شغل برتر در علم داده

10 شغل برتر در علم داده

زمان مطالعه 6 دقیقه

علم داده یک حوزه به سرعت در حال رشد است که فرصت های زیادی را در دنیای دیجیتال امروزی ارائه می دهد. در اینجا برخی از بهترین گزینه های شغلی آن آورده شده است. شغل برتر در علم داده را بیشتر بشناسید.

علم داده حوزه ای است که استفاده از الگوریتم ها، فرآیندهای علمی، تجزیه و تحلیل و یادگیری مصنوعی را برای به دست آوردن بینش از داده های یک سازمان بهینه می کند. به عنوان یک حرفه ای در این زمینه، وظایف شما ممکن است از تجسم و تجزیه و تحلیل داده ها تا استقرار داده ها برای برنامه ها و زبان های برنامه نویسی باشد.

یک شغل در این بخش به سرعت در حال رشد به شما فرصت های فوق العاده ای را ارائه می دهد تا خود را برای انقلاب دیجیتالی در آینده آماده کنید. در نتیجه، شما باید برخی از بهترین مشاغل در علم داده را که امروز می‌توانید دنبال کنید، بررسی کنید. بیایید در آن شیرجه بزنیم.

1. دانشمند یادگیری دستگاه (machine)

دانشمندان یادگیری دستگاه بر مطالعه و توسعه الگوریتم‌ها و مهندسی نرم‌افزار حول پیاده‌سازی الگوریتم‌ها تمرکز می‌کنند. مسئولیت های یک دانشمند یادگیری دستگاه معمولاً شامل ساخت خطوط لوله داده و انجام وظایف A/B است.

برای تبدیل شدن به یک دانشمند یادگیری دستگاه، باید با هوش مصنوعی و ابزارهای هوش مصنوعی، یونیکس، سی پلاس پلاس، سی، پایتون و سایر زبان های برنامه نویسی آشنا باشید. این به این دلیل است که شما معمولاً داده‌ها را برای درک بهتر، تحقیق در مورد الگوریتم‌های یادگیری دستگاه و طراحی و توسعه سیستم‌های یادگیری دستگاه تجزیه و تحلیل و تجسم می‌کنید. ارقام PayScale نشان می دهد که یک دانشمند یادگیری دستگاه سالانه حدود 99747 دلار درآمد دارد.

2.شغل برتر در علم داده: دانشمند داده

دانشمندان داده کارشناسانی هستند که از داده ها برای درک و توسعه مدل هایی برای پیش بینی استفاده می کنند تا به سازمان ها در تصمیم گیری بهتر کمک کنند. مجموعه مهارت های اصلی یک دانشمند داده شامل تجسم داده ها، پردازش مجموعه داده های بزرگ و برنامه نویسی است.

علاوه بر این، از مدل‌های داده برای پیش ‌بینی نتایج و بهبود کیفیت داده‌ها یا محصولات با استفاده از تکنیک‌های یادگیری دستگاه استفاده می‌کنید. با توجه به Payscale، یک دانشمند داده معمولاً سالانه حدود 97658 دلار به خانه می برد.

3. تحلیلگر کسب و کار

نقش یک تحلیلگر تجاری شامل تحقیق، گردآوری و تفسیر داده ها برای شناسایی مشکلات سازمانی است. به عنوان یک تحلیلگر کسب و کار، بیشتر در فکر ایجاد تغییرات مثبت سازمانی هستید. شما می توانید با شناسایی مسائل و ارائه راه حل ها و استراتژی های لازم برای بهبود و رشد مستمر به این مهم دست یابید.

شما باید در زمینه های اصلی مانند مایکروسافت اکسل، نوت بوک های Jupyter و پایتون مهارت داشته باشید. شرح شغل همچنین شامل جمع آوری، تمیز کردن، تفسیر و ارائه داده ها برای هدایت کسب و کار در مراحل شناخته شده و ناشناخته و استخراج داده ها از پایگاه های داده SQL است. طبق گفته Glassdoor، یک تحلیلگر تجاری معمولا بین 74158 تا 105978 دلار درآمد دارد.

4. طراح اپلیکیشن

کار به عنوان طراح اپلیکیشن یکی از مهمترین نقش ها در توسعه نرم افزار است. یک حرفه ای در این نقش نقشی حیاتی در طراحی، تجزیه و تحلیل و پیاده سازی برنامه ها و پروژه های نرم افزاری ایفا می کند. شغل در طراحی اپلیکیشن به این معنی است که شما مسئول ایجاد و حفظ فرآیندهای طراحی اپلیکیشن و برجسته کردن بهترین شیوه ها برای توسعه اپلیکیشن هستید.

در نتیجه، شما باید در زبان های برنامه نویسی کامپیوتر، از جمله پایتون و ابزارهای رایجی که توسعه دهندگان پایتون استفاده می کنند، زبان های پرس و جو، مدیریت پایگاه داده و پلتفرم های ابری ترکیبی، مهارت داشته باشید. داده‌های Glassdoor نشان می‌دهد که طراحان اپلیکیشن در ایالات متحده سالانه ۱۲۰۸۲۸ دلار حقوق دریافت می‌کنند.

5. توسعه دهنده هوش تجاری

یک شغل به عنوان یک توسعه دهنده اطلاعاتی (هوش) به شما نیاز دارد که داده ها را با استفاده از ابزارهای تجسم داده ها برای ایجاد داشبوردها و گزارش ها جمع آوری و تفسیر کنید. این نقش شما را قادر می سازد از ابزارهای نرم افزاری هوشمند برای تفسیر و ارائه داده هایی استفاده کنید که تحقیقات و استراتژی های تجاری سازمان را بهبود می بخشد.

برای موفقیت در این زمینه باید به جاوا اسکریپت، کدنویسی، طراحی و مدیریت پایگاه داده و Oracle BI مسلط باشید. این به این دلیل است که عیب یابی و ارائه راه حل برای مشکلات تجاری، وظایف اصلی شما برای سازمان ها خواهد بود. با توجه به Payscale، میانگین حقوقی که توسط یک توسعه دهنده هوش تجاری کسب می شود 83031 دلار است.

6. توسعه دهنده هوش مصنوعی بازی

توسعه دهندگان هوش مصنوعی بازی مسئول ارائه مغز، افکار و احساسات یک بازی هستند. به‌عنوان یک توسعه‌دهنده هوش مصنوعی بازی، بازی‌ها را توسعه می‌دهید و الگوریتم‌هایی برای همگام‌سازی واکنش گیم‌پلی هر بازیکن ایجاد می‌کنید. به این معنا که شخصیت‌های بازی را توسعه می‌دهید تا بر اساس ترجیحات و تصمیم‌های منحصربه‌فرد هر بازیکن، به طور منحصربه‌فرد با هر بازیکن بازی تعامل و واکنش نشان دهند.

به عنوان یک حرفه ای در این زمینه، برای درک دینامیک کنسول بازی باید دانش بسیار بالایی از زبان های برنامه نویسی داشته باشید. همچنین باید مهارت های ریاضی، تحلیلی و حل مسئله قوی داشته باشید تا رفتار شخصیت های گیم پلی را به گونه ای تقویت کنید که بازیکنان را هیجان زده و به چالش بکشد. طبق گفته Glassdoor، شما به طور متوسط ​​97842 دلار حقوق دریافت خواهید کرد.

7. مدیر پایگاه داده (Database)

یک مدیر پایگاه داده مدیریت، نگهداری، طراحی و نصب پایگاه های داده برای سازمان ها و شرکت ها را بر عهده دارد. برای حرفه ای بودن در این زمینه باید مشتری مداری خوب، تجربه زبان هایی مانند Microsoft SQL Server، IBM DB2، Oracle و مهارت های عیب یابی و حل مسئله خوب داشته باشید.

علاوه بر این، شما باید بتوانید پشتیبان‌گیری و زیرساخت پایگاه داده را حفظ کنید، از ثبات، کیفیت و امنیت پایگاه داده اطمینان حاصل کنید و پایگاه داده را طوری برنامه‌ریزی کنید که تا حد امکان روان و مؤثر عمل کند. به این ترتیب، یک سیستم را می توان به طور فعال بر اساس استفاده تنظیم کرد، به جای اینکه منتظر ماند تا مشکلی وجود داشته باشد. Payscale درآمد سالانه یک مدیر پایگاه داده را حدود 73732 دلار تخمین می زند.

8. شغل برتر در علم داده: طراح داده

یک طراح داده، زیرساخت و طراحی داده یک شرکت را بازیابی، ارزیابی مجدد و تجزیه و تحلیل می کند. طراحان داده کاردان هستند و به آنها اجازه می دهند تقریباً در هر صنعتی کار کنند. مهارت های لازم شامل مدل سازی و تجسم داده ها، مهارت های تحلیلی و زبان های برنامه نویسی است.

به عنوان یک طراح داده، شما مشخصات پایگاه داده جدید را تعیین می کنید و زمینه های بهبود را در پایگاه های موجود شناسایی می کنید تا کیفیت را حفظ کنید و اطمینان حاصل کنید که داده ها با به روز رسانی دوره ای سیستم ها نگهداری و ایمن می شوند. شما همچنین مسئول تجزیه و تحلیل و پیاده سازی طرح ها و برنامه های پایگاه داده هستید. در برآورد اخیر توسط Payscale، میانگین حقوق طراحان داده 123753 دلار است.

9. شغل برتر در علم داده: طراح سازمانی

اگر می‌خواهید آخرین نوآوری‌های فناوری را برای بهبود فرآیندهای کسب‌وکار به کار ببرید، این زمینه ممکن است برای شما ایده‌آل باشد. همچنین به مهارت های تحلیلی قوی نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود که استراتژی تجاری یک شرکت شامل نرم افزار یا سیستم های سخت افزاری مناسبی است که از عملیات سازمان پشتیبانی می کند.

مهارت های ضروری شما به عنوان یک طراح سازمانی شامل مدیریت پروژه، طراحی داده، طراحی صدا و خلاقیت است. علاوه بر این، شما باید استراتژی‌های توسعه کسب‌وکار سازمان را ارزیابی و تجزیه و تحلیل کنید، راه‌هایی برای بهبود آن‌ها پیشنهاد دهید و با سایر متخصصان برای حفظ زیرساخت شبکه و شبکه‌های فناوری اطلاعات شرکت همکاری کنید. Glassdoor می گوید که طراحان سازمانی معمولاً سالانه حدود 130483 دلار درآمد دارند.

10. آمارگیر (Statistician)

آماردانان از آمار و داده های عددی برای حل مسائل واقعی از طریق تکنیک ها و نرم افزارهای ریاضی استفاده می کنند. به عنوان یک آمارگیر، نقش شما شامل شناسایی مشکلات سازمان و استفاده از نظرسنجی ها، نظرسنجی ها و پرسشنامه ها برای جمع آوری، تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها برای ایجاد راه حل های قابل اجرا است.

شما باید مهارت های تحلیلی قوی، تفکر انتقادی و درک ریاضی داشته باشید. با توجه به Payscale، یک آمارگیر می تواند انتظار داشته باشد که سالانه به طور متوسط ​​79147 دلار دستمزد دریافت کند.

اکنون شغل علم داده خود را شروع کنید

خوشبختانه، مشاغل در علم داده تقاضای زیادی دارند زیرا فناوری اطلاعات با سرعت بسیار بالایی در حال رشد است. بنابراین، انتخاب یکی از رشته های متنوع، تجربه ای هیجان انگیز و رضایت بخش خواهد بود. در نهایت، در تصمیم گیری خود، باید سطح در دسترس بودن شغل در هر زمینه، میزان درآمد آن و اینکه آیا با اهداف شغلی شما مطابقت دارد را در نظر بگیرید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT