طراحی لوگو

نحوه طراحی لوگو در 5 مرحله ساده

زمان مطالعه 6 دقیقه

وقتی به یک پرنده آبی فکر می کنید، چه شرکتی به ذهنتان می رسد؟ حرف “M” که دو قوس طلایی را تشکیل می دهد چطور؟ اینها دو نمونه از لوگوهایی هستند که با محصولاتی که ارائه می دهند مترادف شده اند. طراحی لوگو به صورت مرحله به مرحله را در ادامه بررسی کرده ایم.

اگر کسب و کار کوچکی دارید یا به عنوان فریلنسر کار می کنید، لوگوی شما ویترین فروشگاه شما است. این احتمالاً اولین چیزی است که مردم می بینند.

در حالی که لوگوی شما می تواند ساده باشد، باید نشان دهنده کاری باشد که انجام می دهید و باعث شود مردم شما را به خاطر بسپارند. اگر مطمئن نیستید که چگونه یک لوگو طراحی کنید، در اینجا مراحلی وجود دارد که باید برای ایجاد یک لوگوی به یاد ماندنی انجام دهید.

1. شرکت و اهداف خود را درک کنید

قبل از اینکه فتوشاپ را باز کنید یا برای استخدام یک طراح گرافیک عجله کنید، باید به چند سوال پاسخ دهید:

. چرا شرکت را راه اندازی کردید؟

. در این شرکت بیشتر به چه چیزی علاقه دارید؟

. چه چیزی شرکت شما را در کاری که انجام می دهد بهترین می کند؟ چه راه حل هایی ارائه می دهد؟

. مخاطبان هدف شما (سن، حرفه، وضعیت اجتماعی-اقتصادی، جنسیت و غیره) چه کسانی هستند؟

. سه کلمه ای که می خواهید مخاطبان شما هنگام توصیف شرکت شما استفاده کنند چیست؟

. هدف از لوگوی شما چیست؟ برای برانگیختن آشنایی، دریافت کلیک، توصیف خدمات خود، کمک به فروش کالاهای مارک دار یا چیز دیگری؟

اینها به شما کمک می کند یاد بگیرید که چگونه لوگوی مناسب برای شرکت خود ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر ارزش های شرکت شما شامل یکپارچگی و قابلیت اطمینان است، شاید باید خطوط مستقیم و اشکال اساسی را دنبال کنید. اگر مخاطب اصلی شما بزرگسالان جوان هستند، شاید لوگو می تواند بازیگوش تر باشد.

با پاسخ به این سوالات، می توانید عناصر کلیدی خود را نیز مشخص کنید. به عنوان مثال، شرکت شما ممکن است در برقراری ارتباط با افراد یا حل مشکلات برتر باشد و هر دو الهام بخش تصاویر منحصر به فرد خود باشند.

2. از لوگوهای دیگر الهام بگیرید

الهام گرفتن از افرادی که در حال حاضر این کار را انجام می دهند، ساده ترین کار است. درباره شرکت های دیگر در صنعت خود (و صنایع مرتبط) تحقیق کنید و به آرم های آنها نگاه کنید.

این تحقیق به شما ایده می‌دهد که چه چیزی مؤثر است، چه چیزی کار نمی‌کند و چه چیزی می‌خواهید از آن اجتناب کنید. به رنگ ها، اشکال، تصاویر و فونت هایی که دوست دارید و نمی پسندید توجه داشته باشید. این به شما کمک می کند طراحی خود را محدود کنید.

همچنین می توانید منابع غیر لوگو را بررسی کنید تا از آنها الهام بگیرید. به عنوان مثال، می توانید سه کلمه ای را که برای توصیف شرکت خود استفاده می کنید، در گوگل جستجو کنید و ببینید چه نتایجی در Google Images دریافت می کنید.

3. عناصر کلیدی لوگوی خود را مشخص کنید

پس از اینکه اهداف و انگیزه های خود را درک کردید و درک کلی از آنچه دوست دارید به دست آوردید، باید در مورد عناصر مختلف لوگو تصمیم بگیرید. بنابراین، اسکچ پد را بیرون نیاورید و شروع به طراحی لوگوی خود نکنید. در عوض، حتما این عناصر را از قبل در نظر بگیرید:

. سبک لوگو: استایل شما ممکن است قدیمی، مدرن، شیک، رمانتیک یا چیز دیگری باشد. مهمتر از همه، باید ارزش های کسب و کار شما را منعکس کند.

. نوع لوگو: پنج نوع اصلی وجود دارد: لوگوی آیکون فقط یک آیکون یا شکل اصلی است، Wordmark از نام شرکت استفاده می‌کند، علامت حروف آیکونی را از حروف اول ایجاد می‌کند، و علامت ترکیبی عناصر هر دو نوع لوگو Wordmark و Symbol را ترکیب می‌کند. در نهایت، یک Emblem شبیه به یک تاج است و نام شرکت در آن وجود دارد.

. پالت رنگ: بهترین لوگوها حتی زمانی که سیاه و سفید باشند قابل تشخیص هستند. اما این بدان معنا نیست که شما نباید از رنگ ها استفاده کنید – فقط سعی کنید آنها را به سه یا کمتر محدود کنید. همچنین احساسات مختلفی را که رنگ ها برمی انگیزند و اینکه چگونه می توانند به کسب و کار شما کمک کنند (مانند آبی برای وفاداری یا بنفش برای تجمل) در نظر بگیرید.

. تایپوگرافی: فونتی که انتخاب می کنید نیز چیزهای زیادی در مورد برند شما می گوید. فونت های سریف، مانند Times New Roman، سنتی تر هستند. فونت های Sans Serif، مانند Helvetica، لحن مدرن تری دارند. اسکریپت (مانند Brusher) فونت های شکسته و در نتیجه گلدارتر هستند. و فونت های نمایش منحصر به فرد تر یا عجیب تر هستند.

قبل از شروع طراحی لوگو می توانید از وب سایت هایی مانند Coolors برای الهام گرفتن از پالت رنگ خود استفاده کنید. در مورد فونت ها و تصاویر، می توانید از نسخه های بدون حق امتیاز استفاده کنید یا موارد دیگر را برای استفاده تجاری خریداری کنید.

4. چگونه با این اطلاعات یک لوگو بسازیم

مراحل قبلی باید شما را در موقعیت خوبی قرار دهد تا بفهمید چه می خواهید. هنگامی که همه آنها را مرور کردید، با استفاده از Pinterest یک بردی خلق و خو ایجاد کنید، یا فقط همه چیز را کپی و در یک سند Word قرار دهید.

برد باید شامل تمام تصاویر، فونت ها، رنگ ها و آرم هایی باشد که دوست دارید. اگر چند مفهوم در ذهن دارید، می توانید چندین بردایجاد کنید. این بردها را به همکاران خود نشان دهید تا ببینید چه چیزی بهتر است.

طراحی لوگو با کمک یک متخصص

ساده ترین راه برای ساخت لوگو، استخدام یک طراح است. هنگامی که این کار را انجام دادید، در مورد فرآیندی که در مراحل قبلی طی کرده اید صحبت کنید و بردهایی را که ایجاد کرده اید به آنها نشان دهید. این به آنها کمک می کند آنچه را که می خواهید تجسم کنند و یک نقطه شروع عالی است. همراه با هیئت مدیره، چند کلمه در مورد نحوه نمایندگی شرکت شما ذکر کنید.

اگر می خواهید یک قدم اضافی بردارید و الهام بیشتری به طراح بدهید، می توانید با چند ابزار هوش مصنوعی بازی کنید. تعدادی ابزار تبدیل متن به تصویر وجود دارد که می توانید آنها را بررسی کنید. می‌توانید از آن‌ها بخواهید که بر اساس متنی که برای توصیف شرکت خود به دست آورده‌اید، یک لوگو ایجاد کنند و برای آموزش بهتر به طراح، آن را به بردی که ایجاد کرده‌اید اضافه کنید.

چگونه به تنهایی یک لوگو بسازیم

برخی از وب سایت های عالی وجود دارند که می توانید از آنها برای ایجاد لوگو برای کسب و کار خود استفاده کنید، بدون اینکه نیازی به دانستن چیزهای زیادی در مورد طراحی گرافیک داشته باشید. و همه آنها دارای الگوهایی هستند که با بسیاری از سبک های مختلف لوگو مطابقت دارند. بهترین چیز این است که بردی که در نکات قبلی ایجاد کردید نیز مفید است اگر تصمیم دارید خودتان لوگو بسازید.

برخی از این سایت‌ها همان نوع سوالاتی را که در مرحله اول این راهنما بیان کردیم (نوع آرم، صنعت، سبک) از شما می‌پرسند و سپس از پاسخ‌های شما برای نشان دادن مرتبط‌ترین طرح‌ها استفاده می‌کنند.

حتی ابزارهای هوش مصنوعی وجود دارد که به طور خاص برای ایجاد لوگوها، مانند BrandMark، اختصاص داده شده است که گزینه های متعددی را بر اساس کلمات کلیدی و طرح رنگ شما ایجاد می کند. سپس می توانید انتخاب خود را تغییر دهید و محصول نهایی را خریداری کنید.

5. چندین نسخه و اندازه لوگوی خود را ایجاد کنید

اکنون که می دانید چگونه یک لوگو را از ابتدا طراحی کنید و به خوبی در راه ایجاد یک محصول نهایی هستید، وقت آن است که در مورد موارد قابل تحویل صحبت کنید.

ابتدا، باید اطمینان حاصل کنید که چندین اندازه از لوگوی خود را دارید تا متناسب با همه شرایط باشد. به عنوان مثال، ممکن است یک لوگوی گرد و کوچک برای تصویر کوچک توییتر خود، یک مستطیل برای هدر وب سایت خود و یک مربع با اندازه چاپ برای کارت ویزیت خود بخواهید.

همچنین اطمینان حاصل کنید که تکرارهای مختلفی از لوگو را دارید، مانند نسخه سیاه و سفید، نسخه ای که فقط از یک رنگ یا رنگ های معکوس استفاده می کند، و همچنین نسخه ای با پس زمینه شفاف. برای این کار، یکی از راه‌های بسیار شفاف کردن پس‌زمینه را بیاموزید.

شما می خواهید مطمئن شوید که برای هر موقعیتی یک لوگو دارید، تا بتواند در تمام مواد بازاریابی شما ظاهر شود و هویت برند شما را حفظ کند.

کارهایی که نباید هنگام ایجاد لوگو انجام دهید

اگر در مورد نتیجه نهایی کمی مطمئن نیستید، چند چیز وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا لوگو خوب نیست.

آیا با طرح کلیشه ای (مثلاً تصویری از یک خودکار پردار برای یک کپی رایتر) مواجه شدید؟ آیا از رنگ های زیادی استفاده کردید؟ آیا لوگو آنقدر دقیق است که در مقیاس کوچک قابل تشخیص نیست؟ آیا ارزش های شرکت شما را منعکس نمی کند؟

اگر پاسخ یکی از این سؤالات مثبت است، شاید لازم باشد به صفحه نقاشی برگردید. اما نگران نباشید – در نهایت به آنجا خواهید رسید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT