شناسایی کلاهبرداران در سایت های فریلنسینگ

نحوه شناسایی کلاهبرداران در سایت های فریلنسینگ

زمان مطالعه 6 دقیقه

کلاهبرداران در همه جا وجود دارند، اما آنها به ویژه در بازار کار فریلنسری رایج هستند. در اینجا نحوه شناسایی کلاهبرداران در سایت های فریلنسری آورده شده است. شناسایی کلاهبرداران در سایت های فریلنسینگ را یاد بگیرید.

فریلنسینگ اخیراً به یک فرصت شغلی اصلی تبدیل شده است، با پلتفرم هایی که میلیون ها فریلنسر و مشتری را جذب می کند. مانند هر بازار پر رونقی، کلاهبرداران به غارت سایت های فریلنسینگ پرداخته اند.

چیزی که به عنوان یک اتفاق اسب شاخدار (unicorn) شروع شد، به سرعت گسترش یافته و تهدیدی برای تسخیر صنعت زمانی اصیل است. در حالی که فریلنسرها با دل در دستان خود کار می کنند و از احتمال اینکه طعمه یک کلاهبرداری متقاعد کننده شوند، مشتریان در حاشیه هستند و بی اعتماد هستند. این مقاله در مورد کلاهبرداری های فریلنسینگ و نحوه شناسایی و اجتناب از آنها صحبت می کند. در اینجا چیزی است که باید به دنبال آن باشید:

1. شناسایی کلاهبرداران در سایت های فریلنسینگ: لینک های مخاطره آمیز

لینک های فیشینگ سال هاست که در اینترنت وجود دارند. دریافت لینک در پیام ها برای سایت های فریلنسر بسیار استاندارد است، که تشخیص چنین کلاهبرداری ها را سخت تر می کند. با این حال، با کمی بررسی، باید بتوانید آنها را شناسایی کنید.

چه یک مشتری تکراری باشد یا یک مشتری جدید، می‌توانید با استفاده از وب‌سایت‌هایی که امنیت لینک ها را بررسی می‌کنند، از مشکل خود خلاص شوید. این سایت‌ها به باز کردن لینک های خلاصه شده و نشان دادن مقصد نهایی هر ورودی کمک می‌کنند، و به شما امکان می‌دهند رمزگشایی کنید که آیا کلاهبردار در دست دارید یا خیر.

2. ارتباط شخص ثالث

پلتفرم های فریلنسینگ معمولاً از کاربران خود می خواهند که تعاملات خود را در محدوده سایت محدود کنند. با این حال، مشتریان و فریلنسرها در طول زمان این قانون را زیر پا گذاشته اند و باعث ایجاد شکافی برای کلاهبرداران شده اند.

علی‌رغم اینکه سایت‌های فریلنسر ابزارهای ارتباطی مورد نیاز را ارائه می‌کنند: پیام، متن و ویدیو، کاربران گاهی اوقات ترجیح می‌دهند کسب و کار خود را خارج از پلتفرم قرار دهند. کلاهبرداران به سرعت به این گروه می پیوندند:

درخواست تعامل به دور از پلتفرم: کاربران در خارج از مرزهای سایت های فریلنسری بدون حفاظت و نظارت لازم هستند. با دانستن این موضوع، کلاهبرداران معمولاً تعامل از طریق برنامه‌ها و پلتفرم‌هایی با تاریخچه‌های مخفی مانند تلگرام، اسکایپ، ایمیل و غیره را توصیه می‌کنند. هنگامی که آنها شما را به تعامل در این پلتفرم ها وادار می کنند، بیشتر در معرض ترفندهای آنها از جمله لینک های فیشینگ، بدافزارها و ویروس ها قرار می گیرید.

ارسال فایل: فایل‌ها مانند لینک‌ها در سایت‌های فریلنسری بومی هستند. مشتریان معمولاً در ابتدای پروژه یکی را برای فریلنسرها می فرستند. تنها راه برای درگیر شدن دومی دانلود و باز کردن داکیومنت است. این می تواند مسیری برای ورود نرم افزارهای مخرب به دستگاه شما باشد. و این واقعیت که مشتریان می توانند داکیومنت ها را برای چندین فریلنسر ارسال کنند، احتمال قربانی شدن شخصی را افزایش می دهد. با این حال، می توانید از نرم افزار امنیتی ایمیل برای محافظت از صندوق ورودی خود در برابر ویروس ها، بدافزارها و سایر حملات مخرب استفاده کنید.

گیگ ‌های (gigs) ضعیف: اگر تا به حال یک ایمیل فیشینگ را خوانده‌اید و به دستور زبان ضعیف آن خندیده‌اید، پس مخاطب هدف آنها نیستید. این پیام ها خواننده باهوش تر را از درگیر شدن با کلاهبردار منصرف می کند. در حالی که جدا کردن این کلاهبرداری ها از طریق ایمیل ممکن است آسان باشد، سایت های فریلنسری چالش دیگری را ارائه می دهند: موانع زبان. هر مشتری به زبان انگلیسی مسلط نیست، بنابراین می‌توانید هرازگاهی انتظار کمی گرامر نامناسب را داشته باشید—به طور ناخواسته به کلاهبرداران اجازه رشد دهید. بنابراین، هنگامی که بعداً گرامر بدی را مشاهده کردید، لطفاً با دقت با آن رفتار کنید.

3. مشوق های مالی عظیم

این چیزی نیست که شما می خواهید بشنوید، اما بسیاری از افراد در سایت های فریلنسری هستند تا معاملات مقرون به صرفه دریافت کنند. آیا نمی توانید فروشگاه گرافیک را در خیابان بخرید تا یک طراحی را ارزان انجام دهد؟ وب سایت هایی را بیابید که به شما کمک می کند تا با طراحان گرافیک فریلنسر ارتباط برقرار کنید. هر فریلنسر در این تجارت به اندازه کافی می داند که مشتریان پردرآمد اغلب بین آنها فاصله زیادی دارند. بنابراین، دیدن هر یک از نکات زیر ممکن است نشانه ای از یک کلاهبردار باشد:

ارسال بودجه های بالا با پروژه های مبهم: اگر مشتری مبلغ گزافی را ارائه دهد اما جزئیات کمی درباره پروژه ارائه دهد، به احتمال زیاد با یک فرد مخرب سر و کار دارید. اگر از زمانی که برای پروژه پیشنهاد دادید تا زمانی که شروع به تعامل کردید، آنها هیچ اطلاعات واقعی در مورد پروژه و اهداف خود از آن ارائه نکردند، مراقب باشید.

وعده پرداخت پس از اتمام گیگ ها: هدف یک سایت فریلنسری این است که شخص ثالث به عنوان یک امانت عمل کند تا اطمینان حاصل شود که هر دو طرف – مشتری و فریلنسر – به سهم خود از معامله عمل می کنند. بنابراین، اگر مشتری قول پرداخت پس از اتمام کار را می دهد، چشمان خود را بچرخانید و ادامه دهید.

درخواست آزمایش های رایگان برای اثبات ارزش خود: دلیلی وجود دارد که سایت های فریلنسر به فریلنسرها اجازه می دهند نمونه هایی از مشاغل قبلی را آپلود کنند. بنابراین، مشتریانی که می‌خواهند از مهارت شما اطمینان حاصل کنند، باید از نمونه کارهای شما استفاده کنند. این غیرعادی نیست که مشتریانی که از شما می خواهند یک تست آزمایشی انجام دهید، پس از دریافت ارسال ناپدید شوند. این بدان معناست که تمام تلاش شما بدون پاداش است.

همچنین ممکن است بخواهید ببینید چه نوع کلاهبرداری هایی در سایتی مانند Upwork رایج است. این ویدیو به جزئیات برخی از مواردی که برای توسعه دهندگان وب است می پردازد.

وعده مشاغل بیشتر را می دهد: اجازه ندهید کسی با وعده های شغلی آینده شما را تشویق به انجام یک کار رایگان یا کاهش قیمت ها کند. صورت‌حساب‌های شما تا آینده منتظر نمی‌ماند، و نمی‌توان گفت که آیا این مشاغل در وهله اول وجود دارند یا خیر.

روش‌های پرداخت تایید نشده: پلتفرم‌های فریلنسینگ مانند Upwork به شما امکان می‌دهند پروفایل‌های مشتریان را بررسی کنید. یکی از مهم ترین جزئیاتی که باید مراقب آن بود، روش های پرداخت است. این پلتفرم معمولاً از « verified تأیید شده» یا «unverified تأیید نشده» برای نشان دادن مشتریانی استفاده می‌کند که سپرده‌گذاری کرده‌اند یا در گذشته پرداخت‌های موفقی انجام داده‌اند. در حالی که ممکن است برای برخی از مشتریان جدید که به طور کامل پلتفرم را درک نمی کنند، برچسب تأیید نشده را داشته باشند، بهتر است از اجرای چنین اکانت هایی دوری کنید.

4. بررسی

فریلنسینگ بر اساس نظرات ساخته شده است. هرچه نظرات مثبت و درخشان بیشتری دریافت کنید، شانس بیشتری برای جذب مشتری خواهید داشت. با این حال، آیا می دانستید که بررسی ها همیشه ارگانیک نیستند؟

بازار سیاهی برای فریلنسرها و مشتریان برای خرید نظرات وجود دارد. نحوه کار به این صورت است که دومی یک گیگ تخیلی ایجاد می کند، اولی را می پذیرد و روند را طی می کند. سپس، آنها با نظرات درخشان به خود پاداش می دهند و به طور خودکار مشتریان و فریلنسرها را برای بازارهای مربوطه خود جذاب تر نشان می دهند. در حالی که هیچ راهی برای تفکیک نظرات وجود ندارد، به دنبال اکانت ‌های جدید با بررسی‌های خیره‌کننده در چند روز کار باشید.

5. شناسایی کلاهبرداران در سایت های فریلنسینگ: الزامات متعدد

برخی چیزها به طور خودکار مشتریان را وحشتناک می کند، حتی اگر آنها لزوماً کلاهبردار نباشند، که مهمترین آنها چندین الزام است. این غیرمنطقی نیست که مشتریان از شما انتظار داشته باشند نویسنده و ویراستار باشید. با این حال، زمانی که آنها چندین نقش غیر مرتبط را به طور همزمان می خواهند، پرچم قرمز است. بنابراین، با خیال راحت هر پیشنهادی را که می‌خواهد یک ویرایشگر، فیلمبردار، برنامه‌نویس و هوانورد باشید را تحریم کنید.

اغلب، این مشتریان دستمزدهای کمی (miserly) را با وعده انگیزه های بالاتر پس از اتمام کار ارائه می دهند که نسبتاً عجیب است. بدتر از آن، وقتی سعی می‌کنید به حجم کار اعتراض کنید، دلایل قانع‌کننده‌ای برای اینکه شما برای این کار مناسب هستید را ارائه می‌کنند. گرفتار گاز سوزی (gaslighting) آنها نشوید. در نهایت، با بسیاری از الزامات، آنها به راحتی در لینک های فیشینگ یا ویروس های پوشانده شده به عنوان فایل قرار می گیرند.

با این نکات ایمن بمانید و از کلاهبرداری های فریلنسینگ خودداری کنید

کار سختی است که یک فریلنسر باشید بدون اینکه نگران کلاهبردارانی باشید که یک روز در میان شما نفس می کشند. در حالی که ممکن است انتظار داشته باشید که این سایت‌های فریلنسری به همان اندازه که مشتاق درصد درآمد شما هستند، اقدامات امنیتی را محدود کنند، به نظر می‌رسد که آنها فقط بر فریلنسرها تمرکز می‌کنند، در حالی که کلاهبرداران به دلیل محدودیت‌های کم برای ورود مشتریان، بی‌احترام می‌شوند.

اینها چند نکته برگرفته از تجربیات فریلنسرها و نحوه برخورد آنها با کلاهبرداران در فضای خود است. اگر پلتفرم‌ها با اقدامات چابک پاسخ ندهند، شما این را مدیون خود هستید که ایمن بمانید.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT