریداری کردید.
  • ورژن اشتباه برنامه را خریداری کردید. به عنوان مثال ممکن است به اشتباه نسخه iPad از برنامه را به جای نسخه iPhone آن خریداری کرده باشید.
  • برنامه درست کار نمی کند.

نکاتی که باید در مورد بازپرداخت پول توسط اپل بدانید

هنگام درخواست بازپرداخت از اپل به نکات زیر توجه کنید:

  • اگر قیمت برنامه‌ای که قبلا خریداری کرده‌اید کاهش یابد یا به‌طور موقت تخفیف داده شود، اجازه دریافت بازپرداخت مطابق با قیمت جدید را نخواهید داشت.
  • اگر کالای خریداری شده قبل از دانلود در دسترس نباشد، تنها راه حل بازپرداخت است.
  • در صورت تاخیر در تحویل محصول خریداری شده به دلیل مشکلات فنی، می توانید درخواست تعویض یا بازپرداخت را داشته باشید.
  • خریدهای درون برنامه ای مصرفی مانند کالاهای مجازی در بازی ها، غیرقابل استرداد هستند.
  • Apple Music، iTunes Match، و سایر اشتراک‌های Apple غیرقابل استرداد هستند (به جز موارد قابل قبول)، و تا زمانی که به صورت دستی لغو نشود، به‌طور خودکار تمدید می‌شوند. سایر اشتراک ها ممکن است در شرایط خاص قابل استرداد باشند.

نحوه درخواست بازپرداخت از اپل

فرآیند بازپرداخت بسیار ساده است. قبل از انتخاب برنامه، اشتراک یا سرویسی که می‌خواهید بازپرداخت کنید، دلیل درخواست خود را از صفحه اپل گزارش دهید. به آدرس reportaproblem.apple.com بروید و با Apple ID خود وارد شوید.

reportaproblem.apple.com

reportaproblem.apple.com

پس از ورود به سیستم گزینه Request a refund را انتخاب کنید. همچنین باید دلیل بازپرداخت را وارد کنید، روی منوی Tell us more کلیک کنید و یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب کنید:

Request a refund

Request a refund

  • من قصد خرید این آیتم را نداشتم.
  • یک کودک/ خردسال بدون اجازه خرید انجام داده است.
  • من قصد ثبت نام برای اشتراک این آیتم را نداشتم.
  • من قصد تمدید این اشتراک را نداشتم.
  • آیتم خریداری شده درست کار نمی کند.
  • خرید درون برنامه ای تحویل داده نشد.
  • سایر موارد

دلیل خود را انتخاب کنید و Next را بزنید.

صفحه وب همه خریدها و دانلودهای اخیر شما در لیستی نشان میدهد. آیتمی که میخواهید بازپرداخت کنید را انتخاب کنید. اگر خریدهای زیادی داشتید برای پیدا کردن آیتم مورد نظر از قسمت جستجو استفاده کنید.

صفحه وب همه خریدها و دانلودهای اخیر شما

صفحه وب همه خریدها و دانلودهای اخیر شما

درخواست بازپرداخت خود را ارسال کنید

در نهایت برای ارسال درخواست بازپرداخت به اپل دکمه Submit را بزنید. ممکن است از شما خواسته شود که دلیل بازپرداخت خود را در کادر مورد نظر وارد کنید. اپل این توضیحات را بررسی می کند تا تصمیم بگیرد که آیا این آیتم قابل بازپرداخت است یا خیر.

ارسال درخواست بازپرداخت به اپل

ارسال درخواست بازپرداخت به اپل

وضعیت درخواست خود را بررسی کنید

اپل ممکن است درخواست شما را بپذیرد یا رد کند. اگر پذیرفته شود، تمام مبلغ به شما بازگردانده میشود. تیم پشتیبانی اپل ممکن است پیگیری های بیشتری را انجام دهد، حتی گاهی اوقات به توسعه دهنده برنامه نیز مراجعه می کند. در صورتی که درخواست شما رد شود، اپل دلیل آن را به شما خواهد گفت.

وضعیت درخواست خود را بررسی کنید

وضعیت درخواست خود را بررسی کنید

صندوق ورودی ایمیل‌ خود را چک کنید و روی Check Status of Claims کلیک کنید تا وضعیت درخواست‌های در حال تعلیق خود را ببینید.

نکاتی که باید درباره واجد شرایط بودن بازپرداخت بدانید

ممکن است در این موارد نتوانید درخواست بازپرداخت کنید:

هزینه های پرداخت نشده: ممکن است هزینه ها همچنان معلق باشد. پس از اینکه قیمت کامل کالا از شما کسر شد، دوباره درخواست بازپرداخت کنید.

سفارشات پرداخت نشده: یک سفارش پرداخت نشده کافی است تا شما را از درخواست بازپرداخت منع کند. اطلاعات پرداخت خود را به‌روزرسانی کنید، سپس دوباره امتحان کنید.

خریدهای خانوادگی: اگر از قابلیت Family Sharing اپل استفاده می‌کنید و شما سرپرست خانواده هستید، هزینه تمام خریدهای اعضای خانواده از کارت شما کسر میشود. شما میتوانید با انتخاب اعضای خانواده از منو، خریدها را بررسی کنید.

همانطور که گفته شد می‌توانید برای برخی از اشتراک‌ها و خریدهای درون‌برنامه نیز درخواست بازپرداخت کنید. در بیشتر موارد شما پول خود را پس میگیرید.

به خاطر داشته باشید که نتیجه فقط به تایید اپل بستگی دارد. بهتر است تمدید اشتراک‌هایی را که دیگر به آن نیاز ندارید را لغو کنید.

روش های دیگر برای درخواست بازپرداخت

شما همچنین می‌توانید با کلیک کردن روی لینک موجود در ایمیل فاکتور اپل درخواست بازپرداخت کنید. از طرف دیگر، App Store یا iTunes Store، Mac App Store، Books Store، iTunes for Windows، یا برنامه TV یا Music را در Mac خود راه اندازی کنید، سپس Account > View My Account را انتخاب کنید.

روی لینک See all در کنار Purchase History کلیک کنید، سپس گزارش مشکل را انتخاب کنید. این لینک شما را به وب‌سایت گزارش مشکل می‌برد، بنابراین می‌توانید وب‌سایت را مستقیماً باز کنید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. ارسلان گفت:

    سلام من درخواست باز پرداخت دادم و مواففقت شده فقط هیچ پولی به کارت من برنگشته پول به کجا پرداخت میکنه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT