لغو تراکنش ها در پی پال

نحوه لغو تراکنش ها در پی پال: راهنمای جامع

زمان مطالعه 6 دقیقه

PayPal راه حل های راحت و بدون درز پرداخت آنلاین را برای ارسال و دریافت وجوه، از جمله کاربرپسندی و یکپارچه سازی با نرم افزارهای مختلف ارائه می دهد. همچنین دارای کارمزدهای پایین تراکنش است که می توان آن را برای مقاصد مالیاتی کسر کرد. لغو تراکنش ها در پی پال را یاد بگیرید.

با این حال، در برخی موارد، مانند اینکه اطلاعات پرداخت را نادرست وارد کرده اید یا صرفاً نظر خود را در مورد خرید چیزی تغییر داده اید، ممکن است لازم باشد تراکنش خود را باطل کنید. به خواندن این مقاله ادامه دهید تا بیاموزید چگونه تراکنش معلق در پی پال را لغو کنید.

درک معاملات پی پال

لغو تراکنش ها در پی پال

لغو تراکنش ها در پی پال

تراکنش‌های پی پال برای تسهیل پرداخت‌های آنلاین امن و راحت بین افراد، مشاغل و سازمان‌ها بسیار مهم هستند. داشتن درک کامل از نحوه عملکرد تراکنش های پی پال هم برای خریداران و هم برای فروشندگان سودمند است.

با پیروی از اطلاعات ارائه شده در زیر، آخرین بینش را در مورد فرآیندهای تراکنش پی پال به دست خواهید آورد و به شما امکان می دهد تجربه پرداخت آنلاین خود را بهینه کنید.

تراکنش پی پال چیست؟

بنابراین، قبل از شروع راهنمای خود، “PayPal: چگونه پرداخت را لغو کنیم”، ابتدا ببینیم PayPal چه چیزی را ارائه می دهد. تراکنش پی پال به تراکنش مالی اطلاق می شود که با استفاده از پلتفرم پی پال انجام می شود. برای گفتن بیشتر، PayPal به افراد اجازه می دهد تا از طریق وب سایت و برنامه تلفن همراه خود تراکنش های ایمن انجام دهند. برای ساده‌تر کردن مدیریت پرداخت، کاربران می‌توانند حساب‌های بانکی، کارت‌های اعتباری یا نقدی را به حساب PayPal ایجاد شده خود پیوند دهند.

علاوه بر این، PayPal به طور گسترده توسط شبکه گسترده ای از خرده فروشان کوچک و بزرگ، هم در حوزه دیجیتال و هم در موسسات فیزیکی پذیرفته شده است. به عنوان مثال، داده های اخیر نشان می دهد که پیش بینی می شود تعداد جهانی کاربران پی پال تا سال 2023 به 223.3 میلیون نفر برسد، بنابراین این پلتفرم فقط باید راهی راحت و سریع برای لغو پرداخت های پی پال برای کاربران ارائه می دهد.

کدام تراکنش های پی پال را می توان لغو کرد؟

اگر از خود می‌پرسید، “آیا می‌توانم پرداخت معلق در پی پال را لغو کنم؟” پاسخ بله است. شما می توانید هر نوع تراکنش پی پال را که هنوز معلق است لغو کنید، که معمولاً 1 تا 3 روز کاری به شما فرصت می دهد تا از این گزینه استفاده کنید. اگر گیرنده یا فروشنده وجوه ارسالی شما را نپذیرفته است، می توانید به راحتی از طریق منوی Activity در PayPal پرداخت را لغو کنید.

با این حال، هنگامی که گیرنده پرداخت را پذیرفت و بنابراین، پرداخت را نهایی کرد، نمی توان آن را لغو یا معکوس کرد. علاوه بر این، این امر در مورد پرداخت های شخصی و تجاری که به فروشندگان انجام می شود نیز صدق می کند. هنوز یک گزینه برای تماس با شخصی که برایش پول ارسال می کنید و درخواست استفاده از ویژگی بازپرداخت یکپارچه PayPal وجود دارد، اما به سختی می توان آن را به عنوان لغو تراکنش ها توصیف کرد. در اصل، تا زمانی که پرداخت هنوز در حال انجام است، می‌توانید هر تراکنش‌های PayPal را، چه برای دوستانتان پول ارسال کنید و چه برای کالاها و خدمات، بازپرداخت کنید.

دلایل رایج برای لغو تراکنش های پی پال

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا افراد ممکن است بخواهند بدانند چگونه پرداخت معلق PayPal را لغو کنند. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

تغییر نظر. در صورتی که خریدار تصمیم به خرید محصول یا کالا نداشته باشد، می تواند به راحتی معامله را لغو کرده و وجه خود را بدون تاخیر و کارمزد پس بگیرد.

جزئیات پرداخت نادرست ممکن است فرستنده اطلاعات پرداخت را اشتباه وارد کرده باشد و برای تصحیح خطا باید تراکنش را لغو کند. ممکن است آدرس ایمیل یا نام کاربری اشتباه باشد.

در دسترس نبودن مورد در حوزه معاملات تجاری، زمانی که فروشنده به خریدار اطلاع می دهد که کالای مورد نظر در دسترس نیست، خریدار حق فسخ معامله را برای خود محفوظ می دارد.

اختلافات ممکن است بین خریدار و فروشنده اختلاف نظر ایجاد شود و یکی از طرفین درخواست لغو تراکنش پی پال کند. این می تواند به دلیل مشکلات مربوط به کیفیت محصول، عدم تحویل کالا یا سایر اختلافات باشد.

فعالیت غیرمجاز یا مشکوک اگر صاحب حساب به فعالیت غیرمجاز یا کلاهبرداری در حساب پی پال خود مشکوک باشد، ممکن است برای محافظت از وجوه و امنیت خود، تراکنش های خاصی را لغو کند.

نحوه لغو معاملات در پی پال

دلیل لغو تراکنش شما هر چه باشد، روند یکسان خواهد بود. راهنمای ما در مورد نحوه لغو پرداخت ارسال شده در PayPal را بررسی کنید:

برای لغو پرداخت در پی پال، با ورود به حساب خود شروع کنید. به صفحه اصلی PayPal بروید و نام کاربری و رمز عبور خود را در قسمت های ارائه شده وارد کنید و سپس بر روی دکمه “ورود به سیستم” کلیک کنید تا به حساب خود دسترسی پیدا کنید.

بر روی دکمه “فعالیت” کلیک کنید. با کلیک بر روی آن به تاریخچه تراکنش خود هدایت می شوید.

فهرست تراکنش‌ها را اسکن کنید تا پرداخت معلقی را که می‌خواهید لغو کنید، بیابید. پی پال تراکنش ها را بر اساس وضعیت آنها دسته بندی می کند، بنابراین به دنبال تراکنش با برچسب “در انتظار” یا “بدون ادعا” باشید.

پس از شناسایی پرداخت معلقی که می خواهید لغو کنید، برای مشاهده جزئیات بیشتر و گزینه های موجود، روی آن کلیک کنید. در صفحه جزئیات تراکنش، باید دکمه “لغو” را مشاهده کنید.

از شما خواسته می شود که لغو را تأیید کنید. چند لحظه وقت بگذارید و تمام جزئیات را مرور کنید و مطمئن شوید که پرداخت صحیح را لغو می کنید. اگر مطمئن هستید، برای ادامه روی دکمه “لغو پرداخت” کلیک کنید.

پس از لغو تراکنش پی پال چه اتفاقی می افتد؟

اکنون که می دانید چگونه تراکنش پی پال را لغو کنید، بیایید به سؤالات دیگری برویم، مانند اینکه پس از تأیید لغو چه اتفاقی می افتد و دریافت پول چقدر طول می کشد:

پرداخت از حساب پی پال پس از لغو تراکنش پی پال، مبلغ بازپرداخت ظرف یک روز کاری به حساب شما واریز خواهد شد.

پرداخت از کارت های اعتباری یا نقدی. اگر منبع مالی شما برای پرداخت اولیه یک کارت اعتباری یا نقدی بود، معمولاً به جای مستقیم به موجودی کارت اعتباری شما، به موجودی حساب PayPal شما بازگردانده می شود. اگرچه در برخی موارد، PayPal ممکن است بازگشتی را به منبع اصلی پرداخت صادر کند و در این صورت، پول در عرض 3 تا 5 روز کاری به حساب بانکی خریدار بازپرداخت می شود.

توجه داشته باشید که زمان پردازش بازپرداخت ممکن است بسته به عواملی مانند سیاست‌های بازپرداخت فروشنده و روش پرداخت خاص شما متفاوت باشد. به همین دلیل، همیشه توصیه می‌شود جزئیات تراکنش را بررسی کنید و برای هرگونه سؤال یا نگرانی در مورد بازپرداخت مستقیماً با پشتیبانی PayPal یا فروشنده تماس بگیرید.

نتیجه

دانستن نحوه لغو پرداخت معلق PayPal در نسخه های موبایل و وب معمولاً به کاربران مزایای انعطاف پذیری و امنیت را می دهد. چه به دلیل تغییر عقیده، اطلاعات پرداخت نادرست، در دسترس نبودن یک مورد، اختلافات یا فعالیت مشکوک، PayPal راه حلی برای چنین سناریوهایی ارائه می دهد.

با دنبال کردن راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه لغو تراکنش معلق PayPal، می توانید به راحتی پرداخت های معلق را لغو کرده و فرآیندهای بازپرداخت را آغاز کنید.

سوالات متداول

آیا می توانم پرداخت PayPal را لغو کنم؟

بله، می‌توانید هر نوع تراکنش پی پال را لغو کنید، اما پرداخت باید همچنان معلق باشد یا در مورد تراکنش‌های فوری، بدون ادعا. هنگامی که گیرنده پرداخت را پذیرفت، پرداخت نهایی می شود و قابل لغو نیست.

چگونه تراکنش در پی پال را لغو کنم؟

برای لغو تراکنش پی پال، وارد حساب پی پال خود شوید، به بخش «فعالیت» بروید، پرداخت معلقی را که می خواهید لغو کنید را پیدا کنید، برای مشاهده جزئیات بیشتر روی آن کلیک کنید و سپس روی «لغو» و «لغو پرداخت» کلیک کنید. دکمه ” برای شروع فرآیند لغو.

برخی از دلایل رایج برای لغو تراکنش های پی پال چیست؟

دلایل متداول برای لغو تراکنش های پی پال عبارتند از تغییر ذهنیت، جزئیات پرداخت نادرست، در دسترس نبودن کالا، اختلافات یا توافقات بین خریدار و فروشنده، و مشکوک بودن به فعالیت غیرمجاز یا متقلبانه.

چگونه می توانم پرداخت مکرر در پی پال را لغو کنم؟

برای لغو پرداخت های خودکار، مراحل زیر را دنبال کنید:

وارد حساب کاربری خود شوید و به نمای کلی حساب بروید.

روی “Summary” در نوار پیمایش بالا کلیک کنید.

«پرداخت‌های از پیش تأیید شده» و سپس «مدیریت پرداخت‌های از پیش تأیید شده» را انتخاب کنید.

پرداختی را که می خواهید لغو کنید پیدا کنید و روی گزینه لغو کلیک کنید.

با انتخاب «لغو پرداخت» در پنجره بازشو، لغو را تأیید کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT